دلیل و چگونگی برخورد با جیغ زدن کودکان

دلیل و چگونگی برخورد با جیغ زدن کودکان

خلاصه: بیشتر والدین این تجربه را دارند که به ملاقات دوستشان رفتند و در این جمع با صدای جیغ‌ها و فریادهای بچه‌ها کلافه شدند. حتی این صدا را در فروشگاه‌ها، پارک‌ها و هواپیماها شنیده‌ایم و گاهی اوقات، حتی بچه‌های خودمان در جیغ زدن دیگر کودکان نقش دارند! با این حال، دلایلی برای این عصبانیت‌ها و جیغ […]

بیشتر والدین این تجربه را دارند که به ملاقات دوستشان رفتند و در این جمع با صدای جیغ‌ها و فریادهای بچه‌ها کلافه شدند. حتی این صدا را در فروشگاه‌ها، پارک‌ها و هواپیماها شنیده‌ایم و گاهی اوقات، حتی بچه‌های خودمان در جیغ زدن دیگر کودکان نقش دارند! با این حال، دلایلی برای این عصبانیت‌ها و جیغ زدن‌ها وجود دارد و شایع‌ترین آنها این است که بچه‌ها از این طریق با ناامیدی، احساسات و عواطف خود را بیان می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا جزئیات بیشتری در مورد اینکه چرا کودکان این گونه رفتار می‌کنند و بهترین راه‌ها برای رفع جیغ زدن بچه‌ها را بررسی کنیم و امیدواریم بینشی به آن دسته از والدینی که ممکن است در مورد جیغ زدن کودکان به کمک نیاز داشته باشند، ارائه دهیم.

1. فرزند شما به دنبال جلب توجه است

جیغ زدن کودکان

یکی از مهم‌ترین دلایل جیغ زدن کودکان می‌تواند جلب توجه باشد. وقتی بچه‌ها به دنبال جلب توجه از سمت والدین هستند، هر کاری که از دستشان برمی‌آید و در همین حین هم یاد می‌گیرند که جیغ زدن یک راه بسیار مؤثر برای دستیابی به این هدف است.

نکته: یاد بگیرید که چه زمانی این رفتار را نادیده بگیرید. نادیده گرفتن رفتارهایی که با مشکلات جسمانی ارتباط مستقیم ندارند مانند جیغ زدن و عصبانیت‌های بی دلیل، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که والدین باید انجام دهند. البته این کار را در هر زمان و موقعیتی انجام ندهید. یادگیری نادیده گرفتن توجه طلبی گاهی اوقات باعث می‌شود که فرزند شما دوباره این کار را انجام دهد.

2. فرزند شما در حال تست اوج صدای خود است

جیغ زدن کودکان

فریاد زدن و جیغ زدن در 18 ماهگی تا 2 سالگی به اوج خود می‌رسد. در این حدود سنی کودک در حال تست صدای خود است و دوست دارد ببیند تا چه حدی می‌رسد، زیرا چیز جدیدی است که یاد می‌گیرند. از نظر آنها، این یک قدرت تازه کشف شده است که این توانایی را دارد تا تمام افراد را به سمت آنها بکشاند و به آنها توجه کنند.

نکته: به روشی درست به آنها توجه کنید. اگر کودک نوپا جیغ می‌زند، راه حل این است که او را بلند کنید، نوازش کنید و به آرامی با او صحبت کنید تا آرام شود.

3. فرزند شما به دنبال برقراری ارتباط با شما است

جیغ زدن کودکان

وقتی فرزند شما هنوز در حال یادگیری روش برقراری ارتباط با شما است و شما نمی‌توانید آنها را درک کنید، به جیغ زدن متوسل می‌شود. این تنها راهی است که می‌تواند به والدینشان بفهماند که چیزی اشتباه است، یا حداقل به آنها بفهماند که دوست دارد تا با آنها معاشرت داشته باشد.

نکته: کودک خود را به یک بازی تبدیل کنید. اگر در مکانی ساکت هستید، مانند خانه‌تان، می‌توانید از آن یک بازی بسازید و ببینید چه کسی می‌تواند برای مدت کوتاهی از همه بلندتر جیغ بزند، پس از آن ببینید که چه کسی می‌تواند آرام‌تر صحبت کند.

4. کودک شما عصبانیت، خستگی یا گرسنگی خود را ابراز می‌کند

جیغ زدن کودکان

یکی دیگر از دلایل جیغ زدن کودکان می‌تواند تنها گرسنگی، خستگی یا عصبانی شدن از چیزی باشد. به عنوان مثال، زمانی که فرزند شما نمی‌تواند چیزی را که می‌خواهد به دست آورد، کلافه می‌شود و جیغ می‌زند. آن‌ها هنوز خیلی کوچک هستند و نمی‌دانند چگونه با ناامیدی کنار بیایند یا چگونه صبر و درک خود را نشان دهند؛ اینها مهارت‌هایی هستند که بعداً در طول زندگی و به مرور زمان تقویت می‌شوند.

نکته: آرام باشید. اینکه در زمان فریاد زدن شما نیز با او همراهی کنید درست نیست، زیرا این فقط اوضاع را بدتر می‌کند. در عوض، رویکردی آرام‌تر در قبال او داشته باشید و به او بیاموزید که چگونه از صدای خود برای بیان احتیاجات و نگرانی‌های خود استفاده کند.

5. کودک شما ناراحت یا مضطرب است

جیغ زدن کودکان

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است یک کودک این گونه رفتار نادرست داشته باشد، می‌تواند این باشد که در موقعیت‌های خاص ناراحت یا مضطرب است و یا خود را در یک محیط جدید و ناآشنا می‌بیند. این محیط‌ها ممکن است بسیار پر سروصدا باشند، پر از غریبه‌هایی باشد که کودک شما تا به آن روز ندیده، یا ممکن است به این دلیل باشد که آنها در خانه نیستند، جایی که می‌توانند آزادانه بازی کنند و توسط اسباب بازی‌های مورد علاقه خود احاطه شوند و تمام اینها کودک شما را عصبی می‌کند. به همین دلیل است که اغلب جیغ زدن و گریه کودکان را در مناطق شلوغ مانند رستوران‌ها، هواپیماها و مکان‌های دیگر می‌شنویم و شاهد پرخاشگری در کودکان هستیم.

نکته: حواس آنها را پرت کنید. پیشنهاد دادن چیز دیگری به جای هر چیزی که می‌خواهند و نمی‌توانند داشته باشند، یا ارائه یک فعالیت جدید مانند خواندن یک آهنگ می‌تواند برای مدتی حواس آنها را پرت کند و آرام کند.

6. فرزند شما پر انرژی است

جیغ زدن کودکان

اغلب اوقات وقتی بچه‌ها جیغ می‌زنند، این نتیجه بازی‌هایی است که به تنهایی یا با بچه‌های دیگر انجام می‌دهند و طبیعتا پر انرژی و به اصطلاح بیش فعال هستند. این نوع جیغ زدن سالم و کاملا طبیعی است، آنها یاد می‌گیرند که چگونه تمام احساسات شاد و ناراحت‌کننده‌ای را که در حین بازی با دوستان خود دارند ابراز کنند و فریاد آنها بسته به لحن و شدت و ضعفی که دارد، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد.

نکته: برای رفتار خوب به آنها پاداش دهید. این یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش درست رفتار کردن در کودکان است.

چگونه با عصبانیت و جیغ زدن فرزندتان کنار بیایید و موثرترین راه برای انجام این کار چیست؟ افکار و نظرات خود را با والدین فعلی و آینده در میان بگذارید، زیرا همه ما در یک نقطه به این کمک نیاز داریم.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0