کتاب داستان های کودکانه برای خواب شب

کتاب داستان های کودکانه برای خواب شب

خلاصه: برنامه و روشهای وقت خواب هر کودکی متفاوت هست. باید برنامه و روشی متناسب با وضعیت خانواده خود انتخاب کنید. خوب است که هر شب دقایقی را با کودک خود صحبت کنید و به او یاد بدهید که چه کارهایی را باید در برنامه هر شب قبل از خواب خود قرار دهد.انجام کارهایی قبل از خواب مثل رفتن به حمام و خواندن قصه  که این کار بعد از مدت کوتاهی فرزند شما به صورت اتوماتیک و طبق عادت در زمانی که شما مشخص کرده‌اید خواب‌آلود می‌شود و شروع به خمیازه کشیدن می‌کند. قبل خواب کودک ۳۰ دقیقه تماشای تلویزیون یا هر نوع صفحه‌نمایش کافی است تا خواب فرزندان شما به هم بریزد و ۲ ساعت دیرتر بخوابند.

خواب کودک

گاهی بچه‌ها نیز برای خوابیدن دچار مشکل می‌شوند و والدین را مجبور می‌کنند همراه آن‌ها بیدار بمانند ، همین کار  ممکن است شب‌ها را تبدیل به زمانی سخت و پرچالش برای بچه‌ها و والدین کند.

اکثر بچه‌ها الگوی خواب ثابتی دارند که به مرور زمان ساعات خواب آن ها  تغییر می‌کند.

برای مثال بچه‌های سحرخیز که صبح زود بلند می شوند حتی اگر دیرتر بخوابند باز هم زود بیدار می‌شوند و بچه‌هایی که شب‌ها پرانرژی‌اند معمولا تا وقتی که بدنشان خسته و آماده برای خواب نباشد نخواهند خوابید.

این که اجازه دهید بچه‌ها در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بیشتر بخوابند و دیرتر از خواب بیدار شوند کار درستی نیست ممکن است مهربانانه به نظر برسد اما پس از آن باید منتظر یک بی‌خوابی طولانی در شب باشید.

عادت خواب به ویژه برای نوزادان، خردسالان و کودکان پیش‌ دبستانی بسیار مهم است.

انجام کارهایی قبل از خواب مثل رفتن به حمام و خواندن قصه  که این کار بعد از مدت کوتاهی فرزند شما به صورت اتوماتیک و طبق عادت در زمانی که شما مشخص کرده‌اید خواب‌آلود می‌شود و شروع به خمیازه کشیدن می‌کند.

قبل خواب کودک ۳۰ دقیقه تماشای تلویزیون یا هر نوع صفحه‌نمایش کافی است تا خواب فرزندان شما به هم بریزد و ۲ ساعت دیرتر بخوابند.

پس هرگز در اتاق خواب فرزند خود تلویزیون قرار ندهید و نگذارید موبایل و تبلت را هنگام خواب به اتاق خواب ببرند.

زمان خواب کودکان در سنین مختلف

خواب نوزاد 4 ماهه بین 16تا 18 ساعت است و خواب شب نوزاد 8تا9 ساعت و در طول روز 7تا9 ساعت.

خواب کودک 4 تا 12 ماهه بین 12 تا 16 ساعت است ، خواب شب کودک 9تا 10 ساعت و 4 یا 5 ساعت در طول روز.

خواب کودک 1 تا 2 ساله ،11تا 14 ساعت خواب شب و 2 تا 3 ساعت در طول روز است .

خواب کودک 3تا5 ساله ،10تا11ساعت خواب شب و 1 ساعت در طول روز است.

خواب کودک 6 تا 12 ساله 10 تا 11 ساعت خواب شبانه روزی دارد.

خواب کودک 2 ماهه

بین 2 تا 4 ساعت می خوابند و بیدار می شوند برای شیر خوردن.

کودکان در این سن گرایش به تکان خوردن دارند و در طول خواب ممکن است مضطرب به نظر برسند. از آنجا که واکنش ها را نمی توانند کنترل کنند، مشاهده می شود آن ها بازوها و پاهای خود را تکان می دهند، لبخند می زنند و صداهای مکیدن را ایجاد می کنند.

 خواب  کودک 2 تا 4 ماهه

کودک در این سن ممکن است به مدت 6 ساعت در شب بخوابد و بیشتر به یک برنامه خواب منظم تبدیل شوند. همچنین  توصیه می شود که برای اینکه کودک را روی برنامه روتین خواب خوب قرار دهید، حتما با او بازی کنید و در طول روز به مقدار زیادی او را در معرض نور خورشید قرار دهید

خواب کودک 4 و 6 ماهه

کودک در این سن شروع به ترک شیر خوردن شبانه می کند و معمولا آماده خوابیدن در طول شب هر جایی از شش تا 12 ساعت هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حدود 60 درصد از کودکان تا 6 ماهگی می خوابند

خواب کودک 6 تا 12 ماهه

بعضی از کودکان به خاطر اضطراب جدایی از خواب بیدار می شوند. کودک می داند حتی وقتی نمی تواند شما را ببیند در اطراف او هستید از خواب بیدار می شود و ممکن است وقتی بیدار می شود ناراحت شود.

خوب است کودک گریان خود را چک کنید، اما به ملاقات کوتاه بروید و سعی کنید (به همان اندازه که لازم است)او را بغل کنید و یا به او غذا دهید. سعی کنید پشتش را مالش دهید و یک لالایی آرامش بخش را بخوانید و بعد از چند دقیقه آن را رها کنید.

خواب کودک 1 تا 2 ساله

کودکان نوپا می توانند در استراحت کردن شبانه مشکل داشته باشند سعی کنید همه چیز را تا حد ممکن آرام نگه دارید و به فعالیت های آرامش بخش مانند حمام و گفتن داستان پایبند باشید.

وقتی کودک یاد می گیرد که از گهواره بیرون برود ممکن است سعی کند با شما روی تخت خواب بنشیند. ترک این عادت بسیار سخت است، بنابراین اگر نمی خواهید با هم بخوابید او را از یک سالگی در اتاق خودش بخوابانید .

خواب کودک 2 تا 5 ساله

کودک هنگامی که شب ها بیدار می شود در حال مقابه با ترس های شبانه هستند.

برنامه روتین خواب را پیگیری کنید و مطمئن شوید که کودکان قوانین را درک کرده و در مورد اجرای آن ها ثابت قدم هستند. استفاده از یک شمع یا چراغ خواب می تواند کودکان را تسلی دهد که از تاریکی نترسند یا کابوس نبینند.

خواب برای کودک 5 تا 12 ساله

تکالیف ، تلویزیون و زمان پخش برنامه، زمان خواب این کودکان را به تعویق می اندازد. از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و… تماشای تلویزیون قبل از اینکه به خواب بروید خودداری کنید .

کودکانی که اتاق های خواب خوبی دارند تاریک، خنک و ساکت، بدون تلویزیون و یا کامپیوتر بهتر از آن هایی که با حواس پرتی زیاد می خوابند خوابشان می برد.

12 تا 18 سالگی

خواب کافی برای سلامتی نوجوانان حیاتی است اما بسیاری از نوجوانان در واقع ممکن است به خواب بیشتری نسبت به سال های قبل نیاز داشته باشند. با این حال برای بسیاری از نوجوانان فشارهای اجتماعی وجود دارد که کیفیت خواب را کاهش می دهد.

بچه‌هایی که به مدرسه می روند به ۹ الی ۱۱ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند،

قصه خواندن برای کودک

قصه ها در کیفیت بهتر خواب کودکان تأثیر مستقیمی دارند. اگر قصه ای محتوای آموزنده و شیرینی داشته باشد باعث می شود کودک راحت تر به خواب برود ولی چنانچه داستانی دارای محتوای خشن و دربردارنده شخصیت های ناجور باشد، این موضوع ذهن کودک را به چالش کشیده و علاوه بر اینکه ریتم خواب کودک را  بهم می زند باعث می شود که در طی خواب هم خواب های ترسناک ببیند و از خواب بیدار شود. پس در انتخاب داستان ها دقت کنید .

فواید خواندن کتاب قبل از خواب برای کودک

 تقویت قدرت تخیل کودک

خواندن کتاب های داستان و یا شعر هانه کودکان هنگام خواب در شب، قدرت تخیل کودک را افزایش می‌دهد. کودکان به واسطه قدرت تخیل ، توانایی تجسم کردن شخصیت‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌ها و رویدادهای غیرواقعی و خیالی را بهتر دارند .

اصلاح کلمات و زبان در کودک

خواندن داستان برای کودکان، باعث اصلاح و تکمیل زبان آن‌ها می‌شود.همزمان هم برای آن‌ها داستان می‌خوانیم و هم به آن‌ها آموزش می‌دهیم، زیرا کودکان کلماتی که شما هنگام خواندن داستان می گویید ، بلافاصله پس از شنیدن آن ها در ذهنشان ثبت می کنند و به کار می برند .

علاقه مند شدن به کتاب خواندن

زمانی که  هنگام خواب برای فرزندتان داستان می‌خوانید،  شما با این کار، کودک خود را به خواندن کتاب‌ تشویق می‌کنید و او را بیشتر علاقه مند به خواندن کتاب می کنید . کودکان و نوجوانانی که به کتاب خواندن علاقه زیادی دارند والدین آن ها از همان اول در سنین پایین برای آن ها کتاب می خواندند، اینکا موجب این می شود که کودکانی موفق تر خواهید داشت

معرفی تعدادی کتاب خواب کودکان

  1. کتاب وقت خوابه،بابا! : در کتاب «وقت خوابه بابا» داستانی است بامزه درباره زمان خواب کودکان. در این داستان جای کودک و والد عوض شده است. این بار این کودک است که اعلام می‌کند وقت خواب است و پدرش را که خوابش نمی‌آید و دوست ندارد بخوابد از پشت کامپیوتر بلند می‌کند و برای خواب آماده می‌کند. برای این که پدر را به حمام کردن تشویق کند کلی شامپو در وانش می‌ریزد، به او کمک می‌کند روی مسواکش خمیردندان بگذارد، هنگام پوشاندن لباس‌خوابش برایش جوک تعریف می‌کند، برایش داستان می‌خواند…
  2. برگرد به تخت خوابت ، اد! 
  3. شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی برد 
  4. من خوابم نمی آید
  5. قصه های قبل از خواب 
  6. کلید های برخورد با مشکلات خواب کودک 
  7. من می توانم تنها بخوابم 
  8. و سایر کتاب ها

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0