معرفی بهترین بازی های فکری

معرفی بهترین بازی های فکری

خلاصه: بازی یکی از مهم ترین نیاز های دوران کودکی و همچنین لازمه رشد ذهنی و جسمی است، اما به‌شرط این که متناسب با هر سنی انتخاب شود. یکی از بهترین جایگزین‌های بازی‌های کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان  بازی‌های فکری ، فیزیکی هستند.بازی های فکری فعالیت های ذهنی هدفدار که به‌صورت فردی یا گروهی اطلاق می شود که بتواند تاثیرات مثبت قابل قبولی را در ذهن، روحیه، شخصیت و زندگی هر انسانی بگذارد؛ بدون در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنس، نژاد و وضعیت جسمانی ایجاد کند و باعث تمرکز در فرد گردد.

با

بازی فکری

بازی یکی از مهم ترین نیاز های دوران کودکی و همچنین لازمه رشد ذهنی و جسمی است، اما به‌شرط این که متناسب با هر سنی انتخاب شود. یکی از بهترین جایگزین‌های بازی‌های کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان  بازی‌های فکری ، فیزیکی هستند.

بازی های فکری ، بازی های معمایی هستند  که غالباً به عنوان یک معما ، سوال یا فعالیتی ارائه می شوند ، برای حل آنها کمی قدرت مغزی لازم است .

بازی های فکری فعالیت های ذهنی هدفدار که به‌صورت فردی یا گروهی اطلاق می شود که بتواند تاثیرات مثبت قابل قبولی را در ذهن، روحیه، شخصیت و زندگی هر انسانی بگذارد؛ بدون در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنس، نژاد و وضعیت جسمانی ایجاد کند و باعث تمرکز در فرد گردد.

بازی‌های فکری هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی انجام می شوند .

بازی های فکری در عین اینکه باعث سرگرمی و شادابی افراد شود  باعث چالش کشیده شدن توان فکری ،مغزی ، تمرکزی ، IQ فرد شود و به مرور باعث تقویت و پیشرفت  فرد در این توانایی ها می شود. بازی های فکری هر کدام بسته به نوع بازی و دسته بندی باعث تقویت قسمت های مختلف توانایی های فردی می شود
بازی‌های فکری بر اساس فکر و تمرکز انسان انجام می‌گیرد.

بازی های فکری :

  1. بازی های فکری صفحه ایی یا رومیزی ( Board Games) : بازی‌های رومیزی یا بازی‌های تخته‌ای بازی هایی هستند که روی یک سطح از قبل طراحی شده (کاغذی، پارچه‌ای یا تخته‌ای) انجام می‌شود.
  2. بازی های فکری پازلی (Puzzle Games): بازی های پازلیخلاقیت و دانش فرد را مورد سنجش قرار می دهد و قطعات با یک روش منطقی کنار هم قرار میگیرد تا پازل صحیح تکمیل شود .
  3. بازی های اتاق فرار (Escaperoom):بازی گروهی فعالیت محوری است که در آن بازیکنان با کشف سرنخ ها، ح معماها و پردازش اطلاعاتی که از محیط دریافت می دارند در مدتی محدود به سمت هدفی مشخص حرکت می کنند.
  4. بازی های کارتی(Card Games)
  5. بازی های فکری کاغذی و نوشتاری (Paper and Pencil Games)
  6. بازی های مهارتی حرکتی (Game of Physical Skill)
  7. بازی های نقش آفرینی(Role-playing game) : بازی است که در آن افراد نقش یک شخصیت خیالی (و بعضاً حقیقی) را به عهده گرفته و با آن به انجام بازی می‌پردازد.

بازی‌های فکری عموما باعث می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید، نقشه بکشید و تلاش کنید، اطلاعاتی را به خاطر بسپارید که در شکست دادن حریفان به کمک‌تان می‌آیند.

وقتی که از مغزتان به اندازه کافی کار بکشید، از پیری و اختلالات حافظه و… دور خواهید ماند. هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌های شناختی است.

انواع بازی فکری 

  • بازی های تخته ای یا رومیزی
  • بازی های معمایی
  • بازی های ساختنی

فواید بازی فکری 

اگر سلول‌های مغزی به فعالیت کردن، تشویق نشوند، استدلال نکنند و به دنبال حل مسائل و رفع چالش‌های گوناگون نباشند، کارایی خود را از دست خواهند داد.

  • کمک بازی فکری می‌توان مغز تقویت کرد .
  • تقویت حافظه و مغز
  • افزایش سرعت انتقال
  • تقویت قوه تفکر
  • تقویت مهارت های شناختی
  • تقوبت هوش و تمرکز
  • تقویت اعتماد به نفش و تحلیل در حل مسائل

معرفی بهترین بازی های فکری

بای فکری هوپا

بای فکری هوپا

بازی فکری هوپا مدل دژ 

این بازی، شامل حال کاشت، داشت و برداشت می‌شود.

هر بازیکنی که بتواند کارت‌های هنگام محصول خود را بیشتر داشته باشد برنده بازی اعلام می شود .
شما تعدادی کارت را به عنوان هنگام کاشت محصول در زمین خود نگه می دارید موقعی که باید محصول را به فروش برسانید،

تعدادی از کارت‌های کاشت شده خود را به عنوان محصول به خریدار می‌دهید و بعد در قبال محصولی که خریداری می کنید دوباره کارتی را دریافت می‌کنیم، در این بین هر چه تعداد کارت که به عنوان کارت محصول در دسترس شما قرار بگیرد بیشتر باشد، برنده بازی می شوید.
این نکته را در نظر داشته باشید که در این بین شما باید خریدهای جانبی همچون کود و ابزارآلات کشاورزی و هم در دسترس داشته باشید در طول بازی بازیکنان با گسترش کارت و خرید کود و تراکتور بازی، جالیز های خود را افزایش می‌دهید.

این بازی در عین سادگی دارای عمق بسیار بالایی است و شما را به تفکر دقت و مبارزه وارد می‌کند؛ ساخت یک شهر کار سخت و مهمی است، کاری که صدها سال به طول می‌انجامد.

اما مهمتر از ساخت یک شهر و نگهداری و پاسداری و مراقبت از آن در برابر حملات سخت می باشد؛ در چنین شرایطی اتفاقات شهری به کار می‌آید،

با کمک برج و باروت‌هایی که توان دفاعی شهر را افزایش می‌دهند و کلیت شهر را به یک قلعه مستحکم تبدیل می‌کند باعث می‌شود بازیکنان با هیجان بیشتری به صورت مخفیانه، نوع بازی خود را انتخاب کرده و همدیگر را به چالش بکشند.
از مزایای آن نقش انتخابی افراد است؛ هر کدام از نقش های این بازی ویژگی منحصر به فردی را دارا هستند.

هر شخصی می‌تواند در نقش سردار یا یک سرباز یا یک راهزن، یک دوست و یا پادشاه شهر عمل کند تا بتواند از اموال شهر محافظت کند یا به فکر برداشتن اموال دیگران باشد که در نهایت، یک شهر پر قدرت، را نسبت به دیگر شرکت کنندگان بسازد و ثروت بیشتری را گردآوری کند.

 

بازی فکری استوژیت

استوژیت” ترکیبی است از قدرت خلاقیت و ذهن‌خوانی!

هر بازیکن در نوبتش براساس یکی از کارت‌های در دستش، کلمه‌ای را می‌گوید. بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن‌خوانی خود، کارت آن بازیکن را از میان کارت‌های دیگر بیابند.

در این بازی کارت ها با تصاویری عمیق، الهام بخش و مسحور کننده به طرز جذاب و شگفت انگیزی توانایی تفکر خلاقانه و قدرت ذهن شما را می آزماید .
برای موفقیت در این بازی باید از استعداد، قدرت تخیل و ذهن خوانی و تجربیات پیشین خود به گونه ای متفاوت بهره ببرید؛ کلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و موسیقی را ترکیب کنید تا راز پنهان تصاویر آشکار شوند.

این بازی ذهن فرد را به چالش

می کشد و قوه تخیل فرد را تقویت می کند .

بازی فکری کاپوچین

هدف ازاین بازی تقویت هوش ، قدرت تمرکز، افزایش مهارت و سرعت عمل، کمک به افزایش مهارت های ارتباطی و کلامی می‌باشد و محتوای این بسته به تنهایی قابل بازی نیست و باید به بازی اصلی اضافه شود.
تعداد کارتهای آن ۳۶ عدد می باشد و دارای ۱۰ لیوان کوچک رنگی می باشد. معمولاً تعداد بازیکنان این بازی بیش از چهار نفر می‌باشد و در رده سنی مورد نظر این بازی کودک، نوجوان و بزرگسال می‌باشد.

 

 

 

 

 

بازی فکری راز جنگل

نوع بازی؛ بازی کارتی و بازی فکری می باشد.
بازی فکری راز جنگل یکی از بازی هایی می باشد که نه تنها می تواند به تقویت ذهن شما کمک کند، بلکه یادآور نوستالژی های بسیار ویژه نیز می باشد.

همچنین از مزیت هایی که در این بازی می توانید ببینید تاثیری است که بر روی مغز شما می گذارد و یک گونه ورزش به حساب می آید. همچنین اگر می خواهید کاری کنید تا خطر ابتلا به بیماری فراموشی و یا آلزایمر را در خود کاهش دهید، پیشنهاد ما به شما تهیه این بازی است.

همانطور که دیدید این بازی فواید ویژه ای را با خود همراه کرده است و هم می تواند ساعات بیکاری ما را کاملا پر کند.

از این رو در ادامه به بررسی کامل تر آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بازی فکری اونو 

بازی فکری اونو فلیپ یک بازی جدید و جذاب از سری بازی های اونو UNO می باشد.

این بازی فکزی همانند بازی مادر خود اونو کلاسیک شامل 112 عدد کارت بازی می باشد.

کارت های این بازی به گونه ای طراحی شدند که از هر دو وجه آن برای بازی استفاده می شود.

این بازی در بین گیم های فکری قرار گرفته شده است و با هوش رابطه مستقیمی را دارد.

همچنین این بازی کاملا به صورت معمایی طراحی شده است و سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را به خود اختصاص داده است.

قوانین و روش این بازی این بازی هیچ تفاوتی با بازی کلاسیک خود ندارد.

کارت های از از دو وجه روشن و تاریک تشکیل شده اند.

کارت های روشن سبک بازی ساده و کم خطر ولی کارت های تاریک بسیار خطرناک و جذاب تر می باشد.

تعداد بازیکنان مورد نیاز نیز ۲ نفر می باشد. این بازی توانسته ویژگی ها مختلفی را با خود به همراه داشته باشد و برای بهره مندی از آن ها باید بدانید که چگونه بازی می شود.

از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه و چگونگی آن آشنا کنیم.

 

بازی مافیا

در ابتدا باید بدانید که این بازی به سبک کارتی، معمایی و حافظه ای طراحی شده است و به گونه ای یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ها در یک دهه اخیر بوده است.

هدف از بازی کردن این است که بتوانید امتیازات زیادی را جمع آوری کنید. هر چقدر در بدست آوردن امتیاز موفق و بهتر عمل کنید، می توانید برنده این رقابت باشید.
برای شروع این بازی حداقل به دو بازیکن نیاز است. در بازی به هر شخصی ۷ کارت داده می شود و وظیفه شروع کردن بازی با آن شخصی است که کارت ها را بین دیگر بازیکن ها پخش کرده است.

همچنین نفرات بازی در جهت عقربه های ساعت به بازی خود ادامه خواهند داد.
بازی فکری مافیا یکی از بازی های محبوب می باشد که می تواند باعث تقویت ذهن کودک شود.

البته رده سنی که این بازی به خود اختصاص داده است تنها شامل کودکان نمی شود و نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز می توانند آن ها را انجام دهند.

سبک این بازی کارتی و فکری بوده و از آنجایی که کودک نمی تواند آن را ببلعد کاملا بی خطر می باشد. برای بازی کردن مافیا نیاز به داشتن حداقل چهار بازیکن وجود دارد و می توان آن را تا ۵۰ نفر نیز ادامه داد. از این رو یکی از برترین بازی های دورهمی می باشد که تا به حال طراحی شده است.

بازی فکری مافیا در بین بازی های گروهی خودش را جای داده است و یک نبرد به حساب می آید که بین دو گروه اقلیت آگاه و اکثریت ناآگاه انجام می شود.

در این بازی باید تعیین نقش صورت گیرد که اینکار به طور کامل مخفیانه انجام می شود. شخصیت های موجود در این بازی بسیار جذاب هستند که باید بتوانید حقیقت را از دروغ تشخیص دهید و بر سر بقا و نابودی بجنگید و مبارزه کنید.

همین مورد باعث می شود تا بازی جذاب تر از آن چیزی که تصور می کنید شود. از این رو اگر همیشه در دورهمی های خانوادگی شرکت می کنید، می توانید برای گرم تر شدن جمعتان این بازی فکری را پیشنهاد دهید.
همانطور که اشاره شد این بازی را سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می توانند انجام دهند.

از این رو یک بازی مناسب برای وقت هایی است که به یک مهمانی دعوت شده اید و یا مهمانی گرفته اید تا بتوانید یک ابزار سرگرمی را برای آن ها و خودتان ایجاد کنید.

همچنین بازی فکری مافیا در رده بازی های کارتی قرار گرفته است که تعداد کارت های موجود به ۵۰ عدد می رسد.
این بازی کاملا با نبوغ ایرانی طراحی و تولید شده است. از این رو تهیه کردن آن راحت تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. محتویاتی که این بازی به خود اختصاص داده است بسیار گسترده می باشد و شامل موارد زیر است:

  • ۵۰ عدد کارت بازی
  • نشان مدیر
  • دفترچه راهنما
  • کارت شروع سریع
  • خودکار مدیر

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0