ایده های خلاقانه برای سرگرمی کودکان در خانه

ایده های خلاقانه برای سرگرمی کودکان در خانه

خلاصه: بازی نه تنها برای سرگرم کردن و شاد شدن کودک نیست بلکه اهمیت هم دارد و برای کودک یک عمل کاملا جدی‌ است. کودک از طریق بازی کردن با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می کند . با قوانین و مقررات در حین بازی آشنا می‌شود. همکاری و مشارکت در اجتماع را یاد می گیرد . توانایی‌های خود را در رقابت و برد و باخت را تجربه می‌کند.

تعریفی از بازی برای سرگرمی کودکان 

بازی از آغاز زندگی کودک با او همراه است . انسان برای رشد ذهنی و هوش  و اجتماعی خود به تفکر و حرکت احتیاج دارد ؛ بازی پایه‌ی  تفکر و اندیشه می باشد . کودک با بازی کردن امادگی جسمانی هم برای مقابله در برخورد با مشکلات را آموزش میبیند . بازی راهی برای تخلیه انرژی و  حس کنجکاوی کودک نسبت به جهان اطرافش می باشد  و او را برای بر عهده گرفتن مسؤلیت های اجتماعی اماده می کند و

بازی نه تنها برای سرگرم کردن و شاد شدن کودک نیست بلکه اهمیت هم دارد و برای کودک یک عمل کاملا جدی‌ است. کودک از طریق بازی کردن با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می کند . با قوانین و مقررات در حین بازی آشنا می‌شود. همکاری و مشارکت در اجتماع را یاد می گیرد . توانایی‌های خود را در رقابت و برد و باخت را تجربه می‌کند.

چیزی که در همه بازی ها مشترک است این است که قوانین اساسی  برای هر بازی تعیین شده،  اما کودکان در انجام این قوانین در انجام آنچه می خواهند انجام بدهند آزاد هستند. تماشای کودکان حین بازی کردن نشان می دهد که تنها برای یک بازی یک روش وجود ندارد و به تعداد زیادی بازی را می توان به روش های بی شماری انجام داد و حتی از دل یک بازی بازی جدید دیگری به وجود می آید .
این جنبه های بازی در دوران کودکی مانند  (قانون های تعیین شده برای بازی ، آزادی تصمیم گیری در مورد روش های بازی کردن ، تعاملات اجتماعی ) ازجمله برخی جنبه های بازی است که برای رشد کودک بسیار مفید است. نتیجه گیری در مورد موثر بودن بازی به کودک کمک می کند در بسیاری از مطالعات تحقیقاتی درباره رفتار انسان و حیوان یافت شده است.
طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد كه  اهمیت بازی در بخش های اساسی چگونگی رشد اجتماعی و عصبی ریشه دارد.

فواید بازی برای کودکان 

1.تقویت رشد ذهنی کودک

بازی کردن کودکان علاوه بر اینک سرگرم می شوند بر رشد ذهنی و هوش کودک تاثیر بسزایی دارد.

2.تقویت و هماهنگی بین چشم و دست

در سنین خیلی پایین کودکان نیازمند فعالیت هایی هستند که بتواند باعث هماهنگی بین عصب مغز و عضلات بدن شود .بازی های فکری از جمله بازی هایی هستند که باعث تقویت عضلات می شود . خرید بازی فکری برای کودکان می تواند او را در مسیر رشد قرار دهد و کمکی برایدر مادر ها باشد که والدین یک برنامه ی آموزشی مبتنی بر بازی را انتخاب کنند.

3. آموزش بهتر مفاهیم درسی به کودکان

امروزه سیستم های برتر آموزشی با بازی کردن مفاهیم درسی را به کودکان می آموزند . اما متاسفانه برخی مدارس ما به علت تعداد زیاد دانش آموزان و عدم دانش صحیح ، چندان موفق عمل نمی کنند، به همین علت والدین بهتر است خودشان این آموزش را با بازی های فکری و سرگرمی های آموزشی جبران کنند تا کودکان از درس خواندن لذت ببرند و علاقه بیشتری به درس پیدا کنند .

مشارکت در بازی با کودکان و سرگرم کردن کودکان

مشارکت در بازی با کودکان

ایده های خلاقانه برای سرگرمی کودکان در خانه

نقاشی‌ کشیدن بدون داشتن طرح آماده ای از قبل

منظور از این  نقاشی‌کشیدن این است که کودکان ، بدون درنظرداشتن طرح آماده ای از قبل و فقط با استفاده از خلاقیت ذهنی خود، در دفتر یا کتابشان طرحی می‌کشند؛ حتما لازم به اینک دفتر نقاشی هم داشته باشند نیست ،می توانید از کاغذ های بی استفاده که در خانه دارید آن ها را به شکل دفتر درست کنید و یا اینکه تعدادی کاغذ را بر روی دیوار بچسبایند تا کودک بر روی آن نقاشی کند اینکار باعث می شود کودک در فضایی که نقاشی میکند محدود نباشد تا بتواند بیشتر از خلاقیت خود استفاده کند و تصاویر جدید را خلق کند و افکارش را بر روی کاغذ بدون محدودیت بیاورد .

اگر ایده‌ای به ذهن کودکتان نمی‌رسید از او بخواهید کتاب هایی را که خوانده برای شما تعریف کند و آن های را بکشد

 آزمایش‌های علمی

صرف اینکه بچه‌ها در این شرایط کنونی کرونا مجبور به ماندن در خانه هستند و به مدرسه نمی‌روند، والدین باید با انجام‌دادن آزمایش‌های علمیِ ساده و بی‌خطر این فرصت را برای کودکان ایجاد کنند تا بتوانند به خلق چیز های جدیدی برسند و تجربه کسب کنند.باکمی تفکر می توانید آزمایش‌های علمی بسیاری پیدا کنید که بیشتر آنها  با مواد و ابزاری که در آشپزخانه دارید، به‌سادگی انجام‌دهید . (مثل روشن‌کردن چراغ با سیب‌زمینی).

ورزش و تمرین‌های یوگا

فعالیت‌های جسمانی، به افزایش ذهن آگاهی کودکان هم کمک می‌کند. البته تشویق کودکان کم‌سن‌وسال به نشستن و تمرین یوگا، حتی برای مدت‌زمان کوتاهی که شاید برای کودکان کوتاه به نظر برسد ، اما با فراهم‌کردن کلیپ ‌هایی که مخصوص آموزش یوگا به کودکان و حاوی داستان و شخصیت‌های مختلف و… هستند، می‌توانید این مشکل را از سر راه بردارید. همچنین اگر خودتان هم به کودک بپیوندید و با او تمرین کنید، بیشتر به این کار تشویق خواهد شد

خمیربازی یکی از روش های سرگرمی کودکان در خانه 

خمیر بازی برای  همۀ سنین مناسب می باشد . تنها نکته ای که وجود دارد این است که کودک باید به سنی رسیده باشد که بداند خوردن خمیر بازی برایش خوب نیست.سن مناسب بالای 3 سال می باشد . اگر مایل باشید به بازی کودکان جهت بدهید، می‌توانید چند ویدئوکلیپ آموزشی دانلود کنید که در آنها چگونگی درست‌کردن شکل‌های بخصوصی با خمیر بازی آموزش داده می‌شود.

آشپزی با کودکان در خانه 

آشپزی کردن یکی دیگر از کار های لذت بخش برای کودکان است البته باید سن کودک را در نظر بگیرید و اینک بتواند بر روی میز و کابینت کار کنند.

آشپزی هم می‌تواند فعالیتی لذت ‌بخش باشد و اوقات خوشی را برای کودکتان فراهم کند . دستور آشپزی خوراکی‌های سادۀ بسیاری در دسترس است که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. اگر ازبابت دست‌زدن کودکان به فر و اجاق‌گاز نگرانی دارید،می توانید  دستور پخت‌هایی را انتخاب کنید که به طبخ نیاز ندارند؛ مثل کیک‌ها، دسرها و چیزهایی که با گذاشتن در فریزر و یخ‌زدن آماده می‌شوند. اگر کودکتان به آشپزی علاقه نشان می‌دهد، می‌توانید با تهیۀ انواع ساندویچ‌ها یا چای بعدازظهر او را به چالش بکشید و از او بخواهید در این کار های با شما مشارکت داشته باشد .

آموزش گل‌دوزی به کودکان

آموزش گل‌دوزی هم راهکار مناسب دیگری است برای سرگرمی کودکان در خانه البته برای کودکان 7 سال به بالا مناسب می باشد ؛ به‌علاوه که هنر دستی و مهارت هم حساب می‌شود و بعدها شاید به کارشان بیاید. بسته‌های گل‌دوزی مخصوص کودکان هم در دسترس هستند که می‌توانید از فروشگاه های مخصوص وسایل کودکان برایشان تهیه کنید . این بسته‌ها حاوی الگوهایی هستند که کار کودکان را ساده‌تر می‌کند و همچنین سوزن‌های مخصوص و ایمن دارند.

درست‌کردن موشک‌های کاغذی

می توانید با استفاده از کاغذ های باطله و بی استفاده که در خانه هستند برای کودکان خود موشک درست کنید و به آنها هم آموزش دهیید که بتوانند آنها هم درست کنند . و با موشک هایی که درست کردید مسایقه بگذارید که برای هر کسی تا چه حدی پروارد می کند.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0