گفتار درمانی در کودکان

گفتار درمانی در کودکان

خلاصه: گفتار درمانی در کودکان مشکلات گویایی و زبانی متنوعی دارند که برخی ممکن است ناشی از تشخیص های اساسی آنها مانند اختلال طیف اوتیسم ، تأخیر در  رشد و دیستروفی عضلانی باشد. این افراد ابتدا در جلسات ارزیابی شرکت می کنند و در جلسات درمانی شرکت می کنند تا روی اهدافی متفاوت با نیازهایشان کار کنند.

گفتار درمانی در کودکان

در بیشتر اوقات ، ما تمایل داریم که کارهای روزمره ای را که برنامه ریختنیم را برای فرزندان خود انجام دهیم. انجام کارهای روزمره ای که به طور معمول از جمله پوشیدن لباس ، کفش و جوراب ، تغذیه خود ، باز کردن بطری و غیره برای ما آسان است ، ممکن است انجام آن برای فرزندان ما دشوارتر و وقت گیر باشد ، به همین علت می خواهیم که خودمان این کار ها را انجام دهیم.

کمک گرفتن از بچه ها در انجام کار های شخصی می تواند اعتماد به نفس کودک شما را افزایش داده و عزت نفس او را بهبود بخشد.

ممکن است وقت گیرتر باشد ، اما لذت و رضایت آنها را احساس می کنید وقتی از آنها تعریف می کنید حتی به خاطر تلاش برای شرکت در آنها.

اسباب بازی های کودک خود را هوشمندانه انتخاب کنید!

در هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودک خود ، اسباب بازی هایی که برای او سوال و جواب ایجاد میکند را در نظر داشته باشید و خرید اسباب بازی پسرانه که به حرکت کودک نیاز دارند ، برای کودک شما بهترین هستند.

اسباب بازی های علت و معلولی از جمله اسباب بازی هایی هستند که به عنوان مثال کودک شما نیاز به فشار دادن یک دکمه یا چرخاندن قسمتی از وسیله را دارد تا اسباب بازی موسیقی پخش کند یا روشن شود.

این اسباب بازی ها در تقویت وهماهنگی بین چشم و دست ، که کودک را کشف وسایل جدید و اتفاق های جدید می برد .

این نکته را توجه داشته باشید که از اسباب بازی هایی که به شما اجازه می دهد کودک شما ساعت ها بدون هیچ حرکتی بنشیند، خودداری کنید و سعی کنید زمان زیادی از روز کودکتان را نگیرد .

گفتار درمانی در کودکان

مشکلات گویایی و زبانی متنوعی دارند که برخی ممکن است ناشی از تشخیص های اساسی آنها مانند اختلال طیف اوتیسم ، تأخیر در  رشد و دیستروفی عضلانی باشد.

این افراد ابتدا در جلسات ارزیابی شرکت می کنند و در جلسات درمانی شرکت می کنند تا روی اهدافی متفاوت با نیازهایشان کار کنند.

برخی از این اهداف عبارتند از:

_افزایش درک و استفاده کودک از کلمات مختلف (به عنوان مثال اسم ، فعل)

– افزایش طول و نوع جملاتی که کودک می تواند تولید کند.

– افزایش درک کودک از مفاهیم (به عنوان مثال مکان مشابه)

– افزایش ارتباطات کودک ، از جمله استفاده از سیستم ارتباط تصویر یا کلمات انتخاب شده برای برقراری ارتباط با استفاده از گفتار

– کمک به کودک در صحبت کردن واضح

به علایق فرزند خود علاقه مند شوید و توجه نشان دهید ، کودک شما بیشترین انگیزه را برای برقراری ارتباط در مورد فعالیتها پیدا می کند و با علاقه بیشتری را برای انجام کار پیدا می کند.

کودک خود را مشاهده کنید تا ببینید به چه چیزی علاقه نشان می دهد و چگونه در برابر آن واکنش نشان می دهد.

برای کودک خود فرصتها و زمان های ارتباطی ایجاد کنید ، شما همچنین می توانید فرصت هایی را برای فرزندتان ایجاد کنید تا به آنها انگیزه تعامل و برقراری ارتباط را بدهد.

برخی از موقعیت هایی که شرایط درستی را برای کودک شما ایجاد می کند:

– قرار دادن وسایلی که کودک دوست دارد ، اما دور از دسترس است.

– معرفی اسباب بازی هایی که کار با آنها دشوار است یا در فضایی کاملاً بسته هستند.

– با ارائه چند مورد به کودک ، گزینه های پیشنهادی او را ارائه دهید.

– صبر کنید و ببینید کودک شما وقتی به کمک احتیاج دارد چه خواهد کرد و از چه کسی می خواهد که کمک بگیرد.

_در هنگام بازی و دیدن کارتن لحظه ای  صدا را قطع کنید و واکنش فرزند خود را ببینید.

_برخی کودکان می توانند از طریق ارتباط غیر کلامی به صحبت ها و واکنش های شما پاسخ دهند،(به عنوان مثال به شما نگاه کند ، صداهایی را از خودش در بیاورد،نسبت به رفتاری واکش هیجانی نشان دهد)

_با کودک خود کتاب بخوانید و راجب موضوع کتاب از او سوال بپرسید.

– آنچه آنها فکر می کنند داستان می تواند در مورد آن باشد (فقط با نگاه کردن به جلد و عنوان).

– آنچه آنها فکر می کنند ممکن است در ادامه داستان اتفاق بیفتد.

– به فکر راه دیگری باشیم که داستان می توانست خاتمه یابد.

– تا به شما بگویم شخصیت های داستان چگونه احساس می شوند و چرا.

– برای اینکه دوباره داستان (بدون نگاه کردن به کتاب) را برای خواهر و برادرشان تعریف کنند.

استفاده از کل ارتباطاتی که آموزش دیده و بلد می باشد .(حرکات ، تصاویر ، زبان بدن).

کودک شما ممکن است به دلیل شرایط زمینه ای خود در درک و استفاده از زبان گفتاری مشکل داشته باشد.

هنگام صحبت با کودک خود ، از شما حمایت می شود که از ارتباط خود با حرکات (مثلاً اشاره به اشیا، ، علامت کلمه کلیدی) ، تصاویر (به عنوان مثال کتاب) و زبان بدن (به عنوان مثال صورت ، وضعیت بدن) پشتیبانی کنید.

فرزند شما وقتی پیام شما را هم به صورت کلامی و هم به صورت غیرکلامی ارائه می دهید ، درک بهتری خواهد داشت.

آنها همچنین ممکن است این ابزارهای ارتباط غیر کلامی را برای افزایش وضوح ارتباطات خود در پیش بگیرند.

کار درمانی

در کلوب رنگین کمان ، طیف وسیعی از مشتریان از گروه های سنی مختلف و تشخیص پزشکی در جلسات کاردرمانی شرکت می کنند که معمولاً توسط پزشکان NUH و KKH ارجاع می شود.

بر اساس غربالگری اولیه از مراجعین و مصاحبه والدین ، ​​مشتریان در لیست کوتاه درمانی قرار می گیرند که به صورت هفتگی انجام می شود. اهداف بر اساس اولویت های والدین تعیین می شوند ، و پس از پایان چرخه درمان پس از پنج ماه ، بازبینی می شود. در طول یک سال دو مشتری در نظر گرفته شده است.

هر توصیه ای از دوره های درمانی اضافی توسط درمانگر صرفاً براساس عملکرد و نیازهای مشتری است. برنامه های جلسه براساس نیاز مشتری و اهداف پیش بینی شده است.

اهداف کاربردی هستند و برای به حداکثر رساندن توانایی مشتری برای کمک به آنها در استقلال ، به عنوان مثال ، قادر به دکمه زدن یا باز کردن دکمه ها ، خوردن غذاهای انگشتی ، باز کردن درب بطری های آب و نوشیدن آب ، گرفتن توپ ، نگه داشتن یک دستگاه نوشتن و خط خطی ، رنگ ، رسم یا نوشتن ، قرار دادن و درآوردن جوراب و کفش ، ورق زدن کتاب ، قدم زدن در محله ، مانور ویلچر موتوری و غیره

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0