اهمیت بازی با عروسک‌های نرم و مخملی برای کودکان

اهمیت بازی با عروسک‌های نرم و مخملی برای کودکان

خلاصه: همه به خوبی می‌دانیم که تمام بچه‌ها و نوزادان عاشق عروسک‌های نرم و مخملی خود هستند و از آنها مانند اموال و دارایی خود مراقبت می‌کنند. اما دلیل این چیست؟ طبق مقاله‌ای از Parents.com، «از آنجایی که کودکان و نوزادان می‌دانند که یک سگ پشمالو یا یک عروسک پرنسس نشان دهنده یک موجود زنده است، […]

همه به خوبی می‌دانیم که تمام بچه‌ها و نوزادان عاشق عروسک‌های نرم و مخملی خود هستند و از آنها مانند اموال و دارایی خود مراقبت می‌کنند. اما دلیل این چیست؟

طبق مقاله‌ای از Parents.com، «از آنجایی که کودکان و نوزادان می‌دانند که یک سگ پشمالو یا یک عروسک پرنسس نشان دهنده یک موجود زنده است، می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و احساسات خود را با این موجود به اشتراک بگذارند. بازی با این مدل اسباب بازی‌ها به کودکان اجازه می‌دهد تا احساسات پیچیده خود را کشف کنند و راحت‌تر با موجودی مانند خودشان ارتباط برقرار کنند.”

بنابراین بازی با اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها می‌تواند به کودکان کمک کند احساسات و عواطف خود را راحت‌تر کشف و بیان کنند. اما، واقعاً این به چه معناست؟ دقیقاً چگونه یک خرس عروسکی یا یک سگ عروسکی می‌تواند به کودک کمک کنند تا دنیای اطراف خود را آسان‌تر درک کند؟

در این مقاله قصد داریم تا درباره دلایل این اتفاق صحبت کنیم و به شما بگوییم که به عنوان مثال چرا خرید عروسک می‌تواند به رشد کودک شما کمک کند.

درس شماره 1: مستقل بودن

اهمیت بازی با عروسک‌

ممکن است کودک نوپای شما که به تازگی شروع به حرکت کرده باشد، دیگر نیاز به کمک شما برای راه رفتن نداشته باشد، اما این آزادی احتمالاً او را نیز وحشت زده می‌کند (“اگر اتفاق بدی بیفتد چه می‌شود؟”). اما با این عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها ممکن است کمتر احساس آسیب پذیری کند. پل دوناهو، روانشناس کودک در اسکارسدیل، نیویورک، می‌گوید: عروسک‌ها و حیوانات عروسکی می‌توانند به کودکان نوپا کمک کنند تا با اضطراب جدایی کنار بیایند.

چگونه می‌توانید کمک کنید: کودک نوپای خود را تشویق کنید تا یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه با عروسک یا حیوان عروسکی خود به تنهایی بازی کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و نیاز به کمک و اتکا در آن کاهش پیدا کند. رندی اف، مدیر مؤسسه رشد کودک در مرکز پزشکی دانشگاه هاکنزاک در نیوجرسی، می‌گوید راه دیگری که می‌توانید استقلال او را تقویت کنید این است که، از کودک نوپای خود بخواهید با عروسک‌ها یا حیوانات عروسکی خود مهارت‌های مهم را تمرین کنند. او می‌گوید: «وقتی زمان مسواک زدن فرزندتان فرا رسید، از او بخواهید به تدی نشان دهد که چگونه این کار را انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید به فرزندتان پیشنهاد دهید که کارهای دیگری مانند لباس پوشیدن یا چیدن میز را به حیوان عروسکی خود نشان دهد.

درس شماره 2: مقابله با احساسات

اهمیت بازی با عروسک‌

کودکان دو و سه ساله به طور منظم احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنند و به راحتی ناامید می‌شوند، زیرا هنوز نمی‌توانند آنها را به طور کامل درک یا بیان کنند که در نهایت منجر به عصبانیت شدید در آنها می‌شود. دکتر دوناهو در این باره توضیح می‌دهد: «کودکان در این سن می‌توانند یاد بگیرند که با ایفای نقش با عروسک‌ها احساسات خود را مدیریت کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا تجربیات خود را به شیوه‌ای سرگرم کننده و بدون ترس به اشتراک بگذارند.»

چگونه می‌توانید کمک کنید: از یک عروسک یا یک حیوان عروسکی برای اجرای سناریویی استفاده کنید که اغلب کودک نوپای شما را ناراحت می‌کند – مثلاً وقتی او را صبح‌ها در مهد کودک می‌گذارید. اجازه دهید عروسک نقش فرزند شما را بازی کند. هنگامی که عروسک ناراحت می‌شود و شروع به “گریه می‌کند” از کودک نوپای خود بپرسید “چرا عروسک مخملی تو اینقدر غمگین است؟” به او فرصت دهید تا به شما بگوید که عروسک او چه احساسی دارد. سپس صحنه را دوباره تکرار کنید، اما این بار، به او بگویید که این کار را می‌تواند در مهد کودک و با دوست‌های واقعی خود انجام دهد و با آنها بازی کند. این کار به کودک شما اجازه می‌دهد تا راه بهتری برای مدیریت اتفاقات در زندگی واقعی داشته باشد.

درس شماره 3: یادگیری زبان

اهمیت بازی با عروسک‌

در این سنین، کودکان درست وسط چالش یادگیری زبان قرار دارند و هر روز 10 کلمه جدید را می‌شنوند و استفاده می‌کنند! وقتی کودک نوپای شما شروع به گپ زدن با عروسک‌ها و حیوانات عروسکی خود می‌کند، به این معنی است که او به صدای خود نیز گوش می‌دهد، که می‌تواند به او کمک کند تلفظ خود را بهبود بخشد و دایره لغات خود را که به سرعت در حال گسترش است، تقویت کند.

چگونه می‌توانید کمک کنید: دکتر هیرون می‌گوید: در حین بازی به آنچه فرزندتان می‌گوید گوش دهید و سپس آنها را با او دوباره کار کنید. “اگر او بگوید “عزیزم بخور” می‌توانید بگویید “بچه‌ات خیلی غذا می‌خورد.” سپس می‌توانید با پرسیدن «بچه‌ات نوشیدنی می‌خواهد؟» می‌توانید دایره لغات او را گسترش دهید. همچنین می‌توانید وانمود کنید که عروسک سؤالات را می‌پرسد تا فرزندتان را درگیر نقش‌آفرینی کنید.

درس شماره 4: کنار آمدن با دیگران

کودک نوپا شما تازه شروع به یادگیری نحوه بازی با کودکان دیگر و دوست‌یابی کرده است. دکتر دوناهو در این باره توضیح می‌دهد که اسباب بازی های دخترانه مانند عروسک‌ها و حیوانات عروسکی به کودک شما این فرصت را می‌دهند که رعایت نوبت را تمرین کند، با دیگران همدردی کند و همچنین یاد بگیرید گه چگونه وسایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

چگونه می‌توانید کمک کنید: دکتر هرون پیشنهاد می‌کند وقتی فرزندتان از شما دعوت می‌کند تا با دوستان او بازی کنید، از آن به عنوان فرصتی برای نشان دادن نمونه‌های مختلف کنار آمدن با افراد دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کودک شما در حال ریختن چای برای عروسک‌های خود است می‌توانید به او کیک تعارف کنید و به این ترتیب اشتراک گذاری را با او تمرین کنید. چیزی شبیه به این بگویید: “ما یک عدد براونی داریم و می‌توانید به تدی خود هم براونی بدهی. کمی از این براونی به عروسک خود بده و برای من هم چای بریز.”

درس شماره 5: ایجاد اعتماد به نفس

اهمیت بازی با عروسک‌

کودکان نوپا باید بتوانند بر دنیایی که بزرگ و ترسناک به نظر می‌رسد، کنترل داشته باشند. به همین دلیل است که شما اغلب متوجه می‌شوید که فرزندتان نقش والد را برای عروسک یا حیوان عروسکی‌اش بازی می‌کند و با او همان رفتاری را دارد که شما با او دارید. «نه» گفتن، خواباندن او، تنبیه رفتار بد، یا در آغوش گرفتن و بوسیدن آن، درست همان کارهایی که والدین با فرزندان خود می‌کنند.

چگونه می‌توانید کمک کنید: وقتی با هم بازی می‌کنید، اگر احساس می‌کنید فرزندتان به تشویق نیاز دارد، اجازه دهید نقشی را برای عروسک‌تان انتخاب کند و سپس او را تشویق کنید که تمام کارها را کارگردانی کند. «در بازی با او بپرسید، چه باید بگویم؟ عروسک من بعداً باید چه کار کند؟» این فعالیت نه تنها اعتماد به نفس او را تقویت می‌کند، بلکه ممکن است از اینکه چقدر برای خلاقیت آزادی دارد، شگفت زده نیز بشود.

پسران و بازی با عروسک

والدین گاهی اوقات تمایلی به خرید عروسک برای پسران خود ندارند، اما نباید اینطور باشند. پسرها از عروسک‌ها و حیوانات عروسکی درس‌های ارزشمندی می‌آموزند که از بازی با کامیون‌ها و لگوها نمی‌گیرند. بازی با عروسک:

  • باعث تقویت عضلات فک و مهارت آنها در زبان می‌شود.
  • ممکن است او کوبیدن کامیون‌ها را به یک مهمانی چای ترجیح دهد، اما وقتی پسر شما با عروسک خود صحبت دارد، مهارت‌های کلامی خود را تقویت می‌کند.
  • عروسک‌ها در مدل‌های مخلتف، پسرها را به همدلی تشویق می‌کنند.
  • توانایی پرورش و ارتباط با دیگران به بچه‌ها کمک می‌کند بدون توجه به جنسیتشان، موفق شوند.
  • عروسک‌ها، بهترین ابزار برای مقابله با پرخاشگری در کودکان هستند.

و مزایای بسیار دیگر که تمام آنها اهمیت داشتم این اسباب بازی‌های مخملی و نرم را بیشتر از هر زمانی می‌کند.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0