با معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ آشنا شوید

با معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ آشنا شوید

خلاصه: شاید نام و نشان کارتون‌ها خیلی در یاد و خاطره ما باقی نمانند؛ ولی واقعیت این است که برخی از کاراکترهای انیمشن‌ها به حدی تاثیرگذار هستند که برای همیشه در یادها و خاطره‌ها جاودانه می‌شوند. به عنوان مثال کمتر ایرانی است که کارتون فوتبالیست‌ها را دیده باشد ولی شخصیت‌های اصلی آن یعنی سوباسا و کاکرو […]

شاید نام و نشان کارتون‌ها خیلی در یاد و خاطره ما باقی نمانند؛ ولی واقعیت این است که برخی از کاراکترهای انیمشن‌ها به حدی تاثیرگذار هستند که برای همیشه در یادها و خاطره‌ها جاودانه می‌شوند. به عنوان مثال کمتر ایرانی است که کارتون فوتبالیست‌ها را دیده باشد ولی شخصیت‌های اصلی آن یعنی سوباسا و کاکرو را به یاد نیاورد. در این مطلب قصد داریم تا مروری بر معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ داشته باشیم. کاراکترهایی که در دوران کودکی و نوجوانی با آن‌ها زندگی کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

12 تا از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

خیلی آسان نیست که معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ را بر اساس میزان محبوبیت آن‌ها دسته بندی کنیم. واقعیت این است که هر کدام از شخصیت‌های محبوب کارتونی طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. به همین دلیل ترتیب معرفی شخصیت‌های کارتونی در این مطلب دلیلی بر محبوبیت بیشتر یا کمتر آن‌ها نیست. ضمنا معیار ما انتخاب کاراکترهای برتر از بین کارتون‌هایی است که علاوه بر شهرت جهانی، در کشور ما نیز توسط نسل‌های مختلف دیده شده‌اند.

1. تام و جری

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

تام و جری از جمله معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ به شمار می‌روند که بسیاری از ما دوران کودکی خود را با تماشای آن پشت سر گذاشته‌ایم. جالب است بدانید که ساخت این کارتون در 114 قسمت از سال 1940 تا 1958 به طول انجامیده است. البته پس از اتمام نسخه اصلی و اولیه این کارتون، کمپانی‌های دیگری ادامه آن را ساخته‌اند ولی محبوبیت و جایگاه نسخه اولیه این کارتون را کسب نکردند.

گربه (تام) و موش (جری) این انیمیشن در تضاد و تعارض جدی با هم قرار دارند ولی هر زمان عرصه بر آن‌ها تنگ می‌شود، به خوبی منازعات را فراموش می‌کنند و با هم متحد می‌شوند. به هر حال داستان مهیج و سرگرم کننده این کارتون باعث شده است که دو شخصیت تام و جری هرگز از یادها نروند.

2. میکی موس

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

میکی موس از جمله شخصیت‌های بی‌شمار کارتونی است که شرکت والت دیزنی آمریکا تا به امروز به جهان معرفی کرده است. هوشمندی شرکت والت دیزنی آن بود که شخصیت میکی موس را صرفا در یک کارتون محدود نکرد. بلکه در انیمیشن‌های مختلف از آن استفاده کرد. البته معروف‌ترین حضور این شخصیت کارتونی در انیمیشن سریالی بود که به نام میکی موس ساخته شد. همین ایده باعث شد که عروسک میکی موس در زمان خود در جمع گرانترین عروسک‌های تاریخ قرار بگیرد.

3. باربی

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

خیلی از کودکان و نوجوانان دختر باربی را بیش از آنکه به عنوان کاراکتر کارتونی به خاطر بیاورند، آن را نماد معروفی از عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های خود می‌دانند. به این دلیل که شرکت متل (سازنده باربی) نخستین بار عروسک این کاراکتر را معرفی کرد. باربی بیش از 60 سال است که در کشورهای مختلف دنیا سرک می‌کشد. دنیای مد و لباس کودکان و نوجوانان تا مدت‌ها تحت تاثیر عروسک باربی بود. گران قیمت‌ترین عروسک‌های باربی هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در بازار سرگرمی به خود اختصاص داده‌اند.

40 سال پس از معرفی عروسک باربی مجموعه انیمیشن طولانی باربی در سال 2001 رونمایی شد. جالب است بدانید حدود پخش این انیمیشن حدود 17 سال به طول انجامید. همزمان شرکت‌های انیمیشن‌سازی دیگر نیز از این کاراکتور محبوب در کارتون‌های دیگر خود استفاده می‌کردند. به این ترتیب باربی به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ به خصوص در بین دختران کودک و نوجوان تبدیل شد.

4. لاک پشت‌های نینجا

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

نام لاک پشت‌های نینجا را به خاطر دارید؟ لئوناردو، رافائل، داناتلو و مایکل آنجلو چهار شخصیت کارتونی بی‌نظیر لاک پشت‌های نینجا بودند که خاطرات به یادماندنی را برای همه ما خلق کرده‌اند. تماشای کارتون لاک پشت‌های نینجا یکی از مهیج‌ترین سرگرمی‌های بسیاری از ما در دوره کودکی و نوجوانی بود. تاثیرگذاری این انیمیشن به حدی بالا بود که محدود به دنیای کارتون‌ها نشد و فیلم سینمایی آن را نیز تولید کردند.

محبوبیت این کاراکترها به حدی افزایش پیدا کرد که در حد فاصل سال‌های 1988 تا 1992 به عنوان پرفروش‌ترین عروسک‌ها در سطح دنیا لقب گرفتند. بررسی‌های ما نشان می‌دهند که هنوز جایگاه سومین عروسک‌های پرفروش تاریخ در اختیار لاک پشت‌های نینجا است. اگر نگاهی به لیست بازی‌های نوستالژیک رایانه یا کنسول‌های بازی بیندازیم، لاک پشت‌های نینجا باز هم جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

5. سوباسا و کاکرو (کارتون فوتبالیست‌ها)

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

روزها و ساعت‌هایی که منتظر دیدن یک شوت از سوباسا و کاکرو می‌ماندیم را به خاطر دارید؟ نسخه ابتدایی کارتون فوتبالیست‌ها در سال‌های 1985 تا 1989 در کشور ژاپن تولید و پخش شد. اما خیلی زود این کارتون مرزهای ژاپن را در نوردید و به کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران آمد. فوتبالیست‌ها مجموعا در 371 قسمت پخش شد.

جالب است بدانید که این کارتون در ژاپن محبوبیت چندانی کسب نکرد؛ اما در ایران کودکان و نوجوانان زیادی ساعت‌ها با اشتیاق فراوان در انتظار پخش کارتون فوتبالیست‌ها از تلویزیون می‌ماندند. حتی فوق ستاره فرانسوی یعنی زین‌الدین زیدان نیز یک بار در مصاحبه خود از علاقه قلبی‌اش به این کارتون سخن به میان آورد. در سال‌های اخیر بار دیگر نسخه‌های جدیدتری از کارتون فوتبالیست‌ها ساخته شد که روایت حضور سوباسا در تیم ملی فوتبال جوانان ژاپن بود.

6. کایوت و رودرانر (کارتون میگ میگ)

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

کارتون میگ میگ را به خاطر دارید؟ هر چند کمتر کسی نام دو شخصیت اصلی آن یعنی کایوت و رودرانر را می‌داند ولی بدون تردید آن‌ها در جمع معروف‌ترین شخصیت‌های کارتون تاریخ به حساب می‌آید. در طول این کارتون داستان از این قرار است که کایوت در تلاش برای شکار رودرانر نقشه‌های مختلفی را ترتیب می‌دهد. ولی همواره ناکام باقی می‌ماند. آوای میگ میگ که از رودرانر در ذهن ما باقی مانده است، خاطرات زیادی را زنده می‌کند.

همان طور که احتمالا شما هم شنیده‌اید، قسمت پایانی این انیمیشن با هزینه و سفارش دیوید بکام ساخته شده و در آن کایوت بالاخره موفق به شکار رودرانر می‌شود. بکام بعد از مشاهده ناراحتی فرزندش از موفق نبودن کایوت در شکار رودرانر تصمیم به این کار می‌گیرد.

7. پینوکیو

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

پینوکیو از جمله معدود کارتون‌های ایتالیایی است که آوازه جهانی دارد. پینوکیو در اصل نوعی عروسک چوبی است که رویای خود به دنبال تبدیل شدن به انسانی واقعی است. ماجرای دروغ‌گویی و دراز شدن بینی پینوکیو نیز که نیاز به توضیح ندارد. روح اخلاقی فوق‌العاده حاکم بر داستان کارتون پینوکیو آن را به یکی از آموزنده‌ترین انیمیشن‌های دنیا در عین سرگرم‌کننده بودن تبدیل کرده است. فیلم‌ها و عروسک‌های زیادی نیز از این کاراکتر جذاب تولید شده که در سطح دنیا مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

8. باب اسفنجی

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

باب اسفنجی بیش از دو دهه است که در سطح دنیا پخش می‌شود و تا کنون به نقطه پایان نرسیده است. بنابراین نسل اولی که این کارتون را تماشا کرده‌اند، احتمالا الان صاحب فرزندانی هستند که باید به همراه آن‌ها ادامه کارتون باب اسفنجی را تماشا کنند. طراحی کاراکتر باب اسفنجی در نهایت سادگی صورت و به شکل مکعب صورت گرفته است.

با وجود این، در بین معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ قرار دارد. جالب است بدانید که این کارتون تاکنون حدود 50 جایزه معتبر از جشنواره‌های مختلف بین‌المللی دریافت کرده است. داستان کمیک و نشاط آفرین کارتون باب اسفنجی راز اصلی استقبال کودکان نسل‌های مختلف از آن است.

9. پاندای کونگ فو کار

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

در بین انیمیشن‌هایی که با تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند، کمتر کارتونی را می‌توان پیدا کرد که شهرت و آوازه جهانی پیدا کند. پاندای کونگ فو کار یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ است که برای نخستین بار در سال 2008 بر پرده سینما ظاهر شد. تا کنون سه قسمت از این انیمیشن در اکران شده و فروش بسیار زیادی را در کشورهای مختلف دنیا تجربه کرده است.

این انیمیشن محصول مشترک دو کشور چین و آمریکاست. در طول داستان انیمیشن، کاراکتر اصلی از یک پاندای تنبل زیر نظر استاد خود (شیفو) به پاندای کونگ فو کار تبدیل می‌شود و به نبرد با جنگجووی اژدها می‌رود. ایجاد حس خودباوری در کودکان مهم‌ترین کارکرد اخلاقی و تربیت این کارتون است. البته نباید از کنار شخصیت طنز پاندا نیز به سادگی عبور کنیم.

10. آن شرلی

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

آن شرلی با موهای قرمز هم یکی دیگر از کارتون‌های قدیمی و پرمخاطب در بین کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف به حساب می‌آید. این کارتون در 50 قسمت و مبتنی بر رمان گرین گیبلز ساخته شد. آن شرلی دختری یتیم است که به صورت تصادفی وارد یک خانواده جدید می‌شود و در بین آن‌ها ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند.  هر چند آن شرلی بر خلاف بسیاری دیگر از کارتون‌ها چندان درون مایه طنز نداشت؛ اما از نظر اخلاقی و تربیتی حاوی موضوعات بسیار غنی بود.

11. شرک

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

شرک یکی دیگر از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ است. این کاراکتر در واقع غولی سبز رنگ است که در عین توانایی جسمی بالا، بسیار مهربان و دوست‌داشتنی است. البته بسیاری از مردم در انیمیشن از او می‌ترسند و همین مسئله باعث شده بود که او چندان در بین آن‌ها رفت و آمد نکند. اساس ماجرا در کارتون شرک، قضاوت بی پایه و اساس و نتایجی است که به دنبال دارد. شرک برای تغییر تصویر عمومی که در بین مردم از او وجود داشت، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد. تاکنون چند قسمت از این انیمیشن پخش شده و توجهات زیادی را به خود جلب نموده است.

12. شخصیت‌های کارتون سفرهای میتی کومان

معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ

یکی دیگر کارتون‌های محبوب ژاپنی در بین مردم ایران، بدون تردید سفرهای میتی کومان است. حتما عبارت معروف مأمور مخصوص حاکم بزرگ میتی کومان را به یاد دارید. در کنار آن شخصیت‌های بی‌نظیری مانند داداش کایکو، تسوکه، زمبه و سه‌گارو بودند که ماموریت‌های مختلفی را در کنار هم به سرانجام می‌رساندند. این کارتون در 46 قسمت پخش شد. داستان آن از این قرار بود که حاکم مرکزی در کشور ژاپن به دنبال نظارت بر حاکمان محلی بود و قصد اجرای عدالت در سراسر کشور را داشت. به همین دلیل مأمورانی را برای نظارت بر حاکمان محلی می‌فرستاد که در پی آن ماجراهای جذابی به وقوع می‌پیوست.

کلام پایانی

تعدادی از معروف‌ترین شخصیت‌های کارتونی تاریخ را با هم مرور کردیم. حتما با مطالعه این مطلب، یاد و خاطره بهترین انیمیشن‌های جهان برای کودکان در ذهن شما نیز زنده شد. قطعا هر یک از ما در کودکی آرزو داشتیم که شبیه به محبوب‌ترین شخصیت کارتونی مورد علاقه خود باشیم. محبوب‌ترین شخصیت کارتونی دوران کودکی شما کیست؟ اگر قرار باشد به فهرست بالا، شخصیت‌های دیگری را اضافه کنیم، انتخاب شما کدام کاراکترها هستند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0