بازی‌هایی که می‌توان با توپ انجام داد

بازی‌هایی که می‌توان با توپ انجام داد

خلاصه: توپ بازی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایی است که سال‌هاست کودکان را در سراسر دنیا سرگرم و شاد می‌کند. موقع خرید اسباب بازی هم توپ یکی از اولین گزینه‌هایی است که والدین انتخاب می‌کنند. بازی‌های با توپ انواع بسیاری دارند. از ورزش‌های مشهور و پرطرفداری مانند فوتبال و بسکتبال گرفته تا بازی‌های خلاقانه‌ای که خود شما […]

توپ بازی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایی است که سال‌هاست کودکان را در سراسر دنیا سرگرم و شاد می‌کند. موقع خرید اسباب بازی هم توپ یکی از اولین گزینه‌هایی است که والدین انتخاب می‌کنند. بازی‌های با توپ انواع بسیاری دارند. از ورزش‌های مشهور و پرطرفداری مانند فوتبال و بسکتبال گرفته تا بازی‌های خلاقانه‌ای که خود شما می‌توانید اختراع کنید. بازی کردن با توپ نه تنها برای کودکان سرگرم‌کننده است، بلکه می‌تواند در رشد آنها هم نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع بازی‌های با توپ و مزایایی که برای فرزندان ما دارند بیشتر آشنا شویم.

بازی با توپ چه مزیت‌هایی برای کودکان دارد؟

توپ یکی از اسباب بازی های مناسب بازی مستقل کودکان است. انجام بازی‌ها با توپ به کودکان کمک می‌کند تا هماهنگی بین دست و چشم خود را تقویت کنند. همچنین مهارت‌های حرکتی کودکان هم با این بازی‌ها بهبود پیدا می‌کند. افزایش مهارت درک موقعیت، حل مسئله، تعادل و حتی مهارت‌های زبانی و اجتماعی از دیگر فواید بازی کردن با توپ است.

والدین باید با توجه به سن کودکان بازی‌های مناسب آنها را انتخاب کنند. برای کودکان کم‌سن‌تر می‌توان از توپ‌های سبک‌تر و کوچک‌تر استفاده کرد. برای مثال کودکان می‌توانند با یک توپ کوچک ساحلی مهارت پرت کردن را تمرین کنند. فرزندان نوپای شما به راهنمایی بیشتری از طرف شما احتیاج دارند. هرچه سن بچه‌ها بیشتر می‌شود، مهارت آنها هم افزایش پیدا می‌کند و خودشان به تنهایی بازی می‌کنند.

بازی‌های با توپ

ورزش‌هایی که با توپ انجام می‌شوند

در دنیا ده‌ها ورزش مختلف با توپ وجود دارد. احتمالا فوتبال محبوب‌ترین ورزش توپی دنیا است. ورزش‌های دیگری مانند بسکتبال، والیبال، هندبال، بیسبال و واترپلو ورزش‌های توپی دیگری هستند که شهرت بسیاری دارند. اگر فرزند شما در بازی‌های با توپ استعداد دارد، شاید بتواند در یکی از این ورزش‌ها به‌خوبی بدرخشد.

البته ورزش‌هایی که نام بردیم فقط تعدادی از ورزش‌هایی هستند که با توپ انجام می‌شوند. ورزش‌های دیگری هم وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند. برای مثال سپک تاکرا، ورزشی شبیه به والیبال است که در آن به جای دست از پا استفاده می‌شود. بد نیست تا فرزند خود را با بازی‌ها و ورزش‌های مختلف آشنا کنیم. به این صورت می‌توانیم فرزند خود را به فعالیت‌های فیزیکی علاقه‌مند کنیم و آمادگی جسمانی و خلاقیت را در او افزایش دهیم.

بازی‌های نوستالوژیک با توپ

بسیاری از بازی‌های قدیمی که در زمان کودکی انجام می‌دادیم، با توپ انجام می‌شوند. این بازی‌ها که معمولا به صورت گروهی انجام می‌شوند، فرصت خوبی را فراهم می‌کنند تا کودکان با همسالان خود در ارتباط باشند و مهارت‌های جسمی و اجتماعی خود را بهبود ببخشند. می‌توانیم خودمان قوانین بازی های نوستالژیک را به فرزند خود بیاموزیم و با او بازی کنیم.

از بازی‌های قدیمی و دوست‌داشتنی که با توپ انجام می‌شوند می‌توان به وسطی، استپ هوایی و هفت سنگ اشاره کرد. البته اکثر بازی‌های با توپ قدیمی به فضایی باز احتیاج دارند. می‌توانید کودک خود را به پارک ببرید و از مادرها و پدرهای دیگر هم بخواهید تا کودکان خود را بیاورند. به این ترتیب بچه‌ها با هم آشنا می‌شوند و سرگرمی جالبی پیدا می‌کنند.

بازی‌های با توپ

 بازی‌های تک‌نفره با توپ

بیشتر بازی‌های با توپ به صورت جمعی اجرا می‌شوند، اما روزهایی که کودک شما در خانه تنهاست هم می‌تواند با یک توپ خود را سرگرم کند. مثلا می‌توانید برای او یک توپ کوچک و یک دروازه بخرید تا شوت کردن را تمرین کند. حتی می‌توانید یک یا چند دایره رنگی روی کاغذ بکشید و آنها را ببرید. سپس کاغذها را به دیوار بچسبانید و از فرزند خود بخواهید با دستانش توپ را به سمت دایره‌ها پرت کند.

یکی دیگر از بازی‌های جالبی که کودکان می‌توانند به تنهای یا با دوستان خود انجام دهند، حمل توپ با قاشق است. نحوه این بازی به این صورت است که کودک پشت قاشق را در دهان خود می‌گذارد و یک توپ کوچک مانند توپ پینگ‌پونگ را روی قاشق می‌گذارد. او باید بدون اینکه توپ از درون قاشقش به زمین بیفتد، آن را حمل کند و در داخل لیوانی که در سمت دیگر اتاق قرار دارد، بیندازد.

بازی‌های با توپ داخل خانه

بسیاری از والدین به خاطر زندگی در آپارتمان و نگرانی از سر و صدای اضافه یا شکستن وسایل خانه برای فرزند خود توپ نمی‌خرند. خرید یک اسباب بازی پسرانه حتما پسر شما را خوشحال می‌کند، اما شاید هیچ وسیله‌ای جای یک توپ ساده را نگیرد. البته بازی‌های با توپ هم وجود دارد که می‌توانید در فضای بسته انجام دهید.

مثلا می‌توانید یک یا چند جعبه قدیمی بردارید و دو طرف آنها را سوراخ کنید. جعبه‌ها را در امتداد هم به صورت برعکس روی زمین قرار دهید. حالا یک تونل دارید. از کودک خود بخواهید تا توپ را از تونل عبور دهد. می‌توانید این بازی را در تولدها و جمع‌های بزرگ‌تر هم امتحان کنید. هرکس که توپ‌های بیشتری را از تونل رد کرد برنده است.

یکی دیگر از بازی‌های با توپ داخل خانه عبور توپ از مارپیچ است. برای این کار به چند وسیله مانند کتاب، نی و توپ پینگ‌پونگ احتیاج دارید. کتاب‌ها و وسایل را به شکل یک مارپیچ بچینید. حالا توپ را در ابتدای مارپیچ قرار دهید. از کودک بخواهید که نی را در دهان خود بگذارد و با فوت کردن سعی کند توپ را تا انتهای مارپیچ ببرد تا برنده بازی شود.

بازی‌های با توپ

لذت‌بخش‌ترین بازی های با توپ

در دنیا صدها بازی مختلف با توپ وجود دارد، اما احتمالا لذت‌بخش‌ترین بازی‌های با توپ آنهایی است که خود شما اختراع می‌کنید. می‌توانید با توجه به بازی های کودکان در هر سن و شخصیتی که از فرزند خود سراغ دارید، یک بازی جالب برای او بسازید. برای این کار می‌توانید از خود کودک هم کمک بگیرید. مثلا از او بپرسید با آن توپ می‌توانیم چه کارهایی انجام دهیم؟ بیا ببینیم هرکدام از ما چقدر می‌توانیم توپ را بلند پرت کنیم؟ یا بیا سعی کنیم توپ را طوری به هم پرت کنیم که به زمین نخورد.

بگذارید کودک شما از تمام تخیلات و خلاقیت خود استفاده کند. حتی می‌توانید وسایل دیگری را هم به بازی اضافه کنید. مثلا شاید یک سبد بتواند بازی شما را جالب‌تر کند. در این صورت ممکن است متوجه شوید کودک شما که قبلا به توپ‌ها توجه زیادی نشان نمی‌داد، حالا دارد با توپ بازی می‌کند. زیرا گاهی دلیل بازی نکردن کودک با اسباب بازی این است که او نمی‌داند چطور این کار را انجام دهد.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0