برای سیسمونی چه وسایلی باید بخریم؟

برای سیسمونی چه وسایلی باید بخریم؟

خلاصه: وقتی روزشمار به دنیا آمدن نوزادی آغاز می‌شود، پدر و مادر او با نهایت ذوق و شوق در پی تدارک دیدن شرایط مناسب برای فرزند دلبند خود می‌روند. خرید وسایل سیسمونی از جمله بخش‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی است که والدین از ماه‌ها قبل از تولد نوزادشان به دنبال آن هستند. به نظر شما یک سیمونی […]

وقتی روزشمار به دنیا آمدن نوزادی آغاز می‌شود، پدر و مادر او با نهایت ذوق و شوق در پی تدارک دیدن شرایط مناسب برای فرزند دلبند خود می‌روند. خرید وسایل سیسمونی از جمله بخش‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی است که والدین از ماه‌ها قبل از تولد نوزادشان به دنبال آن هستند. به نظر شما یک سیمونی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله تصمیم گرفتیم که راهنمای جامعی از خرید وسایل سیسمونی را آماده کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از خرید وسایل سیسمونی

فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید اسباب بازی هستید یا اینکه قصد خرید لوازم شخصی و بهداشتی برای نوزاد خود را دارید. در هر صورت باید چند نکته مهم را قبل از هر اقدامی در نظر داشته باشید که در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. گنجایش اتاق کودک

اولین موضوعی که باید نسبت به آن حساس باشید، فضایی است که برای اتاق نوزاد در اختیار دارد. بعضا شاهد هستیم که والدین انواع و اقسام وسایل را خریداری می‌کنند و در نهایت جایی برای قرار دادن آن‌ها در اتاق نوزاد نمی‌یابند. به خاطر داشته باشید که نباید اتاق نوزاد خود را بیش از حد شلوغ کنید؛ چرا که این کار عملا آرامش را از محیط اتاق می‌گیرد.

2. اولویت‌بندی در خرید وسایل سیسمونی بر اساس بودجه

راهنمای خرید وسایل سیسمونی

نکته مهم دیگری که باید حتما در خرید وسایل سیسمونی در نظر داشته باشید، اولویت‌بندی بر اساس بودجه‌ای است که برای این منظور در نظر گرفتید. قطعا هر پدر و مادری دوست دارند که بهترین و با کیفیت‌ترین وسایل را برای فرزندان خود تهیه کنند؛‌ اما به هر ترتیب محدودیت‌هایی نیز در این زمینه برای بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد. توصیه می‌کنیم که حتما ابتدا لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید و در ادامه با اولویت‌بندی نسبت به خرید تک تک آن‌ها اقدام کنید.

3. خرید وسایل هماهنگ

حتما از قبل به طراحی اتاق نوزادتان فکر کنید. این کار باعث می‌شود که نوعی نگاه یکپارچه در خرید وسایل سیسمونی داشته باشید. البته لازم نیست وسواس بیش از حد برای این موضوع به خرج دهید، ولی بد نیست که با نیم نگاهی به موضوع هماهنگ بودن وسایل نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

راهنمای خرید انواع و اقسام وسایل سیسمونی

سه مورد از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید وسایل سیسمونی باید حتما در نظر داشته باشید را بررسی کردیم. البته واقعیت این است که موضوعات مهم دیگری نیز برای بررسی وجود دارند که در ادامه باز هم در خلال بحث به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در این قسمت از مطلب، لیستی از مهم‌ترین وسایلی که باید در تهیه سیسمونی برای فرزند دختر یا پسر خود در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

1. خرید لباس نوزاد

راهنمای خرید وسایل سیسمونی

خرید لباس یکی از بخش‌های مهم وسایل سیسمونی به شمار می‌آید. اولین موضوعی که باید در خرید لباس برای نوزاد در نظر داشته باشید، این است که فرزند شما در چه فصلی از سال به دنیا خواهد آمد. به عنوان مثال اگر او در زمستان به دنیا می‌آید، حتما باید خرید لباس‌های گرم و پوشیده را در اولویت قرار دهید. توجه داشته باشید که در خرید سیسمونی نباید انواع و اقسام لباس‌های موجود در بازار را تهیه کنید.

فرزند شما از روز اول تولد روند رشد خود را آغاز می‌کند. در نتیجه خیلی زود لباس‌هایی که برای او تهیه می‌کنید، کوچک می‌شوند. توصیه می‌کنیم که در کل حدود 3 دست لباس کامل متناسب با زمان تولد فرزند خود برای سیسمونی او تهیه کنید. خرید سایر لباس‌ها را نیز به زمان مناسب آن موکول کنید.

2. خرید اسباب بازی

خرید اسباب بازی دخترانه، یکی از بخش‌های جذاب تهیه وسایل سیمونی به شمار می‌آید. این حال در زمان خرید اسباب بازی پسرانه نیز اتفاق می‌افتد. وقتی برای خرید اسباب بازی اقدام می‌کنید، با گزینه‌های متعدد و متنوعی رو به رو می‌شوید که انتخاب را برای شما بسیار دشوار می‌کنند. اما در نظر گرفتن چند نکته ساده اما مهم می‌تواند شما را در خرید اسباب بازی‌های مناسب کمک کند. این نکات عبارت‌اند از:

  • در خرید اسباب بازی پسرانه یا دخترانه حتما جنسیت نوزاد خود را در نظر بگیرید.
  • ترجیحا به سراغ اسباب بازی‌هایی بروید که رنگ شاد دارند و صدا تولید می‌کنند.
  • از خرید اسباب بازی‌های با ابعاد کوچک حتما پرهیز کنید.
  • کودکان در ماه‌های ابتدایی زندگی خود هر چیز دم دست‌شان را در دهان می‌گذارند. بنابراین اسباب بازی نباید خطری برای سلامتی نوزاد داشته باشد.
  • اسباب بازی‌هایی که دارای نوک یا لبه تیز هستند، به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای خرید سیسمونی به شمار نمی‌آیند.
  • اسباب بازی‌های مناسب برای حرکت کودکان را در نیز حتما در سبد خرید وسایل سیسمونی قرار دهید.
  • اسباب بازی‌های ضد استرس و شادی آور نیز گزینه‌های فوق‌العاده برای کودکان به شمار می‌آیند.

تمام کارشناسان و روانشناسان حوزه کودکان بر کارکرد‌های تربیتی و آموزشی اسباب بازی‌ها متفق‌القول هستند. به عنوان مثال خرید عروسک برای دختر بچه‌ها واقعا مفهومی فراتر از یک اسباب بازی دارد. اهمیت بازی با عروسک در شکل‌گیری شخصیت کودکان از همان سال‌های ابتدایی زندگی‌شان بسیار زیاد است. لذا حتما در خرید اسباب بازی برای سیسمونی نوزاد خود، حساسیت‌های لازم را به خرج دهید.

3. خرید لوازم شخصی و بهداشتی نوزاد

راهنمای خرید وسایل سیسمونی

نوزاد شما از بدو تولد به مجموعه‌ای از وسایل شخصی نیاز دارد که اهمیت زیادی در رعایت بهداشت فردی آن‌ها دارد. از جمله مهم‌ترین وسایل بهداشتی مورد نیاز نوزادان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیردوش
  • پستانک
  • کرم‌های بهداشتی
  • دستمال و حوله
  • ناخن‌گیر

توصیه می‌کنیم که در خرید این وسایل حتما ملاحظات بهداشتی را به دقت در نظر داشته باشید. همچنین سعی کنید که کیفیت محصولات بهداشتی را بر هر چیز دیگری ارجحیت دهید.

4. خرید سرویس چوب و تخت خواب

سرویس چوب بخش مهم دیگری از وسایل سیسمونی را تشکیل می‌دهد. از تخت خواب گرفته تا کمد لباس و گهواره در این دسته قرار می‌گیرند. در خرید سرویس چوب، سعی کنید حتما ملاحظه فضای موجود در اتاق خواب نوزاد را داشته باشید. با توجه به قیمت نسبتا بالای محصولات این دسته، ترجیحا آن‌ها را به‌گونه‌ای تهیه کنید که بتوانید برای چند سال مورد استفاده قرار دهید.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی 4 دسته از مهم‌ترین وسایل سیسمونی پرداختیم که تقریبا تهیه آن‌ها برای هر نوزادی ضروری است. البته وسایل دیگری نیز هستند که خانواده‌ها برای فرزندان تازه متولد خود تهیه می‌کنند. سعی کنید در خرید وسایل برای سیسمونی نوزاد، سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و از خرید وسایلی که به هر شکلی ممکن است سلامتی آن‌ها را تهدید کند، پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید که الزاما هر کالای گران‌قیمت و مارک‌داری، استانداردهای لازم برای یک محصول مناسب نوزادان را ندارد.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0