نحوه انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودک

نحوه انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودک

خلاصه: تقریبا می‌توان گفت که کودکان از بازی با تمام وسایل بازی لذت می‌برند و این وسایل آنها را شاد خواهد کرد. اما با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که ایمنی همیشه باید اولویت اول شما در خرید اسباب بازی باشد. سالانه هزاران کودک در اثر بازی با اسباب بازی‌های ناایمن مانند […]

تقریبا می‌توان گفت که کودکان از بازی با تمام وسایل بازی لذت می‌برند و این وسایل آنها را شاد خواهد کرد. اما با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که ایمنی همیشه باید اولویت اول شما در خرید اسباب بازی باشد. سالانه هزاران کودک در اثر بازی با اسباب بازی‌های ناایمن مانند اسباب بازی‌های جنگی دچار حادثه می‌شوند و خب این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای شما در زمان انتخاب و خرید باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که در زمان خرید اسباب بازی باید به دنبال چه باشید و چگونه چند ایده ساده می‌تواند به شما کمک کند تا سراغ اسباب بازی‌های ایمن بروید و از آسیب دیدن کودک خود جلوگیری کنید.

جلوگیری از صدمات ناشی از بازی با اسباب بازی

بیشتر صدمات ناشی از اسباب‌بازی‌ها بریدگی‌های جزئی، خراشیدگی و کبودی هستند. اما با این حال، اسباب بازی‌ها می‌توانند باعث آسیب‌های جدی‌تر یا حتی مرگ شوند. این زمانی اتفاق می‌افتد که اسباب بازی‌های خطرناک را خریداری کنید یا شیوه استفاده کودک شما از اسباب بازی اشتباه باشد.

10 نکته برای انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودک

انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودک

در ادامه نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب اسباب بازی ایمن و مناسب برای فرزندتان کمک می‌کند.

  1. برچسب را بخوانید. برچسب‌های هشدار دهنده اطلاعات مهمی در مورد نحوه استفاده از اسباب بازی و ایمن بودن اسباب بازی برای رده‌های سنی مختلف، ارائه می‌دهند. حتماً نحوه استفاده صحیح از اسباب بازی را به فرزند خود یاد و نشان دهید.
  2. به اسباب بازی‌های بزرگ فکر کنید. مطمئن شوید که همه اسباب بازی‌ها و قطعات آن از دهان کودک شما بزرگتر است تا از خفگی جلوگیری کنید.
  3. از خرید اسباب بازی‌هایی که اجسام را به هوا پرتاب می‌کنند خودداری کنید. این مدل اسباب بازی‌ها که معمولا در زمان خرید اسباب بازی پسرانه وجود دارند و می‌توانند باعث آسیب جدی چشم یا خفگی شوند.
  4. از خرید اسباب بازی‌هایی که صدایی بلند ایجاد می‌کنند، برای جلوگیری از آسیب به شنوایی کودک خود اجتناب کنید. این مدل اسباب بازی‌ها بسیار خطرناک هستند و برای سلامت فرزندان شما سم به شمار می‌آیند.
  5. به دنبال اسباب بازی‌های با کیفیت ساخت بالا باشید. در زمان خرید اسباب بازی به این فکر نکنید که ارزان‌ترین را بخرید. اطمینان حاصل کنید که همه قسمت‌های اسباب بازی محکم هستند و درزها و لبه‌ها نیز جایی برای باز شدن ندارند. همچنین باید قابل شستشو در ماشین باشند. برای جلوگیری از خفه شدن کودک خود، نوارها یا بندهای شل را از روی اسباب بازی بردارید. از خرید اسباب بازی‌هایی که گلوله‌های کوچکی شبیه لوبیا دارند یا داخل آنها از موادی پر شده که در صورت بلعیدن باعث خفگی یا مسمومیت می‌شوند، خودداری کنید.
  6. اسباب بازی‌های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازی‌های ساخته شده از پلاستیک نازک ممکن است به راحتی شکسته شوند و باعث بریدگی و خراش شوند.
  7. از خرید اسباب بازی‌هایی با مواد سمی که می‌توانند باعث مسمومیت شوند، اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که بر روی اسباب بازی برچسب “غیر سمی” وجود دارد.
  8. از خرید کیت‌ها و مجموعه‌های آزمایشگاهی دارای مواد شیمیایی برای هر کودک زیر 12 سال اجتناب کنید. این مدل اسباب بازی‌ها می‌توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. این وسایل را برای کودکان بزرگ‌تر که توانایی و درک استفاده از آنها را دارند، بخرید.
  9. اسباب بازی‌های برقی باید تأییده داشته باشند. در زمان خرید حتما برچسب مربوط به این مورد را چک کنید.
  10. هنگام خرید وسایل و اسباب بازی‌های خواب کودک مراقب باشید. اشیای نرم، ملافه بزرگ یا هر چیزی که می‌تواند خطر گرفتار شدن و خفگی را افزایش دهد، باید از تخت‌خواب دور نگه داشته شود. هر اسباب بازی که از تخت‌خواب آویزان می‌شود باید دور از دسترس کودک باشد. این اسباب بازی‌ها می‌توانند نوزاد را خفه کنند، بنابراین مراقب باشید.

انتخاب اسباب بازی مناسب برای سنین مختلف

توصیه‌های خرید اسباب بازی بر اساس سن می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا این مدل اسباب بازی‌ها معمولا بر اساس دستورالعمل‌های زیر طبقه بندی می‌شوند:

  • ایمنی اسباب بازی (به عنوان مثال، وجود خطر احتمالی خفگی)
  • توانایی کودک در بازی با اسباب بازی
  • توانایی کودک در درک نحوه استفاده از اسباب بازی
  • نیازها و علایق در سطوح مختلف رشد کودک

رده سنی را در خرید اسباب بازی ایمن جدی بگیرید

انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودک

رده سنی در زمان انتخاب اسباب بازی ایمن برای کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از اسباب بازی‌ها از 3 سال به بالا طبقه بندی می‌شوند، زیرا حاوی قطعات کوچکی هستند که در صورت در دسترس بودن کودکان زیر سه سال، احتمال خفگی برای آنها وجود دارد و همچنین اسباب بازی‌های برقی برای کودکان زیر 8 سال نیز توصیه نمی‌شود. به عنوان مثال در زمان خرید اسباب بازی دخترانه ست‌های لوازم آرایش پلاستیکی وجود دارد که اجزای آن بسیار ریز هستند. این مدل اسباب بازی برای دختربچه سه ساله شما به هیچ عنوان انتخاب ایمنی نیست.

رده بندی سن در اسباب بازی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا اسباب بازی را بر اساس توانایی که فرزندتان دارد انتخاب کنید. هنگام انتخاب اسباب بازی مناسب سن، در مورد میزان رشد کودک خود واقع بین باشید. به عنوان مثال، اسباب بازی‌هایی که چیزی از آنها پرتاب می‌شود، هرگز برای کودک زیر 4 سال مناسب نیستند و حتی برخی از کودکان 6 ساله نیز به اندازه کافی بالغ نیستند که بتوانند از آنها استفاده کنند. به همین ترتیب، اگر کودک 3 ساله شما هنوز همه چیز را در دهان خود می‌گذارد، کمی بیشتر صبر کنید تا اسباب بازی‌ها و بازی‌هایی با قطعات کوچک مانند لگو به او هدیه دهید.

اسباب بازی را برای سرگرم شدن کودک خود بخرید، اما توجه داشته باشید که این خرید شما باید با چشم باز باشد و هر چیزی مناسب کودک شما نیست.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0