اسباب بازی‌هایی که باعث می شوند کودکان به طور مستقل بازی کنند

اسباب بازی‌هایی که باعث می شوند کودکان به طور مستقل بازی کنند

خلاصه: برای ما به‌عنوان والدین بسیار مهم است که فرزندانمان بتوانند مدتی را به صورت مستقل به بازی کردن بپردازند. بازی مستقل این فرصت را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی تخیل خود را به کار بگیرند. وقتی بچه‌ها تنهایی بازی می‌کنند، مهارت‌های حل مسئله را یاد می‌گیرند و وابستگی کم‌تری به والدینشان پیدا […]

برای ما به‌عنوان والدین بسیار مهم است که فرزندانمان بتوانند مدتی را به صورت مستقل به بازی کردن بپردازند. بازی مستقل این فرصت را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی تخیل خود را به کار بگیرند. وقتی بچه‌ها تنهایی بازی می‌کنند، مهارت‌های حل مسئله را یاد می‌گیرند و وابستگی کم‌تری به والدینشان پیدا می‌کنند. این برای والدین هم فرصت خوبی است تا کمی استراحت کنند و کارهای شخصی خود را انجام دهند. در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل کودکان می‌پردازیم.

چه اسباب بازی هایی کودکان را به بازی مستقل تشویق می‌کنند

کودکان به‌طور طبیعی دوست دارند توجه والدینشان را جلب کنند. به همین دلیل حتی وقتی قرار است تنهایی بازی کنند دائما می‌خواهند از طرف والدینشان توجه بگیرند. بنابراین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل می‌توانند توجه و تمرکز کودکان را برای مدت طولانی‌تری درگیر کنند. اسباب‌بازی‌هایی که تخیل کودکان را درگیر می‌کنند، آنها را به فکر کردن وامی‌دارند و مهارت‌های کودکان را درگیر می‌کنند انتخاب‌های خوبی برای تشویق کودکان به بازی مستقل هستند.

کودکانی که سن کم‌تری دارند و حتی نوزادان هم می‌توانند به‌طور مستقل بازی کنند، اما هرچه سن کودک شما کم‌تر باشد نظارت شما بر بازی آن بیشتر خواهد بود و مدت زمانی که تنهایی بازی می‌کند کوتاه‌تر خواهد بود. برای مثال، در مورد نوزادان بازی آنها محدود به گهواره و نظارت مستقیم والدینشان خواهد بود. همچنین اسباب‌بازی‌های بچه‌ها باید متناسب با سن آنها انتخاب شود. در نهایت تشویق کودکان به بازی مستقل می‌تواند در رشد هوش هیجانی در کودکان موثر باشد. در ادامه پنج اسباب‌بازی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند کودک شما را برای مدت طولانی‌تری سرگرم کنند.

اسباب بازی های مناسب بازی مستقل

1. ست قطار اسباب بازی

قطار یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ها است و سال‌هاست که کودکان را در سراسر دنیا سرگرم می‌کند. این اسباب‌بازی هم تخیل کودکان را درگیر می‌کند و هم آنها را به مهندسی و کشف رازهای حرکت قطارها علاقه‌مند می‌کند. مجموعه‌های قطار، کودکان را برای مدت طولانی سرگرم جزئیات خود می‌کنند، بنابراین یکی از جذاب‌ترین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل هستند. می‌توانید برای کودکان کم‌سن‌تر از مجموعه‌های ساده‌تر و قطارهای چوبی استفاده کنید. هنگام خرید اسباب بازی به این نکته توجه کنید که مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید بعدا به مرور کامل‌ترشان کنید. به این ترتیب این وسیله می‌تواند تا سال‌ها وسیله بازی و کلکسیون جذاب کودک شما باشد.

2. مجموعه‌های بازی مانند خانه‌های عروسکی و مجسمه‌ها

اسباب‌بازی‌ها مجموعه‌ای، تخیل کودکان را به‌شدت درگیر می‌کنند. خانه‌های عروسکی که معمولا به‌عنوان اسباب بازی دخترانه شناخته می‌شوند معروف‌ترین این اسباب‌بازی‌ها هستند. مجموعه وسایل آتش‌نشانی، دایناسورهای مینیاتوری و قلعه‌ها نمونه‌های دیگر این نوع اسباب‌بازی هستند. این اسباب بازی های مناسب بازی مستقل طوری تخیل کودکان را درگیر می‌کنند که خیلی متوجه گذر زمان نمی‌شوند. آنها ممکن است این بازی‌ها را با وسایل دیگری مثل بلوک‌های اسباب‌بازی و چیزهای دیگر ترکیب کنند و دنیای تخیلی خودشان را بسازند.

3. چادر بازی

چادرهای بازی یک فضای کنج و دنج خصوصی در اختیار کودکان قرار می‌دهند. آنها می‌توانند از این فضای شخصی برای انواع بازی‌ها و یا مطالعه استفاده کنند. کودکان می‌توانند تمام بازی‌ها و وسایل مورد علاقه خود را در چادرشان جمع کنند و ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی و تخیل کنند.

اسباب بازی های مناسب بازی مستقل

4. اسباب‌بازی‌های ساختنی

نام اسباب‌بازی‌های ساختنی با شرکت لگو گره خورده است. لگو با بلوک‌های متنوع خود خلاقیت کودکان را بیدار می‌کند. این بلوک‌های ساختمانی الهامی برای کودکان هستند تا هرچه در تخیل دارند را به واقعیت تبدیل کنند. این اسباب‌بازی‌ها گاهی اسباب بازی پسرانه تلقی می‌شوند، اما در حقیقت اسباب‌بازی‌های ساختنی منبعی برای رشد خلاقیت در تمام کودکان هستند. هنگام بازی با قطعات لگو هم دستان کودک شما فعال است و هم ذهن او. انواع دیگر اسباب‌بازی‌های ساختنی هم مانند قطعات آهن‌ربایی وجود دارند که کودک را برای مدت طولانی متمرکز نگه می‌دارند. پس به همین دلیل از بهترین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل هستند.

5. پازل‌ها و بازی‌های فکری

معماها و پازل‌ها به‌خوبی ذهن کودکان را درگیر می‌کنند و باعث می‌شوند مهارت‌های حل مسئله در کودکان بهبود پیدا کند. انواع مختلفی از بازی‌های فکری در بازار وجود دارد. می‌توانید از بین بهترین بازی های فکری برای کودکان یک بازی متناسب با سن، علایق و استعدادهای کودک خود انتخاب کنید. برخی از انواع این بازی‌ها هماهنگی بین ذهن و دست را در کودکان تقویت می‌کنند. بازی‌های فکری همچنین می‌توانند مفاهیم درسی را به‌شیوه‌ای لذت‌بخش به کودکان بیاموزند و اعتمادبه‌نفس آنها را تقویت کنند.

آیا سرگرم کردن کودکان با تبلت‌های کودکان مضر است؟

خیلی از والدین تبلت‌های کودکان را راه بسیار خوبی برای سرگرم‌کردن آنها می‌دانند. قطعا ساعت‌ها بازی با تبلت می‌تواند برای کودکان مشکل‌ساز باشد. بازی طولانی با این وسیله باعث ایجاد کم‌تحرکی در کودکان می‌شود و می‌تواند در روابط اجتماعی آنها تاثیر منفی بگذارد. اما بگذارید روراست باشیم. هرچند بازی با اسباب‌بازی‌های فیزیکی بسیار مهم است اما ما در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و فناوری بخشی از زندگی روزانه ماست. می‌توانید برای ساعات بازی فرزندتان محدودیت زمانی تعیین کنید. برای او بازی‌هایی انتخاب کنید که بدون خشونت و مفید باشند. بازی‌های آموزشی انتخاب‌های خوبی هستند. در صورت استفاده درست تبلت‌های کودکان هم می‌توانند از بهترین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل کودکان باشند.

 اسباب بازی های مناسب بازی مستقل

اسباب‌بازی‌هایی برای بازی مستقل کودکان نوپا

کودکان نوپا تازه راه رفتن را یاد گرفته‌اند، پس اسباب‌بازی‌هایی که آنها را به راه رفتن تشویق می‌کنند می‌توانند وسایل مفیدی باشند. کودکان می‌توانند این اسباب‌بازی‌ها را هل بدهند و جلو بروند. از دیگر اسباب بازی های مناسب بازی مستقل برای کودکان نوپا، اسباب‌بازی‌های حسی هستند. این اسباب‌بازی‌ها از بافت‌های مختلف درست شده‌اند. این اسباب‌بازی‌ها ممکن است بی‌سروصدا نباشند، اما حس‌های مختلف کودکان را درگیر می‌کنند. ممکن است با لمس قسمت‌های مختلف این اسباب‌بازی‌ها صدا یا نور تولید کنند. البته اسباب‌بازی‌های حسی خاصی هم وجود دارد که برای کودکان نابینا طراحی شده و از بازی های مورد علاقه کودکان نابینا محسوب می‌شوند.

درنهایت، شاید تنها با خرید یک یا دو اسباب‌بازی بتوانید کودکان خود را به بازی کردن بدون نیاز به شما تشویق کنید. این هم برای کودک شما مفید است و هم به شما فرصت می‌دهد تا در خانه کار یا استراحت کنید. اگر کودک شما حاضر نیست با اسباب‌بازی‌ها بازی کند شاید بهتر است دلیل بازی نکردن کودک با اسباب بازی را بشناسید و به او کمک کنید تا با اسباب‌بازی‌ها آشتی کند. ممکن است اسباب‌بازی‌ها متناسب سن یا علایق او نباشند یا برای بازی به کمی تشویق نیاز داشته باشد. در انتخاب بهترین اسباب بازی های مناسب بازی مستقل علایق کودک و استعدادهای او را هم در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0