سن مناسب مسواک زدن کودکان

سن مناسب مسواک زدن کودکان

خلاصه: شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید برای مسواک زدن دندان های شیری موقت که به زودی با دندان های جدید و دائمی جایگزین می شوند ، تلاش کنید. اما مراقبت از دندانهای کودک امری بسیار ضروری است ، به ایت دلیل مه به ایجاد عادتهای خوب دندانپزشکی در ابتدای زندگی به سلامت دندان کمک می کند . دندانهای شیری موقف اما خراب می توانند در تغذیه خوب و رشد گفتار کودک اختلال ایجاد کنند.

سن مناسب مسواک زدن کودکان

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید برای مسواک زدن دندان های شیری موقت که به زودی با دندان های جدید و دائمی جایگزین می شوند ، تلاش کنید.

اما مراقبت از دندانهای کودک امری بسیار ضروری است ، به این دلیل که به ایجاد عادتهای خوب دندانپزشکی در ابتدای زندگی به سلامت دندان کمک می کند .

دندانهای شیری موقف اما خراب می توانند در تغذیه خوب و رشد گفتار کودک اختلال ایجاد کنند.

اگر دندانهای شیری پوسیده ، افتاده باشند ،جای مناسبی برای به وجود آمدن دندان های جدید نیست چون باعث می شوند که دندان های جدید کج و مرتب در نیایند.

علاوه بر این ، همه دندانهای شیری قرار نیست جای خود را به دندان های جدید بدهند و برخی از دندان ها همیشگی در دندان باقی می مانند.

رشد دندانهای شیری

دندانهای شیری در حالی که نوزاد در شکم مادر است رشد می کنند. نوزادان تازه متولد شده دارای 20 دندان شیری کامل هستند که در لثه های خود هستند.

برای بیشتر نوزادان ، رشد  دندان ها بین 6 تا 10 ماه شروع و ظاهر می شوند.در بعضی از کودکان هم دندان هایشان از سه ماهگی ظاهر می شوند. در برخی دیگر ، آنها تا حدود 12 ماه نمی رسند. 

دندانهای شیری می توانند به هر ترتیب وارد شوند ، اگرچه دندانهای پایین مرکزی اغلب اول هستند. هر 20 دندان شیری معمولاً تا سه سالگی کودک شما رشد می کنند.

32 دندان بزرگسال جایگزین دندانهای شیری بین سنین 6 تا 20 سال می شود.

چه موقع باید مسواک زدن را برای کودکمان شروع کنیم؟

مسواک زدن می تواند به محض این که اولین دندان را بر روی لثه کودک مشاهده می کنید ، شروع شود. با استفاده از یک مسواک نرم انگشتی یا برس انگشتی ، اولین دندان ها و جلوی زبان را به آرامی تمیز کنید ، بعد از غذا و قبل از خواب می توانید این کار را برای کوچولوی خود انجام دهید .

دندانپزشکان کودکان ترجیح می دهند از مسواک های مرطوب با آب و از یک خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه دانه برنج استفاده کنید. مسواک ها ببرای کودک باید بسیار نرم و بدون سه ردیف موی سر باشند

(دندانپزشک کودک می تواند به شما در یافتن برس های انگشت و مسواک مناسب کودک کمک کند).

مسواک هایی که بعد از استفاده زیاد لبه های ان کج و یا خشک شده اند و باعث اسیب به دهان مب شوند را دور بیاندازید زیرا ممکن است باکتری و میکروب در دهان کودک شروع ب رشد کند.

آیا باید لثه های کودکم را مسواک بزنم؟

دندانپزشکان اطفال توصیه می کنند لثه کودک را بعد از شیر دادن تمیز کنید. همچنین انجام این کار به مبارزه با رشد باکتری ها کمک می کند و سلامت دهان و دندان قبل از به وجود آمدن دندان های اولیه افزایش می دهد.

به جای تمیز کردن لثه های کودک با مسواک ، یک پارچه نرم و مرطوب یا حتی یک برس انگشتی لاستیکی یا سیلیکونی را امتحان کنید.

آیا کودکان نوپا می توانند از خمیر دندانهای حاوی فلوراید استفاده کنند؟

آكادمی دندانپزشکی كودكان آمریكا (AAPD) توصیه می كند به جای صبر كردن تا سن 2 سالگی همانطور كه ​​قبلاً توصیه شده است ، استفاده از خمیردندانهای حاوی حفره جلوگیری از حفره از اولین دندان كودك استفاده شود. از خمیر دندان به اندازه دانه برنج برای کودک یا کودک نوپا خود استفاده کنید و در 3 سالگی به یک عروسک اندازه نخود فارغ التحصیل شوید.

اگر کودک مقداری از خمیردندان ها را قورت داد نگران نباشید. در چنین مقدار کمی ، هیچ صدمه ای نخواهد زد. با شروع سال دوم ، می توانید به کودک نوپای خود بیاموزید که بعد از مسواک زدن تف کند تا خمیر دندان از دهانش خارج شود.

آموزش مسواک زدن به کودک بزرگتر یا کودک نوپا شما احتمالاً می خواهد دست خود را در مسواک زدن امتحان کند. به او اجازه دهید این کار را انجام دهد و اگر احساس می کنید مهارت کافی را ندارد او را ناامید نکنید و بگذارید این کار را انجام دهد ، اما مراقب اینکه دندان  هایش دقیق تمیز شود می توانید بعد از اینکه خودش دندانش را تمیز کرد شما به او کمک کنید .

برای تشویق علاقه او به مسواک زدن ، یک برس سرگرم کننده با شخصیت مورد علاقه و رنگ روشن را امتحان کنید. به او بگویید که به شما هم بگوید که مسوارک بزنید و به شما گوش زد کند این کار باعث می شود که احساس کند مسواک زدن امری عادی در زندگی برای همه است .

اگر کودک شما از مسواک زدن متنفر است چه کاری باید انجام دهید ؟؟

متأسفانه ، هر نوزادی دوست ندارد دندان هایش تمیز شود – و هنگامی که کودک دندان در می آورد و لثه های او دردناک و حساس است ، ممکن است به خصوص مقاومت برای مسواک زدن بکند.

در اینجا آنچه به چند نکته ای که باید انجام دهید اشاره شده است :

_ لثه های کودک حساس هستند (حتی در مواقعی که دندان ندارند) ، بنابراین اگر به نظر می رسد واقعاً دوست ندارد از برس استفاده کند ، یک دستمال شستشو و لمس ملایم را امتحان کنید. برای او شعر بخوانید و هواس او را پرت کنید.

کوچولوی شما ممکن است با لبخندی دندانه ریز به شما پاداش دهد. به او نشان دهید که چگونه این کار انجام شده است: دیدن مسواک زدن مادر یا پدر – و لذت بردن از آن – باعث می شود یک بازی از زمان مسواک زدن خارج شود. “مادر اول می رود حالا نوبت توست!”

با او بازی کنید : کودک شما احتمالاً وقتی شما را در حال مسواک زدن می بیند کنجکاو می شود ، با اجازه دادن به او برای نگه داشتن قلم مو و بررسی ، علاقه او را تشویق کنید . حتی ممکن است سرانجام برس خود را به دهان بکشد.

یک دست کمک کننده:

برای کودکان نو پا آن های روی زانو خود بنشانید و در حالی که دندان های آنها را مسواک می زنید ، سر آنها را روی سینه قرار دهید. وقتی بزرگتر شدند ، پشت سر آنها بایستید و سرشان را به عقب خم کنید.

دندان هایشان را حداقل روی یک الی دو بار مسواک بزنید

شب و زمان قبل از خواب سعی کنید این زمان را در برنامه هرشب کودک خود قرار دهید که این کار برای او عادت روزمره او شود و از او بخواهید که به مرور زمان دقیق تر و صحیحی تر مسواک بزند که سلامت دندان هایش به خطر نیفتد.

دندان ها را به صورت دایره های کوچک مسواک بزنید ، و همه سطوح را بپوشانید:

و آنها را تشویق کنید که بعد از آن خمیر دندان را تف کنند ، درست مثل اینکه مادر و پدرشان کار را می بینند. نیازی به آبکشی با آب نیست ، زیرا این کار باعث از بین رفتن فلوراید می شود.

بهتر است تا سن هفت سالگی مراقب مسواک زدن کودکتان باشید و نظارت کنید که برای به وجود آمدن دندان های جدید و دائمی مشکلی پیش نیاید .


تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0