فواید ورزش کردن کودکان

فواید ورزش کردن کودکان

خلاصه: مطالعات نشان داده اند که ورزش کردن باعث پیشرفت تحصیلی کودک می شود. ورزش مغز فرزند شما را برای کار با حداکثر ظرفیت آماده و سلول های عصبی مغز را افزایش می دهد. تشویق کردن کودک و یافتن فعالیت هایی که از آنها لذت می برد بسیار مهم است. به این ترتیب کودک شما ورزش را کاری سخت نمی داند و احتمالاً هم علاقه بیشتری به ورزش پیدا می کند و بعدا هم به آن پایبند خواهد بود

 

ورزش کودکان

ورزش کودکان

ورزش کردن

طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ورزش یک کلید بسیار مهم در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سکته ، دیابت و سرطان است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم و با برنامه دقیق می تواند باعث افزایش عزت نفس ، خلق و خو و کیفیت خواب شود و فرد را از ابتلا به استرس ، افسردگی جلوگیری کند. اما به دلیل سبک زندگی مدرن و وابستگی هر چه بیشتر به فناوری ، امروزه فعالیت کمتری داریم ، هم در بزرگسالی و هم در کودکی.

طبق تحقیقات از گذشته تا به حال نشان داده شده است که کودکان غیرفعال در بزرگسالی هم به افرادی غیرفعال تبدیل می شوند . به همین دلیل تشویق ورزش و حفظ تناسب اندام از سنین پایین اهمیت دارد.

فواید ورزش کردن کودکان

  • تناسب اندام
  • ورزش کردن باعث فرصتی برای معاشرت با افراد و بالا رفتن روابط اجتماعی کودک 
  • تقویت تمرکز در مدرسه و هنگام درس خواندن
  • ایجاد یک قلب ، استخوان و عضلات سالم تر
  • بهبود در رشد 
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس
  • بهبود وضعیت و تعادل
  • کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی
  • باعث بهتر خوابیدن و آرامش داشتن 
  • در عین اینکه باعث سلامتی بدن می شود باعث سرگرمی و تفریح هم می شود
  • تعادل، انعطاف پذیری، هماهنگی
  • تقویت مهارت های حرکتی

مهارت های حرکتی مانند ورزش هایی که از ماهیچه ها در دست به خصوص در انگشتان دست که در نوشتن، غذا خوردن و پوشیدن پیراهن مهم است. تقویت مهارت های حرکتی در دویدن و راه رفتن بسیار مهم است .

همچنین وضعیت بد در کودکان باعث خستگی، درد پشت و گردن و سردرد می شود.

  • حرکات کششی ، تقویت تمرکز و تفکر

مطالعات نشان داده اند که ورزش کردن باعث پیشرفت تحصیلی کودک می شود. ورزش مغز فرزند شما را برای کار با حداکثر ظرفیت آماده و سلول های عصبی مغز را افزایش می دهد.

تشویق کردن کودک و یافتن فعالیت هایی که از آنها لذت می برد بسیار مهم است. به این ترتیب کودک شما ورزش را کاری سخت نمی داند و احتمالاً به آن پایبند خواهد بود.

بنابراین ورزش می تواند به صورت تیمی مانند فوتبال یا بسکتبال ، عضویت در یک باشگاه یا دروس مانند تنیس ، رقص یا گلف ، یا فعالیت هایی با خانواده و دوستان مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی یا شنا انجام شود.

  • بهبود عزت نفس ، ارزشمندی و اعتماد به نفس

وقتی کودک شما می بیند که چقدر لذت ورزش کردن ، رقصیدن ، پریدن ، راه رفتن ، دویدن ، کشش و بازی برای او می تواند سرگرم کننده باشد ، به احتمال زیاد تمایل بیشتری دارد که در طول زندگی خود از تحرک لذت ببرد.

 این نکته خیلی برای فرزند شما مهم است به او کمک کنید تا این آگاهی را زودترین زمان در ذهن خود ایجاد کند و از طریق رفتار خود ببیند که در سالم بودن بدن خود نقش دارد که همین کار باعث اعتماد به نفس و عزت نفس در او می شود.

تمایل به لاغر یا عضلانی به نظر رسیدن اغلب در دوران قبل از نوجوانی و نوجوانی در میان دختران و پسران تقویت می شود. کودک شما اگر درک درستی از معنای “خوب به نظر رسیدن” داشته باشد و درک کند که این از عادت های سالم و متعادل است ، کمتر به عادت های ناسالم دست می یابد تا به یک ایده آل به اصطلاح بدنی برسد.

کودکان در طول روز چه مقدار باید ورزش کنند؟

میزان ورزشی که کودک شما باید انجام دهد به سن کودک نیز بستگی دارد 

فعالیت های ورزشی از سنین پایین باید به کودک داده شود و او تشویق شود زیرا این کار به رشد کودک کمک می کند.این مهارتهای حرکتی ، استخوانها و عضلات ، مهارتهای شناختی و اجتماعی را تقویت می کند.

کودک شما باید حداقل در کل 180 دقیقه (سه ساعت) در روز فعالیت داشته باشد.لازم نیست که این فعالیت ها به صورت مداوم در 3 ساعت پشت سر هم باشد ، بنابراین فعالیت بدنی آنها می تواند در طول روز پخش شود. فعالیت بدنی می تواند با یک بازی تحرکی شروع شود یا یک تمرین ساختاری با شدت های مختلف باشد.این فعالیت ها باعث تقویت مهارت و قدرت بدنی در بزرگسالی می شود.

کودکان در سن 3 سالگی تا 5 سال نباید به مدت طولانی بیکار باشند، همچنین سعی داشته باشید فعلایت های فرزندتان را در طول روز از تماشای تلویزبون یا بازی های کامپیوتری یا موبایل را کمتر کنید و بازی هایی که تحرک بدنی کودکتان را بیشتر می کند را در برنامه روزانه او قرار دهید.

مشکل کم تحرکی کودکان و نوجوانان خیلی بیشتر از گذشته بیشتر به چشم می آید . آنها هر روز ساعت ها را مقابل صفحه (تلویزیون ، تبلت و سایر دستگاه ها) به تماشای  برنامه های کودک و بازی وقتشان را می گذرانند. زمان زیاد صفحه نمایش و فعالیت بدنی کافی به مشکل چاقی کودکان می افزاید.

اگر احساس می کنید که کودک شما علائم افسردگی یا اضطراب دارد ، فعالیت بدنی او را بیشتر در برنامه روزانه او قرار دهید . با این حال ، فعالیت بدنی می تواند به حفظ سلامت روان کمک زیادی کند.

کودکانی که استرس و اضطراب بیشتری دارند ، تمرکز خود را بر روی موارد اضطراب آور بیشتر نشان می دهند ، که این کار کودک شما اضطراب بیشتری ایجاد می کند ، بنابراین یک چرخه معیوب ایجاد می کند. اما ، از طریق فعالیت بدنی ، یک کودک مضطرب می تواند با تمرکز بر خواسته های فعالیت بدنی ، ایجاد مهارت های جدید و دستیابی به احساس موفقیت ، چرخه را بشکند. اگر استرس و اضطراب را کودک خود بیشتر دیدید حتما او را به دکتر ببرید و با او صحبت کنید و با مشاور های کودکان در ارتباط باشید .

برای بهبود روابط اجتماعی کودک یا نوجوانی که احساس تنهایی می کند و نمی تواند دوست شود ، فعالیت های بدنی مشترک می تواند به او احساس تعلق و همراهی دهد.

کودک یا نوجوانانی که مبتلا به اضطراب اجتماعی ممکن است رفتن در یک فضای گروهی برایشان دشوار باشد ، اما یک فعالیت تمرکز ، مانند یک ورزش ، ممکن است برخی از فشارهای اجتماعی را از بین ببرد.

با گذشت زمان ، عمل به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگران ، ایجاد رابطه و تلاش برای دستیابی به اهداف مشترک می تواند به کودک کمک کند تا در کلاس ابراز اطمینان کند. اگر فعالیت های مدرسه محور باشد ، می تواند به تقویت دوستی در مدرسه نیز کمک کند.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0