با رایان کاجی اینفلوئنسر اسباب‌بازی در یوتیوب آشنا شوید

با رایان کاجی اینفلوئنسر اسباب‌بازی در یوتیوب آشنا شوید

خلاصه: شش سال پیش زمانی که رایان کاجی تنها سه سال داشت مادرش تصمیم گرفت برای او یک کانال یوتیوب بسازد. در ابتدا قرار بود این کانال یوتیوب هم، مانند شنا و ژیمناستیک یکی از سرگرمی‌های رایان باشد. اما حالا رایان به یک یوتیوبر موفق تبدیل شده که هم طرفداران زیادی و هم درآمد بسیاری خوبی […]

شش سال پیش زمانی که رایان کاجی تنها سه سال داشت مادرش تصمیم گرفت برای او یک کانال یوتیوب بسازد. در ابتدا قرار بود این کانال یوتیوب هم، مانند شنا و ژیمناستیک یکی از سرگرمی‌های رایان باشد. اما حالا رایان به یک یوتیوبر موفق تبدیل شده که هم طرفداران زیادی و هم درآمد بسیاری خوبی دارد. در واقع طبق گزارش مجله اقتصادی فوربز او پردرآمدترین یوتیوبر سال 2020 بوده است. البته رایان به جز یوتیوب در اینستاگرام و فیسبوک هم فعال است و طرفداران زیادی او را در شبکه‌های اجتماعی‌اش دنبال می‌کنند. هر چند امروز به خاطر ترغیب بچه‌ها به مصرف‌گرایی و تبلیغ کردن به بچه‌های کم سن و سال، به کانال رایان کاجی انتقادات بسیاری وارد شده اما همچنان او یکی از تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهای دنیای اسباب‌بازی‌ها به شمار می‌آید.

شروع فعالیت رایان

رایان کاجی در ششم اکتبر سال 2011 در ایالت تگزاس آمریکا به دنیا آمد. مادر او لوان ویتنامی و پدرش شیون ژاپنی است. او دو خواهر دوقلو به نام‌های اما و کیت هم دارد. نام فامیلی اصلی رایان گوان است. اما از آنجایی که در ابتدا خانواده کاجی می‌خواستند حریم خصوصی بیشتری برای خودشان داشته باشند، اسم کاجی را برای شبکه‌های مجازی او انتخاب کردند. هر چند امروز دیگر نام خانوادگی خود را به کاجی تغییر داده‌اند. بیشتر مردم هم این خانواده را با نام کاجی می‌شناسند. رایان از ابتدای کارش به‌عنوان اینفلوئنسری که اسباب‌بازی‌ها را در کانالش امتحان و بررسی می‌کند، شناخته شد. بعدها ویدیوهای او گسترش پیدا کرد و موضوعات متنوع‌تری در ویدیوهایش به چشم می‌خورد. امروز خیلی‌ها موقع خرید اسباب بازی به کانال او سر می‌زنند تا از بروزترین و باحال‌ترین اسباب‌بازی‌ها باخبر باشند. بسیاری از کانال یوتیوب او برای خرید اسباب بازی دخترانه استفاده می‌کنند.

کانال یوتیوب رایان کاجی

رایان کاجی

بگذارید اول کمی از کانال یوتیوب رایان بگوییم. او در حال حاضر بیشتر از سی میلیون دنبال کننده در کانال یوتیوب خود به نام دنیای رایان دارد و ویدیوهایش میلیاردها بار بازدید شده‌اند. پربازدیدترین ویدیو او چالش تخم‌مرغ‌های بزرگ سورپرایزی است که حدود دو میلیارد بار دیده شده است. او ابتدا کانال یوتیوب خود را با نام Ryan’s Toys Review راه‌اندازی کرد. در آن کانال اسباب‌بازی‌های مختلف را امتحان می‌کرد و درباره آن‌ها نظر می‌داد. بعدها تعداد کانال‌های خانواده کاجی بیشتر شد. در حال حاضر این خانواده در مجموع نه کانال یوتیوب را اداره می‌کنند.

اما مهم‌ترین و پربازدیدترین کانال یوتیوب رایان کاجی کانال Ryan’s World است. ویدیوهای او در این کانال بیشتر محتوای آموزشی و تفریحی دارند. ویدیوهای او داستانی هستند و برای بچه‌ها سرگرم کننده به نظر می‌رسند. البته او در ویدیوهایش تنها نیست و اعضای خانواده رایان، به‌ویژه مادر و پدرش حضور پررنگی در ویدیوهای او دارند. خیلی اوقات رایان در این ویدیوها به چالشی بر می‌خورد که باید با کمک دوستان و خانواده‌اش از عهده آن برآید. به نظر می‌رسد رایان آنقدر در دنیای اسباب‌بازی‌ها طرفدار پیدا کرده که هر تبلیغ او می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر فروش اسباب‌بازی‌ها داشته باشد. البته فعالیت‌های او به کانال یوتیوب و معرفی اسباب‌بازی محدود نمی‌شود.

رایان کاجی در صفحه تلویزیون

این روزها فعالیت‌های رایان از کانال یوتیوب او بسیار فراتر رفته است. در سال 2017 خانواده کاجی با شرکت Pocket Watch یک قرارداد امضا کردند. به این ترتیب این شرکت اسپانسر کانال یوتیوب رایان شد. اما همکاری آنها به اینجا محدود نشد. دو سال بعد Ryan Toys Review و Pocket Watch با همکاری هم یک مجموعه تلویزیونی 20 قسمتی به نام Ryan’s Mystery Playdate ساختند که با استقبال روبه‌رو شد. مخاطب این سریال بچه‌های پیش‌دبستانی بودند. او امروز شو خودش را در شبکه تلویزیونی نیکلودئون دارد که یک شبکه تلویزیونی بسیار مشهور آمریکایی است.

به جز این‌ها رایان کاجی محصولات خودش را هم دارد. او خط تولید خمیردندان و مسواک، اسباب‌بازی و لباس دارد. با توجه به شهرتش به نظر می‌رسد خیلی‌ها دوست داشته باشند برای خرید اسباب بازی پسرانه به محصولات او رجوع کنند. خوب واقعا هم همین‌طور است. چون او در سال 2020 حدود دویست میلیون دلار از فروش محصولاتش درآمد داشته است.

رایان کاجی

خانواده کاجی و دردسرهای او

البته زندگی خانواده کاجی همیشه مثل ویدیوهای آنها پر از تفریح، بازی و سرگرمی نیست. این خانواده در دردسر هم افتاده است. در سال 2019 کمیسیون تجارت فدرال (FTC) فعالیت‌های اقتصادی رایان کاجی را بررسی کرد. اتهام او این بود که مخاطبانش را درباره تبلیغاتی که می‌کرده آگاه نکرده و به آنها اعلام نکرده که از اسپانسرهایش برای تبلیغ اسباب‌بازی‌هایشان پول دریافت می‌کرده است. البته قطعا خود رایان مورد اتهام نبوده بلکه این شکایات علیه پدر و مادرش وجود داشت.

شاکی رایان یک ارگان نظارت بر مصرف‌کنندگان به نام Truth In Advertising بود. در شکایت این ارگان آمده که بسیاری از تبلیغات کانال یوتیوب رایان برای بچه‌های پیش‌دبستانی طراحی شده است. این بچه‌ها هنوز نمی‌توانند به‌درستی تفاوت بین بررسی محصول و تبلیغ را درک کنند. طبق این شکایت 90 درصد ویدیوهای رایان یک محصول پولی را تبلیغ می‌کنند که به‌عنوان حامی مالی برچسب نخورده است. البته Truth In Advertising اعلام کرد که هدفش از این کار این نیست که جلو درآمدزایی اینفلوئنسرها را بگیرد. بلکه می‌خواهد از استثمار کودکان جلوگیری کند.

البته که خانواده کاجی تمام اتهامات را رد کردند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند:

((رفاه بینندگانمان همیشه اولویت اصلی ماست و ما شرایط خدمات همه سیستم عامل‌ها و قوانین و مقررات موجود، از جمله الزامات افشای تبلیغات را به‌شدت دنبال می‌کنیم.))

در نتیجه چنین شکایت‌هایی در سال 2019 شرکت گوگل، که مالک یوتیوب هم است، به دلیل نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان 170 میلیون دلار جریمه شد. این جریمه باعث شد قوانین جدید در مورد حریم خصوصی ویدیوهایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، وضع شود. مادر رایان اعلام کرد که این موضوع ضربه بزرگی به آنها زده است. آنها بیشتر از نیمی از درآمدی که از یوتیوب داشتند را از دست دادند.

رایان کاجی

رایان کاجی همچنان در اوج

این خانواده در حال حاضر شرکت تولیدی خودشان را به نام  Sunlight Entertainment اداره می‌کنند. در این شرکت سی نفر دیگر به‌عنوان تهیه‌کننده، ویراستار، انیماتور و صداپیشه فعالیت می‌کنند. شیون در سمت مدیر، لوان در سمت شریک مدیر و رایان و خواهرهایش در سمت کارگردانان شرکت فعال هستند. بعد از ماجراهای سال 2019، ویدیوهای رایان تغییراتی داشتند. اما با وجود همه دردسرهای که خانواده رایان کاجی از سر گذرانده‌اند، به نظر می‌رسد چیزی جلودار او نیست. هنوز هم ویدیوهای او در یوتیوب میلیون‌ها بازدید می‌خورند و محصولات او فروش چشم‌گیری دارند. به نظر می‌رسد اینفلوئنسر کوچک و بانمک یوتیوب همچنان در صدر اینفلوئنسرهای اسباب‌بازی قرار دارد و دل خیلی از بچه‌ها را می‌برد.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0