چگونه کودکان را به ورزش کردن ترغیب کنیم؟

چگونه کودکان را به ورزش کردن ترغیب کنیم؟

خلاصه: آیا می‌دانستید که از هر 4 کودک، تنها 1 کودک 60 دقیقه فعالیت بدنی توصیه شده در روز را انجام می‌دهد؟ با افزایش سن و همچنین شروع فصل مدرسه، مشارکت در انواع فعالیت‌های بدنی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. اما چیزی که بسیار برای سلامت اهمیت دارد، فعالیت بدنی است که باید بخشی منظم از […]

آیا می‌دانستید که از هر 4 کودک، تنها 1 کودک 60 دقیقه فعالیت بدنی توصیه شده در روز را انجام می‌دهد؟

با افزایش سن و همچنین شروع فصل مدرسه، مشارکت در انواع فعالیت‌های بدنی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. اما چیزی که بسیار برای سلامت اهمیت دارد، فعالیت بدنی است که باید بخشی منظم از زندگی خانوادگی باشد. در این مقاله اطلاعاتی درباره فعالیت بدنی در کودکان و ترغیب کردن آنها به ورزش وجود دارد که با انجام آنها، سلامت روحی و فیزیکی فرزند خود را تقویت خواهید کرد.

فواید فعالیت بدنی در کودکان

فعالیت بدنی به حرکاتی گغته می‌شود که با انجام آنها تنفس سنگین می‌شود، قلب به تپش می‌افتد و همچنین، فرد احساس گرما و عرق می‌کند. ورزش برای سلامت و تندرستی کودکان حیاتی است. به عنوان مثال، فعالیت بدنی به ساخت و حفظ استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل کمک می‌کند. در واقع، تمام این موارد شاخص توده بدنی را سالم می‌کند و خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی را در آینده کاهش می‌دهد. فعالیت بدنی به کودکان کمک می‌کند تا سریع و خوب بخوابند.

فعالیت بدنی علاوه بر فوایدی که برای بدن دارد، سلامت روانی و رفتاری کودک را نیز بهبود می‌دهد. اشتیاق و خوش‌بینی را در کودک افزایش می‌دهد و باعث افزایش عزت نفس، عملکرد در مدرسه، توجه و خوش رفتاری می‌شود. همچنین از فواید ورزش کردن کودکان می‌توان به کاهش اضطراب، تنش و افسردگی اشاره کرد. درنهایت، کودک با انجام ورزش‌های تیمی و گروهی، می‌تواند کار تیمی و مهارت ارتباط گرفتن را در خود تقویت کند.

۱۱ راه برای ترغیب کودکان به ورزش

ترغیب کودکان به ورزش

والدین می‌توانند نقشی کلیدی در کمک به فرزندشان داشته باشند تا از نظر جسمی فعال‌تر شود. در ادامه چند پیشنهاد را عنوان خواهیم کرد که به شما در انجام این وظیفه کمک خواهند کرد:

  1. با پزشک فرزندتان صحبت کنید. پزشک کودک شما می‌تواند به کودک شما کمک کند تا بفهمد چرا فعالیت بدنی مهم است. پزشک کودک شما همچنین می‌تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا ورزش‌ها یا فعالیت‌هایی را که برای کودک شما بهترین هستند را شناسایی کنید.
  2. بر جنبه سرگرم کننده ورزش تأکید کنید. به فرزندتان کمک کنید ورزش مورد علاقه خود را پیدا کند. هر چه او از این فعالیت بیشتر لذت ببرد، احتمال ادامه آن بیشتر خواهد بود. در زمان ورزش می‌توانید تمام خانواده را درگیر کنید و به آن جذابیت بدهید. این یک راه عالی برای گذراندن وقت با هم است.
  3. فعالیتی را انتخاب کنید که برای سن رشد کودکتان مناسب است. به عنوان مثال، یک کودک 7 یا 8 ساله برای وزنه‌برداری یا دویدن‌های سنگین آماده نیست، اما فوتبال، دوچرخه‌سواری و شنا همه فعالیت‌های خوبی برای بچه‌های این سن هستند.
  4. از پیش برنامه ریزی کنید. برای ترغیب فرزندتان به ورزش، باید مطمئن شوید که فرزندتان زمان و مکان مناسبی برای ورزش کردن دارد.
  5. محیطی امن فراهم کنید. مطمئن شوید که وسایل کودک و محل تمرین یا بازی او ایمن است. اطمینان حاصل کنید که لباس کودک شما راحت و مناسب برای فعالیت‌های بدنی است.
  6. بازی‌های دارای فعالیت بالا را خریداری کنید. خرید اسباب بازی خصوصا برای کودکان خردسال که ورزش را نمی‌توانند انجام دهند و خب درکی از آن ندارد، بهترین گزینه است. خرید توپ، طناب بازی و سایر اسباب بازی‌های فعال برای این گروه سنی توصیه می‌شود. در وب‌سایت ویززززز می‌توانید این نوع اسباب بازی‌ها را تهیه و در اختیار کودکتان قرار دهید.
  7. الگو باشید. کودکانی که به طور مرتب والدین خود را در حال لذت بردن از ورزش و فعالیت بدنی می‌بینند، احتمال بیشتری دارد که خودشان این کار را انجام دهند.
  8. با فرزندان خود بازی کنید. به آنها کمک کنید تا یک ورزش جدید یا یک فعالیت بدنی دیگر بیاموزند. حتی می‌توانید برنامه‌ای برای پیاده روی با هم و یا دوچرخه سواری داشته باشید.
  9. محدودیت‌ها را تعیین کنید. زمان استفاده از وسایل هوشمند را محدود کنید، از جمله زمان صرف شده‌ی روزانه برای تماشای تلویزیون، ویدیوها، رایانه و بازی‌های ویدیویی. از اوقات فراغت برای فعالیت‌های بدنی بیشتر استفاده کنید.
  10. برای ورزش وقت بگذارید. برخی از کودکان آنقدر در انجام تکالیف، درس‌های موسیقی و سایر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده غرق می‌شوند که زمانی برای ورزش ندارند.
  11. در فعالیت بدنی زیاده روی نکنید. ورزش و فعالیت بدنی نباید به کودک شما آسیب برساند. اگر حس کردید کودک شما دچار درد بدن شده، سرعت و شدت فعالیت‌های بدنی را کاهش دهید. مانند هر فعالیت دیگری، مهم است که در ورزش نیز زیاده روی نکنید. اگر ورزش با فعالیت‌های کودک شما در مدرسه و دیگر فعالیت‌ها تداخل پیدا کرد، با پزشک کودک خود در این باره صحبت کنید و از او مشورت بخواهید.

زندگی سالم و فعال برای کودکان

ترغیب کودکان به ورزش

در طول ویزیت‌های کودک خود، پزشک کودک از شما سوالاتی در رابطه با تغذیه، تناسب اندام و عادات روزانه می‌پرسد. به یاد داشته باشید که سلامتی مربوط به وزن، شکل یا اندازه خاصی نیست. همه کودکان، صرف نظر از وزن، شکل و جثه‌شان، به داشتن زندگی سالم و فعال تشویق می‌شوند.

برای داشتن یک زندگی سالم و فعال، خانواده‌ها باید در کنار ورزش این موارد را نیز در نظر داشته باشند:

  • کودک شما باید حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورد.
  • برای کمک به ایجاد تعادل بین فعالیت‌های آنلاین و آفلاین، باید یک برنامه‌ی خانوادگی آماده کنید.
  • کودکان و نوجوانان 6 سال و بالاتر به حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز و همچنین حداقل چند روز در هفته به تمرینات تقویت کننده استخوان و عضلات نیاز دارند. کودکان زیر 6 سال به 3 ساعت فعالیت در روز نیاز دارند که یک ساعت از آن باید فعالیت بدنی متوسط تا شدید باشد.
  • باید کاری کنید که کودکتان از نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کند. برای تامین میزان آب بدن فرزندتان، او را به نوشیدن آب و شیر ترغیب کنید.

ورزش برای کل خانواده

مطالعات نشان داده‌اند که کودک از همان سنین پایین سبک زندگی خود را انتخاب می‌کند. اگر ورزش و فعالیت‌های بدنی در اولویت خانواده باشد، پایه‌ای قوی برای سلامتی کودکان و والدین فراهم می‌شود. بنابراین، ترغیب کردن کودکان به ورزش، از همان کودکی و با ورزش کردن والدین آغاز می‌شود.

ورزش همراه با یک رژیم غذایی متعادل، پایه و اساس یک زندگی سالم و فعال را برای کودکان فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که والدین می‌توانند انجام دهند، این است که در اوایل زندگی فرزندان خود آنها را به عادات سالم تشویق کنند. هیچ وقت برای شروع دیر نیست. امروز می‌توانید از پزشک فرزندتان در مورد راه‌های زندگی سالم سوال کنید.

بیشتر بخوانید: بازی با شطرنج چه مزایایی برای کودک دارد؟

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0