چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟

چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟

خلاصه: بیشتر کودکانی که به مدرسه می روند از همان ابتدا تعدادی علاقه زیادی به درس خواندن نداشتند و یاد گیرنده های خوبی نبودند ، اما امروزه به دلیل بالا رفتن سطح علم و ارتباطات از طریق راه های سرگرم کننده درس را به فرزند شما می آموزند که درحین بازی و سرگرمی از هوش و خلاقیت کودک استفاده شود و درس را یاد بگیرد.

چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟

بیشتر کودکانی که به مدرسه می روند از همان ابتدا تعدادی علاقه زیادی به درس خواندن نداشتند و یاد گیرنده های خوبی نبودند ، اما امروزه به دلیل بالا رفتن سطح علم و ارتباطات از طریق راه های سرگرم کننده درس را به فرزند شما می آموزند که درحین بازی و سرگرمی از هوش و خلاقیت کودک استفاده شود و درس را یاد بگیرد.

شخصبت فردی همان نکته مهمی است که نقش اصلی در یادگیری و تمایل کودک به کاری که انجام می دهد را ایفا می کند.

گاهی اوقات ممکن است برای جلب توجه بچه ها به مطالعه بیشتر تلاش شود ، اما این نکته بسیار مهم است ، از راه هایی که ممکن است همیشه به آن فکر نکنیم. خواندن و قصه گویی برای حفظ هویت فرهنگی ، رشدو تقویت مغز سالم و پرورش حس کنجکاوی است.

در بخشی از  مقاله Mamaleh Knows Best گفته شده :

آنچه مادران برای تربیت فرزندان موفق ، خلاق ، همدل ، مستقل انجام می دهند ، نویسنده مارجوری اینگال یک روش ساده برای علاقه مند شدن بچه ها به داستان سرایی و کمک به آنها در یافتن جایگاه شیرین خود در هنگام خواندن ارائه می دهد.

داستان سرایی فقط به معنای خواندن نیست! به پادکست های قصه گویی و نمایش های رادیویی و کتاب های صوتی گوش دهید.

کتابهای صوتی را در ماشین و یا زمان هایی که فرصت کتاب خواندن ندارید مناسب است. داستان های عامیانه ، افسانه ها ، افسانه های شهری ، داستان های خانوادگی را بازگو کنید.

هر زمان که داستانی را می گویید یا می خوانید ،کودک خود را با پرسیدن سوال هایی  درباره داستان ، شخصیت ها یا طرح ، و یا سوالاتی با پاسخ بله یا خیر از کودک خود بپرسید.

اگر کودک شما دوست ندارد که کتاب بخواند ، تسلیم نشوید. شما کتاب مناسبی پیدا نکردید. انواع مختلف داستان ، شعر ، رمان های گرافیکی ، کتاب های ثبت جهانی و حقایق مبهم ، مشخصات روسای جمهور و قهرمانان ورزشی ، کتاب های علمی ناخوشایند را کاوش کنید.

می توانید از کودک خود هنگام خرید کتاب بپرسید که به چه کتابی علاقه مند است و از نظر او هم در خرید کتاب استفاده کنید.

 اگر کودک شما از نظر یادگیری ناتوان است یا به تنهایی علاقه ای به خواندن درس ندارد ، برای او بلند بخوانید ، داستان بگویید و با هم به کتابهای صوتی گوش دهید تا زمانی که کودک شما خسته نشده و علاقه به شنیدن و یادگیری دارد.

نکاتی برای علاقه مند کردن فرزندتان به خواندن

  • هیچ وقت کودک خود را برای تکالیف مدرسه سرزنش نکنید که اگر کمی نادرست انجام داده یا بی دقتی در درسش داشته و سعی کنید با گفتگو صحیح علت را پیدا کنید و به فرزند خود برای پیشرفت او کمک کنید .
  • هنگام کتاب خواندن یا درس دادن به فرزندتان سعی کنید با حرکات سرگرم کننده این کار را انجام دهید تا او علاقه بیشتری به این کار داشته باشد.
  • می توانید هنگام خواندن بلند بلند بخوانید در هر جمله ای که می گویید کمی مکث کنید و از کودک خود بخواهید که جمله شما را کامل کند.
  • وقت خودتان را به مطالعه اختصاص دهید. این کار را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. اگر کودک شما کودکی که در روز بازیگوشی می کند و یک جا ساکن نیست، حتی 15 دقیقه خواندن کتاب یا کوش دادن به کتاب صوتی در روز از هیچ چیز بهتر است حتی اگر در آن لحظه خیلی هم کتاب مناسبی را نخوانید.
  • مطالعه کردن فقط به کامل‌تر شدن دایرۀ واژگان کودکان کمک نمی‌کند؛ بلکه مطالعه کردن به تقویت هوش و مغز کودک کمک می کند و اینکه چگونه بتوان استدلال کند و مفاهیم و را در ذهن خود پردازش کند. دانش‌آموزانی که خوب مطالعه می‌کنند، توانایی یادگیری‌شان در همه موضوعات تقریبا می توان گفت بالا می باشد ؛ حتی موضوعات فنی مانند ریاضی و علوم.

(یکی از توصیه به شما : به فرزندان خود اجازه دهید که جادوگران رولد دال را فقط در ساعت های روز بخوانند.)

(یا بهتر ، بگذارید فرزندتان یک پیشنهاد کتاب بدهد ، در واقع آن را بخواند و سپس با هم درباره این کتاب بحث کنید)، اما کودک خود را به دلیل داشتن سلایق متفاوت از شما سرزنش نکنید.

به کودکتان کتاب های مجموعه را پیشنهاد دهید . شاید آنها بزرگترین ادبیات نباشند ، اما پیش بینی و شناسایی را با شخصیت های تکرار شونده ایجاد می کنند.

بچه ها می بینند “همانطور که من می گویم انجام دهید ، نه مثل من.” رفتاری را که می خواهید مشاهده کنید الگو کنید. همانطور که هردو می خوانید ، از فرزند خود دعوت کنید تا روی کاناپه کنار شما بنشیند. کتابها را روی میز بگذارید و کنار هم ساعاتی را به خواند کتاب بگذارید.

بخشی از یک کتاب :راهی که من جوزی را به خواندن هری پاتر واداشتم – که می دانستم دوستش دارد اما سرسختانه از امتحانش امتناع ورزید ، زیرا مانند مادرش خلاف است – این بود که آن را در تعطیلات ببرم ، بگذارم روی میز قهوه خانه اجاره ای ما ، و مطلقا چیزی نگو

این بازی است: هنگام شام ، همه باید سه چیز را بگویند که در آن روز اتفاق افتاده است ، دو مورد درست است و یک مورد غیر واقعی. سپس همه دیگران باید حدس بزنند که دروغ چیست.

کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنید 

  1. به علایق کودکتان توجه کنید و او را در خواندن کتاب تشویق کنید.
  2.  هر روز وقت بگذارید برای اینکه با کودک خود کتاب بخوانید و این کار را برنامه هرشب خود قرار دهید که قبل از خواب حتما کتاب بخوانید و از کودک خود هم بخواهید کتاب هایی را که متن هایش را حفظ است با صدای بلند برای شما بخواند.
  3.  هر هفته سعی کنید یک برناکه برای کتاب خوانی خانوادگی داشته باشید.
  4. کتاب خواندن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید ، از جمله خواندن علائم راهنمایی ، دستور العمل ها و دستورالعمل ها با صدای بلند.
  5. نظر کودک خود را درباره کتابی که برای کودک خود خوانده اید بپرسید.
  6. اهدافی را تعیین کنید ، مثلا به او بگویید در تعطیلات سه کتاب را حتما بخوان.
  7. از کودک خود بخواهید کتاب را برایتان تعریف کندف این کار باعث می شود اعتماد به نفس او بالا برود.
  8. اگر زمانی را برای هر روز کتاب خواندن ندارید کتاب های صوتی را گوش دهید.
  9. اینکه شما کاری راانجام می دهید باعث ترغیب کودکتان می شود و او هم همان کار را انجام می دهد.

 

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0