فواید آموزش چرتکه به کودکان

فواید آموزش چرتکه به کودکان

خلاصه: دوران کودکی دوره ای مهم و تاثیر گذار در زندگی هر فرد است که تا بزرگسالی بازتاب زکان کودکی خود را میبینند . رشد ذهنی، عاطفی، جسمی و اجتماعی انسان در همین سنین ابتدایی انجام می گیرد.درس یاضی ممکن است برای بیشتر دانش آموزان خسته کننده به نظر برسد اما اگر با یک روش جذاب و سرگرم کننده آموزش داده شود در کودکان شور و اشتیاق به وجود می آورد .

تعریف چرتکه

چرتکه قدیمی ترین ابزار برای محاسبات بوده که در زمان های خیلی قدیم قبل از اختراع ماشین حساب و دستگاه های الکترونیکی استفاده می شد. چرتکه یک دستگاه محاسباتی ساده است که در طول زمان تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش سرعت محاسبات آسان تر شدن محاسبه ها شد .

بر اساس استاد تاریخی که ازقدیم مانده و تحقیقاتی که جدیدا انجام شده چرتکه تاثیر بسزایی بر روی ذهن انسان داشته که امروزه هم چرتکه در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می شود . همچنین تحقیقی که بین  دانش آموزان که به صورت سنتی ریاضی را یاد گرفتند و نیز گروهی که ریاضی را به وسیله چرتکه یاد گرفتند انجام شد. نتیجه این تحقیق این بود که چرتکه تاثیر مثبتی بر روی ذهن کودک می گذارد.

دوران کودکی سنی بسیار تاثیر گذار  برای رسیدن به این هدف است. این وسیله برای کودکان روش جذاب و سرگرم کننده ای برای یادگیری ریاضی می باشد که در حین یادگیری به عنوان بازی هم برای کودکان می تواند باشد که طبق تحقیقات انجام شده رشد مغزی انسان در کودکی پتانسیل بیشتری برای یادگیری دارد .

شما هم اگر می خواهید کودی با ذهن خلاق داشته باشید  آموزش چرتکه را از سنین کودکی و قبل از مدرسه شروع کنید. روش های مختلفی برای آموزش و محاسبات ریاضی وجود دارند. برخی از این روش ها کسل کننده و برخی جذاب هستند.

امروزه در سراسر جهان چرتکه را به کودکان آموزش می دهند که باعث بالا رفتن  درک کودکان از ریاضی و محاسبات می شود. چرتکه به عنوان پایه ای برای یادگیری زبان ریاضی محسوب می شود که تأثیر آن را می توان در مقاطع بالاتر  ابتدایی و دبیرستان مشاهده کرد.

 

 

فواید آموزش چرتکه به کودکان

1. بالارفتن مهارت های حسی بدن

برای کار کردن با این وسیله باید با دست کار کنیم که با تمرین هایپشت سرهم همین کار  باعث افزایش هماهنگی بین مغز و دست می شود . و فعال بودن  ارگان های حسی هم کمک میکند

2. پیشرفت در محاسبات

آموزش چرتکه باعث حل هرچه راحت تر و ساده تر محاسبات می شود  که  چرتکه این مهارت بالا تر می برد و باعث سذیع تر انجام شدن محاسبات می شود از مهمترین عوامل چرتکه همین حل سریع محاسبات برای کودکان می باشد .

3. بالا رفتن تمرکز 

در صورتی که چرتکه می تواند در بالارفتن تمرکز و هوش فرد تأثیرگذار باشد. اگر چند سال به صورت مداوم تمرین چرتکه را انجام دهید به این افزایش تمرکز می رسید .

طبق تحقیقات انجام شده دانش آموزان پیش دبستانی که از چرتکه استفاده می کنند در مقابل سایر دان آموزان بالاتر از خودشان تمرکز بالاتری دارند . تمرکز چیزی ست که با تمرین و تکرار بهدست می آید .چرتکه هم یکی از مهمترین راه های بالارفتن هوش و تمرکز می باشد .

4. بالا رفتن تمرکز در حل مسائل

کودکانی که با یادگیری این وسیله ، مسائل ریاضی را با تمرکز و هوش بیشتری حل می کنند  پس از سن بلوغ و بزرگسالی، توانایی حل مسائل را یاد گرفته اند و می توانند در ابعاد دیگر زندگی از آن استفاده کنند.

5. بالا رفتن قدرت حافظه

کار کردن و انجام محاسبات با چرتکه در بلندمدت موجب بالا رفتن قدرت هوش و حافظه می شود . که پس از  یادگیری چرتکه، محاسبات، به صورت ذهنی انجام می شود.

6. کاهش استرس 

یادگیری چرتکه به کاهش استرس کمک بسزایی می کند .  استفاده کردن و انجام محاسبات در طوا روز با  چرتکه باعث از بین رفتن استرس هم می شود.

7. یادگیری مهارت های تجسمی 

چرتکه به کودکان کمک می کند در زمان محاسبات با چرتکه تصویر سازی هم در ذهشان انجام دهند. این تمرین به طور مدام و پیوسته موجب یادگیری و بهبود مهارت های تجسم سازی می شود.

8.یاد گیری مبانی آموزش 

یادگیری با ابزار مانند چرتکه هم برای کودکان جذاب تر است و هم یادگیری برایشان راحت تر می شود . به همین علت  کودکانی که در محاسبات خود  از از این وسیله استفاده می کنند سریع تر آموزش می بینند.

10. موفقیت ورزشی

شاید از این موضوع تعجب کنید اما چرتکه می تواند در ورزش هم تاثیر بگذارد .همانطور که چرتکه باعث بالا رفتن قدرت تمرکز می شود همین موضوع باعث بهبود و بالارفتن افزایش توانایی بصری، قابلیت تشخیص الگوها و پیش بینی در بازی ها می شود.

بازگشت به فهرست ↑

سن مناسب برای شروع چرتکه

طبق تحقیقات انجام شده درباره این موضوع سنین  ۴ الی ۷ سال بهترین زمان کودک برای یادگیری مفاهیم می‌باشد و در این سن قدرت فهم مغز، عالی است و کودکان می توانند چیزهایی را که یاد میگیرند برای مدت طولانی‌تری بخاطر بسپرند.

فعالیت مغز کودک در زمان رشد سرعت یادگیری بالایی دارد اما با این که بیشترین رشد مغز هرفردی  از ۴ تا ۱۴ سالگی می‌باشد. بهترین زمان وقتی است که فرکانس عصب‌ها در مغز افزایش می‌یابد.

همزمان با رشد کودک نیمکره چپ مغزشان هم برای فکر کردن رشد میکند . اما یادگیری ریاضیات چرتکه ای به رشد کل مغز می‌انجامد.  در مرحله اولیه کار با چرتکه به کودکان آموزش داده می شود که از چرتکه فیزیکی استفاده کنند. به مرور زمان  آنها شروع به تصور کردن مهره های چرتکه در ذهنشان می‌کنند و سرعت محاسبات در مغزشان بالا می رود.

آی کیو مس یک موسسه آموزشی برای کودکان است که در دو دوره مختلف دوره آموزشی برگزار می کند

محاسبات ذهنی برای کودکان  ۴ تا ۷ سال
محاسبات ذهنی ارشد برای کودکان ۸ تا ۱۴ سال

بازگشت به فهرست ↑

هدف از آموزش چرتکه به کودکان

دوران کودکی دوره ای مهم و تاثیر گذار در زندگی هر فرد است که تا بزرگسالی بازتاب زکان کودکی خود را میبینند . رشد ذهنی، عاطفی، جسمی و اجتماعی انسان در همین سنین ابتدایی انجام می گیرد.

درس یاضی ممکن است برای بیشتر دانش آموزان خسته کننده به نظر برسد اما اگر با یک روش جذاب و سرگرم کننده آموزش داده شود در کودکان شور و اشتیاق به وجود می آورد .

هدف از آموزش چرتکه، آشنا کردن کودکان با محاسبات به روش های ذهنی است. آموزش چرتکه به کودکان باعث بالا رفتن  فعالیت مغز می شود که مانند یک کامپیوتر عمل کنند . هنگام کار با چرتکه هر دو نیمکره هم زمان باهم فعال می شوند و کار میکنند . که این کار باعث تقویت سلول های مغزی می شود.

بازگشت به فهرست ↑

انواع چرتکه

چرتکه تصویری

نوعی روش  است که از تصورات ذهنی انجام می شود. چرتکه  یک ابزار کار است و آنچه که اهمیت دارد این است که تمرین تصویر ذهنی از چرتکه است. یادگیری با ابزار چرتکه فقط  ابتدا به صورت ابتدایی انجام می شود و  پس از آن در مراحل پیشرفته تر دیگر نیازی به ابزار چرتکه نیست و محاسبات ذهنی انجام می شود.

چرتکه سوروبان

چرتکه سوروبان نوعی چرتکه ژاپنی که از چرتکه های قدیمی چینی ساخته شده است که از  میله های افقی و عمودی به همراه مهره درست شده است.

به دلیل فرمول های جذابی که در آموزش محاسبات عددی ریاضی دارد بسیار محبوب بوده و علاوه بر شرق آسیا در بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است.

 

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0