بهترین بازی‌ های تابستان برای کودکان

بهترین بازی‌ های تابستان برای کودکان

خلاصه: فصل تابستان را می‌توان یکی از رؤیایی‌ترین ایام سال برای کودکان دانست. در حقیقت آن‌ها طی این مدت زمان، دغدغه‌ای بابت مدرسه رفتن یا تکالیف درسی ندارند. به همین جهت می‌توانند با خیال آسوده به بازی کردن و تفریح بپردازند. با این حال به دلیل گرمی هوا و البته شرایط موجود، نمی‌توان هر بازی را […]

فصل تابستان را می‌توان یکی از رؤیایی‌ترین ایام سال برای کودکان دانست. در حقیقت آن‌ها طی این مدت زمان، دغدغه‌ای بابت مدرسه رفتن یا تکالیف درسی ندارند. به همین جهت می‌توانند با خیال آسوده به بازی کردن و تفریح بپردازند. با این حال به دلیل گرمی هوا و البته شرایط موجود، نمی‌توان هر بازی را به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای سرگرم شدن کودکان دانست. برای مثال برخی از بازی‌ها که نیاز به تحریک زیادی دارند، احتمال گرمازدگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر بازی باید به نحوی باشد که بتواند هر کودکی را سرگرم ساخته و مانع از کسلی او شود. 

ما در ادامه تعدادی از بازی‌ های تابستان برای کودکان را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم که می‌تواند ضمن کمک به خلاقیت و شادابی کودکان، آنها را هم سرگرم کرده و تعطیلات خوبی را برایشان رقم بزند. لذا اگر شما هم به دنبال انتخاب یک بازی عالی برای تعطیلات تابستانه کودک خود هستید، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید. 

اهمیت بازی‌ های تابستان برای کودکان 

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی انواع بازی‌ های تابستان برای کودکان بپردازیم، بهتر است ابتدا مروری بر اهمیت این امر داشته باشیم. در واقع فصل تابستان به‌عنوان دوره استراحت و رشد کودکان قلمداد می‌شود. به همین جهت آنان باید در این مدت زمان، تفریح و سرگرمی کافی برای تقویت رشد و قوه تخیل خود داشته باشند. متأسفانه بسیاری از کودکان در این فصل از سال، بیشتر با بازی‌ های رایانه‌ای یا تلفن همراه خود سرگرم می‌شوند. همین عامل هم باعث می‌شود تا عملاً استعداد آنها به شیوه‌ای مناسب شکوفا نشود. 

در واقع بازی یکی از سالم‌ترین و البته ایده‌آل‌ترین راه‌ها برای کشف استعداد کودکان و شکوفا کردن آن‌ها است. کودکان می‌توانند در چارچوب یک بازی، به همان رؤیاها و خیالات خود جامه عمل بپوشانند. به همین جهت است که تنوع در بازی‌ها می‌تواند به تشخیص بهتر استعداد کودکان و شکوفاسازی آن کمک کند. این در حالی است که بازی‌ها می‌توانند موجب حس طراوت و شادابی در کودکان شده و تا حد زیادی آن‌ها را سر زنده نگه دارد. این همان چیزی است که در بازی‌ های ویدئویی به چشم نمی‌خورد. 

بهترین بازی‌ های تابستان برای کودکان 

همان گونه که تا به این لحظه اشاره کردیم، بازی‌ها برای سلامت روحی و جسمی کودکان اهمیت بسیار زیادی دارند. با این حال اغلب والدین نمی‌دانند که دقیقاً چه بازی‌ هایی را با کودکانشان انجام دهند که بیشترین تأثیر مثبت را داشته و در کنار آن هم به سلامت و شادابی کودکانشان کمک کند. این سردرگمی در فصل تابستان بیشتر می‌شود؛ چرا که زمان آزاد هر دو طرف بیشتر شده و این سبب می‌شود تا تصمیم گیری اندکی دشوارتر باشد. ما در ادامه تعدادی از بهترین بازی‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که تعدادی از آنها توسط خود یونیسف پیشنهاد شده‌اند. 

آب بازی

آب بازی را می‌توان یکی پرطرف‌دارترین و البته جذاب‌ترین بازی‌ هایی دانست که محبوبیت بسیار زیادی در بین بزرگسالان و کودکان دارد. این بازی در هوای گرم تابستان می‌تواند سرزندگی خاصی را به شما ببخشد. به همین جهت می‌توانید با استفاده از آب پاش یا سطل‌های آب، با کودکانتان به بازی بپردازید. 

بادکنک‌های آبی

بازی با بادکنک‌ها همواره برای کودکان جذابیت زیادی داشته است. اما این بار می‌توانید بادکنک‌های کوچک را پر از آب کرده و به جای گلوله برفی با همدیگر بازی کنید. این بازی جذاب و سرگرم کننده می‌تواند ضمن به همراه داشتن تحرک جسمانی، قدرت و چابکی کودکان را هم تقویت کند. از طرفی  دیگر، هیجان بالایی را هم به دنبال دارد. 

ساخت اسموتی

فصل تابستان بیش از هر دوره دیگری از خوراکی‌های خنک نظیر اسموتی استفاده می‌شود. جذابیت اسموتی‌ها به این است که می‌توانید آن را در خانه‌تان هم بسازید. برای همین می‌توانید در خانه‌تان نسبت به ساخت انواع اسموتی با طعم‌های گوناگون اقدام کنید. شما می‌توانید این فرایند را به شیوه جذاب و سرگرم کننده برای کودکان خود تداعی کنید. این کار نه‌تنها می‌تواند قوه آشپزی آنها را تقویت کند؛ بلکه باعث می‌شود تا با نحوه ساخت خوراکی‌های سالم در خانه هم آشنا شوید.

پانتومیم

پانتومیم را می‌توان از بازی‌ های جذاب دیگری دانست که می‌تواند به سادگی در صدر انتخاب‌های افراد قرار گیرد. در آن باید هر یک از اعضا بتواند با استفاده از حرکات دست و صورت خود، مفهوم خاصی را بیان کند. طرف مقابل هم باید بتواند آن را حدس بزند. این بازی نه‌تنها درک کودکان را افزایش می‌دهد؛ بلکه قوه تخیل و میزان دقت آنها را هم بیشتر می‌کند.

نقاشی کشیدن

کشیدن نقاشی یکی از سالم‌ترین و البته بهترین راه‌ها برای سرگرم شدن کودکان در فصل تابستان است. آنها می‌توانند با کمترین امکانات، ایده و اشکال دلخواه خود را بر روی کاغذ بیاورند. این موضوع هم باعث می‌شود تا قوه تخیل آنها بهبود پیدا کند.

ساخت خمیر خانگی و بازی با آن

خمیر بازی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازی‌ هایی دانست که کودکان تمایل زیادی به آن دارند. جالب این است که شما می‌توانید به سادگی و در مدت زمان کوتاهی، نسبت به ساخت خمیر بازی در داخل خانه اقدام کنید. برای این کار تنها به آرد، آب و اندکی رنگ غذایی نیاز دارید. شما با ترکیب کردن آنها می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن یک خمیر بازی درست کرده و ساعت‌ها کودک خود را با آن سرگرم سازید.

خانه سازی

بیشتر ما در دوران کودکی، با استفاده از پتو، بالش و پشتی نسبت به ساخت خانه، در گوشه‌ای از اتاق اقدام کرده‌ایم. این تجربه بی‌نظیر برای کودکان هم جذابیت زیادی دارد. به همین جهت می‌توانید آنها را ترغیب کنید تا با استفاده از این وسایل دم دستی، در گوشه‌ای از اتاق برای خود خانه بسازند. حتی می‌توانید برای ترغیب آنها یک وعده غذا را هم در کنار آنها میل کنید. بدون شک این موضوع می‌تواند تجربه بهتری برای کودکان باشد.

ساخت قایق

می‌توانید با استفاده از آموزش‌های موجود در سطح اینترنت و به کمک مقوا یا چوب، یک قایق کوچک درست کنید. پس از آن می‌توانید در وان حمام یا تشت پر از آب، با آن بازی کنید. بدون شک این تفریح سالم می‌تواند برای ساعت‌ها کودک شما را سرگرم سازد.

آبتنی کردن

یکی از بهترین بازی‌ های تابستان برای کودکان، آبتنی کردن است. در واقع شنا در آب کم عمق یا بازی درون آن می‌تواند طراوت و لذت زیادی در فصل تابستان داشته باشد. به همین جهت است که این بازی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای ایام گرم تابستان به شمار می‌آید.

ساخت موشک کاغذی و مسابقه با آن

همگی ما در دوران کودکی نسبت به ساخت موشک کاغذی و بازی با آن اقدام کرده‌ایم. به همین جهت است که کودکانمان هم تمایل دارند تا چنین تجربه‌ای را تکرار کنند. بدین منظور می‌توانید همراه آنها موشک‌های کاغذی مختلفی ساخته و با همدیگر به مسابقه بپردازید. یقیناً این موضوعی می‌تواند تجربه دلچسبی برای شما و کودکانتان به همراه داشته باشد.

بازی با بادکنک

بادکنک‌ها جزو آن دسته از اسباب بازی‌ های سالم اما سرگرم کننده‌ای هستند که می‌توانند توجه هر کودکی را به خود جلب کند. شما می‌توانید به سادگی و به کمک یک یا چند بادکنک، ساعت‌ها با کودک خود بازی کرده و با آنها تنیس یا هر نوع بازی دیگری را انجام دهید.

رنگ‌کردن تخم مرغ

رنگ‌کردن تخم مرغ‌ها یکی دیگر از بازی‌ های جذاب و زیبایی است که می‌تواند خلاقیت و البته حواس کودکان را به خود درگیر کند. در واقع برای رنگ‌کردن یک تخم مرغ باید تمرکز زیادی به خرج داد؛ چرا که نباید در طول فرایند رنگ‌کردن شکسته یا ترک بردارد. به همین جهت است که این بازی می‌تواند حواس کودکان را به طور کامل درگیر خود سازد.

حباب بازی

این روزها دستگاه‌های حباب ساز زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند تعداد زیادی حباب را با استفاده از مقدار اندکی کف تولید کند. ساخت حباب‌ها و بازی کردن با آنها، نه‌تنها برای کودکان جذابیت زیادی دارد؛ بلکه هیچ‌گونه آسیبی نداشته و می‌تواند در محیط خانه هم آن را انجام دهند.

ساخت کاردستی

ساخت کاردستی در خانه به‌عنوان یکی دیگر از بهترین بازی‌ های تابستان برای کودکان قلمداد می‌شود. در واقع می‌توان طیف مختلفی از کاردستی‌ها را به‌وسیله مقوا یا لوازم دور انداختنی در خانه ایجاد کرد. این کاردستی‌ها نه‌تنها قوه تخیل کودکان را افزایش می‌دهند؛ بلکه موجب سرگرم شدن آنها هم می‌شوند.

گردش در طبیعت

اگرچه در فصل تابستان عموماً هوای بیرون گرم است، اما به اندازه کافی فرصت برای پیک نیک و گردش در طبیعت وجود دارد. شما می‌توانید با کودکان خود به کوه رفته یا به گردش در جنگل و محیط‌های طبیعی بپردازید. از طرفی می‌توانید با آنها به برداشت میوه‌های فصلی مانند توت رفته و تجربه‌ای جذاب و بی‌نظیر را برایشان خلق کنید.

کاشت گل و گیاه

شاید یکی از سالم‌ترین و بهترین راه‌ها برای سرگرم کردن کودکان در فصل تابستان، کاشت گیاهان باشد. آنها با این اقدام می‌توانند مفاهیم زیادی مانند صبر کردن برای حصول نتیجه، مراقبت کردن و موارد دیگر را آموزش ببینند. به همین جهت می‌توانید با آنها در گلدان یا باغچه خانه‌تان گل کاشته و از آنها بخواهید تا به طور پیوسته به آن آب بدهند.

بازی با شن

یکی از بهترین تفریحات و بازی‌ های تابستان برای کودکان، استفاده از شن‌های بازی است. در واقع کودکان در هر سنی که باشند، تمایل دارند تا با استفاده از خاک یا شن، خانه یا سازه‌های دیگری بسازند. این کار باعث می‌شود تا قوه تخیل و تمرکز آنها درگیر شده و ساعت‌ها سرگرم شوند. در این زمینه استفاده از شن‌های مخصوص بازی می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد.

سخن آخر

تابستان را می‌توان فصل بازی و سرگرمی کودکان دانست. به همین جهت است که اغلب آنها تمایل دارند تا تمام این فصل سال را به تفریح و شادی بگذرانند. با این حال بسیاری از والدین نمی‌دانند چه نوع بازی یا سرگرمی را در اختیار کودکان خود قرار داده تا بدین ترتیب ضمن سرگرم کردن آنها، به رشد قوای ذهنی و جسمی آنها کمک کنند.

ما در این مقاله تعدادی از بازی‌ های تابستان برای کودکان را خدمت شما عزیزان شرح دادیم که با کمترین امکانات ممکن انجام می‌شوند. از طرفی دیگر همگی آنها مزایا و تأثیرات مثبتی را بر روی روان و ذهن کودکان می‌گذارند. به همین جهت است که انجام آنها می‌تواند نتایج مؤثری به دنبال داشته باشد. چنانچه شما هم بازی یا تفریح سالم دیگری برای این فصل سراغ دارید، می‌توانید از بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0