هدیه های هیجان‌انگیز برای کودکان

هدیه های هیجان‌انگیز برای کودکان

خلاصه: در این مقاله قصد داریم چند پیشنهاد مناسب برای خرید هدیه کودکانه ارائه دهیم تا راهنمای خوبی در این زمینه برای خوانندگان گرامی باشد.

هدیه دادن و گرفتن، با مناسبت یا بی مناسبت ماهیتا هیجان انگیز است، به خصوص اگر موضوع آن، هدیه کودکانه باشد. خرید هدیه کودکانه با تمام حال خوشی که از انتخاب تا خرید و تقدیم کردن به کودک به همراه دارد، گاهی تبدیل به چالشی ناخوشایند می‌شود. چرا که مبحث انتخاب و خرید هدیه کودکانه بسیار گسترده است و اگر هدیه دهندگان، پدر و مادر کودک باشند، به واسطه قرار گرفتن همیشگی در این شرایط، سردرگمی بیشتری را هنگام خرید هدیه کودکانه تجربه می‌کنند. علاوه بر آن خرید هدیه کودکانه مناسب سن و سلیقه و روحیات آن‌ها می‌تواند تا مدت‌ها شما را در نظر او فردی دوست‌داشتنی جلوه دهد و شروع بسیار خوبی برای ارتباط باشد. در این مقاله قصد داریم چند پیشنهاد مناسب برای خرید هدیه کودکانه ارائه دهیم تا راهنمای خوبی در این زمینه برای خوانندگان گرامی باشد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.هدیه هیجان‌انگیز برای کودکان

هدیه مناسب برای کودک

برای خرید هدیه کودکانه بیش از هر چیزی در شرایط اقتصادی فعلی، شاید قیمت و بودجه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌ایم اهمیت داشته باشد. اما توجه به روحیات و سلایق کودک امری مهم و غیر قابل انکار در خرید یک هدیه کودکانه مناسب برای او است. زیرا بدیهی است که هدف ما از خرید هدیه هیجان انگیز برای کودک، شاد کردن او و در عین حال مناسب بودن آن برای سن و سال و جنسیت و شرایط کودک است. پس قبل از هر چیزی باید محدوده سنی و جنسیت کودک را برای خرید هدیه کودکانه مد نظر قرار دهیم، سپس از علایق و سلایق او آگاه شویم و در انتها به فکر تهیه بودجه و خرید هدیه کودک با قیمت مناسب و معقول باشیم.

با این پیش زمینه بهتر است بدانیم که برای خرید هدیه کودکانه مناسب لیست مشخصی وجود ندارد و اگر به عنوان پدر یا مادر کودک قصد خرید هدیه مناسب برای کودک خود را دارید می‌توانید با توجه به شخصیت او یا از میان لیستی از درخواست‌های او هدیه‌ای را انتخاب کنید. با این کار قطعا باعث شادی زائدالوصف او خواهید شد. همچنین توجه به سن کودک در انتخاب هدیه می‌تواند از هرگونه آسیب جسمی و روانی او را در امان نگه دارد، پس توجه به این نکات را برای خرید یک هدیه کودکانه فراموش نکنید.

اسباب بازی، یک هدیه کودکانه هیجان انگیز و دوست‌داشتنی

همانطور که می‌دانید اسباب بازی یکی از بهترین و در دسترس‌ترین انتخاب‌ها برای خرید هدیه کودکانه است و همیشه باعث شادی و خوشحالی کودکان در هر سنی می‌شود. چه این اسباب بازی هدف آموزشی داشته باشد چه صرفا وسیله‌ای جذاب و کودکانه برای بازی باشد. اما موضوع مهم در انتخاب اسباب‌بازی نوع آن است. خوشبختانه اسباب‌بازی در هر رنج قیتی در بازار موجود است و این موضوع دست ما را برای خرید هدیه کودکانه در مناسبت‌های مختلف باز می‌گذارد.

در این بخش چند نوع از بهترین انتخاب‌ها برای خرید هدیه کودکانه را لیست کرده‌ایم:


لگو:

لگوها از جمله اسباب‌بازی‌هایی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. این تنوع بالا، لگوها را برای هر سنی حتی بزرگسالان جذاب کرده است. لگوها هدیه ای مناسب برای دختران و پسران است و علاوه بر سرگرمی بر رشد خلاقیت کودکان نیز تاثیر به‌سزایی دارد. برخی از کودکان علاقه بسیار زیادی به اسباب‌بازی‌هایی که احتیاج به ساختن و تکمیل کردن دارند، نشان می‌دهند. ما با توجه به شناخت کودک و علایق و توانایی‌های او یا تمایل به پرورش هوش و خلاقیتش می‌توانیم لگو را به عنوان یک هدیه کودکانه مناسب برای او انتخاب کنیم. نکته بسیار مهم در خرید لگو، توجه به رده سنی درج شده بر روی بسته اسباب‌بازی و مطابقت دادن آن با سن کودک مورد نظر است. زیرا برخی از لگوها دارای قطعات بسیار کوچکی هستند که خطر بلعیده شدن توسط کودک 4 سال به پایین را به همراه دارند.

خمیر بازی:

یکی دیگر از هدیه‌های هیجان انگیز برای کودکان که می‌تواند آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند خمیر بازی است. خمیر بازی را حتی بزرگسالان نیز دوست دارند و می‌توانند در کنار کودکانشان لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. خمیر بازی هم از جمله هدایای ساختنی است و کاربرد آموزشی هم دارد. می‌توانید در کنار کودک دلبندتان اشیا مختلف را شبیه‌سازی کنید و ساختن وسایل مختلف به وسیله خمیر بازی را به او آموزش دهید. خمیر بازی به همراه خود تعدادی ابزار نیز دارد که بازی با آن را کاربردی‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

عروسک:

عروسک از آن دسته هدیه‌های کودکانه است که همیشه جذابیت و تاثیرگذاری‌اش را حفظ کرده مخصوصا اگر در انتخاب آن به سلیقه کودک توجه شود. مثلا عروسک حیوان مورد علاقه کودک یا عروسک شخصیت کارتونی محبوب او انتخابی بسیار به‌جا و هیجان‌انگیز است. عروسک یکی از هدایای ماندگار است که کودک تا سال‌ها می‌تواند از آن نگهداری کند و آن را به عنوان یکی از صدها خاطرات خوش دوره کودکی، به دوران بزرگسالی خود بیاورد. عروسک اسب تک شاخ یا لاکپشت‌های نینجا یا شخصیت‌های کارتونی دیگر این روزها در بین کودکان بسیار محبوب است.

اسباب بازی ابزار کار و مشاغل مختلف:

کودکان علاقه و تمایل بسیار زیادی به تقلید فعالیت‌های پدر و مادر یا نزدیکان خود دارند. به همین دلیل ابزار موجود در خانه و آشپزخانه و ابزار مورد استفاده مربوط به شغل والدین یا نزدیکان به صورت اسباب بازی جذابیت ویژه‌ای برای آن‌ها به همراه دارد. تمامی این ابزارها و حتی شبیه‌سازی شده محیط آشپزخانه یا اتاق کار در اسباب بازی فروشی ها موجود است و با قیمت‌های مختلف مناسب هر بودجه‌ای به فروش می‌رسد. در انتخاب این‌گونه اسباب بازی‌ها تردید نکنید زیرا علاوه بر علاقه کودکان و خوشحال کردن آن‌ها در پرورش خلاقیت و یادگیری تاثیر زیادی دارد. ابزار کار می‌تواند آن‌ها را با مشاغل مختلف آشنا کند و تا مدت‌ها کودکان را سرگرم و مشغول بازی نگه دارد.

پازل:

پازل یکی از هدیه های کودکانه مناسب است که هر کودک باهوش و با استعدادی را سر ذوق می آورد. پازل به تقویت تمرکز و حافظه و خلاقیت کمک می‌کند و ساختن آن هربار به کودک اعتماد به نفس فوق العاده‌ای می‌دهد. پازل‌ها انواع گوناگونی دارند. از پازل‌های کلاسیک مقوایی با تعداد قطعات کم و زیاد گرفته تا پازل‌های چوبی که در نهایت به یک اسباب بازی یا دکوری تبدیل می‌شوند در بازار موجود است.

ماشین یا هلی‌کوپتر کنترلی:

نمی‌توان جذابیت این هدیه کودکانه را برای افراد سن و سال دار انکار کرد!

ماشین یا هلی‌کوپتر کنترلی یک هدیه کودکانه بسیار دوست‌داشتنی و خاص است که تمام اهالی خانه را سرگرم می‌کند! اگر فضای باز در اختیار دارید که آزادی عمل استفاده از هلی‌کوپتر یا ماشین کنترلی را به کودک بدهد، در انتخاب این هدیه کودکانه شک نکنید. البته انواع ماشین کنترلی را در فضای بسته و محیط خانه نیز می‌توان استفاده کرد.

بازی فکری:

بازی‌های فکری نیز به اندازه بازی‌های فیزیکی و پر تحرک برای کودکان لازم هستند. این بازی‌ها برای تقویت ذهن و جلوگیری از تنبل شدن و به فکر انداختن آن‌ها طراحی شده‌اند. به همین دلیل یکی از پیشنهادات خوب برای خرید هدیه کودکانه خرید بازی فکری است. نکته مهم در خرید بازی فکری توجه به طیف سنی درج شده بر روی بسته بازی است و همچنین ژانر بازی که تا چه اندازه با روحیات کودک تطابق دارد. بر روی بسته بازی تعداد نفرات مورد نیاز را هم درج کرده‌اند که از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب آن است و باید به این موضوع توجه شود. اگر بازی‌های فکری دارای قطعات ریز و کوچک باشند حتما باید از دسترس کودکان زیر 4 سال دور شوند زیرا خطرات زیادی برای آن‌ها به همراه دارند. به همین دلیل اگر برای کودک با سن بیشتر هم این نوع بازی را انتخاب می‌کنید حتما به اینکه برادر یا خواهر کوچک و زیر 4 سال در خانه نباشد توجه کنید.

لوازم‌التحریر

لوازم‌التحریر طیف وسیعی دارند و برای کودکان پیش‌دبستانی تا به بالا هدایای مناسبی محسوب می‌شوند. انواع و اقسام لوازم‌التحریر و وسایل کمک آموزشی با رنگ‌ها و طرح‌های شاد و کودکانه همیشه مورد پذیرش و علاقه کودکان واقع می‌شوند و آن‌ها را از دریافت این هدیه کودکانه ذوق‌زده می‌کنند. در این قسمت به معرفی تعدادی از لوازم‌التحریر مناسب هدیه دادن می‌پردازیم:

مدادرنگی، آب‌رنگ، ماژیک‌های رنگی‌، گواش و پاستل

خرید این ابزار را برای کودکان حتما امتحان کنید تا از هیجان و خوشحالی زیاد آن‌ها غافلگیر شوید!

این وسایل از جمله آب‌رنگ و گواش و پاستل علاوه بر اینکه جز وسایل آموزشی هستند، تا مدت‌های طولانی می‌توانند کودکان را مشغول به یک کار جالب و خلاقانه کنند. بعد از خرید این وسایل برای کودک خود، حتما محیطی را در اختیار او قرار دهید تا بدون نگرانی از کثیف شدن محیط زندگی و آشفته کردن شما، دست به کشف دنیای شگفت‌انگیز رنگ‌ها بزند و خلاقیت خود را به منصه ظهور بگذارند!

تخته وایت برد کودکانه

امروزه برای کودکان تخته وایت بردهای مختلفی با طرح‌ها و رنگ‌های شاد و زیبا طراحی شده است که بعضا دارای طرح‌هایی از شخصیت‌های کارتونی محبوب آن‌ها نیز هستند. تخته وایت برد کاربردهای بسیار زیادی دارد و یک هدیه ماندگار است که تا سالهای طولانی بدون نگرانی از خراب شدن همراه کودک می‌ماند. تخته وایت برد یک پیشنهاد خوب و عالی به عنوان یک هدیه کودکانه است که کودکان هم برای بازی و سرگرمی و هم به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در سال‌های تحصیل خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

دفترهای فانتزی:

دفترهای فانتزی با طرح‌های مورد علاقه کودکان، انواع مدادها و سرمدادی‌های جذاب، پاک‌کن‌های فانتزی و عطری و جامدادی‌های زیبا و خاص، قمقمه با طرح دخترانه یا پسرانه و وسایلی از این دست همانطور که کادوهایی مقرون به صرفه و قیمت مناسب هستند، مورد توجه و علاقه کودکان نیز قرار می‌گیرند و در مواردی آن‎‌ها را به درس و محیط مدرسه علاقمندتر می‌کنند. اگر هدیه کودکانه ای که قصد خرید آن را دارید برای یک کودک دبستانی است، از سر زدن به لوازم التحریر فروشی‌ها غافل نشوید، زیرا لوازم‌التحریر فروشی‌ها همیشه گزینه‌های خوب و مناسبی در چنته دارند که می‌توانند شما را از سردرگمی برای خرید یک هدیه کودکانه مناسب نجات دهند.

کتاب

لازم به بیان نیست که کتاب همیشه هدیه‌ای مناسب و ارزشمند برای هر سنی است. مخصوصا اگر قصدمان برای خرید کتاب به عنوان یک هدیه کودکانه، برای علاقمند کردن کودکمان به کتاب و مطالعه باشد. کتاب‌های غیر درسی، پیشنهادی بسیار مناسب برای کودکان است. چه کودکانی که هنوز به سن خواندن و نوشتن نرسیده‌اند و چه آن‌هایی که سواد خواندن و مطالعه را دارند. انتخاب یک کتاب مناسب به عنوان هدیه کودکانه علاوه بر توجه به روحیات کودک، مستلزم دقت به گروه سنی او نیز است. کتاب نیز انواع مختلفی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره‌ای کوتاه می‌کنیم:

کتاب رنگ‌آمیزی

رنگ آمیزی از فعالیت های کودکانه جالب و جذابی است که موجب افزایش رشد شناختی کودک می‌شود. کتاب رنگ آمیزی کودکان، علاوه بر معرفی رنگ‌ها به کودک، دقت و تمرکز و مهارت کار با مداد و حرکت انگشتان او را تقویت می‌کند. کودکان با استفاده از مداد رنگی و کتاب رنگ آمیزی در کنار آموزش و خلاقیت برای حضور در مدرسه هم آماده می‌شوند. کودکان از دو یا سه سالگی توانایی قلم در دست گرفتن را پیدا می‌کنند، از این رو با توجه به علاقه زیاد آنها به مداد رنگی، کتاب رنگ آمیزی مناسب سنشان، هدیه‌ای خوب و آموزنده برای آن‌هاست. این کتاب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که بر اساس سن کودک به خرید آن‌ها توصیه شده است. هرچه سن کودک کمتر باشد، اشکال طراحی شده در کتاب برای رنگ آمیزی، ساده‌تر و دارای پیچیدگی کمتری است.

کتاب قصه

کتاب‌های قصه یا کتاب‌های آموزشی مناسب سن کودکان، یک هدیه کودکانه هوشمندانه و با ارزش است.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کودکان خرید کتاب قصه کودکان است که محتوای آن‌ها شامل داستان‌ها و ماجراها و شخصیت‌های کودکانه و جذاب است. کتاب های داستان کودکان نقش بسیار مهم و زیادی در یادگیری و افزایش هوش و خلاقیت کودک و علاقمند کردن آن‌ها به دنیای کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه در زمینه‌های گوناگون دارد. خرید کتاب و آشنا کردن کودک با کتاب‌خوانی و دنیای قصه‌های کودکانه از وظایف والدین است. خواندن داستان‌های کودکانه برای کودکان علاوه بر سرگرمی و رشد قدرت یادگیری و تخیل و تصویرسازی کودکان، موجب حس آرامش و امنیت کودک در هنگام خواب می‌شود. به همین دلیل خرید کتاب به عنوان یک هدیه کودکانه مناسب برای هر سنی از کودکان توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن بود که لیستی کلی از انواع هدایای مناسب و در دسترس کودکانه برشمرده و مورد بررسی قرار داده شود اما توجه کنید که کودک مورد نظر خودش به تنهایی می‌تواند منبع پاسخ به این سوال که: هدیه مناسب کودک چیست؟ باشد. زیرا هر کودک به فراخور سن و جنسیت و روحیات و محیط زندگی، علایق خاص خود را دارد که می‌تواند به ما در پیدا کردن هدیه کودکانه مناسب او و خوشحال کردنش کمک کند.

بیشتر بخوانید : پیشنهاد خرید هدیه برای کودکان و نوجوانان

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0