بهترین روش‌ها برای تمیز کردن اسباب بازی‌های مختلف چیست؟

بهترین روش‌ها برای تمیز کردن اسباب بازی‌های مختلف چیست؟

خلاصه: اگر همزمان با خواندن این مقاله انبوهی از وسایل رنگارنگ پلاستیکی شما را احاطه کرده‌اند، که هیچ‌کدام شکستنی نیستند و همگی برای نوزادان بی‌خطر هستند، باید بگوییم که به جمع تازه والدین خوش آمدید. خرید اسباب بازی آن هم در انواع مختلف برای لذت بردن و سرگرم کردن کودکان، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین جنبه‌های والد شدن […]

اگر همزمان با خواندن این مقاله انبوهی از وسایل رنگارنگ پلاستیکی شما را احاطه کرده‌اند، که هیچ‌کدام شکستنی نیستند و همگی برای نوزادان بی‌خطر هستند، باید بگوییم که به جمع تازه والدین خوش آمدید. خرید اسباب بازی آن هم در انواع مختلف برای لذت بردن و سرگرم کردن کودکان، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین جنبه‌های والد شدن است. تماشای کشف دنیای جدید رنگ‌ها، بافت‌ها، شکل‌ها و حیوانات توسط کودکتان، احساسی برای شما دارد که مانند هیچ حس دیگری نیست.

اما وقتی عاشقانه بازی کودکتان با اسباب بازی‌ها را تماشا می‌کنید، متوجه می‌شوید که نوزادتان آب دهانش را روی آن اسباب‌بازی‌های براق می‌ریزد و اینجاست که به این فکر می‌کنید که چگونه این اسباب بازی‌ها را تمیز کنید که برای کودک شما خطری نداشته باشند. در این مقاله نحوه نگه داشتن اسباب بازی‌های کودک و تمیز کردن اسباب بازی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک کنیم سلامت کودک خود را حفظ کنید.

هر چند وقت یک بار باید اسباب بازی‌ها را تمیز کنیم؟

تمیز کردن اسباب بازی

اینکه چقدر اسباب بازی‌ها نیاز به تمیز کردن دارند، بستگی به میزان استفاده از آنها دارد. مواردی که عنوان می‌کنیم، دستورالعمل‌های کلی برای زمانی است که کودک شما سالم است. همیشه مهم است که وقتی کودک شما بیمار است یا آنفولانزا دارد، اسباب‌بازی‌ها را بیشتر تمیز و ضدعفونی کنید و بعد از بهبودی نیز، این کار را دوباره انجام دهید.

  • اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و اسباب بازی‌های حمام ساده‌ترین روش‌ها را برای نگهداری دارند و اگر کودک شما به صورت روزانه با آنها بازی می‌کند، باید هر هفته تمیز و ضدعفونی شوند.
  • اسباب بازی‌های پارچه‌ای مانند انواع عروسک دخترانه اغلب قابل شستشو با ماشین لباسشویی و خشک کردن هستند؛ بنابراین شستن آنها یک بار در هفته (به خصوص اگر کودکان با آنها می‌خوابند)، یک هفته در میان یا در صورت نیاز صورت بپذیرد. اسباب‌بازی‌های پارچه‌ایِ غیرقابل شست‌و‌شو را در زمان نیاز تمیز کنید.
  • در مورد اسباب‌بازی‌های الکترونیکی، فقط می‌توان سطوح آنها را تمیز کرد و باید هر هفته و همیشه هر زمانی که کودک بیمار است، با دستمال ضدعفونی تمیز شوند.
  • اسباب‌بازی‌های کودک که بیشتر در دهان کودک گذاشته می‌شوند و روی زمین انداخته می‌شوند، مواردی هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند. اینها را هر یک تا دو روز یک‌بار تمیز کنید. سایر موارد را می‌توان به صورت هفتگی تمیز کرد.

آنچه برای تمیز کردن اسباب بازی‌های کودک خود نیاز دارید

احتمالاً تعدادی محصولات تمیزکننده دارید که برای استفاده در اسباب بازی‌های پلاستیکی کودک بی‌خطر هستند، مانند دستمال مرطوب‌های خاص، محلول پراکسید هیدروژن 3 درصد و سفید کننده‌ها. برای تمیز کردن اسباب بازی‌های کودک خود می‌توانید به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های دیگر مراجعه کنید، زیرا مطمئناً برخی از پاک‌کننده‌های مخصوص اسباب‌بازی‌ها در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد که هم برای کودک و هم برای اسباب بازی بی خطر هستند.

اسباب‌بازی‌ها وارد دهان کودک شما می‌شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که از یک ماده شیمیایی بی‌خطر برای تمیز کردن آنها مانند سرکه، الکل یا پراکسید استفاده می‌کنید.

اگر قصد دارید تا اسباب بازی‌های پارچه‌ای مانند عروسک را بشویید، مطمئن شوید که از پودرهای بی خطر برای این کار استفاده می‌کنید تا کودک خود را از مشکلات سلامتی محافظت کنید. هر چیزی که برای شستن لباس‌های کودک کوچک خود استفاده می‌کنید، می‌تواند برای این کار ایمن و مناسب باشد.

آیا می‌توان اسباب بازی‌ها را فقط با سرکه ضد عفونی کرد؟

در یک کلام، خیر. سرکه یک مایع پاک کننده عالی است و در حالی که می‌تواند برخی از گونه‌های میکروب را از بین ببرد، اما برای تمیز و ضد عفونی کردن بسیاری از میکروب‌های روی اسباب بازی مناسب نیست و توسط EPA تایید نشده است. برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها بهتر است فقط از آب داغ و مواد ضد عفونی کننده دیگر استفاده کنید.

راهنمای گام به گام برای تمیز کردن اسباب بازی‌های پارچه‌ای

تمیز کردن اسباب بازی

هنگام تمیز کردن اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای بهترین و البته کارآمدترین کار این است که آن‌ها را با ماشین لباس‌شویی تمیز کنید. برای انجام این کار، عروسک‌ها را در یک کیسه کتانی یا توری قرار دهید، به خصوص اگر کوچک هستند یا پارچه‌های تکه‌دوزی‌شده روی آنها قرار دارد، که ممکن است در هنگام شستشو گم شوند یا آسیب ببینند.

می‌توانید به جای سفید کننده، از سرکه برای تمیز و ضدعفونی کردن استفاده کنید. سفیدکننده رنگ بسیاری از عروسک‌ها و پارچه‌ها را از بین می‌برد و این چیزی نیست که کودک شما بخواهد و از آن خوشحال شود.

ماشین لباسشویی را روی درجه کم بگذارید و سپس با خشک‌کن آن، تمام آب موجود در عروسک‌ها را خارج کنید.

اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای خیلی سریع چرب می‌شوند. بیشتر مردم قدرت ماشین لباسشویی و خشک کن آن در تمیز کردن این اسباب بازی‌های پارچه‌ای را دست کم می‌گیرند! خیلی خوب است که هر از چند گاهی دست به کار شوید و با لباس‌شویی عروسک‌های دوست داشتنی کودکتان را تمیز و ضدعفونی کنید.

در مقاله‌ای دیگر درباره دیگر روش‌های شستن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی گفتیم که خواندن آن را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنمای گام به گام برای تمیز کردن اسباب بازی‌های پلاستیکی

تمیز کردن اسباب بازی

اسباب‌بازی‌های پلاستیکی را همراه با محلول تمیزکننده در یک وان آب غوطه‌ور کنید تا خیس بخورند، یا اینکه محلول را روی اسباب بازی‌ها اسپری کنید و روی سطح تمیزی بگذارید تا میکروب‌ها و‌ آلودگی‌های درون اسباب بازی‌ها خارج شوند.

اسباب بازی‌ها را باید چند دقیقه کنار بگذارید و در طول این مدت، مطمئن شوید که سطح اسباب بازی‌ها رطوبت اسپری را دارد. برای تمیز کردن اسباب بازی‌های پلاستیکی از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده استفاده نکنید، چرا که رطوبتی که روی سطح پلاستیک باقی می‌گذارند به اندازه کافی برای تمیز کردن میکروب‌ها، کافی نیست.

اجازه دهید اسباب‌بازی‌ها در حالی که محصول تمیزکننده روی آن‌ها قرار دارند، خشک شوند. سپس، اسباب بازی‌ها را در آب گرم بشویید تا از شر هر گونه مواد شیمیایی خلاص شوند. در نهایت، اجازه دهید اسباب‌بازی‌ها یک بار دیگر در هوا خشک شوند، نه اینکه آنها را با حوله پاک کنید.

راهنمای گام به گام برای تمیز کردن اسباب بازی‌های حمام

تمیز کردن اسباب بازی

اسباب بازی‌های حمام اغلب پلاستیکی هستند، بنابراین می‌توانید از روش‌های مشابهی که برای سایر اسباب بازی‌های پلاستیکی عنوان کردیم، برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را با محلول تمیزکننده در یک وان آب خیس کنید، یا روی آن‌ها را با محصول تمیزکننده اسپری کنید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه بماند. استفاده از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده ممکن است راه‌حل آسانی به نظر برسد، اما اغلب اوقات به سختی می‌توانند تمام گوشه و کنار اسباب‌بازی‌ها را تمیز و ضدعفونی کنند.

اسباب‌بازی‌های حمام به دلیل اینکه دائماً در معرض آب قرار می‌گیرند، در مورد میکروب و مواد آلوده بدنام هستند. در معرض مداوم آب بودن باعث بروز کپک در اسباب بازی می‌شود، به خصوص در مناطقی که ممکن است پر از آب شود (مانند سوراخ های مزاحم در کف اسباب بازی‌های توخالی). برای حل این مشکل، این مناطق را با محلول تمیزکننده پر کرده و اجازه دهید خیس بخورد. پس از خیساندن، بگذارید تا این محلول روی اسباب بازی خشک شود. سپس، اسباب بازی را در آب گرم بشویید (از جمله نقاط توخالی روی اسباب بازی!) و اجازه دهید یک بار دیگر در معرض هوا خشک شود.

هنگام تمیز کردن اسباب بازی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

برای شروع، باید بدانید که اسباب بازی دارای باتری را نباید درون لباس‌شویی قرار دهید. با این کار اسباب بازی موزیکال فرزند خود را از کار خواهید انداخت و ممکن است موجب ناراحتی او شوید.

به اسباب بازی‌های حمام که اغلب دارای سوراخ‌هایی در قسمت زیرین هستند توجه ویژه‌ای داشته باشید. مهم است که پس از هر بار استفاده، تمام آب درون این اسباب بازی‌ها را خارج کنید تا قبل از مصرف در حمام بعدی، زمان کافی برای خشک شدن کامل داشته باشند. در غیر این صورت، این اسباب بازی‌ها می‌توانند به محل نگهداری باکتری‌ها تبدیل شوند.

پیشگیری، یک عامل کلیدی در نگهداری اسباب بازی‌های مخصوص حمام خواهد بود. ابتدا و در زمان خرید اسباب بازی‌های حمام، باید مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌های حمام تماماً نفوذناپذیر هستند. اجازه دهید بین هر بار استفاده هوا بخورند و خشک شوند. سوم، مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌ها را بعد از استفاده، قبل از قرار دادن در جعبه بازی‌ها، آبکشی کنید.

اسباب بازی‌های پارچه‌ای را در صورت نیاز یا هر چند ماه یک‌بار بشویید. اسباب بازی‌های پلاستیکی هر ماه یک‌بار و اسباب بازی‌های چوبی دو تا سه بار در سال.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0