گرانترین عروسک‌های تاریخ کدامند؟

گرانترین عروسک‌های تاریخ کدامند؟

خلاصه: عروسک‌ها تاریخ بسیار طولانی‌ای دارند. انسان‌ها موجوداتی دارای احساسات مادرانه/پدرانه و همدلانه هستند و از این رو ساخت اسباب بازی‌هایی که قرار است از آنها همانند یک نوزاد نگهداری شود، آنچنان نامعقول به نظر نمی‌رسد. اما گاهی پیش می‌آید که برخی افراد، مبالغ هنگفتی برای خرید اسباب بازی و به خصوص عروسک هزینه می‌کنند. در […]

عروسک‌ها تاریخ بسیار طولانی‌ای دارند. انسان‌ها موجوداتی دارای احساسات مادرانه/پدرانه و همدلانه هستند و از این رو ساخت اسباب بازی‌هایی که قرار است از آنها همانند یک نوزاد نگهداری شود، آنچنان نامعقول به نظر نمی‌رسد.

اما گاهی پیش می‌آید که برخی افراد، مبالغ هنگفتی برای خرید اسباب بازی و به خصوص عروسک هزینه می‌کنند. در لیست زیر، خواهید دید که ما چگونه از ساخت عروسک با خاک رس، به عروسک‌های الماسی گران قیمت رسیده‌ایم.

شما احتمالا می‌توانید با پولی که صرف خرید عروسک این لیست شده است، ماشین یا حتی یک خانه بخرید! ثروتمند بودن یک مسئله است و سرمایه‌داری که می‌تواند یک عروسک 5 میلیون دلاری بخرید مسئله‌ای دیگر. این‌گونه عروسک‌ها اغلب توسط افراد مشهور و کسانی که از ابتدا در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا می‌آیند، خریداری می‌شوند.

اهمیت بازی با عروسک و اسباب بازی در دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست. فقط تصور کنید کودکی می‌گوید: “عروسکم دلش می‌خواهد شنا کند!” و سپس یک باربی 300000 دلاری را در استخر عمومی غوطه‌ور می‌کند!! خیر، این عروسک‌ها بیش از آن که اسباب بازی کودکان باشند، یک وسیله قیمتی هستند. آنها قرار است در ویترین‌های شیشه‌ای به عنوان کالایی لوکس و تجملاتی قرار بگیرند و شاید پس از گذشت چندصد سال، آنها نیز به عروسک‌هایی ترسناک و تسخیر شده تبدیل شوند چرا که زندگی و مرگ بسیاری از افراد ثروتمند را تماشا کرده‌اند!

مسئله‌ای که در اینجا جالب توجه است این است که چه چیزی سبب گران بودن این عروسک‌ها می‌شود. آیا موادی که در ترکیباتشان به کار رفته علت گرانی بوده یا چیزی بیش از آن؟

لیستی که در ادامه می‌آید، شمارش معکوسی است برای گران‌ترین عروسک‌هایی که قادر به پیدا کردنشان بودیم.

۲۸. عروسک باربی دِوی کرول 1075 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این عروسک که در یک حراج خیریه برای شورای طراحان مد در سال 2010 فروخته شد، به دلیل مزین بودن به آویزها و لوازم مد‌روز گران است. این باربی محصول مشترک ماتل و دوی کرول بود. دوی کرول به خاطر کیف دستی‌های اعیانی ایتالیایی‌اش معروف است. فقط یک کپی از این عروسک با چکمه‌های طلایی موجود است و این همان نمونه‌ای بود که در حراج سال 2010 فروخته شد.

چکمه‌ها و کیف دستی مطمئناً خیره‌کننده‌ترین جنبه‌های این عروسک هستند و به نظر می‌رسد که این عروسک کاملا برای حضور بر فرش قرمز آماده است.

۲۷. باربی ماری آنتوانت 1250 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این اسباب بازی دخترانه زیبا همانند یک الهه قرن هجدهمی است و گویی که واقعا به موزه تعلق دارد. این عروسک گل‌های رز چینی در دست دارد و همچنین لباسش، شلوار و کفش ساتنی آبی رنگش را پنهان می‌کند.

این عروسک با الهام از شخصیت ماری آنتوانت که با تاجگذاری پادشاه لوئیس شانزدهم ملکه فرانسه شد، ساخته شده است.

لباس این عروسک با حاشیه‌های طلایی، لایه‌ها، منگوله‌ها و پاپیون‌های طلایی‌اش بسیار مجلل به نظر می‌رسد و شما می‌توانید یک عروسک دیگر را در زیر لباس او پنهان کنید که نشان از پف‌دار بودن بیش از اندازه لباس آن دارد. لباسی که بسیاری از دختران آرزو داشتند که حتی برای یک بار بر تن کنند.

۲۶. مینت کاندیشن کرستن لارسون همراه با لوازم جانبی 2000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

قیمت این مدل، با توجه به کنار رفتنش در سال 2010 به شدت افزایش یافت. این عروسک به دلیل طراحی ساده اما زیبایش مورد علاقه کلکسیونرها بود. کرستن لارسون یکی از سه عروسک تاریخی اول این مجموعه است که داستانش در اصل داستان یک مهاجر سوئدی بوده که در مینه‌سوتا زندگی می‌کرده است. این عروسک در سال 1986 به بازار آمد و احتمالاً با گذشت زمان قیمتش بیشتر نیز خواهد شد. این عروسک در شرایطی خوب و همراه با لوازم جانبی‌اش می‌تواند حدود 2000 دلار ارزش داشته باشد.

۲۵. جیمز دودلی کَبج پچ کید 3000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

کبج پچ کیدز یکی از محبوب‌ترین برندهای اسباب بازی در دهه 1980 بود. اگر یکی از این عروسک‌ها را از دهه 80 تاکنون نگه داشته‌اید، ممکن است پول نقد خوبی به حساب بیاد! کلکسیونرها برای عروسکی که فقط یک کبج پچ کید قدیمی در نظر گرفته می‌شود، هزینه خوبی می‌پردازند.

این مورد خاص به سال 1985 برمی‌گردد که باعث می‌شود قیمت گرانی داشته باشد. همچنین این مسئله که عروسک دست نخورده و همچنان داخل جعبه است، قیمتش را به شدت افزایش داده‌ است. این عروسک‌های دهه 80 به خاطر سرهای از جنس وینیل و بدنه‌ پارچه‌ای خود شهرت زیادی دارند.

۲۴. عروسک‌های آن و اَندی از Volland Raggedy  3000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این عروسک‌های معروف با داشتن حق کپی‌رایت در سال 1915 بیش از 100 سال قدمت دارند. این دو عروسک را می‌توان تا 3000 دلار به حراج گذاشت. این عروسک‌ها در حالی که به داشتن موی قرمز معروف هستند، در اصل با موهای تیره ساخته می‌شدند، بنابراین عروسک‌های تیره‌تر معمولاً ارزش بیشتری دارند. این مدل عروسک‌ها با کتاب‌ها، لباس‌ها و لوازم جانبی خودشان عرضه می‌شوند، اما دلیل این مبلغ قابل توجه تنها خود این دو عروسک هستند.

۲۳. باربی لورین شوارتز 7500 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

دقیقا چه چیزی این باربی را تا این اندازه خاص می‌کند؟ او توسط لورین شوارتز، طراح جواهرات مشهور شهر نیویورک طراحی شده است که آثارش توسط افراد مشهوری مانند بیانسه و جنیفر لوپز پوشیده شده‌اند. این عروسک در حراجی در سال 2010 به قیمت 7500 دلار فروخته شد که به نظر پول خوبی می‌آید، اما جواهرات این عروسک به تنهایی 25000 دلار ارزش دارند.

زيورآلات الماسی که این عروسک را بسیار گران می‌کند شامل گوشواره، کفش‌های پاشنه بلند تزئین شده با الماس، دستبند و یک آویز با حرف B است. از این عروسک تنها دوازده نسخه توسط ماتل ساخته شده است.

۲۲. خرس عروسکی لویی ویتون مونوگرام 9000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این خرس نسخه محدودی است که تنها 500 کپی از آن در جهان است. همچنین این تنها خرس عروسکی‌ای است که لویی ویتون تاکنون ساخته است. لویی ویتون یک کمپانی تک فروشی لوکس فرانسوی است که در دهه 1800 تأسیس شد و کمپانی بزرگ و مهمی به حساب می‌آید.

همان‌طور که ممکن است متوجه شده باشید، لوگوی لویی ویتون در سراسر این خرس قرار دارد و آن را متمایز می‌کند. این خرس در سال 2004 تولید شده و دارای یقه چرم گاوی است. برچسب قیمت 9000 دلاری آن، میانگین قیمت خرده فروشی حال حاضر این عروسک است!

۲۱. خرس عروسکی سبز‌ آبی فارنل انگلیسی 11000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

در دهه 1920، اکثر خرس‌ها در رنگ‌های نارنجی، طلایی و قهوه‌ای بودند. با این حال، شرکت فارنل تعداد محدودی خرس سبز‌-آبی را تولید کرد. حدود ده سال پیش، یکی از این خرس‌ها در حراجی ساتبی، به قیمت 11000 دلار فروخته شد که حتی شکل ظاهری خوبی نیز نداشت!

شرکت فارنل اولین خرس عروسکی بریتانیا را در سال 1906 ساخت. بنابراین ارزش بالای این خرس‌های عروسکی به دلیل شرکت سازنده آنها، قدمت نزدیک به 100 سال و تعداد محدودشان است.

۲۰. بتمن الاستیک ساخت مگو 15000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

تنها دو نسخه از این عروسک وجود دارد. مگو این اسباب‌بازی را در سال 1979 ساخت، اما شرکت اسباب‌بازی کنر از مگو به دلیل شباهت بیش از حد بتمن الاستیک به خط تولید «استرچ آرمسترانگ» خود شکایت کرد. این شکاسیت به تولید الاستیک بتمن مگو پایان داد و او را به یکی از عروسک‌های کمیاب و گران‌قیمت تبدیل کرد که می‌تواند به قیمت 15000 دلار در یک حراجی فروخته شود. بله، یکی از این عروسک در سال 2006 در یک حراجی به قیمت 15000 دلار فروخته شد. به نظر می‌رسد کسی به اسباب‌بازی بتمن بیشتر از تعطیلاتی در فیجی یا یک ماشین جدید نیاز داشت!

۱۹. باربی الماس صورتی 15000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این باربی توسط فیلیپ و دیوید بلوند از The Blonds  طراحی شد و در هفته مد نیویورک در بهار 2013 رونمایی شد. این عروسک در خیریه سازمان MAC Aids Fund به حراج گذاشته شد.

برای کسانی که نمی‌دانند،The Blonds  یک برند پوشاک لوکس واقع در شهر نیویورک است. متوجه رابطه میان این عروسک‌ها و برندهای لباس نیویورکی گران‌قیمت شده‌اید؟ این یک تکنیک تجاری هوشمندانه برای جلب توجه به برند شما است و البته که ساخت عروسک‌ها سرگرم کننده به نظر می‌رسد!

۱۸. ونیل کپ جاوا 18000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این اسباب‌بازی به این دلیل نادر است که شرکت اسباب‌بازیKenner  تصمیم می‌گیرد روپوش وینیل را با لباسی پارچه‌ای جایگزین کند. دلیل این تغییر این بود که قیمت اسباب‌بازی برای اندازه اسباب‌بازی خیلی بالا به نظر می‌آمد. بنابراین مواد سازنده را به پارچه تغییر دادند تا خریداران احساس کنند که عروسک، ارزش پولی که بابت آن می‌دهند را دارد.

با این حال، این باعث شد که وینیل کپ کمیاب شود و افراد دارای این عروسک، از کلکسیونرهای مجسمه جنگ ستارگان پول زیادی به دست آورد. با این حال مراقب باشید، زیرا اخیراً بسیاری از موارد جعلی وینیل جاوا وارد بازار شده‌اند!

۱۷. عروسک امضا شده بب مادریو18500 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

چیزی که قیمت این عروسک‌ها را بالا می‌برد، قدیمی بودن و کمیاب بودن آن‌هاست. این عروسک‌ها توسط یک فرانسوی به نام Alexandre Mothereau  در دهه 1800 ساخته شدند. کسب و کار عروسک سازی او در سال 1880 آغاز شد و در سال 1895 به پایان رسید.

دلیل این قیمت خاص برای این عروسک این است که توسط خود مادریو امضا شده است. بدن عروسک‌ها دارای تناسبات عجیب و غریب، با اندام‌های فوقانی چوبی و اندام تحتانی با مفصل گرد، نیم تنه‌های نازک همراه با دست و پاهای کوچک بود.

۱۶. مجسمه مگومی کوتو 19600 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

تنها ده نسخه از این عروسک وجود دارد و ممکن است یکی از گران‌قیمت‌ترین و منحصر به فردترین مجموعه مجسمه‌های انیمیشنی باشد و نکته جالب این است که این مجسمه بلندتر از پنج فوت است! مگومی کوتو شخصیت یک مانگا و انیمه به نام How to Raise a Boring Girlfriend  بوده و مجسمه آن توسط Aniplex  ساخته شده است.

برای خرید آن باید یک نقاشی برنده می‌شدید تا در وهله اول فرصت پرداخت و دریافت آن را داشته باشید.

۱۵. فیگور جی. آی جو مانیمال ورتکس 20000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

مانیمال زیرمجموعه‌ای از مجموعه G.I Joe Star Bridgade است. خط تولید این عروسک قبل از رسیدن به فروشگاه‌ها لغو شد. شش مجسمه این مجموعه با نام‌های اسپاسما، گرداب، زیگ زاگ، ایگوانوس، اسلایتور و وارگولف شناخته می‌شوند.

با وجود عدم عرضه به بازار، مدل‌های متنوعی تولید شد و به طریقی وارد دنیایeBay  شد. این تصویر مربوط به Vortex  است که در eBay  به قیمت 20000 دلار فروخته شده است!

۱۴. اکشن فیگور اصلی سوپرمن 25000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

کالای اصل کلمه مهم و جدی‌ای در جهان کلکسیونرها است. “اورجینال” به این معنی است که این مجسمه سوپرمن اولین مجسمه سوپرمن بود که توسط شرکت اسباب‌بازی Ideal در سال 1939 تولید و مجوز گرفت.

حتی برخی از کلکسیونرها می‌گویند که این اولین مجسمه شخصیت اکشن ابرقهرمانی از هر نوع بوده است.

۱۳‌. باربی مینت کاندیشن 27450 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

داستان گران‌قیمت‌ترین عروسک‌های باربی از وقتی اولین باربی در سال 1959 به بازار آمد آغاز شد. او لباس شنای مشکی و سفید پوشیده بود و موهای طلایی و سایه چشم آبی داشت. معمولاً این عروسک‌های باربی کمیاب و قدیمی با قیمت 8000 دلار به فروش می‌رسند، اما یکی از آنها در شرایط عادی به قیمت 27450 دلار فروخته شد.

مدل‌های نسخه اول دارای سوراخ‌هایی در پایین پای خود هستند. در زمان عرضه، این باربی به عنوان “مدل مد نوجوان” به بازار عرضه شد. در آن زمان، این عروسک فقط سه دلار بود!

۱۲. عموی باغبان مایکل لاو 35000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

او باربی الماس صورتی نیست، اما اجازه ندهید لباس‌های شیک عروسک شما را فریب دهد. این مجسمه توسط یک هنرمند چینی برنده جایزه مایکل لاو ساخته شده است. شخصیت باغبان عمو، از یک کمیک استریپ از مجله East Touch  اقتباس شده است.

لاو به خاطر ساخت اسباب بازی‌های سوررئالیسم پاپ شهرت دارد. تنها چند نسخه از «عمو» ساخته شده است، بنابراین مبالغ باورنکردنی‌ای برای بدست آوردن آن خرج می‌شود. این فیگور همراه با یک کیف مواد غذایی و یک اسکیت بورد است.

۱۱. مارینا بیچکووا (عروسک مسحور) 42473.41 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

ظاهر عروسک‌های هنرمند کانادایی، Marina Bychkova  قطعا شما را به دنیایی سحرآمیز می‌برد. بین 150 تا 300 ساعت طول می‌کشید تا او یک عروسک را کامل کند. او همه چیز را از لباس‌های استادانه، بدن نقاشی شده و مدل‌های چینی عروسک‌ها آغاز می‌کند و آنها را می‌سازد. برخی از عروسک‌های او حتی موضوعات دشواری مانند سرطان سینه را به نمایش می‌گذارند.

این عروسک بیچکووا به نام “دافنه در لباس مبدل” یا “راز کارناوال ونیزی” در یک حراجی به قیمت 42473.41 دلار فروخته شد. اما با این حال، گران‌ترین عروسک او به قیمت 75000 دلار فروخته شده است!

۱۰. خرس عروسکی استیف دیکی 53803 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این خرس عروسکی متعلق به دهه 1930 است و به عنوان خرس ارزان‌ قیمتی که در آن زمان با کاهش ارزش پول ناشی از رکود همخوانی داشت، منحصر به فرد بود. اکنون، در دهه 2000، یکی از این عروسک‌ها به قیمت 53803 دلار در حراج کریستی لندن فروخته شد.

مدل‌های اولیه آن دارای پدهای پنجه‌ای از مخمل بودند و مدل‌های بعدی از نمد ساخته شده بودند. همچنين دارای دستگاه جیک جیک کننده در پهلویش بوده که دکمه آن در گوشش است. به تصویر نگاه کنید و ببنید که چشمانش چطور افراد ثروتمند را برای خرید قانع می‌کند.

۹. عروسک باربی بلو آیوی 80000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این عروسک سفارشی ساخته شده با الماس، هدیه تولد برای بلو آیوی، نوزاد بیانسه و جی زی بود. این عروسک در سال 2013 یک ساله شد و سازندگان آن برای یک ساله شدن آن در ولخرجی کم نگذاشتند. آن‌ها برای برپایی یک مهمانی مجلل برای عروسک خود، یک کیک 2000 دلاری، 33000 دلار هدایا و اسباب‌بازی برای مهمانان و بیش از 50000 دلار تزئینات گل رز خرج کردند. عروسک بلو آیوی شامل 160 نگین و جواهرات طلای سفید بود.

۸. باربی و قصر الماس 95361 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این عروسک برای تبلیغ فیلم باربی و قصر الماس ساخته شده که در مکزیکو سیتی معرفی شد و گرچه برای فروش نبود، اما به هر حال ارزش آن محاسبه شد. او دارای 318 الماس است. چهل و چهار نگین لباس او را مزین کرده و بقیه زیورآلات طلای سفید، او را تزئین می‌کنند.

جیانکارلو ملونی، مدیر برند باربی در مکزیک، می‌گوید این فیلم «که تم اصلی آن الماس است» به موضوعات مهم برای دختران مانند «دوستی، موسیقی و جواهرات براق» می‌پردازد.

۷. خرس استیف تایتانیک 136000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

فقط حدود 500 عدد از این خرس‌های عروسکی تیره رنگ وجود دارد. این خرس‌ها چند هفته پس از غرق شدن کشتی تایتانیک در اوایل دهه 1900 ساخته شدند. آن‌ها به طور انحصاری در انگلیس بودند و تقریباً یک شبه فروش رفتند.

جای تعجب نیست که این خرس‌های عروسکی یکی از کمیاب‌ترین و کلکسیونی‌ترین خرس‌های عروسکی در جهان هستند! یک خرس عزادار ۱۹ اینچی تایتانیک با دکمه و برچسب استیف هنوز دست نخورده، توانست در یک حراجی به قیمت ۱۳۶۰۰۰ دلار به فروش برسد.

۶. عروسک جی.ای جو 200000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

بله، در سال 2003، 200000 دلار برای یک فیگور جی.ای جو در eBay  خرج شد. قیمت آن بسیار فراتر از سایر مجسمه‌های کمیاب مانند Snake-Eyes از سری اول یا دوم یا Cobra Commander است.

۵. باربی الماس 302500 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این باربی استفانو کانتوری در حال حاضر به عنوان گران‌ترین عروسک باربی جهان شناخته می‌شود. کانتوری، طراح جواهرات مشهور بین المللی، شش ماه طول کشید تا این باربی را بسازد. قطعه اصلی این عروسک گردنبند کوبیسم الماس او است که دارای الماس سفید است که دور الماس صورتی آرگیل استرالیایی یک قیراطی می‌چرخد.

او همچنین یک حلقه الماس کانتوری به دست دارد. این عروسک در سال 2010 در حراجی کریستیز در شهر نیویورک به قیمت 302000 دلار فروخته شد. تمام پول حاصل از آن نیز به بنیاد تحقیقات سرطان سینه اهدا شد.

۴. عروسک کامر و راینهارد 400000 دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

قیمت این عروسک قطعاً مانند بسیاری از باربی‌های موجود در این لیست برای خود عروسک نیست. عروسک‌های K&R  کمیاب هستند زیرا از آلمان دهه 1800 می‌آیند. این عروسک که در یک حراجی به قیمت 400 هزار دلار فروخته شد، دختری جوان در اوایل دهه 1900 را به تصویر می‌کشد.

نمونه دیگری از این عروسک معروف وجود ندارد و به همین دلیل بسیار گران فروخته شده استا. کلکسیونرها فرض کرده‌اند که این عروسک ممکن است با یک قالب آزمایشی ساخته شده باشد. تعداد بیشتری از این عروسک‌های بی‌نظیر به قیمت هزاران دلار موجود هستند.

۳. خرس عروسکی استیف و لویی ویتون 2.1 ميليون دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

این گران‌ترین خرس عروسکی جهان است که توسط استیف و برند لوکس لویی ویتون ساخته شده‌است. این خرس در سال 2000 در یک حراج خیریه مونکائو به قیمت 2.1 میلیون دلار فروخته شد. خریدار یک مجموعه دار معروف، جسی کیم بود.

اکنون این خرس را می‌توان در موزه تدی در کره و در ججو پیدا کرد. لوازم جانبی خرس همه از برند طراح آن بوده و چمدان یک چمدان مینیاتوری لویی ویتون است. داشتن عنوان گران قیمت‌ترین خرس عروسکی جهان قطعا این موزه را بسیار ارزشمند کرده است.

۲. مادام الکساندر الویز 5 میلیون دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

تنها پنج عدد از این عروسک در جهان وجود دارد. همنام این اسباب بازی، طراح عروسک، مادام الکساندر است که عروسک دست ساز اوست. این عروسک لباس‌های کریستین دیور، خز اسکار دِلارنتا و لوازم جانبی کاترین باومن را به تن دارد که همه برندهای بسیار لوکسی می‌باشند.

اما علاوه بر این موارد، بايد گفت عروسک با کریستال‌های سواروسکی و الماس‌های نه قیراطی تزئین شده است.

هر یک از پنج عروسک موجود با لوازم جانبی دیگری نیز همراه هستند. هر کدام با سگ خانگی خود فروخته می‌شوند. این عروسک قطعا برای یک ویترین شیشه‌ای است و نه یک صندوقچه اسباب بازی.

1. مربی پرندگان لوئیزلر 6.25 میلیون دلار

گرانترین عروسک‌های تاریخ

چطور یک عروسک به این اندازه گران است؟ این نه تنها یک عروسک، بلکه یک آدمک ماشینی است. بیش از 2000 قطعات فلزی مختلف در این عروسک به کار رفته است. این عروسک با قد چهار فوتی با یک شمشیر، فلوت، یک جفت پرنده آوازخوان و لباس رنسانس گلدوزی شده همراه است.

مربی پرنده پس از روشن شدن با یک کلید طلایی، با فلوت خود می‌نوازد، چشمانش به اطراف می‌چرخد و پرندگان باهم آواز می‌خوانند و حرکت می‌کنند و در تمام این‌ها برقی در کار نیست، فقط فنر و چرخ دنده! این اثر در یک کارگاه سوئیسی توسط دوازده صنعتگر به رهبری کریس بیلی آفریده شده است.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0