عزت نفس در کودکان

عزت نفس در کودکان

خلاصه: برای بهبود عزت نفس در کودکان و جوانان ورزش کنید بهبود عزت نفس ممکن است به جلوگیری از بروز مشکلات روانی و رفتاری که در کودکان و نوجوانان شایع است کمک کند. مشکلات روانشناختی و رفتاری در کودکان و نوجوانان شایع است و بهبود عزت نفس ممکن است به جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی کمک کند.

عزت نفس در کودکان

وقتی راجب خانه و خانواده صحبت می کنیم ، همه تلاش می کنند بفهمند که چگونه رابطه بین والدین و فرزندان می تواند ایده آل و صمیمی شود. تکنیک های فرزندپروری مثبت برای تربیت فرزندان با نظم و انضباط و ارزشهای اخلاقی خوب عمل می کند که این موضوع آرزوی هر پدر و مادری است. با این حال کمی شاید برای والدی دشوار باشد. اما این نکته مهم است که بدانیم رابطه فرزند والد مانند یک خیابان دو طرفه است ، به عبارت دیگر ، در واقع یک همکاری بین والدین و فرزند آنها است.

به این ترتیب آنها پدر و مادر خوبی می شوند. هنگامی که مردم نمی دانند چگونه والدین خوبی باشند ، فاصله بین این دو ایجاد می شود.

فرزندپروری بدون استرس در قرن بیست و یکم

تعریف والدین  در باره فرزند پروری چیست؟

پدر یا مادر واقعی ، کسی است که به فرزندانش کمک می کند تا بتواند نقص هایشخصیتی خود را از بین ببرند و ویژگی های خوب را از خود بروز دهند.

اما برخی والدین بیشت به فکر خرج کردن برای کلاس هایی با هزینه سنگین خرید لباس و… به کودشان کمک می کند تا نقصی نداشته باشد اما آنها نمی توانند درک کنند که این موارد کودکان را فقط از لذتهای دنیوی پر می کند. این لذت ها و زیاده روی ها در این زمینه نقایصی را در آنها پرورش می دهد. بنابراین ، والدین باید بررسی کنند که آیا آنها به فرزندان خود آموزش درستی را برای پرورش و تقویت استعداد هایشان می دهند یا خیر!!!!!

این کار و پرورش نکات مثبت وظیفه والدین است که به فرزندان خود کمک کنند تا بتوانند خصوصیات خوب را در خود پرورش دهند و بنابراین زندگی سعای داشته باشند.

این نکته مهم را بدانید که والدین خوشحال می توانند نسلی خوشبخت را پرورش دهند.

آنها می توانند به راحتی با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. کودکان احساس نمی کنند با والدینی که همیشه در استرس هستند صحبت کنند. آنها احساس نمی کنند ایده ها ، افکار و مشکلات خود را به چنین والدینی منتقل کنند. از این رو ، لازم است والدین بدون استرس باقی بمانند.

تقویت اعتماد به نفس در کودکان

از 116 مطالعه ، یک بررسی فرا تحلیلی انجام شده است که حاکی از بهبود چشمگیر عزت نفس و خودپنداره کودکان و نوجوانان و تغییرات همزمان قابل توجه در عملکرد رفتاری ، شخصیتی و تحصیلی است.

مداخلات مشخصاً متمرکز بر تغییر عزت نفس و خودپنداره نسبت به برنامه های متمرکز بر هدف دیگری مانند رفتار یا مهارت های اجتماعی (10/10) به طور قابل توجهی م moreثرتر بودند (میانگین اندازه اثر = 0.57). برنامه های درمانی نیز در تغییر عزت نفس نسبت به برنامه های پیشگیری اولیه (0.09) (47/0) مثرتر بودند.

به کودکتان حق انتخاب بدهید 

اسپویک می‌گوید: وقتی کودکان تصمیماتی بگیرند که مناسب سنشان می باشد ، احساس قدرت می‌کنند. کودکان از دو سالگی کم‌کم به عواقب درباره تصمیماتی که می گیرند فکر می‌کنند. زمانی که کودکان تفاوت سرما و گرما را متوجه شدند، بگذارید خودشان لباس‌شان را انتخاب کنند. آنها باید بتوانند از بدن خود مراقبت کنند و مسئولیت تصمیمات‌شان را بپذیرند.

کشف استعداد

کاری کنید که کودکتان احساس خاص بودن کند و در خودش کشف جدیدی از استعداد هایش را در خودش ببیند، اینکار باعث تقویت عزت نفس در کودک شما می شود.

او را تشویق کنید 

کودتان را به کارهای مثبت و درستی که انجام می دهد را تشویق کنید و او را تحسین کنید برای کاری که انجام داده است اینکار به خلاقیت او هم کمک می کند.

چهار متغیر به عنوان پیش بینی کننده قابل توجه نتایج عزت نفس ظاهر شدند:

2 ویژگی روش شناختی (نوع گروه طراحی و کنترل) ، استفاده از منطق نظری یا تجربی و نوع برنامه (درمان یا پیشگیری). تحقیقات آینده نیاز به بررسی ارتباط علی بین تغییرات رخ داده در عزت نفس و سایر زمینه های سازگاری ، ارزیابی موفقیت مداخله برای گروه های مختلف قومی و برای کودکان از سنین مختلف و از جنس مختلف و تعیین تأثیر طولانی مدت مداخلات دارد.

ادبیات مربوط به رابطه طبقه اجتماعی با عزت نفس مملو از تناقض است و روابط مثبت ، پوچ و معکوس را نشان می دهد. دو مطالعه که این رابطه را بررسی می کند با هم مقایسه می شوند:

یک نمونه از کودکان 8 تا 18 ساله. دیگری ، نمونه ای از بزرگسالان 18-65 ساله است. نتایج نشان می دهد که در واقع هیچ ارتباطی برای کودکان کوچکتر ، یک انجمن متوسط ​​برای بزرگسالان و یک انجمن متوسط ​​برای بزرگسالان است. چهار اصل توسعه عزت نفس برای محاسبه این روابط شرطی – فرایندهای مقایسه اجتماعی ، ارزیابی های منعکس شده ، نظریه درک خود و مرکزیت روانشناختی ارائه شده است.

پیشنهاد می شود که این اصول به طور مساوی در مورد بزرگسالان و کودکان اعمال شود و اصول یکسان به توضیح اینکه چرا طبقه اجتماعی باید تأثیرات مختلفی بر عزت نفس کودکان و بزرگسالان داشته باشد ، کمک می کند.

زمینه مشکلات روانشناختی و رفتاری در کودکان و نوجوانان شایع است و بهبود عزت نفس ممکن است به جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی کمک کند. شواهد مهمی در مورد نتایج مثبت سلامت جسمی ورزش وجود دارد ، اما شواهد مربوط به ورزش بر روی سلامت روان کمیاب است.

اهداف برای تعیین اینکه آیا ورزش به تنهایی یا ورزش به عنوان بخشی از یک مداخله جامع می تواند باعث افزایش عزت نفس در کودکان و جوانان شود.

معیارهای انتخاب آزمایشات کنترل شده تصادفی که در آن جمعیت مورد مطالعه شامل کودکان و جوانان از 3 تا 20 سال بود که در آن یک بازوی مداخله بیش از چهار هفته فعالیت حرکتی ناخالص داشت و نتیجه عزت نفس بود.

نتیجه گیری نویسندگان نتایج نشان می دهد که ورزش تأثیرات کوتاه مدت مثبتی بر عزت نفس کودکان و جوانان دارد.

از آنجا که هیچ اثر منفی ورزش و بسیاری از تأثیرات مثبت بر سلامت جسمی شناخته نشده است ، ورزش ممکن است اقدامی مهم در بهبود عزت نفس کودکان باشد. این نتیجه گیری بر اساس چندین آزمایش کوچک با کیفیت پایین انجام شده است.

ورزش برای تقویت عزت نفس 

برای بهبود عزت نفس در کودکان و نوجوانان ورزش می تواند کمک خوبی باشد .

بهبود عزت نفس به جلوگیری از بروز مشکلات روانی و رفتاری که در کودکان و نوجوانان شایع است کمک می کند. شواهد قوی در مورد فواید ورزش بر سلامت جسمی وجود دارد.

این بررسی آزمایشات حاکی از آن است که ورزش تأثیرات مثبتی را بر عزت نفس کودکان و نوجوانان دارد و در نتیجه ورزش اقدام مهمی در این زمینه( تقویت عزت نفس) می تواند باشد .

معرفی کتاب و بای هایی که به افزایش اعتماد به نفس کودک شما کمک می کند :

کتاب من می توانم ! اثر لوری رایت

کتاب من بهترين رفتار را ميکنم ! اثر لوری رایت

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0