آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمترین هزینه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمترین هزینه

خلاصه: این روزها اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ پدر و مادری پوشیده نیست و چه بهتر و موثر تر که آموزش را از سن پایین به کودکان خود شروع کنیم. اهمیت این یادگیری به قدری بالا و موثر در آینده کودکان می‌باشد که نباید به دلایلی چون گرانی کلاس‌های آموزشی آن را به تعویق انداخت و می‌توان تا فراهم شدن شرایط حضور آنها در کلاس‌ها با تکنیک‌ها و روش‌هایی خلاقانه آنها را در خانه با این زبان آشنا کنیم.

این روزها اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ پدر و مادری پوشیده نیست و چه بهتر و موثر تر که آموزش را از سن پایین به کودکان خود شروع کنیم. اهمیت این یادگیری به قدری بالا و موثر در آینده کودکان می‌باشد که نباید به دلایلی چون گرانی کلاس‌های آموزشی آن را به تعویق انداخت و می‌توان تا فراهم شدن شرایط حضور آنها در کلاس‌ها با تکنیک‌ها و روش‌هایی خلاقانه آنها را در خانه با این زبان آشنا کنیم.
اولین سوالی که در ذهن والدین ایجاد می‌شود این است که از کجا شروع کنند. اینکه تسلط خود شما به این زبان چقدر است خیلی اهمیت ندارد بلکه آنچه بسیار حایز اهمیت می‌باشد انگیزه و پشتکار شما در همراهی و آموزش به کودکتان است. کودک اشتیاق شما را درک می‌کند و با انگیزه به مسیر یادگیری ادامه می‌دهد. یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبانی به جز زبان مادری، زمان‌بر خواهد بود پس باید صبور باشید و آهسته و پیوسته قدم بردارید. کافی است با اقدامات کوچک اما مستمر کودک خود را همراهی کنید و انتظار نداشته باشید که در زمان کوتاهی شروع به حرف زدن کند. به شرط پیوستگی در یادگیری، زمانی می‌رسد که به انگلیسی صحبت خواهد کرد و شما لذت خواهید برد.
پیش‌تر درباره بهترین زمان شروع یادگیری کودکان در مقاله ی«بهترین زمان آموزش زبان به کودک چند سالگی است؟» صحبت کردیم و اکنون در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌های کاربردی آموزش زبان دوم در خانه را که غالبا انگلیسی انتخاب می‌شود، به شما معرفی کنیم.

برنامه ی منظم روزانه داشته باشید


یک روتین روزانه برای خود و کودکتان مشخص کنید و بهتر است زمانی کوتاه اما جذاب را به این کار اختصاص دهید تا مدت زمانی طولانی که کودک را از ادامه ی مسیر خسته و بی‌انگیزه کند. برای مثال 15 دقیقه در روز برای کودکان با سن کم مناسب است که می‌توانید با افزایش سن یا قدرت یادگیری و اشتیاق آنها این زمان را در طول زمان افزایش دهید.
یک زمان و حتی مکان مشخص را به یادگیری او اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید قبل از دیدن هر کارتون به بازی‌های آموزشی مرتبط بپردازید؛ به این ترتیب دیدن کارتون تشویقی می‌شود برای همکاری او با شما.
کمی قبل از خواب که هنوز سرحال است برای او داستان یا ترانه‌ای را بخوانید یا به صورت صوتی پخش کنید. همچنین می‌توانید قسمتی از خانه یا اتاقش را به چسباندن برچسب‌ها یا قرار دادن کاردستی‌ها و تصاویر مربوط به زبان اختصاص دهید. به این ترتیب ذهن فرزند شما منظم و متمرکز‌تر خواهد بود و روند یادگیری را برای او آسان‌تر و با انگیزه تر خواهد کرد.

یادگیری با بازی و سرگرمی


به طور طبیعی سرعت و کیفیت یادگیری بچه ها با بازی کردن چندین برابر می‌شود و این یکی از اصلی ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی به بچه‌هاست. امروزه بازی‌های آموزشی آنلاین، در دسترس ترین بازی ها هستند که در هر زمان و هر مکان با گوشی‌های همراه قابل استفاده می‌باشند. در صورت استفاده از آنها، به جهت سلامت چشم و بدن بچه‌ها حتما زمان کوتاهی را برایشان مشخص کنید.
فلش کارت ها گزینه‌ی بسیار موثر دیگر هستند که با بازی‌های مختلفی که با آنها خلق می‌کنید، یادگیری کلمه‌ها و حتی برخی از گرامر‌ها را برای فرزندتان تقویت می‌کنید. شما می‌توانید این فلش کارت ها را خریداری کنید و یا دانلود کنید؛ اما اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه جویی داشته باشید و زمان کافی هم دارید، بهتر است به کمک خود او این فلش‌کارت ها را تهیه کنید. تعدادی کارت در سایز دلخواه با مقوا برش دهید. بر روی یک طرف کارت تصویری ساده از کلمه مورد نظر خود را بکشید و در طرف دیگر نوشتار کلمه را بنویسید و رنگ آمیزی تصویر و کلمه را به عهده‌ی کودک بگذارید. به این ترتیب یک مرحله ذهن او را با کلمه درگیر کرده‌اید که به یادآوری کلمات به او کمک می‌کند.
بازی‌های عملی و هیجانی هم بسیار موثر هستند. می‌توانید کلمه‌هایی را که تا کنون یاد گرفته است را به صورت پانتومیم با او بازی کنید. یا در زمانی مشخص و کوتاه تصویری ساده از آن کلمه را نقاشی کند.
اسباب بازی آموزشی گروه دیگری از روش‌های مفید و موثر در یادگیری هستند که شما می‌توانید با صرف هزینه ای کم آنها را خریداری کنید و مسیر آموزش به کودکتان در خانه را برای خود آسان تر کنید.

استفاده از محیط برای یادگیری


یکی از مهمترین نکات مثبت یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان این است که انواع مختلفی از ابزار و وسایل در خانه وجود دارد، که کودک از نزدیک و به صورت تصویری با کلماتی که یاد می‌گیرد ارتباط برقرار می‌کند. شما هم می‌توانید از هر موقعیتی برای تکرار و یادآوری کلمه‌ها برای او استفاده کنید. برای مثال:
وقتی برای بیرون رفتن آماده می‌شود یا لباس‌ها را در ماشین لباسشویی می‌گذارید، با او درباره‌ی اسامی لباس‌ها صحبت کنید مثلا : Let’s put on your blue socks
وقتی به او در مرتب کردن اتاقش کمک می‌کنید، اسم اسباب‌بازی ها یا لوازم داخل اتاق و خانه را به انگلیسی بگویید. مثلا: Let’s put your blue ball in the basket
وقتی آشپزی می‌کنید یا غذا می‌خورید کلمه‌های مربوط به غذا و سبزیجات را مرور کنید. همچنین می‌توانید هنگام خرید از سوپر‌مارکت لیستی از اقلام مورد نیاز خود را متناسب با سن او به صورت نوشتار یا نقاشی تهیه کنید و اجازه دهید او اقلام را از قفسه‌ها بردارد و بعد از بازگشت به خانه در هنگام جاگیری خرید‌ها در خانه کلمه‌ها را تکرار کنید.

استفاده از داستان


برای سن های پایین تصویرسازی‌های جذاب اصلی‌ترین نکته در جذب آنها به کتاب است؛ مخصوصا وقتی پای یادگیری در میان است. با خرید کتاب کودک آموزشی یا داستانی انگلیسی زبان همراه با تصویر، ابزار آموزشی دیگری در اختیار خواهید داشت. بعد از آشنایی کودک با کتاب به تصاویر اشاره کنید و از او بخواهید کلمه مربوط به آن را بگوید و روزهای بعد شما کلمه را بگویید و این بار از او بخواهید تا تصویر مربوطه را نشان دهد.
از کتاب های صوتی هم غافل نشوید که در کنار کتاب‌های متنی جذابیت این یادگیری را بیشتر خواهند کرد.
انیمیشن‌های داستانی با زیرنویس چندین برابر کتاب می‌توانند در یادگیری زبان به کودکان موثر‌تر باشند چرا که برایشان سرشار از جذابیت است و آنها مایل هستند چندین بار یک انیمیشن را ببینند، که این باعث تقویت مهارت شنیداری و در سن های بالاتر مهارت خواندن آنها می شود.

استفاده از آهنگ‌ها


تاثیر موسیقی بر یادگیری ثابت شده است آن هم برای کودکان که سرشار از انرژی و شادی هستند. آنها بسیاری از کلمات را می‌توانند با ریتم‌های تکرار شونده‌ی آهنگ‌ها به یاد بسپارند و آنها را به حافظه بلند مدت خود ببرند. آهنگ‌های تصویری که با حرکت‌هایی همراه هست برای کودکان خردسال بسیار کمک کننده است، چون آنها هنوز توانایی خواندن و همراهی کردن را ندارند پس معنی کلمات را در عمل و حرکات یاد می گیرند و آنها را همراه با ریتم تقلید می‌کنند. مجموعه آموزشی Let’s Learn English یک نمونه مناسب برای آموزش از طریق تصویر و موسیقی می‌باشد که با به کارگیری شخصیت‌های محبوب کارتونی، زبان انگلیسی را به صورت جذاب به فرزند شما آموزش می دهد.

چگونگی آموزش ساختار و گرامر


برای سنین پایین اصلا نیاز به آموزش قواعد و ساختارهای انگلیسی نیست. آنها باید این قواعد را به صورت شنیداری با همان روش‌هایی که در بالا ذکر شد، به صورت کاربردی یاد بگیرند. این رویکرد باعث می شود که هرچه بزرگتر می‌شوند، قواعد را به صورت طبیعی درست استفاده کنند. اگر تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید سعی کنید در موقعیت‌های مناسب با ساختارها، با کودک خود صحبت کنید.

از چه موضوع یا گروه کلمات باید شروع کنید؟


انتخاب موضوع کلمات را به علایق و شخصیت کودک خود بسپارید. بگذارید در انتخاب موضوع از بین اعداد، رنگ ها، حیوانات، اعضای بدن، اسباب‌بازی ها، حس‌ها و صفت‌ها، لباس‌ها، غذاها و … به شما کمک کند. در طول هفته به طور روتین و تکرار شونده به تعدادی از موضوعات بپردازید و این طور نباشد که بر روی یک موضوع کامل زمان بگذارید و بعد به سراغ موضوعی دیگر بروید؛ چرا که این روش باعث می‌شود در روند یادگیری کلمات موضوع جدید، کلمات موضوع قبلی را فراموش کند. در این جا فلش کارت ها بسیار کمک کننده هستند.

در پایان بسیار مهم است که کودک شما به روند یادگیری زبان در خانه عادت کند و آن را مثل بازی کردن هایش دوست داشته باشد. برای عادت دادن و نظم بخشیدن به آن باید از واژگان و عبارت هایی یکسان در روز استفاده کنید برای مثال هر روز وقتی زمان گوش دادن به یک آهنگ است بگویید: ‘It’s English time my dear! Let’s sit down. Which song shall we start with today?’
به این ترتیب کودک از جملات شما که هر روز تکرار می‌شود، معنی آن را درک می‌کند و از کلماتی که یاد گرفته است و یا زبان مادری و زبان بدن خود استفاده می‌کند تا پاسخ شما را بدهد.
در هر روش یا رویکردی که برای یادگیری این زبان به فرزند خود انتخاب می‌کنید، مهمترین نکته این است که آرامش داشته باشید و یادگیری زبان را برای خود و فرزندتان به یک تجربه‌ی لذت بخش تبدیل کنید. هرگز با اجبار و جدیت، کودکان کم سن خود را از یادگیری دلسرد نکنید چرا که تجربه‌های ابتدای زندگی مهمترین و ماندگارترین تجربه ها‌ی موثر بر آینده‌ی کودک هستند.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0