چگونه با کودک بیش فعال رفتار کنیم؟

چگونه با کودک بیش فعال رفتار کنیم؟

خلاصه: اختلال بیش فعالی با کمبود توجه ، نوعی اختلال تکاملی عصبی است که می تواند موفقیت کودک در مدرسه و همچنین روابط او را تحت تأثیر قرار دهد. هر کودکی ممکن است بسیاری از علائم فردی بیش فعالی را تجربه کند. بنابراین ، برای تشخیص دقیق، پزشک کودک شما باید کودک شما را با استفاده از چندین معیار آزمایش و ارزیابی کند. بیش فعالی به طور کلی در کودکان در زمان نوجوانی و سن بلوغ تشخیص داده می شود ، میانگین سنی برای تشخیص این اختلال متوسط در سن ​​7 سال است .

تعریف بیش فعالی

بیش فعالی يكي از اختلالات شايع و در عين حال پزشکان سخت آن را می توانند تشخیص بدهند. اختلال بيش فعالي بيماری کمی پيچيده اي است و اغلب تشخيص داده نمي شود. درباره كودكي كه با چنين اختلالي تشخيص داده مي شود ۳ علامت را نبايد از ياد ببريد كه شامل پرتحركي، كمبود توجه و تمركز و در نهايت اعمال تكانه اي (كارهاي ناگهاني و غيرقابل پيش بيني) است نام برد.

اختلال بیش فعالی با کمبود توجه ، نوعی اختلال تکاملی عصبی است که می تواند موفقیت کودک در مدرسه و همچنین روابط او را تحت تأثیر قرار دهد.

هر کودکی ممکن است بسیاری از علائم فردی بیش فعالی را تجربه کند. بنابراین ، برای تشخیص دقیق، پزشک کودک شما باید کودک شما را با استفاده از چندین معیار آزمایش و ارزیابی کند.

بیش فعالی به طور کلی در کودکان در زمان نوجوانی و سن بلوغ تشخیص داده می شود ، میانگین سنی برای تشخیص این اختلال متوسط در سن ​​7 سال است .

کودکان بزرگتر که علائمی از خود نشان می دهند ممکن است بیش فعالی داشته باشند ، اما آنها اغلب در اوایل زندگی علائم مشخصی از خود نشان داده اند اما والدین خیلی متوجه این اختلالات نشده اند.

اختلال کمبود توجه (بیش فعالی) یک بیماری مزمن است که میلیون ها کودک را درگیر می کند و اغلب تا بزرگسالی ادامه می یابد. این اختلالات شامل ترکیبی از مشکلات پشت سر هم ، مانند مشکل در حفظ توجه ، بیش فعالی و رفتار تکانشی است.

کودکان مبتلا به این اختلالات ممکن است با عزت نفس پایین ، روابط اجتماعی پایین و در مدرسه هم به خوبی فعالیت نداشته باشند و نتوانند خیلی خوب درس گوش کنند و یادبگیرند.

این اختلالات را چگونه تشخیص بدهیم؟

در اختلال بيش فعالي( كم توجهي) سنی که کمی می توان از رفتار های کودکتان  تشخیص بدهید از ۲ يا ۳ سالگي باشد. در ۲ سالگي پزشكان به دنبال يافتن علائم هستند و هر چه زودتر اين نقص تشخيص داده شود زودتر مي توان مداخله كرد.

اما در اغلب موارد تا زماني كه كودك به سن مدرسه نرسيده كه نياز به توجه و نشستن طولاني مدت داشته باشد، اين اختلال قابل تشخيص نيست. بچه هاي باهوشي كه نشانه هاي ضعيفي دارند، ممكن است سال ها علائم را داشته باشند تا دوره آموزشي مدرسه كه بايد برنامه منظم، چند منظوره و مديريت زمان انجام دهند و اينجاست كه دچار مشكل مي شوند.

دختران فرق دارندپسران سه برابر دختران در معرض اين اختلال هستند و به طور معمول دختران ۵ سال بعد از پسران تشخيص داده مي شوند. دختران بي نظم و ساكت كمتر به چشم مي آيند حتي اگر اختلال شان به اندازه پسران باشد. بي توجهي و ناديده گرفتن موضوعات پيرامون از علائم اختلال در دختران مبتلا به بيش فعالي است.

در پسران به جاي آن انجام و بروز حركات و رفتارهاي متفاوت و غيرمنطقي بدون انگيزه قبلي و برنامه عاري از فكر انتظار مي رود. در دوران دبستان دختراني با اختلال بيش فعالي، كودكاني كم دقت يا بي دقت هستند، همچنين در آموختن مهارت هاي آموزشي و حل مسائل ضعيف بوده و به جزئيات و موضوعات محيط پيرامون خود توجه ندارند، كمتر توجه مي كنند و با تمام كردن كارها مشكل دارند اما آنها معمولاً پرخاشگر نيستند. 

دختران قرار نيست كيف مدرسه شان را در زمين بازي جا بگذارند يا دفتر مشق شان كثيف باشد.

چگونه با کودک بیش فعال رفتار کنیم؟

چند علایم شایع اختلال بیش فعالی(ADHD) در کودکان

 از شایع ترین علایم در کودکان ناتوانی در شناخت نیازها و خواسته های دیگران است.

قطع کردن رفتار و یا قطع کردن هنگام صحبت کردن، کودک مبتلا به ADHD در حالی که مشغول صحبت است یا مکالمه یا بازی هایی را که در آن حضور ندارند را برای طرف مقابلش قطع کند.

کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است هنگام فعالیت در کلاس یا هنگام بازی با کودکان از نوبت و در انتظار ماندن را دوست نداشته باشند و نمی توانند تحمل کنند

کودک مبتلا به بیش فعالی در کنترل کردن احساسات و بیا کردن آن مشکل دارد . این اختلالات در کودکان ممکن است در اوقات نامناسب عصبانیت داشته باشند.

کودکان مبتلا به بیش فعالی اغلب نمی توانند آرام بنشینند.

البته بیشتر به دلیل این می باشد که تمرکز کافی را برای فضایی که در آن قرار دارند را ندارند آنها ممکن است اگر در فضایی مجبور به نشستن باشند سعی کنند بلند شوند و بدوند ، تند تند حرف بزنند یا روی صندلی خودشان را بچرخانند.

مشکلات بی سر و صدا سرگیجه می تواند کودکان ساکن در اختلال بیش فعالی را در بازی بی سر و صدا و یا آرام در انجام فعالیت های اوقات فراغت دشوار کند.

یک برنامه خواب و مدیتیشن را در برنامه کودک خود قرار دهید کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است به موارد مختلفی علاقه نشان دهد ، اما در عین حال هم ممکن است در پایان دادن به آنها مشکل داشته باشد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است پروژه ها ، کارهای خانه یا مشق شب را شروع کنند ، اما قبل از اتمام به سراغ مورد بعدی می روند که مورد توجه آنها قرار گیرد.

با برنامه مراقبه برنده جایزه Calm ، بیش از 100 مراقبه هدایت شده را تجربه کنید.

برای تمام سطوح تجربه طراحی شده است و درصورتی که در روز بیشتر به آن نیاز داشته باشید در دسترس است. دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید.

با برنامه مراقبت از برنده جایزه آرام ، بیش از 100 مراقبت هدایت شده را تجربه کنید. برای تمام سطوح تجربه طراحی شده است و در است که هر روز بیشتر به شما نیاز دارید که در دسترس است. دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید.

پرهیز از کارهایی که نیاز به تلاش ذهنی گسترده دارند همین عدم تمرکز باعث می شود کودک از فعالیتهایی که به یک تلاش ذهنی پایدار نیاز دارد ، مانند توجه در کلاس یا انجام تکالیف ، اجتناب کند.

اشتباهات کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در پیروی از دستورالعمل هایی که به برنامه ریزی یا اجرای یک برنامه نیاز دارند ، مشکل داشته باشند. سپس این می تواند منجر به اشتباهات سهل انگاری شود – اما این نشان دهنده تنبلی یا کمبود هوش نیست.

خیال بافی کودکان مبتلا به بیش فعالی همیشه پر سر و صدا نیستند. نشانه دیگر اختلال بیش فعالی ، کم حرف بودن و درگیری کمتر از سایر کودکان است. کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است به فضا ، خیال پردازی خیره شود و آنچه را که در اطراف او می گذرد نادیده بگیرد.

مشکل در سازماندهی کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است در پیگیری وظایف و فعالیت ها مشکل داشته باشد. این مسئله می تواند در مدرسه مشکلاتی ایجاد کند ، زیرا اولویت بندی مشق شب ، پروژه های مدرسه و سایر وظایف را برایشان دشوار می کند.

فراموشی کودکان مبتلا به ADHD ممکن است در فعالیت های روزمره فراموشکار باشند. آنها ممکن است انجام کارهای منزل یا مشق شب خود را فراموش کنند. آنها همچنین ممکن است اغلب چیزهایی مانند اسباب بازی را از دست بدهند

علائم در چندین تنظیم کودک مبتلا به بیش فعالی علائم این بیماری را در بیش از یک محیط نشان می دهد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است عدم تمرکز را در مدرسه و خانه نشان دهند.


تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0