اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش کدام هستند؟

اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش کدام هستند؟

خلاصه: هر کودکی استعداد و هوش خاص خود را دارد. آنها در طول زندگی مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که می‌تواند استعدادهایشان را شکوفا کند و نقطه ضعف‌هایشان را کمرنگ‌تر کند. اگر کودک باهوش و با استعدادی دارید، حتما دوست دارید بدانید اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش کدامند؟ به‌علاوه بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند به […]

هر کودکی استعداد و هوش خاص خود را دارد. آنها در طول زندگی مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که می‌تواند استعدادهایشان را شکوفا کند و نقطه ضعف‌هایشان را کمرنگ‌تر کند. اگر کودک باهوش و با استعدادی دارید، حتما دوست دارید بدانید اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش کدامند؟ به‌علاوه بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند به رشد خلاقیت و مهارت‌های ضروری کودکان کمک کنند. با کمک این بازی‌ها می‌توانیم مهارت‌های بیشتری را در کودکمان پرورش دهیم و به شکوفایی او کمک بیشتری بکنیم.

بازی هایی که کودکان باهوش بیشتر دوست دارند

بسیاری از بچه‌های باهوش به جمع کردن چیزهای مختلف و درست کردن کلکسیون علاقه نشان می‌دهند. این می‌تواند یکی از فعالیت‌های محبوب آنها باشد. اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش آنهایی است که خلاقیت کودک را درگیر می‌کنند. مثلا شاید فرزند شما دوست داشته باشد مدت طولانی با لگو یا اسباب بازی‌های ساختنی دیگر برای خودش شهر، پارک یا خانه بسازد.

کودکان باهوش دوست دارند چیزهای مختلف را بررسی کنند و کارایی آنها را یاد بگیرند. ممکن است مهارت‌های زبانی، تحلیلی و احساسی یک کودک باهوش نسبت همسالانش بیشتر توسعه پیدا کرده باشد. پس بعید نیست اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش نسبت به اسباب بازی‌های مود علاقه همسالانشان کمی پیچیده‌تر باشند. برای مثال یک کودک باهوش می‌تواند به ماکت بدن انسان که اعضای داخلی بدن را نشان می‌دهد، علاقه زیادی داشته باشد. احتمالا بچه‌ها با این ماکت مانند یک پازل بازی می‌کنند. یعنی اعضای بدن را بیرون می‌آورند و سپس در جای خودش قرار می‌دهند. آنها ضمن این کار، می‌توانند اطلاعات جدیدی درباره اعضای بدن بدست بیاورند و شاید نام بعضی از آنها را یاد بگیرند. به‌علاوه انجام کارهای تکراری می‌تواند کودکان باهوش را خسته کند. به همین دلیل این کودکان دوست دارند بازی‌هایی که انجام می‌دهند متنوع باشد.

اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش

کودکان باهوش در بازی‌های گروهی چطور عمل می‌کنند؟

همان‌طور که هوش کمتر از نرمال می‌تواند باعث شود کودک نتواند به‌خوبی در گروه‌های دوستی و بازی‌های گروهی شرکت کند، هوش زیاد هم می‌تواند مانعی برای بازی‌های گروهی باشد. کودکان باهوش توانای‌های بیشتری دارند، به همین دلیل ممکن است در گروه‌ها راحت پذیرفته نشوند. در عوض آنها بیشتر به بازی‌های انفرادی مشغول می‌شوند.

بنابراین، اگر کودک باهوشی دارید که به فعالیت‌های گروهی علاقه نشان نمی‌دهد، بدانید که این موضوع طبیعی است. با این حال با توجه به اینکه در مدرسه‌های مدرن انجام کارهای گروهی بسیار رایج است، بد نیست مهارت‌هایی را به فرزندتان یاد دهید تا بتواند در مدرسه موفق‌تر باشد. مهارت‌هایی مثل خوب گوش کردن، نحوه صحیح بیان کردن نظرات مخالف و رعایت نوبت می‌توانند مفید باشند.

کودکان باهوش دوست دارند بررسی کنند

اگر به یک کودک باهوش یک اسباب بازی بدهید که طرز کار با آن را بلد نیست. آنقدر آن اسباب بازی را بررسی می‌کند تا از رازش سر در بیاورد. به همین دلیل خرید اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش کمی پیچیده‌ترند. مثلا شاید فرزند شما به داشتن یک کیت ربات علاقه داشته باشد یا بازی‌های رومیزی به سبک استراتژیک را ترجیح دهد. یکی از فواید بازی کردن برای کودکان افزایش قدرت تحلیل در آنهاست. این مسئله در مورد کودکان باهوش جلوه بیشتری دارد. چون آنها به طور کل به تحلیل کردن علاقه دارند.

برای سرگرم کردن کودکان باهوش می‌توانید آنها را به طبیعت ببرید و مثلا از آنها بخواهید تا زیر سنگ‌ها یا روی گیاهان دنبال حشره بگردند. می‌توانید از هر حشره‌ای که می‌بینید عکس بگیرید یا اطلاعاتش را بنویسید. کشف چیزهای تازه می‌تواند برای یک کودک باذکاوت جالب باشد.

همچنین یکی اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش بسته‌های آزمایش است. این بسته‌ها به کودک فرصت می‌دهند تا مجموعه‌ای از آزمایش‌های ساده فیزیکی یا شیمیایی را انجام دهند. حتی اگر فرصت خرید چنین اسباب بازی‌هایی را نداشتید، می‌توانید خودتان در خانه چند آزمایش ساده طراحی کنید. این روزها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کلی آزمایش ساده برای کودکان وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید.

اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش

تاثیر اسباب بازی در آموزش کودکان

در تمام طول تاریخ کودکان با یا بدون آموزش رسمی مهارت‌هایی را یاد گرفته‌اند. با نگاهی به قدیمی‌ترین اسباب بازی های دنیا می‌توانیم ببینیم قدمت بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها حداقل به هزاران سال قبل برمی‌گردد. در تمام این سال‌ها کودکان از طریق بازی کردن و با تقلید از رفتار بزرگ‌ترها چیزهای تازه‌ای آموخته‌اند که در زندگی برای آنها مفید بوده و به آنها کمک کرده تا موفقیت بیشتری در رشد و بقا داشته باشند.

بنابراین کودکان همواره در حال یادگیری‌اند. اما تحقیقات نشان داده‌اند که انواع خاصی از بازی‌ها می‌توانند در رشد و توسعه مهارت‌هایی مانند تمرکز، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی در کودکان موثر باشند. همچنین توجه به بازی کودک می‌تواند برای پیدا کردن استعداد در کودک به والدین کمک کند. اما در مورد اسباب‌بازی‌ها چطور؟ آیا اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش می‌توانند به آنها کمک کنند تا دانش‌آموزان و حتی شهروندان بهتری باشند؟

به نظر می‌رسد اسباب‌بازی‌ها می‌توانند تجربیات آموزشی معناداری در اختیار کودکان قرار دهند. به این ترتیب بسیاری بر این باورند که افزایش ضریب هوشی انسان‌ها در آزمون‌های IQ در صد سال گذشته به افزایش هوش ذاتی آنها مربوط نیست. بلکه به آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند ربط دارد. این آموزش‌ها از راه‌های مختلفی مانند مدرسه، خانه، تلویزیون، کامپیوتر، کتاب‌ها و البته اسباب‌بازی‌ها صورت می‌گیرند.

اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش

کدام اسباب بازی ها در آموزش کودکان موثرترند؟

در حقیقت تحقیقات بسیاری در این زمینه وجود ندارد که راهنماییمان کند. اما شواهد تجربی در کنار تحقیقات اندکی که انجام شده نشان می‌دهند، احتمالا بازی با آجرها در تقویت مهارت‌های زبانی و ریاضی موثر است. همچنین بازی‌های ساخت‌وساز می‌توانند مهارت تجسم فضایی کودکان را تقویت کنند و آنها را به دنبال کردن رشته‌هایی مانند مهندسی، تکنولوژی و علوم تشویق کنند. همچنین بازی‌های رومیزی می‌توانند در رشد مهارت‌های تحلیلی و ریاضیاتی کودکان موثر باشند. به این ترتیب می‌توان تاثیر اسباب بازی در آینده کاری کودکان را هم مشاهده کرد. 

یک نمونه از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش که توسط شورای ملی معلم‌های ریاضیات (NCTM) در آمریکا تایید شده پازل تانگرام است. مانکالا هم بازی استراتژیک دونفره‌ای است که می‌تواند در رشد مهارت‌های کودک موثر باشد. خودتان هم می‌توانید قوانین این بازی‌ها را یاد بگیرید.

سخن پایانی

در نهایت هر کودکی استعدادهای ذاتی دارد و توانایی‌هایی که نیاز به پرورش و توسعه دارند. در انتخاب بازی به توانایی‌ها و محدودیت‌های کودکتان توجه کنید. سعی کنید بازی‌هایی را انتخاب کنید که به نیاز فرزندتان پاسخ دهند. اگر کودکی با معلولیت یا توانایی‌های خاص دارید به این توانایی‌ها توجه نشان دهید. مثلا اگر فرزند شما نابیناست بازی های مورد علاقه کودکان نابینا را برای او تهیه کنید. سعی کنید بازی‌ها و اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که مهارت‌های متنوعی را در کودکتان پرورش دهند. اسباب بازی های مورد علاقه کودکان باهوش خود را پیدا کنید و بگذارید استعدادهایشان شکوفا شود.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0