معرفی بازی رومیزی کدنیمز

معرفی بازی رومیزی کدنیمز

خلاصه: اگر برای خرید بردگیم به فروشگاه‌های اسباب‌بازی رفته باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بسیاری از بازی‌های رومیزی جالب برای جمع‌های کوچک دو تا چهارنفره طراحی شده‌اند؛ اما در این میان بردگیم‌های جذابی هم وجود دارند که جان می‌دهند برای گرم کردن فضای دورهمی‌ها و مهمانی‌های جمع‌وجور. یکی از این بازی‌های بسیار محبوب و البته مشهور […]

اگر برای خرید بردگیم به فروشگاه‌های اسباب‌بازی رفته باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بسیاری از بازی‌های رومیزی جالب برای جمع‌های کوچک دو تا چهارنفره طراحی شده‌اند؛ اما در این میان بردگیم‌های جذابی هم وجود دارند که جان می‌دهند برای گرم کردن فضای دورهمی‌ها و مهمانی‌های جمع‌وجور. یکی از این بازی‌های بسیار محبوب و البته مشهور کدنیمز نام دارد. این بازی، هم به‌واسطه داشتن مکانیزم‌های ساده و هم به دلیل داستان گیرایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ادامه با معرفی بازی رومیزی کدنیمز همراه باشید تا درباره جزئیات آن بیشتر بدانید.

تولد بازی رومیزی کدنیمز

بازی کدنیمز در سال ۲۰۱۵ و در کشور جمهوری چک وارد بازار شد. طراح این بازی ولادا چواتیل سرشناس است؛ کسی که طراحی تعدادی از مشهورترین انواع بردگیم مانند در طول سال‌ها و شوالیه جادو را هم در کارنامه خود دارد. اما شاید بتوان گفت کدنیمز یکی از موفق‌ترین بازی‌های او است. این بازی بلافاصله بعد از انتشار بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کرد و به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های مهمانی شناخته شد.

تکرارپذیری بالا و مکانیزم‌های ساده و قابل‌فهم بازی در محبوبیت آن تأثیر بسیاری داشتند. اما وقتی کدنیمز جایزه بهترین بازی خانوادگی و بهترین بازی سال را در اریجینز اواردز برد شهرت آن بیشتر هم شد. در دو سال آینده هم بازی رومیزی کدنیمز توانست جوایز اشپیل و گلدن گیک را از آن خود کند. با این حجم از موفقیت، طبیعی است که این بازی تاکنون به ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده و در کشورهای مختلف بازی می‌شود. در ایران هم شرکت سرزمین ذهن زیبا نسخه فارسی آن را منتشر کرده است که می‌توانید با کلیک روی لینک زیر آن را خریداری کنید.

معرفی بازی رومیزی کدنیمز

نحوه انجام بازی کدنیمز

برای معرفی بازی رومیزی کدنیمز، قبل از هر چیز بهتر است سراغ نحوه بازی برویم. اگر به دنبال بهترین بازی‌های ۴ نفره می‌گردید کدنیمز انتخاب خوبی خواهد بود. زیرا با وجود ۴ تا ۸ بازیکن می‌توانید به جذاب‌ترین حالت این بازی برسید. البته حتی اگر بیشتر از ۸ نفر بودید هم می‌توانید این بازی را امتحان کنید و از آن لذت ببرید. امکان انجام بازی به صورت دو یا سه‌نفره هم وجود دارد، اما جذابیت بازی در گروه‌های بزرگ‌تر بیشتر خواهد بود.

در ابتدای بازی بازیکن‌ها در دو تیم جاسوسی قرمز و آبی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر تیم یک رهبر دارد که سرکرده جاسوس‌ها است و سعی می‌کند با دادن سرنخ‌هایی به هم‌تیمی‌هایش به آنها کمک کند تا کلمات رمز را حدس بزنند و جای مأمورهای خود را پیدا کنند. در عین حال هر تیم باید تلاش کند تا از گفتن کلمات رمز مربوط به تیم مقابل خودداری کند. هر تیم که زودتر جای تمام مأمورها را پیدا کند برنده بازی است و تیمی که به اشتباه جای قاتل را پیدا کند، بلافاصله بازی را می‌بازد.

حالا که روند کلی بازی را شناختید، در ادامه معرفی بازی کدنیمز بد نیست با محتویات جعبه بازی هم آشنا شوید. در این بازی از ۲۵ کارت مأمور استفاده می‌شود که برخی از آنها نشان‌دهنده مأموران قرمز، برخی نشان‌دهنده مأموران آبی، برخی نشان‌دهنده تماشاچیان بی‌گناه و یک کارت نشان‌دهنده قاتل است. همچنین یک‌سری کارت کلید در بازی وجود دارد که برای دادن سرنخ‌ها استفاده می‌شوند. تعداد کارت‌های کلمه در این بازی دویست کارت پشت و رو است. در نتیجه چهارصد کلمه متفاوت در این بازی به کار برده می‌شود. با وجود این تعداد کلمه این بازی تکرارپذیری بسیار زیادی دارد و هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود.

اگر به بازی‌های خانوادگی و مهمانی علاقه داشته باشید ممکن است بازی مونوپولی را هم دوست داشته باشید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم مقاله تاریخچه مونوپولی را از دست ندهید.

معرفی بازی رومیزی کدنیمز

نسخه‌های دیگر بازی

ممکن است موقع خرید بردگیم به نسخه دیگر این بازی با نام تصاویر برخورد کرده باشید. نسخه تصاویر بازی رومیزی کدنیمز بسیار شبیه به نسخه کلمات است اما به جای کلمات رمز در این بازی از تصاویر استفاده می‌شود.

یکی دیگر از نسخه‌های جذاب این بازی نسخه خانوادگی دیزنی است که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ منتشر شده است و مخاطبان جوان‌تر را هدف قرار داده است. در این نسخه کلماتی که بازیکن‌ها باید حدس بزنند از فیلم‌ها و شخصیت‌های شرکت دیزنی الهام گرفته شده‌اند. ناگفته نماند که نسخه خاص کمپانی مارول هم از این بازی منتشر شده است. اما معرفی بازی رومیزی کدنیمز بدون اشاره به نسخه کامپیوتری آن ممکن نخواهد بود. این بازی هم یک نسخه موبایلی دارد که می‌توانید بر روی موبایل اندروید یا آی‌اواس خود نصب کنید و هم می‌توانید نسخه آنلاین آن را در وب‌سایت کدنیمز بازی کنید.

البته بازی کدنیمز تنها بازی‌ای نیست که نسخه آنلاین آن بعد از موفقیت بردگیم به بازار آمده است و بازی‌های محبوب دیگری مانند کاتان هم نسخه‌های آنلاین دارند. اگر با بازی محبوب و نسبتاً قدیمی کاتان آشنا نیستید می‌توانید به مقاله معرفی بازی رومیزی کاتان سر بزنید.

معرفی بازی رومیزی کدنیمز

نکاتی درباره بازی کدنیمز

  • هر دست این بازی کمتر از سی دقیقه طول می‌کشد و به این ترتیب، برای جمع‌هایی که حوصله بازی‌های طولانی را ندارند بسیار مناسب است.
  • قواعد این بازی بسیار ساده است. در نتیجه معرفی بازی رومیزی کدنیمز به افراد جدید و کسانی که خیلی اهل بازی‌های بردگیم نیستند کار ساده‌ای است و همه افراد با سنین مختلف خیلی زود بازی را یاد می‌گیرند.
  • نسخه‌های متفاوتی از این بازی در بازار وجود دارد. یک نسخه مشهور بازی کدنیمز دوئت نام دارد که اساساً مخصوص بازی دونفره است. در این نسخه هر دو بازیکن با یکدیگر در یک تیم قرار دارند و هر دو آنها یک کارت کلید دارند و در نوبت خود باید به دیگری راهنمایی کنند تا هر دو نفر همه جاسوس‌ها را به‌درستی پیدا کنند.

اگر قصد خرید اسباب بازی به‌عنوان هدیه را دارید یا دوست دارید یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب برای دورهمی‌های خود تهیه کنید، بازی رومیزی کدنیمز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. زیرا این بازی هم هیجان لازم برای گرم کردن جمع‌های دوستانه را دارد و هم با مکانیزم ساده و دست‌های کوتاه برای همه افراد قابل‌فهم و جذاب خواهد بود.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0