رفتار با فرزند اول هنگام تولد فرزند دوم

رفتار با فرزند اول هنگام تولد فرزند دوم

خلاصه: تولد فرزند جدید تاثیر زیادی بر روی تمامی اعضای خانواده شما می‌گذارد. باید بتوانید فرزند بزرگترتان را برای ملاقات با خواهر یا برادر کوچکش آماده کنید؛ کودک جدید را به او معرفی کرده و تشویقش کنید رابطه خوبی با او داشته باشد. تولد فرزند دوم کمی نسبت به تولد فرزند اول کمی متفاوت می باشد. در زمان تولد فرزند اول شما تماما بر روی مراقبت از فرزندتان متمرکز هستید اما در زمان تولد فرزند دوم شما علاوه بر مراقبت از فرزند تازه متولد شده باید مراقب واکنش‌های فرزند اول هم باشید و بتوانید همزمان نیازهای هردوی آنها را برآورده کنید.

رفتار با فرزند اول هنگام تولد فرزند دوم

تولد فرزند جدید تاثیر زیادی بر روی تمامی اعضای خانواده شما می‌گذارد. باید بتوانید فرزند بزرگترتان را برای ملاقات با خواهر یا برادر کوچکش آماده کنید؛ کودک جدید را به او معرفی کرده و تشویقش کنید رابطه خوبی با او داشته باشد.

تولد فرزند دوم کمی نسبت به تولد فرزند اول کمی متفاوت می باشد. در زمان تولد فرزند اول شما تماما بر روی مراقبت از فرزندتان متمرکز هستید اما در زمان تولد فرزند دوم شما علاوه بر مراقبت از فرزند تازه متولد شده باید مراقب واکنش‌های فرزند اول هم باشید و بتوانید همزمان نیازهای هردوی آنها را برآورده کنید.

با تولد فرزند اول خوشبختی و عشقی که به زندگی شما وارد کرد بیش از اندازه است و اکنون شما در انتظار فرزند دیگری هستید.

اما در انتظار فرزند دوم خود نیز به نکات بیشتری باید توجه داشته باشید.در اولین روز ها بعد از تولد فرزند دوم  رسیدگی به دو فرزند در ابتدا می تواند برای مادر و پدر کمی طاقت فرسا باشد. منظم شدن قبل از تولد کودک بهترین شرط شماست و این کار برای رسیدگی بهتر به برنامه هایتان مهم می باشد.

روز های شما نسبت به قبل شلوغ تر خواهد بود، و ممکن است برنامه یک بار سازمان یافته شما به حد مجاز برسد. ممکن است حتی قبل از تولد کودک راحت تر خسته شوید ، زیرا مراقبت از کودک بزرگتر در دوران بارداری انرژی زیادی را از شما می گیرد.

یکی از نکات مثبتی که فرزند دوم به همراه دارد ، تقویت اعتماد به نفس نسبت به توانایی ها ، دانش و تجربه خودتان است.

با تولد فرزند دوم ، فرزند بزرگتر شما ممکن است دارای یکسری احساسات باشد ، از هیجانات بالای او نسبت به اطراف گرفته تا حسادت یا حتی کینه نسبت به والدین و فرزند تازه متولد شده .

فرزند اول شما در این دوران ، ممکن است نتواند به درستی احساسات خود را به زبان بیاورد و ممکن است به رفتارهای قبلی – مانند مکیدن انگشت شست ، تمایل به نوشیدن آب از یک بطری ، فراموش کردن مهارت های آموزش کوچک خود و استفاده از صحبت های کودک برای جلب توجه شما ، عقب نشینی کند.

نکاتی برای کمک به والدین در رفتار با فرزند اول هنگام تولد فرزند دوم

این را در نظر بگیرید : قبل از ورود فرزند جدید به خانواده شما ، به فرزند اول شما گفته شده است که یک برادر و یا خواهر کوچولوی بامزه برای بازی کردن دارد و بدون او برایش سرگرم کننده خواهد بود. سپس فرزند کوچک متولد می شود و کودک  شما فکر می کند ، آیا شما با من شوخی می کنید؟ این کودک سرخ و قرمز صورت که تمام وقت شما را می گیرد با من می خواهد بازی کند و من سرگرم شوم ؟

سپس او تنها با روش هایی که می داند چگونه با کودک “بازی” می کند میخواهد که با او بازی کند. سر او فریاد می کشید که چرا به سمت نوزاد متولد شده اسباب بازی انداخته است. او بعد از این حرف شما پنهان بازی می کند. شما سر او فریاد می کشید تا پتو را از کودک جدا کنید. او کودک را در آغوش می گیرد ، و شما او را به مراقبت بیشتر احتیاط می کنید. آیا فکر نمی کنید که کودک نوپای شما گیج شده است؟

آموزش دادن 

اولین هدف شما مراقبت از فرزند تازه متولد شده  است. دومین مورد این که ، به فرزند اول خود آموزش دهید که چگونه از طریق روش های مناسب با خواهر یا برادر جدید خود رفتار کند.

به همان روش قبلی که به او آموزش می دادید نسبت به رفتار با خواهر یا بردارد کوچکتر هم با او صحبت کنید، نشان دهید ، راهنمایی کنید و او را تشویق کنید. با این حال ، تا زمانی که احساس اطمینان کنید که به هدف دوم خود رسیده اید ، کودکان را با هم تنها نگذارید چون در اویل ارتباط با هم این نکته خیلی مهم می باشد که تحت هر شرایطی هواستان باشد که باهم تنها نباشند .

هر زمان که کودکان با هم هستند ، اگر می بینید کودک شما در حال خشمگین شدن است ، کودک را بردارید و خواهر یا برادر بزرگتر را با یک آهنگ ، یک اسباب بازی ، یک فعالیت یا یک میان وعده هواسش را پرت کنید.

لمس کودک را به او آموزش دهید 

به کودک بزرگتر این را آموزش دهید که چگونه خواهر یا برادر کوچک خود را ماساژ کمر دهد.به او بگویید که چگونه این نوع لمس کردن باعث آرامش او می شود و کودک بزرگتر را بخاطر کار خوبی که انجام داده تحسین کنید. این درس به کودک می آموزد که چگونه کودک را با روشی مثبت همراه کند و رابطه بهتر و صمیمی تری را خواهد داشت .

علاقه خود را ابراز کنید

هر زمان دیدید کودک بزرگتر به آرامی کودک را لمس می کند ، واکنش  مثبتی به رفتارش بدهید. فرزند بزرگتر خود را در آغوش بگیرید و او را ببوسید و به او بگویید که چقدر بخاطر بودنش به او افتخار می کنید.

همین جملات و واکنش های  کوچک عشق خود به فرزند خود را افزایش می دهد. بیشتر بگویید به او که من عاشق تو هستم ، احساسات روزانه آغوش خود را افزایش دهید و برای خواندن کتاب یا انجام یک بازی وقت پیدا کنید.

سعی کنید بد قول نشوید 

همه چیز را به گردن کودک نیندازید. “ما نمی توانیم به پارک برویم ؛ نوزاد خوابیده است.” “ساکت باش ، کودک را بیدار می کنی.” “بعد از اینکه کودک را تغییر دادم به شما کمک می کنم.” در این مرحله ، فرزند شما به همین زودی نوزاد را فراموش می کند و از او متنفر می شود ! اما شما می توانید از کلمات دیگری استفاده کنید، از دلایل دیگری برای قانع کردن کودک استفاده کنید. “اکنون دستانم شلوغ است.

” “ما بعد از ناهار می رویم.” “سه دقیقه دیگه بهت کمک می کنم.”کمی به من زمان بده تا کارم را تمام کنم حتما به کمک تو می آیم و از این قبیل جملات …

از فرزند اول خود حمایت کنید 

احساسات ناگفته کودک خود را بپذیرید ، مانند “چیزهایی که مطمئناً با نوزاد جدید در روحیاتش تاثیر گذاشته است. مدتی طول می کشد تا همه به این عادت کنیم.” نظرات خود را ملایم و عمومی نگه دارید.

نگویید ، “می دانم که از نوزاد جدید متنفر هستی.” در عوض ، بگویید: “داشتن مامانی که اینقدر وقت را با کودک می گذراند ، باید سخت باشد.

” یا “می دانم که دوست داری کاش همین الان می توانستیم به پارک برویم و دیگر نباید منتظر بیدار شدن کودک باشیم.” هنگامی که کودک شما می فهمد احساسات او را درک می کنید ، دیگر احتیاج به رفتار های عجیب برای جلب توجه شما نخواهد داشت.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0