راهنمای خرید بهترین و ایمن‌ترین اسباب بازی نوزاد

راهنمای خرید بهترین و ایمن‌ترین اسباب بازی نوزاد

خلاصه: در این مقاله به نکات مهم برای خرید اسباب بازی نوزاد می‌پردازیم و بهترین بازی‌ها را برای پرورش استعداد کودک معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اسباب بازی‌ نوزادان می‌تواند در رشد فکری و روانی آن‌ها نقش مهمی ایفا کند و در کنار آن، یک سرگرمی مناسب برای آن‌ها باشد. بازی با اسباب‌بازی، فرصتی برای کشف دنیای اطراف و یادگیری مهارت‌های جدید و ضروری به کودکان می‌دهد. به همین دلیل انتخاب صحیح اسباب‌بازی برای کودکان برای سلامتی روان و جسمانی آن‌ها بسیار مهم است و باید با توجه به توانایی و سلیقه کودک، با دقت انجام شود. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه نوع اسباب‌بازی‌هایی برای پرورش استعدادهای کودکان مناسب هستند. با ما همراه باشید.

هنگام انتخاب اسباب بازی برای نوزاد به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهتر است در زمان خرید اسباب بازی‌ نوزاد، نکات مهمی را که به شما آموزش می‌دهیم، به خاطر داشته باشید. برای خرید اسباب بازی، انتخاب محصولی که با سن کودک شما سازگار است، توجه به سلیقه و علایق نوزاد و همچنین ایمنی اسباب بازی برای کودکان، از جمله مهم‌ترین عوامل هستند. با این حال، نکات بسیار دیگری نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. بنابراین بهتر است با شناخت کامل راهنمای خرید اسباب بازی کودکان، به خرید اسباب بازی بپردازید.

1.    اسباب بازی نوزاد باید متناسب با سن او باشد

سن کودک یکی از عوامل مهم در خرید اسباب بازی نوزاد است. لازم است در انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک خود به این نکته توجه کنید که این اسباب بازی برای کدام گروه سنی ساخته شده است. رده سنی معمولاً روی بسته‌بندی اسباب بازی درج می‌شود. شما در انتخاب اسباب بازی مناسب، می‌توانید با توجه به رده سنی، از مناسب بودن این اسباب بازی برای کودک خود مطمئن شوید.

هر اسباب بازی برای گروه سنی خاص خود ساخته می‌شود، بنابراین نباید تنها به رنگارنگ بودن اسباب بازی نوزاد توجه کنید و لازم است با توجه به سن کودک خود، اسباب بازی مناسب را انتخاب کنید. با انتخاب اسباب بازی مناسب برای سن کودکتان مطمئن خواهید شد که کودک شما امن و سرگرم است و این اسباب بازی به او در فرآیند رشد و توسعه‌اش کمک می‌کند.

2.    بر اساس علایق کودکتان اسباب بازی بخرید

با توجه به اینکه هر فردی در دوران نوزادی علایق خاص خود را دارد، بهتر است اسباب بازی‌هایی را برای کودکان انتخاب کنید که با علایق آن‌ها سازگار باشد. در عین حال، باید به رده سنی کودکتان توجه کنید و اسباب بازی مورد نظر با قیمت مناسب و بودجه مد نظر خود را خریداری کنید. یادآوری می‌شود که تمام اسباب بازی‌ها برای نوزادان جذاب به نظر می‌رسند، اما توصیه می‌شود همیشه در انتخاب آن‌ها، نیازهای و علاقه‌های کودکان را نیز در نظر بگیرید.

3.    اسباب بازی نوزاد لازم است قابل شستشو باشد

بهترین راه برای جلوگیری از ورود میکروب‌ها به بدن کودک، مراقبت از اسباب بازی‌هایش است. با توجه به اینکه کودک شما ممکن است چیزهایی را در دهان خود بگذارد، بهتر است که اسباب بازی‌ها را به طور منظم شستشو دهید. برای اینکه ایمنی کامل را به دست آورید، اسباب بازی‌هایی را که از پلاستیک ساخته شده‌اند باید طوری انتخاب کنید که قابل شستشو باشند.

4.    اسباب بازی نوزاد باید تأثیر مثبتی را در او ایجاد کند

آیا به دنبال یافتن اسباب بازی هستید که نشان‌دهنده شخصیت فرزندان شما باشد؟ می‌توانید به دنبال یک اسباب بازی نوزاد با شخصیت قهرمان محبوب فرزندانتان بگردید. همچنین می‌توانید به دنبال اسباب بازی‌هایی با ترکیبی از شخصیت‌های قهرمانی و بازی‌های هیجان‌انگیز باشید تا فرزندانتان با شادی بازی کنند و آموزش ببینند. در نهایت لازم به ذکر است که در انتخاب اسباب بازی برای فرزندانتان به بهترین نحو عمل کنید تا این بازی‌ها برای آن‌ها هیجان‌انگیز و آموزنده باشند.

5.    اسباب بازی مناسب سن نوزاد باید ایمن باشد

یک نوزاد علاقه‌مند به گذاشتن هر چیزی در دهانش است. ولی اگر بخشی از اسباب بازی خود را بخورد، ممکن است برایش خطرناک باشد. برای خرید اسباب بازی‌های پارچه‌ای، بهتر است برای به دنبال محصولات قابل شست‌وشو باشید و برای جلوگیری از خفه شدن نوزاد، نوارهای سست و رشته‌های جداشدنی اسباب بازی را جدا کنید. برای خرید اسباب بازی‌های پلاستیکی نیز بهتر است محصولاتی با جنس پلاستیکی محکم که به راحتی شست‌وشو و تمیزکاری شوند را انتخاب کنید. در نهایت توصیه می‌شود از خرید اسباب بازی‌های رنگ‌آمیزی شده که ممکن است رنگ آن‌ها با خطر مسمومیت در کودکان همراه باشد، خودداری کنید.

برای نوزاد ۱ الی ۳ ماه چه اسباب بازی‌هایی بخریم؟

در این ماه‌ها حس شنوایی و بینایی نوزاد تقویت می‌شود. اسباب‌بازی‌هایی که آرامش و ملایمت را به همراه دارند و رنگ چشمگیری دارند، مناسب این سن هستند. برخی از اسباب‌بازی‌های مناسب برای نوزاد ۱ تا ۳ ماهه شامل جعبه موسیقی یا اسباب بازی‌های موزیکال، اسباب‌بازی‌های متحرک و جغجغه‌های مچی و جورابی هستند. همچنین باید توجه داشت که جنس پارچه عروسک برای بدن نوزاد حساسیت پوستی ایجاد نکند و حجم صدای اسباب بازی‌های موزیکال نیز زیاد نباشد.

کدام اسباب بازی‌ها برای نوزاد ۳ الی ۶ ماهه مناسب هستند؟

در سن ۳ تا ۶ ماه، نوزاد یاد می‌گیرد که برای نگه داشتن اسباب بازی از دست خود استفاده کند. او هر چیزی را که به دست آورد، با شور و شوق در دستان خود گرفته و گاهی به دهانش می‌گذارد. به همین دلیل، برای خرید اسباب بازی باید به امنیت و کنجکاوی نوزاد توجه داشته باشید. آویز رنگی و موزیکال، جغجغه‌های سبک، انواع عروسک‌ها و دندانی‌ها از جمله اسباب بازی‌هایی هستند که برای سرگرمی و توجه نوزاد سه تا شش ماهه مناسب‌اند.

اسباب بازی مناسب برای نوزاد ۶ الی ۹ ماهه را چگونه انتخاب کنیم؟

نوزاد در بازه سنی ۶ تا ۹ ماهگی، نه تنها قدرت فیزیکی خود را برای در دست گرفتن اسباب بازی نوزاد و بازی با آن‌ها دو چندان کرده، بلکه از نظر ذهنی نیز رشد کرده و می‌تواند بازی‌های خود را در خاطر نگه دارد. لازم است در این سن، از اسباب بازی‌های مقاوم استفاده شود و اجسام خطرناک از محیط خانه حذف شود تا نوزاد به راحتی بتواند بازی کند.

بعضی از بهترین اسباب بازی‌هایی که می‌توان در این سن با آن‌ها بازی کرد شامل کتاب، عروسک، اسباب بازی‌های ساختنی، لوازم آشپزخانه و اسباب بازی‌های هل دادنی هستند. استفاده از این اسباب بازی‌ها می‌تواند به رشد فیزیکی و ذهنی نوزاد کمک کند و باعث سرگرمی و شادابی او شود.

کودک ۹ الی ۱۲ ماهه از چه اسباب بازی‌هایی خوشش می‌آید؟

کودکان در بازه سنی ۹ تا ۱۲ ماه قادر به چهار دست و پا راه رفتن هستند. رشد فیزیکی و ذهنی آن‌ها در این مرحله تا حد زیادی پیشرفت کرده است. اسباب بازی‌های دونفره نیز برای کودک در این سن جذابیت دارند. به طور کلی اسباب‌بازی‌هایی که در رشد توانایی‌های ذهنی و جسمی کودک مؤثر هستند، برای این سن مناسب و مفید هستند. اسباب‌بازی‌های هول‌دادنی، پازل و جورچین، لگو و اسباب بازی خانه‌سازی از اسباب‌بازی‌های مفید برای این بازه سنی هستند و می‌توانند برای کودکان جذاب باشند و آن‌ها را سرگرم کنند.

سخن پایانی

در این مطلب مهم‌ترین نکات را درباره خرید اسباب بازی نوزاد بیان کرده‌ایم. به راستی شما در هنگام خرید اسباب بازی به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ آیا تأثیر انتخابات هوشمندانه خود را بر روی رفتار فرزندتان دیده‌اید؟ با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، می‌توانید به همه کودکان شادی و سلامتی هدیه دهید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0