چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

خلاصه: بسیاری از کودکان هستند که با وجود انبوهی از اسباب بازی، باز هم سراغ عروسک‌های رنگارنگ و جورواجور خود می‌روند. آنها که بیشتر دخترها هستند، عروسک خود را تا پارک می‌برند و آن را درون کالسکه می‌گذارند، خانه مادربزرگ عروسک را همراه خود می‌برند و حتی همانند مادر مراقبت آنها هستند و تمام رفتارهای محبت‌آمیز […]

بسیاری از کودکان هستند که با وجود انبوهی از اسباب بازی، باز هم سراغ عروسک‌های رنگارنگ و جورواجور خود می‌روند. آنها که بیشتر دخترها هستند، عروسک خود را تا پارک می‌برند و آن را درون کالسکه می‌گذارند، خانه مادربزرگ عروسک را همراه خود می‌برند و حتی همانند مادر مراقبت آنها هستند و تمام رفتارهای محبت‌آمیز را به آنها نشان می‌دهند.

آیا تمام این مواردی که عنوان کردیم در دختر شما نیز وجود دارد؟ به گفته کارشناسان رشد و روانشناسان کودک، تمایل دختر خردسال شما به عروسک‌های نوزاد طبیعی و کاملا عادی است. برای درک بهتر اینکه چرا کودک شما عروسک کودک خود را رها نمی‌کند و چگونه اسباب بازی مورد علاقه او ممکن است رشد اجتماعی و عاطفی او را تقویت کند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

چرا دخترها دوست دارند با عروسک نوزاد بازی کند؟

اگر اتاق بازی دختر شما پر از اسباب‌بازی‌های مختلف، کتاب‌ها و بازی‌های هیجان‌انگیز است، ممکن است برای شما عجیب باشد که چرا تنها یک یا چند عروسک به همدم شب و روز دختر شما تبدیل شده است. بسیاری از روانشناسان این موضوع را در هم حسی عروسک با دختربچه‌ها می‌دانند. عروسک‌های نوازد با ترجیحات حسی دختربچه‌ها مطابقت دارد، اما وقتی بچه‌ها کمی بزرگتر می‌شوند، بدون توجه به شکل ظاهری عروسک‌ها شروع به ارتباط با عروسک‌ها می‌کنند.

ارتباط انسانی بخش عمده‌ای از تجربیات روزانه کودکان خردسال را تشکیل می‌دهند. وقتی دختربچه‌ای 1 یا 2 ساله است، مهم‌ترین بخش زندگی آنها را اطرافیان شامل می‌شوند و عروسک‌ها فقط آدم‌های مینیاتوری هستند که شباهت زیادی به اطرافیان کودک دارند. بچه‌ها معمولا به این سمت کشیده می‌شوند که بازی‌ها را به سمت دنیای واقعی بکشانند و در آن تخیل خود را قوی کنند. در آغوش گرفتن، بوسیدن و خواباندن عروسک نوازد برای دخترها بهترین حس را دارد.

کودکان پیش از آنکه شروع به حرف زدن کنند، از عروسک‌ها برای انتقال احساساتشان استفاده می‌کنند. اگر کودک عروسکی را برمی‌دارد و به آن غذا می‌دهد یا به شکل دیگری محبت را به او نشان می‌دهد، درست همان رفتاری را نشان می‌دهد که والدین نسبت به او دارند. این درست اهمیت بازی با عروسک را نشان می‌دهد، چرا که دختربچه با این روش می‌تواند مراقبت و محبت را تمرین کند.

چرا دخترها باید با عروسک نوزاد بازی کنند؟

چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

در حالی که خرید عروسک لزوماً بخشی برنامه روتین تمام کودکان نیست، اما کارشناسان معتقدند که آنها مزایای رشدی زیادی برای کودکان خردسال دارند که چشم پوشی کردن از آنها به ضرر کودکان خواهد بود. خرید عروسک به کودکان خصوص دخترها این فرصت را می‌دهد که همدلی را یاد بگیرند و نسبت به دیگران توجه نشان دهند.

در کنار مزایای اجتماعی-عاطفی، بازی با انواع عروسک همچنین می‌تواند مهارت‌های دیگر را در دختران تقویت کند که به آمادگی کودک برای زندگی در آینده کمک می‌کند. در ادامه بیشتر درباره مزایای بازی با عروسک نوزاد در دختران خواهیم گفت.

مهارت در برقراری ارتباط

در حالی که عروسک‌ها زبانی برای صحبت ندارند، اما این مانع از گفتگوی دخترها با آنها نمی‌شود. دخترها از طریق صحبت کردن با عروسک‌هایشان مهارت‌های کلامی را تمرین می‌کنند. اگر آنها از گفتن چیزی مطمئن نیستند یا می‌ترسند آن را بیان کنند، ممکن است آن را به عروسک خود بگویند.

عروسک‌ها همچنین می‌توانند مهارت‌های اجتماعی در کودکان را تقویت کنند. با نزدیک شدن به سن سه تا چهار سالگی، خواهید دید که دختر شما عروسک را به دکتر یا مدرسه می‌برد و با بچه‌های دیگر درباره این داستان‌ها گفتگو می‌کند.

بازی با عروسک، همچنین این فرصت را برای دخترها فراهم می‌کند تا کلمات مناسب برای احساساتی که ممکن است نتوانند بروز دهند، مانند گرسنگی، خواب یا غمگین بودن را یاد بگیرند. این مدل بازی به راحتی می‌تواند ارتباط برقرار کردن را در دخترها تقویت کنند و همچنین دایره لغات آنها را افزایش دهند.

عروسک بازی همچنین می‌تواند به کودک کمک کند تا احساسات خود را بیان کند. اگر کودکی احساس خجالت می‌کند، می‌توانید در مورد نوزاد از او بپرسید و به همین راحتی راهی برای مکالمه با او مهیا کنید. از آنجایی که نقش بازی کردن در بازی با عروسک نوعی فرافکنی است، اگر فرزندتان به شما بگوید که عروسکش غمگین یا ترسیده است، به حرف او گوش دهید و سعی کنید تا عروسک را خوشحال کنید.

تفکر خلاقانه

چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

همان‌طور که کودکان نوپا رشد می‌کنند، دخترها نیز در بازی خود با عروسک وانمود می‌کنند که عروسک نوزاد آنها در حال رشد است. کودکان می‌توانند چیزهایی را که برایشان اتفاق افتاده یا چیزهایی را که در زندگی واقعی یا کتاب‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی دیده‌اند نمایش دهند. همچنین، می‌توانند از تخیل خود برای فکر کردن به آنچه ممکن است یک نوزاد انجام دهد و چگونه یک مراقب ممکن است برای مراقبت از او انجام دهد، استفاده کنند.

شما می‌توانید در این بازی با دختر خود همراه شوید و اجازه دهید تا خلاقیت خود را در بازی به کار بگیرد. برای این کار حتما لازم نیست که تمام وقت کنار دختر خود بنشینید و از او بپرسید که آیا بچه گرسنه است؟ چی میخوای بهش غذا بدی؟.” به جای این کار می‌توانید به قابلمه کوچک با ماکارونی خشک و یک قاشق چوبی به او بدهید تا او را برای ادامه خلاقیت تشویق کنید.

همدلی

ویژگی‌های رایج در هر کودک نوپا مانند بی‌حوصلگی و لج‌بازی، نشان می‌دهد که بچه‌های کوچک اغلب برای تصدیق و جلب رضایت اطرافیان خود تلاش می‌کنند. بچه‌ها برای عادت کردن به این واقعیت که دیگران افکار و احساسات متفاوتی دارند، مشکل دارند و سخت می‌توانند با این مشکل کنار بیایند.

بازی با عروسک می‌تواند به پرورش همدلی در دخترها کمک کند، به‌ویژه زمانی که یک بزرگسال در این بازی کودک را همراهی می‌کند. به عنوان مثال، اگر کودک شما وانمود کند که عروسک نوزادش گریه می‌کند، ممکن است بپرسید: “آیا کودکت غمگین است؟” یا “به نظرت چه چیزی باعث می‌شه که نوزاد حس بهتری داشته باشه؟”

این به دخترها و تمام کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند احساسات را بشناسند و همچنین بتوانند احساسات و وضعیت دیگران را درک کنند.

مهارت‌های حرکتی ظریف

در حالی که خرید اسباب بازی ساختنی مانند پازل و لگو می‌تواند روی تقویت مهارت‌های حرکتی در کودکان اثر بگذارند، اما بسیاری از دخترها دوست دارند تا لباس عروسک را خودشان را تن او کنند و درآورند. این حرکات دشوار به بچه‌ها فرصت می‌دهد تا این مهارت‌های عملی را تمرین کنند.

مهارت در خودکفایی

چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

وقتی دخترها به عروسک‌های نوزادشان با استفاده از فنجان، چنگال و قاشق غذا می‌دهند، می‌توانند غذا خوردن و متکی بودن به خود را تمرین کنند. عروسک بازی همچنین به دخترها یاد می‌دهد که چگونه بهداشت فردی را رعایت و آن را تمرین کنند. بسیاری از دخترها دوست دارند موهای عروسک‌هایشان را شانه کنند و حتی برای آنها مسواک نیز تهیه می‌کنند.

مهارت در آرام کردن خود

وقتی دختر شما عروسک نوزاد خود را در آغوش می‌گیرد، نه تنها این صحنه واقعا زیباست، بلکه به او کمک می‌کند تا با احساسات عاطفی بزرگ کنار بیاید. هرچه باشد، در آغوش کشیدن و بوس کردن عروسک‌های نوزاد مزایای بسیاری برای دختربچه‌ها دارد. در این مدل بازی، کودکان یاد می‌گیرند که چگونه با آرام کردن عروسک‌هایشان خود را نیز آرام کنند.

چه زمانی باید دختر شما بازی با عروسک را آغاز کند؟

هنگامی که نوزاد برای در دست گرفتن اشیاء آماده شد، می‌توان یک عروسک نرم (بدون چشمان سفت یا دیگر اجزای خطرناک برای نوزاد)، برای او خرید.

بسیاری از دختربچه‌ها در سنین 1 تا 4 سالگی به عروسک‌ها علاقه پیدا می‌کنند. اما اگر فرزندتان اولین عروسک خود را رد کرد، ناامید نشوید. به هر حال، برخی از عروسک‌ها می‌توانند برای برخی از کودکان ترسناک باشند و حداقل در ابتدا دچار ترس از عروسک شوند. آنها ممکن است در این سن برای وسیله‌ای با دو دست و پا آماده نباشند.

در خانواده‌های چند فرزند می‌توان عروسک‌های نوزاد را به عنوان یکی از خواهرها و برادرها و عضوی از خانواده معرفی کرد.

چرا دخترها عروسک نوزاد دوست دارند؟

از یک کودک 1 ساله انتظار نداشته باشید که صحنه‌های واقعی را در بازی با عروسک اجرا کند. ممکن است اولین در آغوش کشیدن عروسک در فرزند خود را در ۱۲ ماهگی ببینید. مواردی مانند غذا دادن، خواباندن، عوض کردن پوشک بچه و دیگر موارد، به مرور اتفاق می‌افتند و شما می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

علیرغم مزایای عروسک بازی، اگر اتاق بازی شما بدون عروسک باشد، کودک شما محکوم به فنا نیست. در غیاب عروسک، یک عروسک حیوان که می‌توان آن را در آغوش گرفت، غذا داد و به رختخواب برد، می‌تواند به پرورش تخیل و تمرین همدلی در دخترها کمک کند.

سخن پایانی

کارشناسان موافقند که عروسک بازی مزایای بسیاری برای دخترها و حتی پسرها دارد. دادن یک عروسک نوزاد نرم و راحت به دخترتان (و در آغوش گرفتن آن)، مهارت‌های حرکتی و اجتماعی او را توسعه می‌دهد و باعث رشد اجتماعی و عاطفی در کودک شما می‌شود. اگر دختر شما به سمت عروسک‌های نوزاد گرایش ندارد، نگران نباشید. آنها می‌توانند در عروسک حیوانات نیز این مزایا را پیدا کنند و تمام خاطرات به وجود آمده با عروسک نوزاد را، با این مدل عروسک‌ها رقم بزنند.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0