تاثیر نقاشی بر رشد فکری و خلاقیت کودک

تاثیر نقاشی بر رشد فکری و خلاقیت کودک

خلاصه: هنر نه تنها به توسعه و پیشرفت نیمکره راست مغز کمک می کند ، که این مهارت ها به رشد کودک کمک می کند. هنر به همان شکلی که زبان اهمیت دارد - یا نحوه تنفس اهمیت دارد! هنر یک بخش لازم و اساسی برای انسان هاست است که ما را منحصر به فرد می کند.هنر علاوه بر این که  سرگرم کننده و بازی به نظر می رسد بلکه به مرور زمان متوجه خواهید شد که فرزند شما در واقع چیزهای زیادی را از طریق کاوش و کنجکاوی در هنر و انجام فعالیت های هنری یاد می گیرد. فرزندان شما از طریق هنر مهارت های مفید زندگی کسب خواهند کرد ، بنابراین آنها را به خلاقیت تشویق کنید ، و به سرعت خواهید دید که فرزندان شما این مهارت ها را یاد می گیرند 

نقاشی

 تابحال کودکی را دیده اید که انگشت سرد و خنک خود را روی ورق کاغذ با دو دست صاف کند و نوک انگشتان خود را از طریق رنگ بکشد تا چنگک درست کند؟ یا رنگ آمیزی کودک را در مارپیچ های پررنگ با مداد رنگی دیده اید؟

اگر جوابتان به این سوال ها بله است ، شما تمرکز روی صورت این کودکان را مشاهده کرده اید و حس شاد هنر را جستجو کرده اید . شما شاهد یک هنر خلاق در روند کار هستید!

بیشتر والدین به طور ذاتی می دانند که هنر برای فرزندانشان مهم است. ما به سادگی اعتقاد داریم که این مهم است زیرا کودکان خود را دیده ایم که عمیقا درگیر هنر هستند. خلق هنر ، توانایی همکاری کودک با دنیای اطراف را گسترش می دهد و مجموعه احساسات و مهارت های جدیدی را برای بیان خود و برقراری ارتباط فراهم می کند.

هنر نه تنها به توسعه و پیشرفت نیمکره راست مغز کمک می کند ، که این مهارت ها به رشد کودک کمک می کند. هنر به همان شکلی که زبان اهمیت دارد – یا نحوه تنفس اهمیت دارد! هنر یک بخش لازم و اساسی برای انسان هاست است که ما را منحصر به فرد می کند.

کودکان از طریق فعالیت های هنری مهارت های زندگی را در خود پرورش می دهند.

بچه ها هنر را دوست دارند! این که آیا آن ها در اثر رنگ آمیزی انگشتان به هم ریخته اند ، با گچ در پیاده رو نقاشی می کشند ، یک کولاژ یا رنگ آمیزی در کتاب رنگ آمیزی خود درست می کنند ، هیچ چیز دیگری از خلق هنر خود کودکان را خوشحال نمی کند. مزایای هنر برای بچه ها فراتر از سرگرمی است .

مطالعات نشان داده است که روند خلق هنر در واقع به حمایت از کودکان خردسال تقریباً در همه زمینه های رشد آنها کمک می کند!

هنر علاوه بر این که  سرگرم کننده و بازی به نظر می رسد بلکه به مرور زمان متوجه خواهید شد که فرزند شما در واقع چیزهای زیادی را از طریق کاوش و کنجکاوی در هنر و انجام فعالیت های هنری یاد می گیرد. فرزندان شما از طریق هنر مهارت های مفید زندگی کسب خواهند کرد ، بنابراین آنها را به خلاقیت تشویق کنید ، و به سرعت خواهید دید که فرزندان شما این مهارت ها را یاد می گیرند 

فواید نقاشی کردن 

خلق مهارت های ارتباطی 

وقتی کودک نقاشی می کشد و پرتره ای می کشد یا دکمه هایی را از تلفن همراهی که کشیده آویزان می کند ، آن کودک شروع به برقراری ارتباط بصری می کند.

یک کودک ممکن است نقاشی کند تا یک تجربه واقعی مانند بازی در پارک را مستند کند ، با کشیدن رنگ های چرخان احساس شادی را آزاد کند یا تجربه ای از بار عاطفی را از طریق هنر را به اشتراک بگذارد. نقاشی برای برقراری احساساتی فراتر از زبان کلامی است که ممکن است در غیر این صورت بروز نکند .

مهارت در حل مسئله

 هنگامی که کودکان ایده های جدید را در نقاشی خود تجربه می کنند  ، در واقع در حال آزمایش و چالش ها هستند ، دقیقاً مانند دانشمندی که آزمایش می کند و راه حل های را کشف می کند . هنر به کودکان این امکان را می دهد که ارزیابی و آزمایش های خود را انجام دهند .

هماهنگی بین چشم و دست 

نقاشی کردن به کودکان کمک می کند تا هماهنگی چشم و دست را کسب کنند ، آنها یاد می گیرند قسمت هایی را که می بینند نقاشی کنند . اطمینان حاصل کنید که حرکت دست آنها با دید آنها هم تراز است .

تقویت رشد فکری کودک 

نقاشی به رشد فکری  کودک شما کمک می کند .

مربیان به ما می گویند که هنر مهارت های حرکتی خوب ، رشد عصبی و توانایی حل مسئله را تشویق می کند و می تواند به طور مؤثر برای آموزش و درک سایر موضوعات اصلی مانند خواندن ، نوشتن ، ریاضیات و علوم مورد استفاده قرار گیرد .

تقویت خلاقیت کودک

هنر کودک را وادار می کند که در خارج از هر چارچوبی فکر کنند و از خلاقیت خود استفاده کافی را ببرند  و می تواند به آنها کمک کند مهارت های خلاقانه حل مسئله را تقویت کنند .

طبق بنیاد بین المللی هنر کودک ، “تحقیقات نشان می دهد کودکی که در معرض هنر است توانایی ویژه ای در تفکر خلاق ، اصیل ، کشف ، نوآوری و ایجاد مالکیت معنوی کسب می کند – ویژگی های اصلی موفقیت فردی و شکوفایی اجتماعی در کشور قرن بیست و یک .”

عزت نفس 

نقاشی کردن اعتماد به نفس و عزت نفس کودک را افزایش می دهد،  تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری را خلق کنند  ، از اولین فرصت هایی است که کودکان خردسال می توانند با نقاشی کردن استقلال خود را تجربه کنند و خود تصمیم بگیرند . با انتخاب مستقل خود برای بیان آنچه که فکر می کنند / احساس می کنند ، کودکان اعتماد به نفس و توانایی های خود را تقویت می کنند و یاد می گیرند که ابراز احساساتشان را  راحت تر بیا کنند   .

ایمی یانگ ، بنیانگذار بروکلین ، می گوید : بچه های کوچک استاد آن لحظه ای که در آن زندگی می کنند هستند – آنها احساسی را که هنگام کاغذ آغشته کردن به کاغذ می اندازند ، اینکه وقتی زرق و برق می پاشند چگونه به نظر می رسند و حتی صدای نرم قلم مو باعث عبور آن از صفحه می شود ، آنها را دوست دارند .

فعالیت همزمان هر دو نیم کره چپ و راست مغز یکی دیگر از فواید نقاشی کردن است . در نقاشی کردن نیم کره راست که فعالیت های احساسی و نیم کره چپ که فعالیت های منطقی کودک را در بر میگرند با هم فعال می شوند که این کار باعث رشد و بهتر شدن عملکرد مغز می شود .

آماده شدن کودک برای حضور در مدرسه و آموزش نحوه صحیح در دست گرفتن مداد برای نوشتن تکالیف

کودکان از طریق نفاشی رنگ ها و اشکال هندسی و خط را یاد میگیرند

نقاشی هایی که گروهی کشیده مب شوند از بهترین فرصت ها برای کودکان برای یادگیریکار تیمی و گروهی می باشد.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0