بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان کدامند؟

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان کدامند؟

خلاصه: یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کودکان دیدن انیمیشن است. البته دیدن کارتون تنها یک سرگرمی نیست، بلکه می‌تواند مزایایی هم برای کودکان ما داشته باشد. دیدن کارتون باعث می‌شود تخیل کودکان بهتر رشد پیدا کند. بچه‌هایی که کارتون تماشا می‌کنند معمولا دایره لغات وسیع‌تری دارند. از آنجایی‌ که کودکان هم مانند ما ممکن است اضطراب […]

یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کودکان دیدن انیمیشن است. البته دیدن کارتون تنها یک سرگرمی نیست، بلکه می‌تواند مزایایی هم برای کودکان ما داشته باشد. دیدن کارتون باعث می‌شود تخیل کودکان بهتر رشد پیدا کند. بچه‌هایی که کارتون تماشا می‌کنند معمولا دایره لغات وسیع‌تری دارند. از آنجایی‌ که کودکان هم مانند ما ممکن است اضطراب و ناراحتی را تجربه کنند، دیدن انیمیشن به آنها کمک می‌کند تا روز بهتری داشته باشند. انیمیشن‌ها معمولا پیام‌های نهفته مثبتی دارند که می‌توانند به کودکان درس‌هایی از حمایت، پشتکار و همدلی دهند. علاوه بر همه اینها دیدن کارتون یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای سرگرم کردن کودکان در دوران قرنطینه است. حالا که از مزایای کارتون تماشا کردن گفتیم، وقت آن رسیده تا شما را با پنج تا از بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان آشنا کنیم.

داستان اسباب بازی

کمتر کسی با انیمیشن داستان اسباب بازی خاطره ندارد. قسمت اول این انیمشن در سال 1995 بر روی پرده‌های سینما رفت و باعث شد شخصیت‌های اصلی این کارتون، وودی و باز لایتر، خیلی زود به محبوب‌ترین شخصیت‌های کودکان تبدیل شوند. این انیمیشن ماجرای اسباب بازی‌هایی را نشان می‌دهد که بدون آنکه صاحبشان بداند زندگی مخفیانه‌ای دارند. وودی عروسک محبوب اندی است و همه جا همراه او می‌رود. همه‌چیز بین اسباب بازی‌های اتاق اندی خوب است تا اینکه اندی یک اسباب بازی جدید به نام باز هدیه می‌گیرد. حالا باز اسباب بازی محبوب اندی است و این کار حسادت وودی را برمی‌انگیزد. 

چهار سال بعد، قسمت دوم این انیمیشن محبوب هم ساخته شد و توانست همچنان در صدر باقی بماند. برای ساخته شدن قسمت سوم این انیمیشن بیشتر از ده سال زمان لازم بود. در این قسمت می‌توانید چند تا از احساسات برانگیزترین صحنه‌های تاریخ انیمیشن را هم ببینید. در سال 2019 قسمت چهارم داستان اسباب بازی هم ساخته شد. این قسمت همچنان توانست نظر بینندگان را جلب کند و باعث شود این انیمیشن در لیست بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان قرار بگیرد. می‌توانید به‌راحتی از دیدن این انیمیشن همراه کودکان خود لذت ببرید. اگر کودک شما این انیمیشن را بپسندد، ممکن است کارتون کارخانه هیولاها هم مورد پسند او قرار بگیرد.

بهترین انیمیشن های جهان

یخ زده

بدون شک یخ زده یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های جهان است. شرکت دیزنی در سال 2013 این انیمیشن را ساخت و خیلی زود شخصیت‌های آن به جمع اسباب بازی و کالاهای قدیمی دیزنی، اضافه شدند. لباس‌های السا و آنا، عروسک اولاف و لوازم‌التحریر با عکس‌های یخ زده در اتاق خیلی از بچه‌ها پیدا می‌شوند. این کارتون به‌ویژه مورد علاقه دختر بچه‌ها است. بر خلاف نمونه‌های کلاسیک‌تر در این انیمیشن این شاهزاده‌های سوار بر اسب سفید نیستند که شاهدخت‌های کارتون را نجات می‌دهند. این بار خود پرنسس‌ها دست به کار می‌شوند و سرنوشت خودشان را رقم می‌زنند. قسمت دوم این انیمیشن هم در سال 2019 بر روی پرده سینما رفت و با توجه به محبوبیتی که پیدا کرد، ساخت قسمت سوم آن دور از انتظار نیست.

یخ زده نه تنها به خاطر داستان متفاوت و جذابش بلکه به دلیل موسیقی مشهور و زیبایی که دارد، در فهرست بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان قرار می‌گیرد. اگر از این سبک انیمیشن خوشتان می‌آید احتمالا کارتون‌های دیگری مانند موانا، شجاع‌دل و مولان هم بتوانند در لیست کارتون‌های مورد علاقه شما جای بگیرند.

شهر اشباح

طرفداران انیمیشن‌های ژاپنی هایائو میازاکی را خیلی خوب می‌شناسند. میازاکی یکی از بزرگ‌ترین گارگردان‌های ژاپن و انیمیشن‌‌سازهای جهان است که به دنیای کودکی بسیاری از مردم جهان رنگی تازه بخشیده است. بدون شک اگر بخواهیم لیست طولانی‌تری از بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان بنویسیم، بسیاری از آثار او در این لیست جای خواهند گرفت. او در انیمیشن‌هایش کودکان را وارد دنیاهای تخیلی خودش می‌کند. سپس خیلی ساده و بدون هیاهویی که در انیمیشن‌های هالیوودی وجود دارد، مفاهیم پیچیده انسانی را به نمایش می‌گذارد.

شهر اشباح احتمالا مشهورترین ساخته میازاکی است. این انیمیشن در سال 2001 اکران شد و بسیاری از جوایز معتبر آن سال، مانند اسکار و خرس طلائی را از آن خود کرد. این انیمیشن ماجرای دختر ده ساله‌ای به نام ارمیا چیهیرو را نشان می‌دهد که برای نجات پدر و مادرش که به خوک تبدیل شده‌اند، تلاش می‌کند. قبل از آنکه انیمه فانتزی نام تو در سال 2016 اکران شود، شهر اشباح به مدت پانزده سال پرفروش‌ترین انیمه جهان بود. اگر کودک شما در مورد میازاکی کنجکاو شد قلعه متحرک هاول، همسایه من توتورو و پونیو روی صخره کنار دریا تعدادی از دیگر آثار شاخص او هستند.

بهترین انیمیشن های جهان

درون و بیرون

انیمیشن درون و بیرون یا پشت و رو یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما و از بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان است. این فیلم در سال 2015 اکران شد و توانست در دو بخش بهترین فیلم‌نامه اورجینال و بهترین انیمیشن نامزد اسکار شود. هرچند اسکار بهترین انیمیشن را برد و دستش از اسکار بهترین فیلم‌نامه کوتاه ماند، اما نامزد شدن یک انیمیشن در بخش فیلم‌نامه به خودی خود موضوع نادری است.

این انیمیشن داستان رایلی را روایت می‌کند. کودکی که در آستانه 12 سالگی با خانواده‌اش به شهر جدیدی نقل مکان می‌کند و این موضوع چالش‌های تازه‌ای را برای او پدید می‌آورد. رفتار رایلی تحت کنترل پنج احساس شادی، غم، ترس، عصبانیت و نفرت است. تا قبل از این شادی معمولا اوضاع را روبه‌راه می‌کرد، اما حالا که رایلی دختر شاد قدیم نیست اوضاع از کنترل او خارج می‌شود. کارگردان این انیمیشن، پیتر داکتر، که کارگردانی چند تا از بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان مانند بالا و کارخانه هیولاها را در کارنامه خود دارد، از تجربیات دوران نوجوانی خود از مهاجرت به دانمارک برای نوشتن این فیلم‌نامه استفاده کرده است.

پس اگر شما هم کودکی دارید که تغییرات تازه‌ای را تجربه می‌کند یا خودتان تجربه چنین لحظاتی را داشتید، ممکن است از دیدن این کارتون لذتی دو چندان ببرید. ممکن است قبلا از دیدن این انیمیشن لذت برده باشید و به کندوکاو در درون خود علاقه داشته باشید. در این صورت احتمالا از دیدن انیمیشن روح هم لذت می‌برید. اگر برای پیدا کردن استعداد در کودک خود هم دچار چالش هستید و خودتان یا فرزندتان نمی‌دانید دقیقا چه علاقه و استعدادی دارد، انیمیشن روح ممکن است کمکتان کند. این انیمیشن را هم پیتر داکتر کارگردانی کرده است.

شیر شاه

یکی از نوستالژیک‌ترین و تاثیرگذارترین انیمیشن‌های تاریخ، شیرشاه است. این انیمیشن در سال 1994 ساخته شد و موفقیت چشم‌گیری داشت. جدا از داستان فوق‌العاده قوی آهنگ‌های این کارتون هم بسیار مشهورند. التون جان آهنگ‌های به یاد ماندنی این انیمیشن را ساخته است. شیرشاه توانست در آن سال جایزه اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اورجینال را به‌دست آورد. ماجرای شیرشاه داستانی حماسی است که از داستان پیامبران و شاهکارهای شکسپیر الهام گرفته شده است. موفاسا، پادشاه برگزیده و عادل حیوانات است. اما برادرش اسکار از او و پسرش کینه‌ای قدیمی به دل دارد و قصد تصاحب تاج و تخت او را دارد.

تماشای این فیلم در کنار آثار دیگر مانند دایناسور خوب و فیلم سینمایی پلی به ترابیتیا را برای کودک شما توصیه می‌کنیم. به علاوه نسخه جدیدتر و لایواکشن این انیمیشن هم در سال 2019 اکران شده است. بسیاری نسخه جدید را بدون احساسات قدرتمند توصیف می‌کنند، درحالیکه نسخه قدیمی بسیار تاثیرگذار است و موفقیت خیلی بیشتری داشت. ما هم نسخه اولیه این کارتون را در فهرست بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان قرار می‌دهیم.

بهترین انیمیشن های جهان

قطعا انیمیشن‌های زیبای دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در لیست بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان قرار بگیرند. کارتون‌های مفرحی مانند چگونه اژدهای خودمان را تربیت کنیم، ماداگاسکار، زوتوپیا، پاندای کنگ‌فوکار و شرک بین بچه‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. همچنین انیمیشن‌های کلاسیکی مانند کتاب جنگل، دیو و دلبر، سیندرلا، سفیدبرفی و پوکوهانتس همچنان طرفداران خودشان را دارند. اگر می‌خواهید برای کودکتان انیمیشن مناسبی انتخاب کنید، جدا از پرطرفدار بودن می‌توانید به روحیات و ویژگی‌های فرزندتان هم توجه کنید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0