هنگام بازی بردگیم با خانواده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

هنگام بازی بردگیم با خانواده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

خلاصه: بردگیم‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید شادی و نشاط را برای جمع‌های خانوادگی به ارمغان می‌آورند. در دنیایی که فضای مجازی افراد را در سنین مختلف به سمت فردگرایی سوق می‌دهند، باید به فکر راه‌هایی برای گرم نگه‌داشتن کانون خانواده‌ها بود. چه راهی بهتر از بازی کردن برای جمع کردن خانواده به […]

بردگیم‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید شادی و نشاط را برای جمع‌های خانوادگی به ارمغان می‌آورند. در دنیایی که فضای مجازی افراد را در سنین مختلف به سمت فردگرایی سوق می‌دهند، باید به فکر راه‌هایی برای گرم نگه‌داشتن کانون خانواده‌ها بود. چه راهی بهتر از بازی کردن برای جمع کردن خانواده به دور یکدیگر سراغ دارید؟ فرقی نمی‌کند که فرزندان شما در سنین کودکی به سر می‌برند یا وارد نوجوانی شده‌اند، بازی کردن همواره باعث تقویت رابطه بین والدین و فرزندان می‌شود. اگر هنوز درباره خرید بردگیم برای سرگرمی‌های خانوادگی دو دل هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده را بررسی خواهیم کرد.

مزایای بازی بردگیم با خانواده

با نگاهی به تاریخچه بردگیم‌ها مشخص می‌شود که بازی‌های رومیزی به تازگی وارد جمع‌های خانوادگی نشده‌اند. سال‌هاست که مردم در کشورهای مختلف از ساده‌ترین ابزارها برای بازی کردن در محیط خانواده استفاده می‌کنند. علی‌رغم اینکه بردگیم‌ها معمولا بازی‌های زمان‌بر هستند، افراد حاضر در بازی آن قدر سرگرم اتفاقات درون آن می‌شوند که گذر زمان را احساس نمی‌کنند. قبل از پرداختن به نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده، بد نیست که تعداد از مهم‌ترین مزایای این بازی‌ها را با هم مرور کنیم.

تقویت پیوند عاطفی بین اعضای خانواده

اولین و مهم‌ترین دستاورد بازی کردن، تقویت پیوند عاطفی بین اعضای خانواده است. یکی از ویژگی‌های بردگیم‌های عالی نیاز به کار گروهی برای پیشبرد داستان بازی‌ها است. همین موضوع باعث می‌شود که افراد با یکدیگر همکاری کنند. در نتیجه نوعی تعامل سازنده بین اعضای خانواده شکل می‌گیرد. این ارتباط باعث می‌شود که پیوند اعضای خانواده با هم در سطح بالایی تقویت شود.

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده

ایجاد بستر گفت‌وگو در خانواده

متاسفانه، آمارها حاکی از آن است که میانگین زمان گفت‌وگوی میان والدین و فرزندان در محیط خانواده در طول شبانه‌روز به کمتر از 30 دقیقه رسیده است. این آمار به وضوح نشان می‌دهد که زنگ خطر برای پایه‌های نهاد خانواده به صدا درآمده است. بازی کردن فرصت لازم را برای شکل‌گیری گفت‌وگو بین اعضای خانواده فراهم می‌کند. به این ترتیب کانون خانواده‌ها گرم‌تر می‌شود. همیشه به خاطر داشته باشید که از دل گفت‌وگو نقاط اشتراک بسیار زیادی به دست خواهد آمد.

خداحافظی کوتاه مدت با موبایل‌ها و رایانه‌ها

یکی از نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده این است که برای چند دقیقه هم که شده از دنیای دیجیتال رها می‌شویم. پر بیراه نیست اگر بگوییم در حال غرق شدن در فضای مجازی هستیم و این موضوع نقش مهمی در بروز اختلافات درون خانوادگی دارد، چرا که اساسا بعد از مدتی اعضای خانواده آن قدر از هم دور می‌شوند که نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند. بازی کردن در کنار اعضای خانواده به شما فرصت می‌دهد تا برای چند دقیقه هم که شده این فضا را دگرگون کنید.

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده

تقویت مهارت کار گروهی

بارها شنیده‌ایم که ما ایرانی‌ها در کار گروهی مشکلات اساسی داریم. راه چاره را با باید در دوران کودکی جستجو کنیم. کودکان کاملا آموزش‌پذیر هستند و می‌توان بر اساس روش‌های علمی آن‌ها مهارت‌های لازم برای کار گروهی را در آن ها نهادینه کرد. بردگیم‌ها ابزارهای تمرین کار گروهی به شمار می‌روند. کودکان در قالب بازی کردن، می‌توانند بدون نگرانی از عواقب تصمیمات‌شان بردن و باختن را در کنار دیگر اعضای خانواده تجربه کنند. قطعا در طولانی مدت مهارت‌های کار گروهی در کودکان تقویت خواهد شد.

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده

مزایای بازی والدین با کودکان بر کسی پوشیده نیست. با وجود این، برخی از والدین گلایه می‌کنند که در جریان بازی کردن با فرزندان‌شان نتایج مثبتی که کارشناسان تربیتی ذکر می‌کنند، محقق نمی‌شود. به نظر شما مشکل از کجاست؟ به نظر می‌رسد که رعایت نکردن برخی نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده باعث بروز این مشکلات می‌شود. هر چند درباره بازی کردن صحبت می‌کنیم؛ اما حتی ساده‌ترین بازی‌ها نیز باید در چارچوب خاص خود برگزار شوند تا نشاط و سرگرمی را برای همه به ارمغان بیاورند. در این جا برخی از نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده را بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب سبک بردگیم مناسب

انواع سبک بردگیم برای بازی در جمع خانواده مناسب نیستند. باید به سراغ بازی‌هایی بروید که برای تمام اعضای خانواده به خصوص کودکان و نوجوانان جذاب باشد. به عنوان مثال بازی‌های ویدیویی در بین نسل‌های جدید جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. بنابراین اگر به سراغ بهترین بردگیم‌ها برای دوست داران بازی‌های ویدیویی بروید، قطعا با استقبال فرزندان خود مواجه خواهید شد.

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده

2. توجه به تعداد نفرات بردگیم

هر بازی بردگیم برای تعداد نفرات خاصی طراحی می‌شود. بنابراین لازم است که حتما قبل از خرید به این موضوع مهم توجه داشته باشید. اگر خانواده پر جمعیتی هستید، باید به سراغ بازی‌های بردگیم برای تعداد بالا بروید. در مقابل اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است، مجبور هستید بازی‌های رومیزی را انتخاب کنید که حتی به صورت دو نفره نیز بتوان آن‌ها را برگزار کرد.

3. در نظر گرفتن درجه سختی بردگیم

بازی‌های بردگیم با درجه سختی بالا برای جمع‌های خانوادگی مناسب نیستند. وقتی صحبت از خانواده می‌شود، کودکان کم سن و سال تا بزرگسالان پا به سن گذاشته در این جمع حضور دارند. سعی کنید به سراغ بازی‌های رومیزی بروید که در عین اینکه چالش‌برانگیز هستند، برای همه سنین قابل فهم باشند. به این معنی که یادگیری و به خاطر سپردن قوانین بازی، برای افراد سخت نباشد.

4. توجه به عنصر شانس در بازی بردگیم

یکی از نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده این است که نباید به سراغ بازی‌های فکری محض بروید. برخی از بردگیم‌ها هستند که شانس، هیچ دخالتی در آن‌ها ندارد. طبیعی است که در این نوع بازی‌ها، بزرگ‌ترها در مقایسه با کودکان شانس پیروزی بیشتری دارند. بهترین ایده برای خرید بردگیم، بازی‌هایی هستند که در عین قرار دادن گزینه‌های مختلف برای انتخاب پیش روی افراد، عنصر شانس هم در تعیین نتیجه نهایی تا حدودی موثر باشد. به این ترتیب کوچک‌ترها نیز احتمال موفقیت بیشتری در بازی خواهند داشت.

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده

5. توجه به اجزای بازی رومیزی

اشاره کردیم که از جمله مزایای بازی رومیزی در جمع‌های خانوادگی افزایش تعامل بین اعضای خانواده و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان است. هر یک از اجزای بردگیم در محقق شدن این هدف دخالت دارند. بازی بردگیم خانوادگی ایده‌آل باید حواس مختلف افراد از جمله دیدن و لمس کردن را درگیر کند. بنابراین از نقش کارت‌ها، تخته، تاست، نشان‌گرها در خرید بردگیم غفلت نکنید.

کلام پایانی

نکات مهم هنگام بازی بردگیم با خانواده را با هم بررسی کردیم. بردگیم‌ها ایده‌ای جذاب برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می‌روند. از طرفی نباید فراموش کنید که قیمت بردگیم در مقایسه با بسیاری دیگر از تفریحات مرسوم، به مراتب کمتر است. به همین دلیل خانواده‌ها با هر میزان از توان مالی به انواع بازی‌های بردگیم دسترسی دارند. در بین انواع بازی‌های رومیزی موجود در بازار، انتخاب شما برای بازی در جمع خانواده چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در خصوص بازی‌های بردگیم در جمع خانواده با ما در میان بگذارید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0