معرفی بازی فکری اونو (Uno)؛ حرفه‌ای بازی کنید

معرفی بازی فکری اونو (Uno)؛ حرفه‌ای بازی کنید

خلاصه: اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که انواع سبک بردگیم را تجربه کرده و به دنبال بازی‌های متفاوت هستید، احتمالا معرفی بازی فکری اونو (Uno) برایتان مفید خواهد بود. ابزار بازی اونو فقط کارت‌ها هستند. دیگر نیازی به تاس و مهره ندارید. نکته مهم این است که خبری از قوانین پیچیده و […]

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که انواع سبک بردگیم را تجربه کرده و به دنبال بازی‌های متفاوت هستید، احتمالا معرفی بازی فکری اونو (Uno) برایتان مفید خواهد بود. ابزار بازی اونو فقط کارت‌ها هستند. دیگر نیازی به تاس و مهره ندارید. نکته مهم این است که خبری از قوانین پیچیده و گیج‌کننده بازی‌های فکری در اونو نیست. در عین حال، ساده بودن قوانین هیچ لطمه‌ای به جذابیت و هیجان آن وارد نکرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش بازی فکری اونو را با هم مرور کنیم.

معرفی بازی فکری اونو

مانند بسیاری از بازی‌های فکری دیگر، عنصر شانس در بازی اونو نیز تأثیرگذار است. از این جهت که بسته به شانس شما و نوع کارت‌هایی که در بازی در اختیارتان قرار می‌گیرند، می‌توانید برنامه‌ها و استراتژی خود را پیاده کنید. قبل از هر چیز، احتمالا این سؤال برای شما به وجود آمده که معنی کلمه اونو (Uno) چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که این کلمه ریشه ایتالیایی و اسپانیایی داشته و به معنای یک است.

معرفی بازی فکری اونو

بر خلاف تاریخچه بردگیم‌ها که به صدها سال قبل بر می‌گردد، بازی اونو در سال 1971 برای نخستین بار توسط فردی به نام مرل رابینز (Merle Robbins) طراحی شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که ایده اصلی بازی مشابه بازی معروف هفت خبیث است که شهرت زیادی بین مردم ایران نیز دارد. به همین دلیل اگر تجربه بازی هفت خبیث را دارید، خیلی راحت بازی اونو را فرا خواهید گرفت.

داستان بازی به طور خلاصه از این قرار است که هر یک از افراد حاضر در بازی باید تلاش کند تا تعداد کارت‌های موجود در دست خود را به یک برساند. کسی که زودتر از دیگران موفق به انجام این کار شود، برنده بازی خواهد بود.

در جدول زیر برخی از اطلاعات کلیدی که برای معرفی بازی فکری اونو ضروری هستند را مشاهده می‌کنید.

گروه سنی بازی7 سال به بالا
تعداد نفرات بازی2 الی 10 نفر (خانوادگی)
متوسط مدت زمان بازی30 دقیقه
درجه سختی بازیکم

محتویات درون بسته بازی فکری اونو چیست؟

قبل از خرید بردگیم یا هر نوع بازی فکری دیگر، بهتر است درباره محتویات درون بسته بازی تحقیق کنید. گاهی اوقات ممکن است به هر دلیل محتویات درون بسته ناقص باشد، که در آن صورت نمی‌توانید از بازی به طور کامل لذت ببرید. بنابراین لازم است بعد از معرفی بازی فکری اونو، مروری بر محتویات درون بسته آن داشته باشیم که به شرح زیر است:

  • 19 کارت سبز رنگ
  • 19 کارت زرد رنگ
  • 19 کارت آبی رنگ
  • 19 کارت قرمز رنگ
  • 8 کارت Draw
  • 8 کارت Skip
  • 4 کارت Wild
  • 4 کارت Wild Draw

باید به این نکته اشاره کنیم که روی کارت‌های 19‌تایی از شماره 1 تا 19 درج شده است. همچنین هر یک از کارت‌های 8‌تایی به رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و سبز هستند. مجموعا 108 کارت در بسته بازی وجود دارد.

معرفی بازی فکری اونو

مراحل بازی فکری اونو

معرفی بازی فکری اونو را با آموزش نحوه انجام آن پی می‌گیریم. برای انجام بازی مراحل زیر را باید قدم به قدم پشت سر بگذارید.

  1. کارت‌ها را به خوبی بر بزنید.
  2. یک نفر مسئولیت توزیع کارت‌ها را بر عهده بگیرد و به هر فرد حاضر در بازی 7 کارت به صورت تصادفی بدهد.
  3. سایر کارت‌های باقی مانده را به پشت روی زمین قرار دهید تا کسی قادر به دیدن آن‌ها نباشد.
  4. در اینجا یکی از کارت‌های موجود در وسط بازی را برگردانید.
  5. سپس کسی که کارت‌ها را توزیع کرد باید آغاز کننده بازی باشد.
  6. او باید یکی از کارت‌های موجود در دست خود را روی زمین قرار دهد یا از کارت‌های وسط بازی بردارد.
  7. به همین ترتیب در جهت عقربه‌های ساعت بازی به نوبت ادامه پیدا می‌کند.
  8. هر زمان فردی تنها یک کارت در دست داشته باشد، با گفتن کلمه اونو برنده بازی می‌شود.

آموزش قوانین بازی فکری اونو

مانند ویژگی‌های بردگیم‌های عالی، بازی اونو نیز از قوانین شفاف و روشنی برخوردار است. به راحتی با یکبار مرور این قوانین به زیر و بم بازی مسلط خواهید شد. پس از آن می‌توانید مانند گیمر حرفه‌ای به بازی ادامه دهید. قوانین اصلی بازی را در این قسمت مرور می‌کنیم.

هر فرد در نوبت بازی خود باید یکی کارت از میان کارت‌هایی که در اختیار دارد روی زمین بگذارد. البته این کارت باید عدد یا رنگ مشابه با کارتی که روی زمین است، داشته باشد. تصور کنید کارت قرمز رنگ با عدد 10 روی زمین است. در این حالت شما می‌توانید یک کارت قرمز رنگ یا کارت رنگ دیگر با شماره 10 را روی زمین قرار دهید. اگر چنین کارت‌هایی در اختیار نداشته باشید، باید به سراغ کارت‌هایی که به پشت روی زمین هستند بروید و یکی از آن‌ها را بردارید. اگر کارتی که برداشتید، قابل بازی کردن باشد، می‌توانید آن را روی زمین بگذارید. در غیر این صورت نوبت نفر بعدی خواهد بود.

معرفی بازی فکری اونو

اما اگر کارت‌هایی بدون عدد از بین 32 کارت دارای نشانه روی زمین قرار داشتند، تکلیف چیست؟ 4 نوع کارت در این دسته قرار دارد. در صورت رو شدن هر یک از آن‌ها باید از قوانین خاص موجود پیروی کرد که در اینجا بررسی می‌کنیم.

1. کارت Draw

اگر کارت Draw روی زمین قرار داشت، فردی که نوبت بازی اوست باید از کارت‌های به پشت روی زمین 2 تا بردارد و در آن نوبت حق بازی کردن ندارد. همچنین اگر این کارت در دست شما قرار داشته باشد، تنها وقتی می‌توانید از آن استفاده کنید که رنگ آن با رنگ کارت روی زمین یکسان باشد.

2. کارت Skip

وقت کارت اسکیپ روی زمین قرار داشته باشد، فردی که نوبت اوست یک کارت را روی زمین قرار می‌دهد ولی نفر بعد از او در آن دور حق بازی ندارد. همچنین اگر این کارت در دست شما قرار داشته باشد، تنها وقتی می‌توانید از آن استفاده کنید که رنگ آن با رنگ کارت روی زمین یکسان باشد. در این حالت نفر بعد از شما حق بازی در آن دور را نخواهد داشت.

3. کارت Wild

اگر فردی کارت Wild را روی زمین قرار دهد، معین می‌کند که بازی با چه رنگی ادامه پیدا کند. مثلا کارت 10 قرمز روی زمین است. شما در نوبت خود کارت Wild را بازی می‌کنید و اعلام می‌کنید که بازی با رنگ زرد ادامه پیدا کند. استفاده از این کارت در هر موقعیت از بازی مجاز است.

معرفی بازی فکری اونو

4. کارت Wid Draw

به قسمت حساس از معرفی بازی فکری اونو رسیدیم. چرا که کارت Wid Draw حکم کارت طلایی را در بازی دارد. هر زمان این کارت توسط بازیکنی روی زمین قرار گیرد، او تعیین می‌کند که بازی با چه رنگی ادامه پیدا کند. علاوه بر آن نفر بعد از او باید 4 کارت از کارت‌های به پشت روی زمین را بردارد. البته استفاده از این کارت تنها زمانی مجاز است که فرد کارت مناسب برای بازی در آن دور از بازی در اختیار نداشته باشد.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی بازی فکری اونو پرداختیم. در مقاله‌های دیگری به معرفی بازی رومیزی شاهراه و معرفی بازی رومیزی شب مافیا پرداختیم. با مطالعه این مقالات به خوبی متوجه خواهید شد که اونو سبکی کاملا متفاوت در مقایسه با بردگیم‌ها دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاکنون بیش از 150 میلیون نسخه از این بازی کارتی به صورت رسمی و با حفظ حق چاپ در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این آمار به خوبی نشان دهنده کیفیت بالای بازی فکری اونو است. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای خاص از بازی‌های فکری و کارتی هستید، اونو انتخابی ارزشمند پیش روی شماست.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0