کتاب‌های داستانی آموزنده برای کودکان زیر ۶ سال

کتاب‌های داستانی آموزنده برای کودکان زیر ۶ سال

خلاصه: بیشتر مادرها و پدرها دوست دارند از دوران کودکی فرزندان خود را با دنیای شیرین کتاب‌ها آشنا کنند. خیلی بهتر می‌شود که کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال علاوه بر داشتن داستان جذاب و سرگرم‌کننده آموزنده هم باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر آثار بسیاری برای خردسالان و کودکان منتشر شده که هم تصاویر بانمک […]

بیشتر مادرها و پدرها دوست دارند از دوران کودکی فرزندان خود را با دنیای شیرین کتاب‌ها آشنا کنند. خیلی بهتر می‌شود که کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال علاوه بر داشتن داستان جذاب و سرگرم‌کننده آموزنده هم باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر آثار بسیاری برای خردسالان و کودکان منتشر شده که هم تصاویر بانمک و دوست‌داشتنی دارند و هم محتوای مناسبی برای سنین مختلف در بر دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال آشنا کنیم.

مامان بیا جیش دارم

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه والدینی که کودک دو تا سه ساله دارند، گرفتن کودک از پوشک است. اگر شما هم با این چالش روبه‌رو هستید، کتاب مامان بیا جیش دارم، اثر شکوه قاسم‌نیا می‌تواند کمک بزرگی باشد. این کتاب با تصاویر کودکانه و شعرهای کوتاه و بامزه به‌سرعت فرزند شما را با لگن و دستشویی کردن آشنا می‌کند. شما می‌توانید با خواندن این کتاب و کمک گرفتن از تصاویر آن کودک خود را تشویق کنید تا به‌تدریج مستقل شود و خودش به دستشویی برود.

کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال

اگر کودک شما با این دست کتاب‌های آموزشی که با شعرهای بانمک و تصاویر جالب همراه هستند، ارتباط خوبی برقرار می‌کند، بد نیست بدانید کتاب مامان بیا جیش دارم تنها یک کتاب از یک مجموعه ده جلدی به نام تاتی کوچولوها است. شما می‌توانید این کتاب‌ها را با شعرهای شکوه قاسم نیا و ناصر کشاورز در یک مجموعه ده جلدی تهیه کنید یا بر حسب نیاز فرزند خود برخی از آنها را به‌صورت جداگانه بخرید. این مجموعه کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال می‌توانند هم جنبه آموزشی داشته باشند و هم در علاقه‌مند کردن کودک به کتاب‌خوانی مؤثر باشند. عنوان سایر کتاب‌های این مجموعه به شرح زیر است:

  • تاتی کوچولو می‌خنده // شیرین مثل قنده
  • تاتی کوچولو می‌می می‌خواد // گرسنشه خیلی زیاد
  • تاتی کوچولو تو خونه // ساز می‌زنه، می‌خونه
  • تاتی کوچولو دوست منه // هر روز به من زنگ می‌زنه
  • تاتی کوچولو آب می‌خواد // خسته شده، خواب می‌خواد
  • تاتی کوچولو باهوشه // خودش لباس می‌پوشه
  • تاتی توی بازی‌هاش // دوسته با همبازی‌هاش
  • مامان، می‌خوام بخوابم
  • مامان می‌خوام ورزش کنم

مجموعه کتاب‌های می‌می‌نی

حالا که صحبت از ترانه‌های کودکانه ناصر کشاورز شد، بد نیست به مجموعه کتاب‌های می‌می‌نی هم اشاره کنیم. این مجموعه یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال است که به شعر نوشته شده و داستان‌های یک میمون بازیگوش به نام می‌می‌نی را روایت می‌کند. در هر کتاب می‌می‌نی یک رفتار ناپسند انجام می‌دهد یا به دردسری برخورد می‌کند و هر بار چیز تازه‌ای یاد می‌گیرد. برای مثال در کتاب می‌می‌نی تولد و مهمونی، میمون کوچولو پرخوری می‌کند و مریض می‌شود تا یاد بگیرد نباید در خوردن زیاده‌روی کند.

این مجموعه توسط نشر افق چاپ شده است که یکی از پرافتخارترین ناشران کودک و نوجوان ایران است و تا امروز سه بار به‌عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان در کشور انتخاب شده است. در هرکدام از داستان‌های می‌می‌نی یک درس کوچک برای زندگی وجود دارد. پس اگر از نظر شما اهمیت کتاب خواندن برای کودکان در سرگرمی همراه با آموزش است احتمالاً کتاب‌های می‌می‌نی را می‌پسندید. این مجموعه کتاب دوازده جلدی را هم می‌توانید در بسته‌بندی جالبی به شکل یک کیف تهیه کنید و هم به صورت جداگانه بخرید.

کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال

نه یعنی نه!

در آموزش‌های امروزی کودکان ایمنی بدن و داشتن حریم خصوصی یکی از اصول بسیار مهم است که تا حد بسیاری مورد توجه والدین قرار می‌گیرد. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که والدین بخواهند موقع خرید کتاب کودک برای فرزندان خردسال خود به دنبال کتابی برای آموزش حقوق اولیه انسانی به کودکان خود باشند. اگر شما هم به دنبال چنین کتابی هستید می‌توانید به سراغ کتاب «نه یعنی نه» نوشته جینین ساندرز با تصویرگری چری زامازینگ و ترجمه جواد کریمی بروید.

این کتاب که برای خردسالان ۳ تا ۶ سال نوشته شده است، در مورد دختر کوچکی است که به‌راحتی در مورد کارهایی که دوست ندارد نه می‌گوید. مثلاً اگر دوست نداشته باشد کسی او را ببوسد یا قلقلکش بدهد می‌گوید نه. خواندن این کتاب این فرصت را به کودکان می‌دهد تا از همان دوران کودکی با حقوق خود آشنا شوند و قدرت نه گفتن را یاد بگیرند تا بتوانند خیلی بهتر در مقابل خطراتی مانند خشونت، قلدری یا آزار و اذیت از خود دفاع کنند.

کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال

 از ۱ تا ۱۰

یکی دیگر از مواردی که والدین دوست دارند به کودکان خود آموزش دهند و یادگیری آن برای کودکان مفید خواهد بود، شمارش ساده اعداد است. بنابراین در میان کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال از ۱ تا ۱۰ یک مورد آموزنده و بسیار جذاب است. تصاویر کتاب با رنگ‌های بسیار سرزنده و دلنشین به کودک شما کمک می‌کند که شمارش را با بازی و به شیوه‌ای سرگرم‌کننده یاد بگیرد. در این کتاب از تصاویر حیوانات برای یادگیری اعداد استفاده شده است. پس جدا از یادگیری اعداد، برای یادگیری نام حیوانات و حتی اعضای بدن آنها هم می‌توانید روی این کتاب حساب کنید.

نکته جالب دیگر در مورد این کتاب این است که نویسنده و تصویرگر کتاب، میس فون هات، که خود در رشته آموزگاری طراحی و طراحی گرافیک تحصیل کرده در انتهای کتاب فعالیت‌ها و بازی‌هایی را طراحی و ارائه کرده که به کودکان در درک بهتر شمارش کمک می‌کند. در نتیجه می‌توان این کتاب را به‌عنوان یک کتاب آموزشی جامع برای کودکان در نظر گرفت. مترجم این کتاب سارا یوسف‌پور است و انتشار آن را نشر مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک) برعهده داشته است.

کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال

کتاب‌های هوش و خلاقیت

سنین پیش از دبستان زمانی است که کودکان در کنار بازی کردن با دنیای پیرامون خود آشنا می‌شوند. در این زمان کودکان بیشترین پتانسیل را برای یادگیری چیزهای تازه دارند و خلاقانه‌ترین روش‌ها را برای انجام کارها به کار می‌برند. مجموعه کتاب‌های هوش و خلاقیت ۵ جلد دارند و برای کودکان ۴ تا ۶ سال طراحی شده‌اند. این کتاب‌ها طوری طراحی شده‌اند که کودکان بتوانند با کمک آنها ضمن بازی، تمرین‌هایی را انجام دهند که برای رشد خلاقیت و هوش آنها مناسب است. نویسنده این کتاب‌ها امیرهوشنگ اقبال‌پور است و انتشارات آبرنگ آن را به چاپ رسانده است.

کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال

راه‌های انتخاب کتاب کودک

اینها تنها تعدادی از کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال هستند. در بازار کتاب ده‌ها عنوان دیگر هم وجود دارد. زیاد بودن تعداد عنوان کتاب‌ها در کنار حساسیتی که والدین در مورد کودک خود دارند، کار انتخاب کتاب برای کودکان را دشوار می‌کند. به همین دلیل بیشتر والدین احساس می‌کنند به راهنمای خرید کتاب کودک نیاز دارند تا بهترین انتخاب‌ها را برای کودک خود داشته باشند. اما لازم نیست خیلی سخت بگیرید می‌توانید در خرید به موارد زیر توجه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید:

  • به گروه سنی کتاب توجه کنید.
  • به دایره لغات موجود در کتاب توجه کنید تا متناسب با توانایی درک کودک شما باشد.
  • به جذاب بودن تصاویر کتاب توجه کنید.
  • ببینید پیام اصلی کتاب برای کودک چیست.
  • سلیقه و شخصیت کودک خود را هم در نظر بگیرید.

در این مقاله ما تعدادی از کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال را به شما معرفی کردیم، اما شما خیلی راحت می‌توانید با کمک موارد بالا و سر زدن به کتاب‌فروشی‌ها یا گشتن در سایت‌های فروش کتاب، کتاب‌های بیشتری برای فرزند خود پیدا کنید و آنها را به دنیای شگفت‌انگیز و خلاقانه کتاب‌ها وارد کنید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0