معرفی بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

معرفی بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

خلاصه: تا کجا می‌توانید افسار اسب وحشی تخیل خود را رها کنید و در میان رؤیاهای خود غرق شوید؟ شاید تخیل به نظر امری طبیعی و راحت باشد، حتی راحت‌تر از درک واقعیت. اما تخیل کردن نیاز به تمرین دارد. خواندن بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند تمرین خوبی برای فرزندان ما باشد […]

تا کجا می‌توانید افسار اسب وحشی تخیل خود را رها کنید و در میان رؤیاهای خود غرق شوید؟ شاید تخیل به نظر امری طبیعی و راحت باشد، حتی راحت‌تر از درک واقعیت. اما تخیل کردن نیاز به تمرین دارد. خواندن بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند تمرین خوبی برای فرزندان ما باشد تا بتوانند حسابی تخیل کنند و از آن لذت ببرید.

تخیل برای نابغه‌ها، واجب‌تر از نان شب

اگر سال‌ها قبل داستان‌ها علمی تخیلی آن دوران مانند بیست هزار فرسنگ زیر دریا را خوانده باشید فقط از فکر سفر به اعماق دریا هیجان‌زده می‌شدید اما ممکن بود هرگز فکرش را هم نمی‌کردید که این امر ممکن باشد. فقط کافی بود چند سال صبر کنید تا تکنولوژی ساخت زیردریایی از راه برسد.

خوبی داستان‌های علمی تخیلی همین است. کودکان و نوجوانان شما می‌توانند با چیزهایی روبه‌رو شوند که هرگز فکرش را نمی‌کردند در عین حال زندگی در این دنیای رؤیایی آن‌قدر هم دور از ذهن نیست؛ چرا که تمام تکنولوژی امروز، روزی تخیل محض بودند.

خواندن بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند به تخیلی بی‌نظیر آنها نظم دهد. در نهایت همۀ نابغه‌های کوچولوی شما می‌توانند روزی از این تخیل استفاده کنند و مرزها را جابه‌جا کنند. پس اهمیت کتاب خواندن برای کودکان و آشنا کردن آنها با دنیاهای دیگر را دست کم نگیرید.

آنچه کتاب علمی تخیلی برای شما دارد

علمی تخیلی یک ژانر در ادبیات، سینما، تئاتر و هنر است. در این ژانر نویسنده‌ها معمولاً تخیل خود را به کار می‌گیرند تا تکنولوژی‌های پیشرفته در آینده را تصور کنند. موضوع این داستان‌ها شامل ماجرای انسان‌ها در مواجهه با جهان‌های موازی، سفر در زمان، فرازمینی‌ها و هوش مصنوعی است.

علاوه بر این ممکن است بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان به داستان‌های اساطیری و یا ابرقهرمانی گره بخورد. ممکن است بخشی از ماجرا کاملاً تخیلی و بخشی دیگر برگرفته از علم و تکنولوژی‌های پیشرفته باشد. چیزهایی از قبیل بشقاب پرنده، ماشین‌های پرنده و یا ربات‌های پیشرفته بخشی از ترکیب علم و تخیل هستند.

تمام اینها را با ترس‌های رایج درباره پیشرفت علم ترکیب کنید. برای مثال داستانی آخرالزمانی از پایان انسان‌ها توسط ربات‌های فوق پیشرفته یا فرازمینی‌ها جزوی از داستان‌های علمی تخیلی است. در این ژانر می‌توانید انتظار هر چیزی را داشته باشید. اگر برای کودک خود به دنبال کتاب هستید برای انتخاب بهتر می‌توانید راهنمای خرید کتاب کودک را مطالعه کنید.

بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

۶ تا از بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

اگر تابه‌حال هیچ داستان علمی تخیلی نخوانده‌اید شاید بد نباشد از مشهورترین آنها شروع کنید. کتاب‌های مشهور زیادی در این ژانر وجود دارد. در این مطلب ۷ تا از بهترین آنها را به شما معرفی کرده‌ایم.

۲۰۰۱ ادیسه فضایی

آرتور سی کلارک بی‌شک یکی از مشهورترین و توانمندترین نویسنده‌ها در ژانر علمی تخیلی است. از آنجایی که کلارک یک محقق و دانشمند بوده است می‌توانید حدس بزنید تصوراتش از آینده بشر تا چه حد به آنچه رخ داده نزدیک است.

در کتاب ۲۰۰۱ ادیسه فضایی انسان‌ها با یک سنگ فضایی ناشناخته روبه‌رو می‌شوند. این مونولیت نماینده آدم فضایی‌های هوشمند و بسیار پیشرفته در زمین است. بهتر است قبل از خواندن کتاب، هر تصوری که از بیگانگان و ظاهر آنها دارید فراموش کنید ۲۰۰۱ ادیسه فضایی داستانی کاملاً متفاوت ارائه می‌دهد.

مریخی

مارک واتنی مریخ‌نوردی است که به دلیل یک طوفان بر روی مریخ از سفینه جا مانده است. این داستان وقایع جذاب و نفس‌گیر مریخ و تلاش مارک برای زنده ماندن را توصیف می‌کند. اندی ویر نویسنده کتاب خیلی خوب توانسته تا جای ممکن اتفاقات کتاب را از نظر علمی دقیق توصیف کند.

با شروع کردن این کتاب می‌توانید به مریخ سفر کنید و لحظه لحظه را با مارک زندگی کنید و احتمالاً تا پایان کتاب آن را زمین نمی‌گذارید.

سفر به مرکز زمین

تابه‌حال فکر کرده‎‌اید ما چه مقدار از زمین را شناخته‌ایم؟ خب واقعاً نه خیلی. انسان توانسته تنها کمی زیر پایش را حفر کند و بیشتر عمق زمین ناشناخته است اما در کتاب سفر به مرکز زمین اثر ژول ورن، پروفسور اوتو لیدانبراک اعتقاد دارد راهی به مرکز زمین پیدا کرده است.

داستان‌های ژول ورن نمونه‌ای از بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان هستند و سفر به مرکز زمین یکی از بهترین‌‌های ژول ورن است. در این کتاب لیندانبراک به همراه اکسل و هانس از طریق دهانه یک کوه آتشفشان به اعماق زمین سفر می‌کنند و با عجایب زیادی روبه‌رو می‌شوند. بهتر است فهمیدن باقی داستان را خودتان واگذار کنیم تا لذت آن برای شما باقی بماند.

بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

بچه محل نقاش‌ها

توجه به کار هنرمندان باعث می‌شود آدم گاهی بخواهد کنار آنها بنشیند و در مورد مسائل مختلف گپ بزند. در کتاب بچه محل نقاش‌ها، محمدرضا مرزوقی این آرزو را با سفر در زمان به حقیقت تبدیل کرده است. این مجموعه کتاب شامل ۷ کتاب است. در هر کتاب، بچه‌ها به سراغ یکی از هنرمندان بزرگ می‌روند و با او گپ می‌زنند.

این کتاب می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید کتاب کودک باشد. البته لیست بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان به اینجا ختم نمی‌شود. وقت آن رسیده به سراغ یکی دیگر از نویسندگان بزرگ ژانر علمی تخیلی برویم.

فارنهایت ۴۵۱

 ری بردبری آینده خیلی روشنی را برای ما متصور نیست. داستان فارنهایت ۴۵۱ زمانی را به تصویر می‌کشد که یک دیکتاتوری بزرگ بر مردم حکم‌فرما شده است. بزرگ‌ترین جرم در آن زمان کتاب خواندن است و شغل آتش‌نشان‌ها سوزاندن کتاب‌ها برای حفاظت و ایجاد امنیت در جامعه. داستان کتاب درباره آتش‌نشانی است که با یک کتاب‌خوان جوان ملاقات کرده و تمام تصوراتش زیر سؤال می‌رود.

بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

چهارگانه سه‌پایه‌ها

تصور گرفتار شدن در دنیایی که توسط بیگانه‌ها کنترل می‌شود بسیار دشوار است. این ترس و مبارزه با بیگانه‌های سه پا ماجرایی است که جان کریستوفر به آن پروبال داده است تا مجموعه کتاب سه‌پایه‌ها را بنویسد. این سری کتاب یکی از بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان است.

در این کتاب جهانی توصیف شده است که در آن بیگانه‌ها بر زمین و ذهن آدم‌ها مسلط شده‌اند و همه چیز را کنترل می‌کنند. در این بین عده‌ای نوجوان سعی دارند از دست بیگانه‌ها فرار کنند و به گروه مقاومت در کوهستان سفید بپیوندند.

چیکو فریتاتا

پیدا کردن کتاب علمی تخیلی برای کودکان آن‌قدر هم ساده نیست. بیشتر کتاب‌های داستانی برای کودکان زیر ۶ سال برای آموزش مهارت به آنها نوشته شده‌اند نه برای افزایش تخیل در کودکان. اما مجموعه کتاب چیکو فریتاتا علاوه بر اینکه داستان‌های بامزه تعریف می‌کند، سعی دارد کودکان را به مهندسی و اختراع دعوت کند.

چیکو فریتاتا یک مهندس کوچک است که در هر کتاب تصمیم می‌گیرد یک اختراع تازه کند اما اوضاع اصلاً بر وفق مراد او پیش نمی‌رود و همه چیز حسابی خراب می‌شود. می‌توانید این داستان‌های بامزه را برای بچه‌های خود بخوانید تا علاوه بر سرگرمی کمی ذهن آنها را کنجکاوتر کنید.

بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان

علمی تخیلی بخوانید

داستان‌های کوتاه، رمان، فیلم و سریال‌های زیادی در ژانر علمی تخیلی وجود دارد که هر کدام از آنها شما را به دنیایی جدید می‌برند. ترکیب علم و تخیل یک ترکیب جذاب برای ذهن‌های کنجکاو است. مسائلی که شاید تابه‌حال به آنها فکر نکرده‌اید در این داستان‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند.

تا به اینجا چند کتاب از بهترین کتاب‌های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان را به شما معرفی کردیم. این کتاب‌ها می‌توانند اوج رویا و ترس‌های انسان را نشان دهند. این باعث می‌شود خواندن کتاب‌های علمی تخیلی یکی از بهترین راه‌ها برای علاقه‌مند کردن کودک به کتاب‌خوانی باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به جای جادو به علم اعتقاد دارید این کتاب‌ها دورترین تصورات شما را به حقیقت تبدیل می‌کنند پس فرصت خواندن آنها را از دست ندهید.

تضمین
بهترین قیمت
ارسال
به سراسر کشور
ضمانت
اصل بودن کالا
پرداخت
در محل
موجود شد به من اطلاع بده به محض موجود شدن این کالا ما اولین نفر به شما خبر خواهیم داد لطفا شماره خود را در زیر وارد نمایید.
پیامک به نگران نباشید ما شماره تماس شما را با هیچکس به اشتراک نخواهیم گذاشت.
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0