روش شستن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی

روش شستن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی

خلاصه: خرید عروسک در انواع مختلف، خصوصا عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی خصوصا عروسک حیوانات میان کودکان در تمام سنین محبوب هستند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را به درستی تمیز کنید. به همان اندازه که اهمیت بازی با عروسک‌ برای کودکان بسیار زیاد است، باید به تمیز کردن آنها نیز بسیار اهمیت دهید. حتما […]

خرید عروسک در انواع مختلف، خصوصا عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی خصوصا عروسک حیوانات میان کودکان در تمام سنین محبوب هستند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را به درستی تمیز کنید. به همان اندازه که اهمیت بازی با عروسک‌ برای کودکان بسیار زیاد است، باید به تمیز کردن آنها نیز بسیار اهمیت دهید. حتما قبل از شستن این عروسک‌ها برچسب روی آنها را بخوانید تا خراب نشوند و یا از بین نروند. از موادی برای شستشو استفاده کنید که هم برای عروسک‌ها و هم برای سلامتی شما بی خطر هستند. برای جلوگیری از کپک زدن عروسک‌ها نیز، همیشه تمام نقاط آن را بررسی کنید.

استفاده از ماشین لباس‌شویی برای شستشو عروسک پارچه‌ای

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

1- قبل از شستشو مطمئن شوید که می‌توانید عروسک را داخل ماشین لباس‌شویی بیندازید

برچسب عروسک پارچه‌ای و پولیشی را بخوانید تا مطمئن شوید که می‌توانید آن را در ماشین بشویید. اگر عروسک دارای ویژگی‌های زیر است از شستن آن درون ماشین خودداری کنید:

  • عروسک پارچه‌ای یا پولیشی، موزیکال است.
  • عروسک خیلی قدیمی است و برخی از نقاط آن پارگی و پوسیدگی دارد.
  • مواردی مانند چشم، پا، بازو، گوش یا پولک‌های پلاستیکی روی آن‌ها چسبانده شده است.
  • عروسک لباس‌های ظریفی به تن دارد که درآوردن آن به واسطه دوخته شدن به عروسک غیرممکن است.
  • عروسک با تکه‌های کوچک فوم پر شده است.
شستن عروسک‌های پارچه‌ای

2- عروسک را با دقت بررسی کنید

آیا نیاز به جدا کردن قطعات دارید؟ آیا تکه‌های شلی وجود دارد که باید از آنها مراقبت شود؟ اطمینان حاصل کنید که هنگام شستشو، هیچ آسیبی به عروسک پارچه‌ای یا ماشین لباس‌شویی خود وارد نمی‌کنید.

3- ببینید که آیا ماشین لباس‌شویی برای شستشو عروسک مناسب است

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

عروسک حیوانات پر شده، بهتر است در ماشینی شسته شوند که خشک کن نداشته باشند. ماشین‌های دارای خشک کن به سرعت عروسک را بالا و پایین پرت می‌کنند و این می‌تواند به عروسک کودک شما آسیب بزند.

به جای استفاده از این مدل لباس‌شویی‌ها می‌توانید عروسک را به همراه چندین لباس به خشک‌شویی ببرید و آنها بدون دردسر تمیز کنید.

4- عروسک را در یک کیسه توری قرار دهید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

یک کیسه لباسشویی مشبک را می‌توانید هم به صورت حاضری بخرید و هم آن را خودتان با خرید پارچه، آماده کنید. این پارچه از عروسک در برابر گیر کردن و تکان خوردن توسط دستگاه محافظت می‌کند.

5- از کمترین درجه شستشو استفاده کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

حتی یک چرخش بسیار سنگین و استفاده از سنگین‌ترین درجه ماشین لباس‌شویی می‌تواند به عروسک پارچه‌ای و پولیشی کودک شما آسیب بزند، بنابراین در مورد درجه ماشین احتیاط کنید. از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. از استفاده از آب داغ خودداری کنید، زیرا ممکن است هر چسبی را حل کند که باعث افتادن قطعات عروسک می‌شود.

شستشو با دست عروسک پارچه‌ای

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

1- برچسب را بخوانید

اگر برچسب عروسک را بخوانید، متوجه خواهید شد که عروسک نیاز به شستشو با دست دارد یا می‌توانید آن را در ماشین لباس‌شویی بیندازید. اسباب بازی شما ممکن است برای لباس‌شویی خیلی ظریف باشد، بنابراین شستن دستی ممکن است بهترین راه برای تمیز کردن کامل و بدون آسیب رساندن به آن باشد.

  • در صورتی که لکه به سطح زیرین عروسک نفوذ کرده است، تمیز کردن آن با مقداری آب فایده‌ای ندارد. اگر لکه‌ای وارد پارچه و پولیش عروسک شود، می‌تواند با مواد حل و ترکیب شود و تولید میکروب کند. به عنوان مثال، اگر کودکی در حین بازی با عروسک روی آن ادرار کند، ممکن است با وجود شستشوی هرگونه علائم بصری لکه، داخل آن خیس شود و موجب بیماری شود.

۲- سینک خود را با آب سرد و یک فنجان صابون ملایم پر کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

از یک پلاستیک نگه دارنده آب استفاده کنید تا بتوانید سینک ظرف‌شویی با دست‌شویی را به یک لنگ تبدیل کنید و آن را با آب سرد و صابون ظریف پر کنید. مطمئن شوید که صابون برای جنس عروسک پارچه‌ای مناسب است. صابون‌های قوی ممکن است باعث تغییر رنگ یا آسیب به عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی شوند.

  • از صابون زیاد استفاده نکنید، چرا که ممکن است شستشو را سخت‌تر کنند و آب زیادی برای از بین بردن آنها از عروسک استفاده کنید.

3- عروسک پارچه‌ای را در آب غوطه‌ور کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

عروسک را به صورت کامل در محلول آب و صابون غوطه‌ور کنید تا مایع به تمام نقاط آن برسد و بتوانید به طور کامل لکه‌ها را پاک کنید. به آرامی عروسک را درون آب و با دست تمیز کنید. با استفاده از دستان خود مواد را به آرامی مالش دهید و هر گونه کثیفی و لکه را از بین ببرید.

4- تمام صابون را از روی عروسک بشویید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

تمام صابون را کاملاً از روی عروسک بشویید. تا حد امکان آب عروسک را نیز بگیرید. حیوان را تکان ندهید یا نچرخانید. همان‌طور که با فشار اندک آب را از عروسک خارج می‌کنید، آن را میان حوله‌ای بگذارید و آرام فشار دهید.

  • بسته به شرایط عروسک می‌توانید به آرامی آن را بچلانید. عروسک‌های قدیمی‌تر ممکن است در صورت فشار زیاد به راحتی از بین بروند.

5- بگذارید عروسک خشک شود

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

با دستان خود عروسک را دوباره به شکل اول خود برگردانید و شکل دهید. آن را روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شود. آن را مستقیماً در نزدیکی گرما یا نور خورشید قرار ندهید، زیرا ممکن است تغییر رنگ دهد یا بد شکل شود.

6- لکه‌های سطحی را به صورت نقطه‌ای تمیز کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

اگر فقط کمی کثیفی روی سطح عروسک پارچه‌ای یا پولیشی وجود دارد یا روی برچسب عروسک نوشته شده که به صورت سطحی تمیز شود، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. برای از بین بردن لکه می‌توانید از شامپوی فرش استفاده کنید که کف تولید می‌کند. مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ ماده شیمیایی خشن که می‌تواند برای کودک مضر باشد، در پاک کننده وجود ندارد.

  • کودک شما ممکن است اسباب بازی را در دهان خود قرار دهد، بنابراین باید از ایمن بودن ماده‌ی مورد استفاده مطمئن شوید. پاک کننده‌های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای تمیز کردن عروسک‌های پارچه‌ای در بازار وجود دارند. پاک کننده‌ای پیدا کنید که ایمن باشد و برای شما کار کند. همچنین می‌توانید از مواد شوینده کودک بدون عطر یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.

۷- از کیسه زباله و جوش شیرین استفاده کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

اگر اندازه عروسک شما متوسط است، آن را در یک کیسه زباله بزرگ با ½ فنجان جوش شیرین قرار دهید. اگر اندازه عروسک شما بزرگ‌تر باشد، می‌توانید مقدار بیشتری جوش شیرین را بیشتر کنید. کیسه را محکم ببندید و خوب تکان دهید. کیسه را بسته نگه دارید و بگذارید عروسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. کیسه را باز کنید و جوش شیرین اضافی را پاک کنید.

  • اگر احساس می‌کنید عروسک آسیب نمی‌بیند، می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که عروسک شما از هم جدا می‌شود، کیسه را خیلی شدید تکان ندهید.

خشک کردن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

1- از بند رخت استفاده کنید

هر چه اسباب بازی شما مرطوب‌تر باشد، خشک شدن آن بیشتر طول می‌کشد. قبل از اینکه عروسک خود را روی بند رخت خشک کنید، مطمئن شوید که تمام آب اضافی از آن خارج شده است. در یک روز آفتابی، از گیره لباس برای آویزان کردن اسباب بازی خود استفاده کنید و آن را خشک کنید.

  • آفتاب یک لکه بر و ضدعفونی کننده طبیعی است. تمیز کردن نقطه‌ای از عروسک به آب زیادی نیاز ندارد، بنابراین احتمالاً نیازی به آویزان کردن عروسک نخواهید داشت.

2- عروسک را با هوا خشک کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

اگر آب و هوا مناسب نیست، بگذارید تا عروسک در هوای داخل خانه خشک شود. آن را در فضایی صاف بگذارید و البته، دور از حیوانات خانگی و کودکان قرار دهید.

3- از سشوار استفاده کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

اگر روی برچسب عروسک نوشته شده که می‌توانید از سشوار برای خشک کردن عروسک استفاده کنید، آن را روی درجه کم بگذارید و عروسک را خشک کنید. همچنین می‌توانید از سشوار در حالت کم یا خنک نیز استفاده کنید.

  • در حالی که گرما به سرعت حیوان را خشک می‌کند، می‌تواند به حیوان آسیب برساند یا حتی خیسی را پخش کند. اگر سشوار دارای تنظیم هوا برای این مدل عروسک‌ها است، از آن حالت برای خشک کردن استفاده کنید.

4- از کشیدن پارچه روی عروسک خودداری کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

می‌توانید از حوله یا پارچه برای خشک کردن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی استفاده کنید. البته که حوله و دستمال را روی عروسک نکشید. همچنین می‌توانید از ورق‌های خشک کن برای از بین بردن الکتریسیته ساکن استفاده کنید تا کودک شما در اولین باری که آن را در دست می‌گیرد شوکه نشود.

5- از خشک شدن داخل و خارج عروسک اطمینان حاصل کنید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

خشک شدن داخل عروسک بیشتر از سطح خارجی آن اهمیت دارد. مطمئن شوید که داخل آن خشک است وگرنه ممکن است درون آن، کپک رشد کند که می‌تواند برای سلامتی کودک خطرناک باشد. برای تسریع در روند کار، برای مدت کوتاهی از سشوار استفاده کنید.

6- عروسک را دوباره شکل دهید

شستن عروسک‌های پارچه‌ای

مواد داخل عروسک ممکن است در طول فرآیند خشک کردن تکان خورده باشند، بنابراین شکل حیوان خود را تغییر دهید و شکل آن را به صورت اولیه برگردانید.

بیشتر بخوانید: برای سیسمونی چه وسایلی باید بخریم؟

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0