آموزش ساخت خمیر بازی برای کوچولوها

آموزش ساخت خمیر بازی برای کوچولوها

خلاصه: خمیر بازی جنبه‌های مختلف آموزشی را در کودکان تقویت می کند  و روز به روز باعث یادگیری بیشتر می شود. هنگامی که کودک با خمیر بازی می کند ، ایده‌های مختلفی را در ذهنش جست‌وجو می‌کند و تا زمانی که راه حل مناسب پیدا نکند، به امتحان کردن و راه های مختلف ادامه می‌دهدا خمیر بازی تقریبا هر چیزی می توان ساخت با این خوبی که کودک می تواند بارها و بارها چیزی را بسازد، خراب کند و دوباره شکل تازه ای به آن بدهد.  خمیر بازی وسیله برای کودک می باشد زیرا باعث می شود رنگ ها را بشناسد و با کنار هم قرار دادن آن ها ترکیب های تازه ای بوجود آورد. استفاده از خمیر بازی برای تمرین دست‌ها و انگشتان کودکتان خیلی خوب است.

خمیر بازی

خمیر بازی برای نخستین بار در آمریکا و برای تمیزکردن کاغذ دیواری تولید شد. در دهه ۱۹۵۰ (میلادی)و با پیدا کردن این که چه کاربردی دارد به عنوان وسیله‌ای مناسب برای بازی کودکان،به سرعت در تمامی بازار ها پیدا شد .

خمیر بازی ماده ای نرم و شکل پذیر است که برای بازی بچه ها در خانه ، مهد  و مدرسه استفاده می شود. بسیاری از کودکان خمیر بازی یا بازی با گل رس اولین تجربه سه بعدی هنری می باشد در هنگام بازی با گل رس یا خمیر بازی انگشتان دست کودک تماس مستقیمی با این مواد را دارد که باعث می شود هنگام بازی کودک علایق و رویاهای خود را بروز می دهد. و اولین قدم برای تقویت خلاقیت کودک می باشد

خمیر بازی جنبه‌های مختلف آموزشی را در کودکان تقویت می کند  و روز به روز باعث یادگیری بیشتر می شود. هنگامی که کودک با خمیر بازی می کند ، ایده‌های مختلفی را در ذهنش جست‌وجو می‌کند و تا زمانی که راه حل مناسب پیدا نکند، به امتحان کردن و راه های مختلف ادامه می‌دهد و از این طریق خلاقیت و مهارت حل مسئله خود را تقویت می دهد.

 

 

 

فواید بازی با خمیر برای کودک

 

  • کمک به افزایش حس عمقی و لامسه دست
  •  افزایش  و تقویت و بهبود حرکات ظریف دست
  • تخلیه هیجانی و کنترل هوش هیجانی
  • تقویت و هماهنگی بین چشم و دست
  • تقویت توجه و تمرکز کودک
  • پرورش قوه ابتکار و خلاقیت کودک
  • تقویت قوه تخیل و تفکر کودک
  • تقویت اعتماد به نفس . عزت نفس
  • کنترل و کاهش استرس و ایجاد امنیت و ارامش
  • خمیر بازی  از ابزاری است که همواره برای کودکان جذاب و سرگرم کننده بوده وهست .
  • رنگ های گوناگون این اسباب بازی که می توان آن را به هر شکل دلخواه درآورد، خراب کرد، دوباره ساخت و ساعت ها با آن سرگرم شد از ویژگی های خمیر بازی است.
  • ماهیچه های دست کودک هنگام بازی با خمیر ورزیده تر می شود و  مداد دست گرفتن و نوشتن را برای او راحت تر می کند.خلاقیت کودکان مرز و محدوه ای نمی شناسد
  •  با خمیر بازی تقریبا هر چیزی می توان ساخت با این خوبی که کودک می تواند بارها و بارها چیزی را بسازد، خراب کند و دوباره شکل تازه ای به آن بدهد.
  •  خمیر بازی وسیله برای کودک می باشد زیرا باعث می شود رنگ ها را بشناسد و با کنار هم قرار دادن آن ها ترکیب های تازه ای بوجود آورد.
  • استفاده از خمیر بازی برای تمرین دست‌ها و انگشتان کودکتان خیلی خوب است.
  • غلتاندن،شکل دادن، مشت زدن و ورز دادن خمیر به شکل دلخواه موجب استفاده از دست‌ها و انگشتان کودکتان می‌شود.
  • درمان اختلالات کودک با خمیربازی

مهارت‌های دستی،تقویت دست و انگشتان

در سنین قبل از دبستان خمیر بازی کودک راهی برای شناختن توانایی‌هایی است که انگشتان دست امکان آنها را به او می‌دهد.

او از طریق بازی با خمیر می‌تواند یادبگیرد چه کارهایی از ماهیچه‌های دست او برمی آید. کودک می‌تواند خمیر را له کند، پهن کند، چند تکه کند، به شکل فنر درآورد، باریک کند و شکل های متنوع دیگری را به وجو بیاورد برخی کارها را هم باید با استفاده از ابزار دیگر انجام دهد، مثلا می تواند با قیچی خمیر را ببرد، با نوک مداد خمیر را سوراخ کند.

خمیر بازی برای کودکان باعث  رشد مهارت‌های حرکتی در کودک با لمس کردن، غلتاندن و خرد کردن خمیر است. درحالی ‌که کودک با دستهای کوچکش در حال ساخت خمیر بازی به اشکال مختلف است، مهارت‌های حرکتی او نیز تقویت می‌شوند.

با کوبیدن، فشردن، شکل دادن، صاف کردن، بریدن و تراشیدن خمیر بازی ، ماهیچه‌های کوچک او رشد می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند. علاوه بر آن، خمیر بازی باعث  هماهنگی بین حرکت دست‌ها و چشم‌ها را به‌ همراه دارد.

رشد اجتماعی کودک

کودکان به هنگام خمیر بازی با دوستانش به بحث و تبادل نظر، همکاری و مقایسه برخورد می کند .

مقایسه کردن، مانند : «من گل بهتری ساختم»،‌ رقابت سازنده‌ای را در کودک بیدار می‌کند

تبادل نظر کردن با دوستانش او را به تعامل با دیگران وادار می‌کند. در نتیجه باعث تقویت رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی کودک می‌شود.

از دیگر فواید خمیر بازی برای کودکان حس غروری است که بعد از ساختن یک شکل به آن‌ها دست می‌دهد.

آن‌ها ممکن است به سراغ شما بیایند و بگویند: «مامان، من این را ساختم». فشردن، ساختن و صاف کردن خمیر، انرژی مازاد کودک را می‌گیرد و او را خسته می‌کند. درنتیجه، کودک برای یک خواب راحت آماده می‌شود.

 

آرامش برای کودک 

بازی با خمیر و له کردن و گلوله کردن آن به تخلیه روحی و کمک می‌کند. فردی که می‌خواهد استرس و ناراحتی را از ذهن خود بیرون ببرد  به ‌راحتی می‌تواند تکه‌ای خمیر در دست بگیرد و آن را در دست فشار دهد و ورز دهد و به شکل‌های نامفهوم مختلف درآورد. همین کار،باعث می شود  او را آرام تر می‌کند.

فشاردادن خمیر و پهن و بازکردن آن موجب تخلیه روحی و بازیافت انرژی برای تمرکز بیشتر می‌شود. از این جهت هم خمیر بازی برای کودکان بسیار می تواند مفید باشد .

حتی می توانید زمانی که کودکتان اشفته یا ناراحت و یا مضطرب می باشد او به خمیر بازی تشویق کنید.

فشردن خمیر بازی استرس کودک را کاهش می‌دهد، حالت روحی او را بهبود می دهد و کودک را  آرام می‌کند. خمیر بازی همچون سفالگری انرژی اضافی کودک را آزاد می‌کند، قدرت تمرکزش را تقویت و افزایش می‌دهد و به بیان احساسات کودک کمک می‌کند.

 تقویت خلاقیت

کودکان می‌توانند با همان توانایی‌های اولیه در بازی با خمیر خود را محک بزنند و چقدر شکل درست کنند؛ گل، درخت، میوه، شخصیت‌هایی که در کارتون می‌بینند، خانه، وسایل داخل آن و هرچیز دیگر که دوست داشته باشند. همین کار اولین گام برای به چالش کشیدن ذهن خلاق کودکان از همان سنین اولیه است.

 خوب نگه داشتن،نظم داشتن

خمیرها در ابتدا نو و دست نخورده داخل بسته در رنگ‌های مختلفی هستند. اما زمانی که کودکان با آنها بازی می‌کنند کم‌کم با هم تلفیق می‌شوند و رنگی جدید به خود می‌گیرند.

معمولا این رنگ های جدید چندان جالب نیستند و کودکان آنها را دوست ندارند. همین به آنها یاد می‌دهد تلاش کنند خمیرهایشان با هم تلفیق نشود و نو و تمیز باقی بماند. به این ترتیب خوب نگه داشتن وسایلشان را یاد میگیرند

آموزش درست کردن خمیر بازی

ما بهتون آموزش میدیم که بتونید در مواقعی که نمی توانستید خیمر را برای کودک خود تهیه کنید با وسایلی که در خانه دارید برای او درست کنید:

در ابتدا 2 فنجان آب و یک قاشق غذاخوری روغن را بگذارید روی حرارت تا به حد جوشیدن برسد و بعد از روی اجاق بردارید.

در مرحله بعدی 2 فنجان آرد و یک فنجان نمک را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری کرم تارتار را به ان اضافه کنید و  داخل آب در مرز جوشیدن بریزید.

(جایگزین اضطراری کرم تارتار یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یا دو قاشق غذاخوری آبلیمو هست.)

با کمک قاشق و بعد از کمی خنک شدن با دست خمیر را نرم کنید.

هر تکه از خمیر را به یک رنگ در بیاورید.کمی اکلیل، رنگ خمیر را زیباتر می کند.

رنگ های خوراکی بی ضررترین گزینه برای رنگ کردن خمیرها هستند به خصوص اگر کودکتون سن خیلی کمی هم داشته باشد !

اما با گواش و رنگ روغن هم می شود خمیر را رنگ کرد.

خمیرها را داخل ظرف های پلاستیکی در بسته نگهداری کنید.

معرفی خمیر بازی

خمیر بازی کریل 

خمیر بازی 10 رنگ 30 گرمی آرت لاین

خمیر آریا

 

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0