ده تا از بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

ده تا از بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

خلاصه: ساعت 6 بعدازظهر است، کودک کوچک شما می‌خواهد کارتون مورد علاقه‌اش را تماشا کند (و شما به هیچ عنوان دوست ندارید تا آن کارتون را تماشا کند). چیزی که شما می‌خواهید این است که کودکتان کمی کار مفیدتری انجام دهد. تنها ایده‌ای که در این زمان به ذهن شما می‌رسد این است که سراغ کارهایی […]

ساعت 6 بعدازظهر است، کودک کوچک شما می‌خواهد کارتون مورد علاقه‌اش را تماشا کند (و شما به هیچ عنوان دوست ندارید تا آن کارتون را تماشا کند). چیزی که شما می‌خواهید این است که کودکتان کمی کار مفیدتری انجام دهد. تنها ایده‌ای که در این زمان به ذهن شما می‌رسد این است که سراغ کارهایی بروید که ذهن کودک شما را باز کند و خلاقیت و قوه تخیل را در او تقویت کند.

اما شما به جای اینکه پیشنهادهای جذاب به او بدهید این جمله را بر زبان می‌آورید که نظرت درباره خواندن این کتاب چیست و خب این جمله، می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و کودک شما را دلسرد کند.

خب، اگر راهی برای رفع این مشکل وجود داشته باشد، چه می‌کنید؟ راه حل سرگرم کننده که همراه با یادگیری باشد و کودک شما را خلاق بار بیاورد چیست؟

ما پاسخ‌‌هایی برای کمک به شما داریم!

انواع بازی‌ها و فعالیت‌های فکری وجود دارد که کاری می‌کنند که کودک شما از تلویزیون و صفحه نمایش گوشی‌ها و تبلت‌ها دور شود، به رشد و تقویت تفکر در آنها کمک می‌کند و در نهایت او را سرگرم می‌کند و ذهن آنها را تحریک می‌کند. راه حل ما خرید بازی های فکری برای دختران و پسران است!

بازی بخشی جدایی ناپذیر از رشد و پیدا کردن استعداد در کودکان است. کودکان فقط برای سرگرم کردن خودشان بازی نمی‌کنند و موارد بسیار دیگری غیر از سرگرم شدن در تمام بازی‌ها نهفته است. کودک شما از همان زمان تولد در حال یادگیری است و بخش مهمی از این یادگیری با خرید اسباب بازی محقق می‌شود.

آنها از همان ابتدا وقتی دستان خود را به سمت اسباب بازی می‌برند، در حال یادگیری امرِ گرفتن هستند. آنها یاد می‌گیرند که با بردن دستان خود به سمت اسباب بازی چیزی را به دست آورند.

یادگیری و پیشرفت دائماً برای کودکان اتفاق می‌افتد، اما وظیفه ما این است که راه حل‌های مناسب مانند خرید اسباب بازی برای کودکان و خرید اسباب بازی‌های فکری و در نهایت یادگیری را برای آنها امکان پذیر کنیم و حتی به آن سرعت دهیم. کودک شما حین بازی با بازی‌های فکری، مهارت‌ها مختلفی را به دست می‌آورد که اینها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تفکر تحلیلی
  • درک مطلب
  • آگاهی
  • یادگیری مفهومی
  • تفکر انتقادی
  • خلاقیت
  • حل مسئله
  • پیشرفت زبانی و موارد بسیار بیشتر!

بازی‌های فکری برای کودکان

ما ابتدای مقاله به اهمیت بازی‌های فکری کودکان پرداختیم و اکنون در مورد گزینه‌های مختلف این بازی‌ها برای رشد مغز کودک صحبت خواهیم کرد. در ادامه ما را همراهی کنید تا با این بازی‌ها آشنا شوید.

1. سودوکو

بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

این بازی برای همه سنین جالب و شناخته شده است و حتی به این شناخته می‌شود که می‌تواند از زوال مغز در دوران پیری جلوگیری کند، اما به شرطی این امکان رخ می‌دهد. خرید این اسباب بازی برای بچه‌ها و آشنا کردن آنها با این بازی فکری به مرور آنها را به این بازی علاقه‌مند می‌کند و چند سال بعد، به بازی مورد علاقه آنها تبدیل می‌شود.

این بازی شامل یک ورق جدولی با تعدادی عدد در داخل آنها است و بقیه خالی است. هدف از این بازی این است که تمام اعداد گمشده را پر کنید. شما نمی‌توانید در این بازی همان شماره را در همان ردیف یا ستون تکرار کنید. ویژگی مشخص این بازی این است که کودک شما را به چالش می‌کشد و او را وادار می‌کند که همیشه دو قدم جلوتر فکر کند و می‌تواند به برنامه ریزی او در آینده کمک کند.

2. پازل

پازل یک بازی و فعالیت مغزی برای کودکان است که خیلی نیاز به نظارت شما ندارد؛ زیرا کنجکاوی، کودک شما را وادار به بازی می‌کند. این بازی به کودکان کمک می‌کند تا بتوانند از فکر و ذهن خود بیشترین استفاده را ببرند و همچنین به هماهنگی چشم و دست در رشد مغز کمک می‌کند. بزرگترین سود این بازی برای کودکان، افزایش اعتماد به نفس است که از تکمیل معما حاصل می‌شود که منجر به عزت نفس بالا در کودکان می‌شود و سست بودن را در آنها از بین می‌برد.

3. کارت‌های حافظه

بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

این بازی در میان بازی‌های فکری توصیه شده برای کودکان زیر هفت سال است، زیرا به بهبود حافظه کمک می‌کند. هدف از این بازی این است که کارهای مشابه هم را پیدا کنند. کودک شما در این بازی می‌تواند تنها دو کارت را به صورت همزمان بردارد و تصاویر آنها را ببینید و حتی جای کارت‌ها را به خاطر بسپارد. فقط در صورت مشابه بودن کارت‌ها، سمت تصویر آنها برای همیشه نشان داده می‌شود و در غیر اینصورت، کارت به همان سمت پشت سر جایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب، کودک شما باید مکان صحیح کارت‌ها را به خاطر بسپارد تا بتواند کارت‌های مشابه را حدس بزند. این بازی به بهبود توجه و تمرکز کودک کمک می‌کند.

4. پیدا کردن کلمات

این بازی نیز با کارت انجام می‌شود و کارت‌ها هم شامل تصاویر و هم شامل حروف می‌شوند. به عنوان مثال، در فلش کارت ممکن است تصویری از یک ماهی وجود داشته باشد. در اینجا، کودک شما باید تصویر مرتبط با کلمه ماهی، به عنوان مثال آب را انتخاب کند. مرتبا می‌تواند در دسته‌های مختلفی مانند حیوانات، گل‌ها، اشیاء خانگی و غیره باشد. این بازی برای کودکان حدود 5 سال که هنوز در سن یادگیری کلمات جدید هستند، بسیار مناسب است. به آنها می‌آموزد که نام‌ها را به خاطر بسپارند و همچنین کلمات مرتبط با اشیا را شناسایی کنند.

5. پیدا کردن وسایل

در حالی که این بازی شبیه پیدا کردن کلمات است، اما تنها تفاوت این است که از طرف فرزند شما به فعالیت بدنی نیز نیاز دارد. این بازی را می‌توان به بهترین وجه در یک فضای باز مانند پارک یا زمین بازی انجام داد. شما مرتباً کارت را بیرون آورده و فرزندتان باید شی مورد نظر را روی کارت حافظه را پیدا کند. به عنوان مثال، اگر کلمه روی کارت “توپ” باشد، کودک شما باید یکی از آنها را در محیط اطراف خود پیدا کند. این بازی به بهبود درک آنها نیز کمک می‌کند.

6. مسیر پر پیچ و خم

بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

این بازی ساده را می‌توانید هم به صورت کاغذی و هم به عنوان برنامه‌های تلفن همراه و حتی در برخی پارک‌ها پیدا کنید. روش انجام این بازی بسیار ساده است: مسیر خروج را پیدا کنید. این بازی مزایای بسیاری برای کودکان دارد. این مزایای شامل موارد زیر می‌شود:

  • این امر به هماهنگی چشم و دست کمک می‌کند، زیرا کودک شما باید مسیر را به درستی ردیابی کند.
  • با مجبور کردن آنها به فکر، توانایی‌های حل مسئله را در آنها بهبود می‌بخشید. اگر مسیر را نادرست انتخاب کنند، سازگار شدن با شرایط را یاد می‌گیرند و مسیرهای ممکن دیگری را برای رسیدن به هدف پیدا می‌کنند.

7. زبان‌های جدید

به غیر از یادگیری زبان مادری، کودکان می‌توانند در خانه زبان‌های پر استفاده‌ی دیگر را نیز یاد بگیرند. مطالعات نشان داده است که این امر به تحریک مغز آنها کمک می‌کند که با بهبود حافظه نیز ارتباط دارد. با این وجود صرفاً ثبت نام کودک در کلاس زبان کافی نیست. اگرچه ممکن است آنها در کلاس، زبان را بیاموزند اما بدون شک مهم این است که آنها راهی پیدا کنند تا بتوانند به راحتی به آن زبان صحبت کنند و گوش دهند. بازی‌های موزیکال دارای صدای انگلیسی می‌توانند بهترین گزینه برای خرید اسباب بازی از سمت شما باشند. یا اینکه کارتون‌های به زبان اصلی برای آنها تهیه کنید و یا کارت‌هایی با نوشته‌های انگلیسی بخرید. حتی بازی‌های روی گوشی موبایل نیز این امکان را دارند.

حتی می‌توانید در این بازی از آنها بخواهید تا فیلم و موسیقی به زبان خارجی را برای شما تفسیر کنند. گرچه بعید است ترجمه بی عیب و نقصی از آنها ارائه شود، اما این کار، اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و آنها را مشتاق یادگیری می‌کند.

8. بازی‌های رومیزی

بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

بازی‌هایی مانند اوتللو،‌ مونوپولی و شطرنج همه خوب هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند مهارت‌های اجتماعی فرزند خود را درک کنید. آیا فرزند شما صبور است و برای رسیدن نوبت خود صبر می‌کند؟ آیا وقتی بازی را می‌بازد گریه می‌کند و مانند یک بازنده بد رفتار می‌کند؟ این مهارت‌ها را هنگامی که با آنها بازی می‌کنید مشاهده خواهید کرد و هر زمان که لازم بود، می‌توانید به آنها بیاموزید که با کمال فروتنی شکست را قبول کنند و تفکر پیروزی را فرا بگیرند.

9. اعداد موزیکال

وادار کردن فرزندتان به یادگیری نوشتن اعداد ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا در بعضی اوقات درک مفاهیم انتزاعی برایشان دشوار است. اعداد موزیکال از ویژگی‌های بصری و موسیقی استفاده می‌کند تا یادگیری را سرگرم کننده و جالب کنند.

ابتدا، چند تکه از بازی‌های دارای عدد را در گوشه‌های اتاق قرار دهید. بعد از این کار موسیقی را پخش کنید و پس از قطع شدن موسیقی یک عدد اعلام کنید و کودک شما باید آن تکه از اسباب بازی که آن عدد را دارد برای شما بیاورد. این روند را می‌توان تکرار کرد تا زمانی که آنها همه اعداد را یاد بگیرند. از این بازی می‌توان برای یادگیری حروف الفبا نیز استفاده کرد – به سادگی بلوک‌های لگو را با بلوک‌های حروف الفبا جایگزین کنید.

10. بازی نقش‌ها

بهترین بازی های فکری برای کودکان زیر ۷ سال

خاله بازی، دکتر بازی، کارآگاه و بسیاری از بازی‌های این چنینی می‌توانند برای کودک شما بسیار مفید باشند. نقش آفرینی راهی عالی برای تقویت خلاقیت و تخیل در کودکان است.

این بازی همچنین می‌تواند برای فرزندانتان شما یک لحن اخلاقی درستی ایجاد کند که در هنگام تعامل با جامعه به سود آنها باشد و بهتر بتوانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید کیت‌های اسباب بازی مربوط به پزشکان، معلمان و حتی کارآگاهی را برای انجام این بازی خریداری کنید.

نکاتی که باید هنگام انجام بازی‌های فکری با کودک به خاطر بسپارید

کودکان همیشه به بازی‌های فکری علاقه نشان نمی‌دهند و ممکن است این بازی‌ها را پس بزنند. بعضی اوقات، آنها فقط به دنبال راهی برای سرگرم شدن هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام آشنا کردن آنها با این بازی‌ها همیشه آنها را به خاطر بسپارید:

1. در قبال کودک خود صبور باشید

کودک ممکن است در اولین حرکت بازی را درک نکند، یا ممکن است بلافاصله بازی را دوست نداشته باشد. شما باید به او اجازه دهید یک بازی دیگر انجام دهد و بعد از چند روز آرام آرام بازی جدید فکری را به او معرفی کنید.

2. تعداد افراد بازی کننده را بیشتر کنید

گاهی اوقات، تعداد شرکت کنندگان می‌تواند کودک شما را به بازی فکری تشویق کند. با گذاشتن میوه‌ها و تنقلات خوشمزه و یک فضای سرگرم کننده، به خوبی می‌توانید کودک خود را به انجام این بازی‌ها تشویق کنید.

3. همیشه برای بازی آماده باشید

در بعضی مواقع وسوسه خواهید شد که کودک خود را برای انجام یک بازی و انجام کار دیگری تنها بگذارید. می‌توانید هر چند وقت یک بار به او اجازه دهید به تنهایی بازی کند، اما اگر این کار را ادامه دهید، ممکن است کودک شما علاقه خود را از دست بدهد و بدون اینکه شما بدانید کار دیگری انجام دهد. مشارکت شما در این زمینه لازم است تا بتوانید از میزان پیشرفت کودک خود باخبر شوید. بنابراین، همیشه زمانی برای بازی کردن با کودک خود خالی بگذارید.

انجام بازی‌های تقویت کننده مغز می‌تواند به کودک کمک کند تا مهارت‌های بیشتری بیاموزد و پیشرفت کند. کودک کوچک شما خلاق‌تر خواهد شد و او سعی خواهد کرد راه‌های مختلفی برای حل یک مشکل پیدا کند. با انجام این بازی‌ها، کودک شما همچنین می‌تواند تمرکز بهتری داشته باشد و بهبود چشمگیری در مهارت استدلالی او مشاهده خواهید کرد.

به عنوان والدین، ​​رشد مغز کودک شما به عهده شماست. با این حال، فرزندان خود را مجبور به انجام کاری نکنید که دوست ندارند. چرا که ممکن است از آن کار نتیجه عکس بگیرید و سراغ اسباب بازی های عجیب و خطرناک بروند. در مورد کودک هفت ساله، فقط سعی کنید کودک خود را مجبور به خواندن روزنامه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد! راه حل در یافتن بازی‌هایی است که کودک شما به آنها علاقه نشان می‌دهد و همچنین بودن شما در زمان بازی کودک نیز بسیار در عجین شدن کودک با بازی نقش دارد.

بیشتر بخوانید: سرگرم کردن کودکان در دوران قرنطینه

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0