نحوه مدیریت استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان

نحوه مدیریت استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان

خلاصه: مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان

در حالی که موبایل‌ها و تبلت‌ها برای کودکان می‌توانند روشی برای سرگرم شدن باشند، همچنین راهی برای آموزش و مطمئن شدن از ایمنی آنها باشند، اما تأثیر منفی نیز دارند و آن هم این است که اعتیادآور هستند. از دید والدین، دیدن بچه‌ها به صورت طولانی مدت در حال تماشای صفحه نمایش موبایل‌ها و تبلت‌ها، اتفاق خوشایندی نیست.

اما، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند این اتفاق را کم کند و این اطمینان را به شما بدهد که کودکتان زمان کمتری را پشت این ابزارها بگذرانند. ما چند روش آسان برای کنترل میزان زمانی که بچه‌ها با موبایل و تبلت خود می‌گذرانند، به شما معرفی خواهیم داد.

برای اینکه ببینید که به طور کلی موبایل و تبلت چه میزان اثرگذاری روی کودکتان دارند، می‌توانید به مقاله مزایا و معایب موبایل و تبلت برای کودکان مراجعه کنید و به دید خوبی از این موضوع برسید.

اپلیکیشن‌های کنترل والدین

اپلیکیشن‌های کنترل به شما کمک می‌کنند که بتوانید دسترسی به محتوا را برای کودک خود محدود کنید، مکان‌هایی که می‌روند را ردیابی کنید و همچنین مدت زمانی را که در اینترنت می‌گذرانند را محدود کنید. در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های بسیاری هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS در بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان بهره ببرید. قبل از دانلود و خرید اپلیکیشن به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد توجه کنید و بهترین را برای استفاده انتخاب کنید.

از یک برنامه اختصاصی برای محدودیت زمان استفاده از موبایل و تبلت استفاده کنید

مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان

چندین برنامه مختلف وجود دارد که برای کودک شما محدودیت استفاده تعیین می‌کنند و در صورت رسیدن به آن زمان، گوشی و تبلت به طور خودکار قفل می‌شود. این اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها نیز بسیار زیاد هستند و شما می‌توانید مدل‌های خارجی و ایرانی آن را دانلود و یا خریداری کنید.

برخی از این برنامه‌ها امکان قفل کردن تماس نیز دارند. تنظیمات مختلفی از جمله نیاز به اجازه برای دانلود برنامه‌ها، پنهان کردن اپلیکیشن‌های نامناسب از فروشگاه‌های اپلیکیشن برای اندروید و IOS و همچنین مدیریت خریدهای درون برنامه‌ای، از امکانات این برنامه‌ها می‌باشند.

این برنامه‌ها محدودیت زمان و همچنین مشخص کردن زمان خاموش شدن موبایل و تبلت در شب و کار نکردن آن تا صبح را نیز، دارند. این ویژگی عمدتا برای کودکان 13 سال و کمتر است و یک راه حل ساده و آسان برای آموزش کودکان در مورد مدیریت وقت خود در استفاده از موبایل و تبلت است. گوشی و تبلت و اثر آنها روی خواب کودک به قدری زیاد است که شما به عنوان والدین حتما باید برای میزان استفاده از این وسایل، خصوصا در شب برنامه داشته باشید.

خود اندروید و IOS نیز ممکن است از این مدل تنظیمات را به طور پیش فرض داشته باشند که برای حفظ امنیت کودکان در استفاده از اینترنت و محدود کردن استفاده از موبایل کاربرد دارند.

استفاده خود از این وسایل را نیز محدود کنید

کودکان شما معمولا شما را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنند و اگر شما به صورت مداوم گوشی دستتان باشد، مطمئنا نقش بسیاری زیادی در استفاده مداوم بچه‌ها از این ابزارها دارید. برای خودتان نیز باید محدودیت استفاده مشخص کنید و به عنوان مثال، اگر قرار است شب کودک شما محدودیتی در استفاده از موبایل داشته باشد، شما نیز بر این اصل پایبند باشید و الگویی خوبی برای کودک خود باشید.

حتی می‌توانید این الگو بودن را در استفاده مفید از موبایل و تبلت نیز نشان دهید. می‌توانید سراغ خواندن کتاب در تبلت و موبایل بروید و این فرهنگ را در کودک خود نهادینه کنید. کتاب کودک هم می‌تواند فعالیتی سرگرم کننده باشد و هم می‌تواند آموزه‌های فراوان برای او داشته باشد.

مدت زمان استفاده کودکان از موبایل و تبلت چقدر است؟

مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان

مطمئنا پاسخ دادن به این سؤال بسیار ساده است؛ پاسخ این است که، نباید زیاد باشد. برای کودکان زیر دو سال که به هیچ عنوان نباید این وسایل مورد استفاده قرار بگیرند. کارشناسان این حوزه توصیه می‌کنند که نوزادان نوپا و کودکان زیر دو سال را حتما از این وسایل دور نگه دارید.

کودکان تا 5 سال نباید بیش از یک ساعت در روز و کودکان و نوجوانان 5 تا 18 ساله بیش از دو ساعت در روز را پای این وسایل بگذرانند. این محدودیت گذاشتن مطمئنا برای نوجوان می‌تواند بسیار سخت باشد، خصوصاً که آنها برای انجام تکالیف و دروس خود به این وسایل نیاز دارند. اما به یاد داشته باشید که خطر واقعی موبایل و تبلت زمانی است، که کودک شما در اوقات فراغت سراغشان می‌رود و این زمان است که شما باید برای کودک خود محدودیت قرار دهید.

والدین باید بتوانند در این مورد سخت‌گیرانه عمل کنند و کاری کنند که کودکشان این قوانین را به عنوان جزئی از زندگی بپذیرند. اما این را به یاد داشته باشید که خشونت در اعمال محدودیت و عدم توجیه کودک، نمی‌تواند اثربخشی خوبی داشته باشد.

گزینه‌های جایگزین برای سرگرم کردن کودکان

بدترین چیزی که ممکن است برای کودکان پیش بیاید خسته شدن و سر رفتن حوصله است. کودکان باید یاد بگیرند که چگونه با کسالت کنار بیایند. یادگیری کنار آمدن با بی حوصلگی منجر به خودکفایی بیشتر می‌شود و احتمال اینکه کودکان بعداً برای پُر کردن چنین شکاف‌هایی به فعالیت‌های ناسالم معتادآور روی آورند، کمتر است.

گزینه‌های جایگزین به جای موبایل و تبلت عبارت‌اند از:

فعالیت بدنی

مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان

زمانی که کودک شما برای طولانی مدت یکجا می‌نشیند و تحرکی ندارد، می‌تواند برای سلامتی او خطر داشته باشد. برای اینکه کودک خود را مجبور به انجام فعالیت‌های بدنی کنید، باید استفاده از موبایل و تبلت را محدود کنید. اما اگر این کار برای شما سخت است، می‌توانید با استفاده از همان تبلت و موبایل، او را مجبور به انجام تمرینات ورزشی کنید تا هم زمان مفیدی را با این ابزارها سپری کند و هم سلامت باشد.

بنابراین با جایگزین کردن فعالیت بدنی بیشتر، ساعت استفاده از موبایل و تبلت را کاهش می‌دهید و البته، این محدودیت را در مورد تلویزیون، کامپیوتر یا کنسول بازی نیز اعمال کنید.

بیرون رفتن

پیشنهاد بیرون رفتن و پیاده روی ممکن است هیچ جذابیتی برای کودک شما نداشته باشد. او را برای انجام کارهای هیجان انگیز مانند کمپ زدن و همچنین پیک نیک، به پیاده روی دعوت کنید.

فعالیت اجتماعی

مدیریت استفاده از موبایل برای کودکان

این تفکر را از ذهن خود و کودک خود دور کنید که وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی یعنی انجام فعالیت اجتماعی. حضور در اجتماع و قرار گرفتن در جمع همسالان به کودک شما کمک می‌کند که بهتر بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و همچنین دوستان واقعی پیدا کند.

سرگرمی‌های دیگر مانند کارهای هنر، ساخت صنایع دستی، ماهیگیری، ورزش، کار با لگو، ساخت بادبادک و بازی با آن، تماشای پرندگان، نجوم، آشپزی، موزه گردی، عکاسی، موسیقی، باغبانی و خرید اسباب بازی کودک و بازی با آنها نباید خیلی سخت باشد و کودک شما تمام این موارد را قبول می‌کند.

کودک خود را به انجام کارهای خانه تشویق کنید

شاید فکر کنید که این کار شدنی نیست، اما هیچ کار نشدنی برای شما و فرزندتان وجود ندارد. بچه‌ها باید در خانه کمک کنند، اتاق خودشان را مرتب کنند، مقداری پخت و پز یاد بگیرند، به چیدن وسایل میز و غذا کمک کنند، ماشین ظرف‌شویی را خالی کنند و لباس‌ها را آویزان کنند. ممکن است این کارها خسته کننده باشند، اما این کارها هم باعث سرگرم شدن کودک شما می‌شوند و هم کمک می‌کنند تا ارتباط شما با فرزندتان گرم‌تر و صمیمی‌تر شود.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0