10 اسباب بازی و کالای قدیمی دیزنی که امروزه بسیار ارزش دارند

10 اسباب بازی و کالای قدیمی دیزنی که امروزه بسیار ارزش دارند

خلاصه: اگر بگوییم که دیزنی بخش بزرگی از زندگی کودکان و حتی بزرگسالان را تشکیل داده است و در واقع شکل دهنده خاطرات آنها است، اغراق نکردیم. انبوهی از فیلم‌های کلاسیک دیزنی تا به امروز داشتیم که مورد تحسین منتقدان و فیلم‌سازان دیگر قرار گرفته‌اند. اولین فیلم انیمیشن بلند دیزنی سفید برفی و هفت کوتوله بود […]

اگر بگوییم که دیزنی بخش بزرگی از زندگی کودکان و حتی بزرگسالان را تشکیل داده است و در واقع شکل دهنده خاطرات آنها است، اغراق نکردیم. انبوهی از فیلم‌های کلاسیک دیزنی تا به امروز داشتیم که مورد تحسین منتقدان و فیلم‌سازان دیگر قرار گرفته‌اند. اولین فیلم انیمیشن بلند دیزنی سفید برفی و هفت کوتوله بود که در 21 دسامبر سال 1937 اکران شد. علاوه بر فیلم‌های کلاسیک و نمایش‌های تلویزیونی، دیزنی به خاطر کالاهای خارق العاده و بازی‌هایی که دارد نیز، معروف است. همچنین، پارک‌های خارق العاده دیزنی لند و دنیای دیزنی نیز بر اساس شخصیت‌های دیزنی ساخته شده‌اند و بسیار مورد توجه علاقه‌مندان این کمپانی فیلم سازی هستند.

از زمان انتشار اولین فیلم در دیزنی، کالاهایی مانند عروسک شخصیت‌های دیزنی نیز به بازار عرضه شد که در میان بازی‌های مورد علاقه کودکان و بزرگسالان قرار گرفتند. با اینکه امروزه بازی‌های هوشمند بسیاری در بازار وجود دارد و بچه‌ها به سمت خرید اسباب بازی به این شکل بیشتر اشتیاق دارند، اما با این حال اسباب بازی‌های جدید و قدیمی دیزنی هنوز جایگاه خود را دارند و به عنوان کالایی ارزشمند به شمار می‌آیند. اما اسباب بازی‌هایی از دیزنی وجود دارد که صرف نظر از گران بودن و ارزان بودن‌، در حال حاضر بسیار ارزشمند هستند و بسیاری از افرادی که به ساخت کلکسیون فکر می‌کنند، به دنبال این اسباب بازی‌ها هستند. حتی ممکن است بعضی از طرفداران دیزنی بدانند که اسباب بازی ناچیزی که سال‌ها پیش دور انداختند، امروزه با قیمت بالایی در بخش خرید اسباب بازی eBay فروخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به ده مورد از این اسباب بازی‌ها و اقلام دیزنی بیندازیم.

1- نوار ویدیویی دیو و دلبر – 13,500 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

ممکن است برخی تصور کنند نوارهای ویدیویی و VHS دیگر کارایی ندارند و بخشی از گذشته همه ما است. با این حال، وقتی صحبت از کالاهای دیزنی می‌شود، چیزی برای منسوخ شدن وجود ندارد. سی امین فیلم انیمیشن دیزنی به نام دیو و دلبر در سال 1991 اکران شد. فیلم تحسین شده منتقدان، اولین فیلم انیمیشنی بود که نامزد اسکار بهترین فیلم شد. گفته می‌شود که نوار VHS فیلم دیو و دلبر در حراجی‌ای به قیمت 13،500 دلار فروخته شد.

2- عروسک شاهزاده خانم آریل – 1700 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

فیلم انیمیشن فیلم پری دریایی کوچولو در سال 1989 به عنوان احیا کننده کمپانی دیزنی شناخته شد. این فیلم در میان فیلم‌های انیمیشنی کلاسیک دیزنی به شمار می‌آید و اسباب بازی‌های مرتبط با این فیلم اکنون بسیار ارزشمند هستند. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، عروسک پرنسس آریل همه جا بود. عروسک‌های آریل زیادی در حال حاضر ممکن است در بازار وجود داشته باشد و در برای کودکان هنگام خرید اسباب بازی دخترانه محبوب به شمار آیند، اما این مدل به خصوص خیلی خاص است و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. عروسک پری دریایی کوچولو که با آریل صحبت می‌کند، در eBay برای فروش قرار گرفت. این عروسک در جعبه قرار داشت و باز نشده 1700 دلار ارزش دارد.

3- عروسک مخملی غول چراغ جادو در علاءالدین – 1000 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

فیلم انیمیشنی علاءالدین در سال 1992، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دیزنی به شمار می‌آمد. سی و یکمین فیلم دیزنی خیلی سریع با موفقیت مواجه شد. شخصیت‌های این انیمیشن همه به ستاره‌های شاخص دیزنی تبدیل شدند. غول چراغ جادو یکی از برجسته‌ترین‌های شخصیت‌های فیلم بود و صداپیشه آن رابین ویلیامز بود. اسباب بازی‌های ساخته شده از روی این شخصیت به قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد. این عروسک یک متری با قیمت باورنکردنی 1000 دلار فروخته شد.

4- عروسک چراغ‌دار Buzz  در قصه اسباب بازی – 500 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

داستان اسباب بازی یکی از موفق‌ترین ساخته‌های دیزنی است. این فیلم انیمیشن نه تنها به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کرد، بلکه اسباب بازی‌ها، کالاها و لباس‌های مربوط به داستان اسباب بازی نیز در میان پرفروش‌های بازار قرار گرفتند. وودی و باز از شخصیت‌های افسانه‌ای و محبوب دیزنی هستند و عروسک‌های آنها در زمان خرید اسباب بازی پسرانه در میان موارد محبوب به شمار می‌آیند. تیم آلن صداپیشه باز، این شخصیت را به شخصیتی ماندگار در تاریخ تبدیل کرد. عروسک باز در داستان اسباب بازی که چراغ نیز دارد، با قیمت 500 دلار در eBay فروخته شد.

5- جعبه موزیکال پری دریایی کوچک – 500 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

پری دریایی کوچک، فیلمی جذاب بود که دیزنی را نجات داد. همان‌طور که اشاره شد، این انیمیشن دیزنی را به شکوه گذشته خود برگرداند. در این دوره از فیلم‌های دیزنی، شخصیت‌ها و موسیقی متن‌های باورنکردنی ظهور کردند. پری دریایی کوچک امروزه همچنان محبوبیت فوق العاده‌ای دارد و طرفداران حاضرند برای خرید اسباب بازی‌های این انیمیشن و خصوصا پری دریایی سر و دست بشکنند. برای برخی از طرفداران این انیمیشن قیمت اصلا مهم نیست و دوست دارند، به هر قیمتی کالایی از این انیمیشن ماندگار داشته باشند. جعبه موزیکال و عروسک پری دریایی به قیمت 500 دلار در eBay به فروش رسید.

6- ساعت مچی میکی موس – 455 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

در سال 1928، اولین انیمیشن میکی موس عرضه شد. در همان زمان یک موفقی بزرگ برای دیزنی رقم خورد و این شخصیت به شخصیتی جهانی تبدیل شد. حتی می‌توان شخصیت میکی موس را شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین شخصیت دیزنی دانست. انبوهی از کالاها، لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و سایر یادگاری‌ها از این انیمیشن ساخته شد و وارد بازار شد. میکی موس یکی از مشهورترین شخصیت‌های انیمیشن است و هر چیزی که چهره‌اش روی آن باشد بسیار ارزش دارد. ساعت مچی قدیمی میکی موس از برند سیکو که متعلق به سال 1980 است، با قیمت 455 دلار در Etsy در دسترس است. میکی موس هنوز هم می‌تواند با یادگارهایش ارزش آفرینی داشته باشد.

7- بازی ویدیویی علاءالدین – 440 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

شاید در حال حاضر ایکس باکس و پلی استیشن در میان محبوب‌ترین وسایل بازی بچه‌ها به شمار آیند، اما هیچ وقت به پای جذابیت کنسول‌های قدیمی با بازی‌های جذابشان نمی‌رسند. در دهه 90، علاءالدین محبوبیت عمده‌ای داشت و این محبوبیت باعث شد که طیف وسیعی از اسباب بازی‌ها و دیگر وسایل سرگرمی از آن ساخته شود. بازی علاءالدین در میان محبوب‌ترین بازی‌ها در سگا بود. سگا یکی از دو کنسول برتر بازی ویدیویی در اوایل دهه 90 است. بازی علاءالدین در eBay با قیمت 440 دلار به فروش رسید.

8- ست هدیه مگارا در انیمیشن هرکول – 350 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

تنها کالاهای ساخته شده از شخصیت‌های اصلی داستان‌های دیزنی نیستند که فروش زیادی دارند. در برخی موارد شخصیت‌های فرعی از ستاره‌های اصلی بیشتر ارزش دارند. فیلم انیمیشن هرکول در سال 1997 در گیشه عملکرد خوبی نداشت، اما مورد توجه طرفداران قرار گرفت. سی و پنجمین فیلم دیزنی حول هرکول می‌چرخد، اما تمام درآمد این انیمیشن مدیون مگارا است. این ست هدیه مگارا با لوازم جانبی متنوعی از جمله Pegasus پرنده همراه است. این اسباب بازی هنوز باز نشده است و با قیمت درخواستی 350 دلار در eBay قرار دارد.

9- عروسک وودی در داستان اسباب بازی – 300 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

داستان اسباب بازی کمپانی دیزنی، اولین انیمیشن است که در آن از افکت‌های کامپیوتری استفاده شده است. در سال 1995 این انیمیشن ساخته شد و تحسین همگان را به همراه داشت. همچنین این انیمیشن موفقیت بزرگی در گیشه به دست آورد و همین موضوع باعث شد که به عاشقان آن روز به روز افزوده شود. شخصیت‌ها در این انیمیشن به عنوان جزئی از روزمره کودکان و بزرگسالان بودند. داستان این انیمیشن حول محور باز و وودی است. بازیگر افسانه‌ای تام هنکس صداپیشه وودی بود و او را به یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های انیمیشن تبدیل کرد. عروسک وودی که هنوز از جعبه آن خارج نشده با قیمت 300 دلار در eBay برای فروش گذاشته شده است.

10- ست هدیه دختر قبیله در انیمیشن سرخپوست‌ها – 300 دلار

اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی

سی و سومین فیلم انیمیشن دیزنی سرخپوست‌ها در سال 1995 اکران شد. این فیلم به خوبی فیلم‌های قبلی دیزنی نبود. این فیلم به دلیل عدم دقت تاریخی مورد انتقاد قرار گرفت، اما پوکاهونتاس شخصیتی بسیار تأثیرگذار در این انیمیشن بود. برخی معتقد بودند که اسباب بازی ساخته شده از این شخصیت خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد،‌ اما امروزه مشخص شده که این اسباب بازی عروسکی بسیار ارزشمند است. یک مجموعه هدیه شامل عروسک شخصیت دختر قبیله در انیمیشن سرخپوست که بسیار نادر است، به قیمت 300 دلار در eBay بود.

سخن پایانی

لیست اسباب بازی‌ها و کالاهای با ارزش به جا مانده از انیمیشن‌های دیزنی بی پایان است. اما ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ده مورد آنها که از نظر قیمت نیز گران‌ترین بودند، آشنا کنیم. بیشتر پرد و مادرها به جای اینکه به دنبال اسباب بازی‌های خطرناک بروند و آنها را برای کودک خود بخرند، این وسایل را انتخاب می‌کردند، چرا که هم برای آنها حس و حال نوستالژیکی داشت و هم سرگرم کننده بود.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0