مزایای بازی با لگو برای کودکان چیست؟

مزایای بازی با لگو برای کودکان چیست؟

خلاصه: در دنیایی که مملو از اسباب بازی‌های رنگارنگ و فریبنده است، یک اسباب بازی قدیمی وجود دارد که هنوز هم کودکان و حتی بزرگسالان عاشق آن هستند و در هر خانه‌ای یک نمونه از آن یافت می‌شود. درست حدس زدید، درباره لگو صحبت می‌کنیم. آن آجرهای کوچکی که بچه‌ها را ساعت‌ها مشغول نگه می‌دارند، در […]

در دنیایی که مملو از اسباب بازی‌های رنگارنگ و فریبنده است، یک اسباب بازی قدیمی وجود دارد که هنوز هم کودکان و حتی بزرگسالان عاشق آن هستند و در هر خانه‌ای یک نمونه از آن یافت می‌شود. درست حدس زدید، درباره لگو صحبت می‌کنیم. آن آجرهای کوچکی که بچه‌ها را ساعت‌ها مشغول نگه می‌دارند، در حالی که برای درست کردن و کنار هم قرار دادن آنها از خلاقیت خود استفاده می‌کنند.

بازی با لگو مزایای بسیاری برای کودکان دارد و به همین خاطر، به هیچ عنوان جای تعجب ندارد که بسیاری آن را بهترین اسباب‌بازی دنیا می‌دانند. با اطمینان می‌توان گفت که این اسباب بازی بهترین ابزار برای یادگیری در سنین پایین است. بنابراین، بیایید با هم نگاهی به مزایای بازی با لگو این بازی محبوب کودکان و بزرگسالان بیندازیم.

تقویت تفکر خلاقانه

یادگیری بازی با لگو بسیار آسان است و این به خاطر آزاد بودن روش بازی با این آجرهاست. لگو اسباب بازی‌ای نیست که کودک را با تنها یک روش بازی محدود کند و دریایی از روش‌ها و مدل‌های کار با آجرها وجود دارد و دست کودک برای استفاده از خلاقیت بسیار باز است.

کودکان باید به این فکر کنند که چه چیزی بسازند، چگونه آن را بسازند و سپس راهی بیابند تا آنچه را که در تخیل آنهاست را زنده کنند. در حالی که ممکن است در جعبه لگو خریداری شده توسط شما یک مدل ساخته شده وجود داشته باشد که راهنما است، اما باز هم محدودیتی برای استفاده تنها از آن روش وجود ندارد و کودک شما می‌تواند با تفکر خلاقانه خود جذاب‌ترین سازه‌ها را بسازد.

تقویت مهارت‌های حرکتی

مزایای بازی با لگو

کنار هم قرار دادن این آجرها نیاز به قدرت حرکتی و استفاده از دستان دارد. این امر لگو را به یک فعالیت فیزیکی خوب تبدیل کرده است که هماهنگی خوبی بین عضلات به وجود می‌آورد و ماهیچه‌های کوچک دست کودکان را تقویت می‌کند.

در واقع، بازی با آجرهای کلاسیک لگو برای کودکان نوپا سخت است، زیرا هم امکان خورده شدن آنها وجود دارد و هم اینکه انگشتان ظریف آنها توانایی در دست گرفتن آنها را ندارد. به همین خاطر، مدل‌های بزرگ لگو برای سنین پایین توصیه می‌شود.

تقویت هماهنگی دست و چشم

بازی با لگو و سایر اسباب بازی‌های ساختنی، در واقع باعث تقویت مهارت‌های فیزیکی در کودکان می‌شود. در دست گرفتن قطعات لگو و جابجا کردن آنها، به توسعه هماهنگی چشم و دست کمک می‌کند و باعث می‌شود که کودک یاد بگیرد که از این دو عضو بدن چگونه به صورت همزمان استفاده کند.

تقویت مهارت حل مسئله

مزایای بازی با لگو

حل مسئله مهارتی که اغلب به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای برجسته شدن در محل کار شناخته می‌شود و معمولا نیز بهتر است از همان اوایل زندگی تقویت و نهادینه شود.

در حالی که این امکان برای شما فراهم است که به عنوان بزرگسال این مهارت را در خود تقویت کنید، اما بهترین راه برای تقویت این مهارت در کودکانتان این است که آنها را سرگرم بازی‌ای بکنید که در آن نیاز به حل مسائل و مشکلات دارند. لگو چه ربطی به حل مسئله دارد؟

همان‌طور که کودکان در حال ساخت و کنار هم قرار دادن آجرها هستند، اساساً یک مسئله را بعد از دیگری حل می‌کنند، زیرا می‌فهمند که چگونه قطعات را در کنار هم قرار دهند و اینکه ساختار آن را به چه صورت بچینند که مدل ذهنی آنها شکل بگیرد. آنها اساساً در حال یادگیری فناوری اولیه و مهارت‌های مهندسی هستند.

تقویت توجه و تمرکز

یکی از دلایل مفید بودن لگو برای مغز این است که باعث افزایش تمرکز می‌شود. هرچه کودک بیشتر در یک فعالیت غرق و “گم شود”، توانایی کودک برای تمرکز بیشتر می‌شود.

کودک نوپای شما ممکن است فقط 5 دقیقه بازی کند، اما زمانی که او بالغ می‌شود و در فعالیت‌های خود درگیر می‌شود، زمانی که برای یک فعالیت صرف می‌کند افزایش می‌یابد. بازی‌ای که در آن کودک به طور فعال درگیر تفکر است، تأثیر مثبتی بر رشد توجه او خواهد داشت و این درست نقطه مقابل موبایل و سرگرمی‌های این‌چنینی است.

تقویت مهارت برنامه ریزی

مزایای بازی با لگو

یادگیری برنامه ریزی مهارتی است که باید مانند هر مهارت دیگری تمرین شود. یادگیری نحوه برنامه ریزی به کودک کمک می‌کند تا بتواند در آینده و در مدرسه و زندگی نظم داشته باشد.

آیا تا به حال نقاشی یک کودک از خانواده خود را دیده‌اید، جایی که آخرین نفر در گوشه‌ای جا شده است؟ این نشان دهنده توانایی رشد کودک برای برنامه ریزی قبل از شروع یک کار و همچنین مهارت‌های او در هنگام برنامه ریزی است.

لگو ابزاری عالی برای تمرین برنامه در ذهن است. یک کودک نوپا ممکن است با بازی با لگو شروع کند و متوجه شود که آنها به هم متصل می‌شوند و می‌توانند روی هم قرار بگیرند تا یک سازه را بسازند. بعداً، همان‌طور که مغز آنها رشد می‌کند، آنها شروع به ساختن ساختارهایی بزرگتر و با برنامه ریزی قبلی و ذهنی می‌کنند.

آشنایی با رنگ‌ها و اشکال

یادگیری رنگ‌ها و اشکال در اوایل کودکی لزوماً نیازی به آموزش رنگ‌ها و اشکال ندارد. به سادگی با قرار دادن کودک در معرض فعالیت‌ها، بازی‌ها و اسباب بازی‌های آموزشی، آنها به طور اتفاقی این مفاهیم را یاد خواهند گرفت. یادگیری اشکال و رنگ‌ها در لگو نیز با در دست گرفتن آجرها آغاز می‌شود.

تقویت مهارت‌های اجتماعی

مزایای بازی با لگو

در حالی که بسیاری از این مهارت‌ها در بازی تک نفره با لگو ممکن است به دست آیند، اما یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها که در بازی لگو به دست می‌آید مهارت اجتماعی در کودکان است.

وقتی بچه‌ها چیزی را با هم می‌سازند، یاد می‌گیرند که چگونه وسایل خود را با هم به اشتراک بگذارند، نظرات دیگران را در نظر بگیرند، به نوبت بازی کنند، صبور باشند، انتقاد کنند و انتقاد بپذیرند. آنها همچنین لذت کار مشترک با یک نفر و همچنین لذت ساده گذراندن وقت با دوستان را تجربه می‌کنند.

رشد عاطفی

بازی با اسباب‌بازی‌های ساختنی نه تنها یک فعالیت درمانی است و باعث کاهش استرس می‌شود، بلکه می‌تواند فعالیتی برای رشد عاطفی نیز باشد. وقتی کودکان درگیر بازی‌های وانمودی با دیگران می‌شوند، به اصطلاح، به شیوه‌ای ایمن و سالم «زندگی واقعی خود را به نمایش می‌گذارند».

آنها نقش بازی می‌کنند، صحبت می‌کنند، وانمود می‌کنند که بزرگ هستند و سعی می‌کنند از طریق بازی تمام جنبه‌های زندگی را درک کنند.

یادگیری مهارت‌های ریاضی پایه

یکی از دلایلی که لگو برای رشد کودکان خوب است این است که به ایجاد یک پایه اولیه برای مفاهیم ریاضی مانند شکل، مفهوم عدد، اندازه گیری و غیره کمک می‌کند. در حین کار با آجرهای کوچک لگو، کودکان مفاهیم و اصطلاحات ریاضی را یاد می‌گیرند.

استقامت

مزایای بازی با لگو

احساس مصمم بودن برای تکمیل کاری، استقامت کودک را تقویت می‌کند و این می‌تواند بهترین درس برای آنها باشد. فعالیتی مانند ساختن سازه دارای یک نقطه شروع و یک هدف مطلوب است. تعداد کمی از کودکان راضی می‌شوند که ساخت و ساز خود را نیمه کاره رها کنند و همین موضوع، به آنها انگیزه‌ای برای استقامت می‌دهد.

سخن پایانی

داستان برند لگو نشان می‌دهد که این اسباب بازی در طی چندین سال هنوز هم به عنوان اسباب بازی محبوب است و در زمان خرید اسباب بازی، اولین گزینه به شمار می‌آید. این اسباب بازی ساختنی مزایای بسیاری برای کودکان دارد که چشم پوشی کردن از آنها تقریبا غیرممکن است.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0