چگونه کودکان را با مشاغل مختلف آشنا کنیم؟

چگونه کودکان را با مشاغل مختلف آشنا کنیم؟

خلاصه: چه سنی در میان کودکان و نوجوانان، بهترین زمان برای فکر کردن به مشاغل است؟ اگر والدین دانش‌آموز دبستانی یا راهنمایی هستید، یا حتی یکی از آنها در سال‌های ابتدایی دبیرستان است، احتمالا زمان آن رسیده که در مورد مشاغل مختلف به فرزندتان توضیح بدهید. در این مرحله از زندگی او، شما و دانش آموزتان […]

چه سنی در میان کودکان و نوجوانان، بهترین زمان برای فکر کردن به مشاغل است؟ اگر والدین دانش‌آموز دبستانی یا راهنمایی هستید، یا حتی یکی از آنها در سال‌های ابتدایی دبیرستان است، احتمالا زمان آن رسیده که در مورد مشاغل مختلف به فرزندتان توضیح بدهید. در این مرحله از زندگی او، شما و دانش آموزتان احتمالاً بیشتر نگران نمرات، دوستان، ورزش و سایر علایق هستید. در حالی که این موارد بسیار مهم هستند و باید به آنها نیز فکر کنید، اما کاوش در مورد مشاغل مختلف نیز بخش مهمی از پیشرفت حرفه‌ای بچه‌ها است.

در حالی که برخی افراد در سن بالاتر نیز در انتخاب شغل مشکل دارند و نمی‌توانند از میان گزینه‌های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنند، کمک کردن به فرزندتان برای آگاهی از مزایا و معایب مشاغل مختلف، به او کمک می‌کند که راحت‌تر در مورد شغل آینده خود تصمیم بگیرد. دانستن راه صحیح انجام این کار، به فرزند شما کمک می‌کند تا غول انتخاب شغل را راحت‌تر شکست دهد و خود را برای موفقیت شغلی آماده کند.

کودکان فقط از تعداد نسبتاً کمی از مشاغلی که با بیشتر با آنها مواجه می‌شوند، آگاه هستند. به عنوان مثال پزشک، دندانپزشک، معلم، آتش نشان، افسر پلیس و هر کاری که والدین و بستگان آنها برای امرار معاش انجام می‌دهند. یادگیری در مورد مشاغل دیگر انتخاب‌های آنها را گسترده‌تر می‌کند و احتمال اینکه آنها بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند، افزایش می‌یابد. با این کار، همین‌طور که به زمان انتخاب شغل نزدیک‌تر می‌شوند، می‌توانند انتخاب‌های خود را محدود کنند و حتی پس از ورود به دبیرستان شروع به گذراندن دوره‌های مرتبط کنند.

چگونه می‌توانید به فرزندان خود در اکتشاف شغلی کمک کنید

آشنایی کودکان با مشاغل مختلف
  • درباره مشاغل مختلف مطالعه کنید: می‌توانید به صورت آنلاین درباره هر شغلی که تصور می‌کنید، اطلاعات به دست آورید. وقتی فرزندتان به هر شغلی ابراز علاقه کرد، او را تشویق کنید تا در مورد آن تحقیق کند تا درباره آن بیشتر بیاموزد.
  • با افراد در مشاغل مختلف صحبت کنید: وقتی با شغلی مواجه می‌شوید که هر دوی شما با آن ناآشنا هستید، در مورد آن شغل از افراد شاغل در آن حیطه سوال کنید. در مورد آموزش‌هایی که برای ورود به آن شغل گذراندند بپرسید و همچنین، از آنها بپرسید که از کاری که انجام می‌دهند راضی هستند یا خیر.
  • از شبکه اطرافیان خود استفاده کنید: هنگامی که فرزندتان به یادگیری در مورد یک حرفه خاص ابراز علاقه می‌کند، سراغ شبکه اطرافیان خود بروید تا فردی را پیدا کنید که بتواند در مورد آن با او صحبت کند.
  • از فرزندان خود محافظت کنید: شبکه‌های اجتماعی ارتباط با غریبه‌هایی را که ممکن است مایل به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد شغل خود باشند، آسان می‌کند. اما، برخی ممکن است خوش نیت نباشند. فرزندتان را در هر جلسه چه حضوری، تلفنی یا از طریق چت تصویری همراهی کنید. خواندن تمام چت‌های فرزند خود را نیز، در برنامه خود قرار دهید.
  • به فرزندتان کمک کنید تا درباره خودش بیاموزد: وقتی دانش آموز شما وارد سال‌های آخر دبیرستان می‌شود، باید برای کشف علایق، ارزش‌ها، شخصیت و استعدادهای خود یک ارزیابی از خود انجام دهد. اصلا نیاز نیست که این کار را خیلی زودتر از این زمان انجام دهد. اما، می‌توانید به او کمک کنید تا در سنین پایین به این ویژگی‌ها فکر کند و درباره اینکه چگونه این ویژگی‌ها بر تصمیم‌گیری او در مورد شغل آینده تأثیر می‌گذارند، بحث کنید.
  • نظرات خود را برای خود نگه دارید: ممکن است فرزند شما به شغلی که فکر می‌کنید برای او اشتباه است، ابراز علاقه کند. ممکن است حق با شما باشد، یا ممکن است به اندازه کافی در مورد آن شغل خاص اطلاعات نداشته باشید که بتوانید نظر خود را به او تحمیل کنید. با هم در مورد آن شغل تحقیق کنید؛ در این تحقیقات ممکن است چیزی یاد بگیرید و فرزندتان مطمئناً از شما یاد خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: مهارت‌های اجتماعی که باید آنها را به کودکان خود آموزش دهیم

راه‌های دیگر برای یادگیری در مورد مشاغل

آشنایی کودکان با مشاغل مختلف

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک شغل، رصد یک روز کاری فردی است که آن کار را انجام می‌دهد. سایه سازی شغلی یا Job shadowing فرصتی را برای فرزند شما فراهم می‌کند ‌تا با دنبال کردن فردی در محل کار برای چند ساعت یا چند روز، از نزدیک با حرفه او آشنا شود و حتی چالش‌های کاری او را نیز از نزدیک مشاهده کند.

شما باید به دنبال هر فرصتی باشید تا فرزندتان را به محل کار بیاورید تا نه تنها در مورد مشاغلی که در آن ابراز علاقه می‌کند یاد بگیرد، بلکه او را از مشاغلی که هرگز در مورد آنها نشنیده است یا اطلاعات کمی در مورد آنها می‌داند آگاه کنید. روز دختر و پسر فرزند خود را به محل کار خود ببرید و آنها را در معرض مشاغل مختلف قرار دهید.

علاوه بر این، برخی مدارس والدین را به مدارس دعوت می‌کنند تا در مورد مشاغل خود صحبت کنند. اگر مدرسه فرزند شما چنین رویدادی را برگزار نمی‌کند، می‌توانید به آنها پیشنهاد برگزاری چنین رویدادی را بدهید.

بیشتر بخوانید: اسباب بازی چقدر آینده کاری کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0