فواید نقاشی با دست برای کودکان

فواید نقاشی با دست برای کودکان

خلاصه: تابحال کودکی را دیده اید که انگشت سرد و خنک خود را روی ورق کاغذ با دو دست صاف کند و نوک انگشتان خود را از طریق رنگ بکشد تا چنگک درست کند؟ یا رنگ آمیزی کودک را در مارپیچ های پررنگ با مداد رنگی دیده اید؟ اگر جوابتان به این سوال ها بله است […]

نقاشی با دست برای کودکان

تابحال کودکی را دیده اید که انگشت سرد و خنک خود را روی ورق کاغذ با دو دست صاف کند و نوک انگشتان خود را از طریق رنگ بکشد تا چنگک درست کند؟ یا رنگ آمیزی کودک را در مارپیچ های پررنگ با مداد رنگی دیده اید؟

اگر جوابتان به این سوال ها بله است ، شما تمرکز روی صورت این کودکان را مشاهده کرده اید و حس شاد هنر را جستجو کرده اید . شما شاهد یک هنر خلاق در روند کار هستید!

بیشتر والدین به طور ذاتی می دانند که هنر برای فرزندانشان مهم است. ما به سادگی اعتقاد داریم که این مهم است زیرا کودکان خود را دیده ایم که عمیقا درگیر هنر هستند. خلق هنر ، توانایی همکاری کودک با دنیای اطراف را گسترش می دهد و مجموعه احساسات و مهارت های جدیدی را برای بیان خود و برقراری ارتباط فراهم می کند.

هنر نه تنها به توسعه و پیشرفت نیمکره راست مغز کمک می کند ، که این مهارت ها به رشد کودک کمک می کند. هنر به همان شکلی که زبان اهمیت دارد – یا نحوه تنفس اهمیت دارد! هنر یک بخش لازم و اساسی برای انسان هاست است که ما را منحصر به فرد می کند.

کودکان از طریق فعالیت های هنری مهارت های زندگی را در خود پرورش می دهند.

تحقیقات گروهی از پژوهشگران درباره نقاشی کودکان نشان داده است که فعالیت های هنری برای کودکان به رشد مغزی آن ها بسیار کمک میکند.  یکی از این موارد بازی حسی است ، مانند نقاشی با انگشت ، جایی که کودکان از طریق حواس خود می آموزند. کودکان نوپا با انجام فعالیت هایی که حواس پنج گانشان را درگیر گند بیشتر لذت می برند .

نقاشی با انگشت اثری هنری است که اکثر بچه هادر کودکی آن را تجربه کرده اند. ما در کودکی تجربه کرده ایم. 

بازی با انگشت برای هر کودکی لارم و می تواند تاثیر مهمی در رشد کودک بگذارد . این کار به بدن و مغز کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز برای مانند مفاهیم فضایی ، ریاضیات و زبان را در هم ادغام و در مغز کودک فعال کند. نقاشی کردن با انگشت می تواند برای کودک آرامش بخش ترین برای ابراز احساست او باشد و کمک به خلاقیت بیشتر کودک کند.

فواید نقاشی با دست برای کودکان

  • یادگیری رنگ ها و مخلوط کردن رنگ ها با هم و به وجود آمدن رنگ های جدید و کسب خلاقیت در کشف رنگ 
  • هماهنگی با حواس کودک 
  • تقویت و بهبود رشد حرکتی و تقویت بین انگتان دست و چشم و مغز 
  • کمک به یادگیری شکل و فضا 
  • بهبود و تقویت حواس شنوایی ، لمسی و بویایی
  • تمرکز بر روی محصول تمام نشده فرآیند
  • ابراز احساسات بدون کلمات(خوشحالی،غم،شادی،خشم،تنش،و….)
  • تقویت مهارت های اجتماعی: به اشتراک گذاشتن گلدان های رنگی ، نوبت گرفتن ، همکاری با یکدیگر
  • تحریک خلاقیت و تخیل کودک 
  • پیشرفت و تقوست مهارت های ارتباطی و زبانی
  • نقاشی با انگشت برای کودکان یک فعالیت اکتشافی است که از نظر جسمی ، خلاقانه و اجتماعی بسیاری برای کودکان می باشد

هماهنگی بین چشم و دست

نقاشی با دست برای کودکان راهی عالی برای بهبود هماهنگی چشم در کودکان است. گرچه این فعالیت ممکن است بسیار آسان به نظر برسد ، اما شامل برخی حرکات پیچیده دست است. توسعه زبان و گفتار: به محض ایجاد نقاشی با انگشت ، می توان کودکان را مجبور کرد که در مورد قطعه هنری خود صحبت کنند. به عنوان مثال ، آنها می توانند در مورد رنگهای مختلف استفاده شده یا اشیای مختلفی که سعی در ایجاد آنها دارند صحبت کنند. علاوه بر این ، نقاشی با انگشت راهی را برای کودکان فراهم می کند تا احساسات خود را به صورت تصویری و نه با کلمات بیان کنند ، که این امر به رشد زبان کمک می کند.

فکر می کنید نقاشی با انگشت برای کودکان نوپا و کودکان در سن پیش دبستانی چه مزایایی دارد؟

نقاشی با انگشت برای کودک مطمئناً یک فعالیت هنری نامرتب است اما آیا این را می دانید که در این مدت تجربه های حسی زیادی اتفاق می افتد؟

نقاشی با رنگ انگشتی برای کودکان یک تجربه لمسی عالی است. این کار حواس کودک شما را تحریک می کند.

(لمس / احساس ، بینایی ، بویایی ، رنگ انگشت خوراکی = طعم) این کار به رشد فکری کودک کمک می کند.

اینکه هنگان نقاشی با دسن برخی رنگ ها با هم ترکیب شودن و رنگ های جدید به وجود بیاید برای کودک شما جذابی و لذتی دارد که فکر میکند که خودش به تنهایی توانسته با استفاده از خلاقیت و تخیل خود به کشف اتفاق ها و رنگ های جدید برسد ، که اینکار به کودک کمک میک ند تا از نظر عاطفی به او آرامش ببخشد.  نقاشی با دست رشد شناختی کودکان را تشویق می کند.

همچنین نقاشی با دست علاوه بر فوایدی که در بالا گفته شد به عنوان یک تفریح و سرگرمی برای کودک شما می وتاند باشد که ساعت ها او درگیر نقاشی کند 

همچنین اگر والدینی که ترجیح می دهند به خاطر اینکه ممکن هست فضای اطرافشان را کثیف کنند با رنگ های دیگری جز رنگ انگشتی کار کنند می توانند فرزند خود را زمان هایی که می خواهند او را به حمام ببرند ساعت قبلش او را در حمام بگذارند و به او اجازه دهند که روی دیوار های حمام نقاشی کند که به راحتی هم شسته می شود.

هنگام نقاشی  باید سعی کنید فقط از رنگ های غیر سمیو خوراکی استفاده کنید. ترجیحاً شما بیشتر بر این باشد که رنگی که خریداری می کنید رنگ خوراکی باشد. همچنین باید کاغذ یا بومی که قرار می دهید که کودک در آن نقاشی می کند را در فضایی بگذارید که بتوانید آن جا را به راحتی تمیز کنید ، چون کودکان فضای نقاشی را محدود به چارچوب کاغذ نمی دانند.

برای انگشتان کوچک کودکان رنگ انگشتی آسان تر است تا گرفتن قلمو و مداد و یا ابزار های دیگر نقاشی کمی برایشان دشوار است. با این حال ، نقاشی با انگشت برای آنها تمرین بسیار ساده تری است .

تجربه حسی را بهبود می بخشد

نقاشی با انگشت تمام حواس اصلی را شامل می شود – بینایی ، شنیداری ، حسی – در نتیجه توانایی های حسی کودکان را بهبود می بخشد.

تقویت مهارت های حرکتی با دست 

نقاشی با انگشت یک تمرین بدنی عالی است زیرا عضلات انگشت و دست و همچنین عضلات شانه ، گردن و پشت را درگیر می کند. این باعث می شود قبل از شروع نوشتن ، بچه ها تمرین تمرینی خوبی داشته باشند.

شناختن رنگ 

نقاشی با انگشت شامل طیف وسیعی از رنگ ها است و در نتیجه به کودکان آموزش کافی در زمینه تشخیص رنگ می دهد. این فعالیت همچنین بچه ها را در مورد مخلوط کردن رنگ و آزمایش ترکیبات جدید برای ایجاد رنگ های جدید آموزش می دهد.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0